Kodulehe optimeerimine otsimootoritele on sulle, kui veebilehe omanikule, hädavajalik oskus. Mis kasu on sul kodulehest, kui see ei tule Google otsingutulemustes esile? Mida sa siis tegema peaksid?

Miks on kodulehe optimeerimine sulle vajalik?

See aitab tuua sinu veebilehtedele uusi kliente.

Kui sa tahad, et õiged inimesed satuks sinu kodulehele, siis selleks pead iga oma sisulehe optimeerima sõnadele (fraasidele), mida sinu kliendid otsivad ning järgima alltoodud optimeerimise põhipunkte.

Vaata videost, mis on SEO ja kuidas see töötab

Lihtsalt ja lihtsustatult, kuidas Google leiab üles sinu veebilehe.

Mida rohkem inimesi, kes satuvad sinu lehele läbi Google, jääb rahule sinu veebilehel pakutava informatsiooniga, mida põhjalikumalt saavad nad vastuseid sinu kodulehe sisulehtedelt, seda kõrgemaid kohti on sul võimalik Googles saada.

SEO on otseselt seotud sinu sissetulekuga

SEO on otseselt seotud sinu sissetulekutega läbi otsingutulemuste. Mida kõrgemal positsioonil asud sulle oluliste märksõnade ja fraasidega Google otsingutulemustes, seda rohkem saad endale:

  • väärtuslikku veebiliiklust;
  • rohkem hinnapäringuid ja;
  • rohkem oste.

Mis on SEO?

“See on tegevuste kogum või distsipliin, mis on fokusseeritud kodulehe orgaanilise (tasuta) nähtavuse / leitavuse parandamisele otsingumootorites läbi kodulehe sisese ja välise optimeerimise.

SEO sisaldab endas:

  • tehnilist osa, et ostimootorid saaks sinu lehele hästi ligi ja kasutajal pole kodulehega tehnilisi probleeme;
  • samuti sisaldab see ka kodulehe kasutajamugavust;
  • kasutajale loogilist kodulehe struktuuri;
  • kõrge väärtusega sisu;
  • linkimist ja
  • kasutaja suunamist hea disainiga.

Sageli öeldakse selle kohta kui otsingumootori optimeerimine, kuid see pole õige termin, sest keegi ei saa optimeerida otsingumootoreid, vaid ikka oma kodulehe sisulehti otsingumootoritele.

Näiteks meie saame väga suure osa koolitustellimustest just tänu järjepidevale SEO’le. See toimib nagu tasuta reklaam internetis, kui vaid järgid teatud väljakujunenud mängureegleid.

Tähelepanu! Igakord ei piisa ainult kodulehe optimeerimisest, vaid siin tuleb mängu ka otsimootoriturundus, kui e-turundusstrateegia üks oluline taktika.

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele ehk SEO ja SEM

Kodulehe optimeerimine on erinevate SEO taktikate kogum, kuid kokkuvõttes võidab see, kes loob sihtgrupile järjepidevalt väärt sisu ja suudab seda kõige efektiivsemalt levitada.

Kuidas teha koduleht siis otsimootoritele hästi leitavaks?

Kuidas saada koduleht leitavaks

Kui sa kirjutad ühest teemast rohkem kui 2 väga head postitust, siis Google võib sind premeerida mõlema postituse näitamisega üksteise all

Enne kui lähed mõnda SEO firma teenust tellima või plaanid palgata SEO spetsialisti tööd tegema, loe mida saaksid kohe ise oma veebilehe juures paremaks teha või muuta.

Järgnevad nõuanded aitavad sind kindlasti oma kodulehe leitavuse parandamisele otsimootorites.

Need on lihtsad ja läbi proovitud põhivõtted, millest piisab, et otsimootorid sind üles leiaksid ning väärt sisu puhul ka esilehele tõstaksid.

Siinkohal jäta meelde, et kodulehe optimeerimine algab selle sünnist ehk juba planeerimise faasis.

Alusta märksõnade uuringuga

Märksõnade analüüsimine tavaliselt viisil

Kuna kõik saab alguse põhjalikust planeerimisest, siis alusta märksõna uuringuga, et selgitada välja võimalikult õiged märksõnad sinu valdkonnas. Kindlasti loe ka juurde märksõnade kategoriseerimise kohta, et saada selgem arusaam, kuidas võiksid seda teha.

Märksõnad tuleb lahterdada nii tähtsuse järjekorras kui ka liikudes üldistelt sõnadelt konkreetsete terminiteni.

Sisuturunduse strateegia märksõnad

Nende sõnade abil kujuneb välja su kodulehe struktuur.

Olgu sulle kohe ka öeldud, et kodulehe optimeerimine toob alles siis täisväärtuslikke tulemusi, kui sa keskendud väärt sisu loomisele. See on midagi, mis sinu sihtgruppi kuidagi aitab või teeb tema elu paremaks.

Aga nüüd asja juurde.

Milline peaks olema sinu kodulehe domeeninimi?

Kuidas valida domeeni nime

Kodulehe domeeninime valikul on kaks suunda:

1. Üks võimalus on valida brandi nimi nagu näiteks dreamgrow.ee, mille kodulehe sisu teemad on internetiturundus ja sotsiaalmeedia turundus.

2. Teine võimalus on panna märksõnapõhine domeeninimi nagu näiteks kodulehekoolitused.ee, mille sisuks on kodulehe tegemise ja turundamisega seonduvad koolitused.

Sinu kõige olulisem märksõna domeeninimes aitab kindlasti kaasa konkreetse märksõna järjestamisel otsingutulemustes.

Domeeninimi võiks olla:

  • võimalikult lühikene;
  • hästi meeldejääv;
  • ning selgelt mõistetava kirjapildiga, mis välistab igasugused küsimused selle kirjutamisel.

NB! Täna peab olema sinu kodulehel https ehk turvaline protokoll. See on tasuta.

Kodulehe SEO algab domeeni nimest.

Kuidas on kodulehe struktuur ja SEO omavahel seotud?

Kui kasutaja näeb sinu linke menüüs, siis peab ta saama aru, mis teda nende linkide taga ees ootab. Kui kasutaja leiab kiirelt selle mida ta tuli otsima, siis oled teeninud suure pluss punkti.

Veebilehekülje navigatsioon ja struktuur

Näide, meie kodulehe struktuurist

Rõhutan veelkord, et kodulehe ülesehituse juures on kõige tähtsam kasutajasõbralik ja loogiline navigatsioon, kuid SEO seisukohast vaadatuna tasuks arvestada planeerimisel veel ka järgmist:

1. Püüa võimalusel ja sobivuse korral lisada olulised märksõnad peamenüüsse, kategooriatesse ja alamkategooriatesse.

2. Väldi rippmenüüsid, sest keegi ei taha sinu kodulehel tegeleda täpsuspüssist laskmisega (klikkimisega). Alltoodud näide on halb näide.

Halb veebilehe struktuur ja navigatsioon

Kasutaja ei taha ajada linke taga. Ta tahab klikkida ja saada kiirelt õigele lehele.

3. Hakka pidama äriblogi, saad sadades või tuhandetes kordades rohkem veebiliiklust kui need, kes blogi ei pea.

Blogi puhul on hea mõte panna alguses paika 4-10 suuremat kategooriat, millest hakkad kirjutama ning tasub hoolikalt läbi mõelda, milliseid silte ehk tage hakkad iga postituse juurde lisama.

Õigeid märksõnu sisaldavad kategooriad ja sildid mõjutavad olulisel määral sinu tulemusi otsingumootorites.

Alloleval pildil näed, kust saab WordPressi postitusele lisada silte ja kategooriaid.

Kategooriad ja sildid WordPressis

Kui postitus on lahti, siis kategooriaid ja silte saad lisada WordPressis paremal küljel

Näiteks meie blogis on samuti lisatud kõikidele artiklitele külge nn sildid, sest need tulevad kohati parematel kohtadel välja kui konkreetne artikkel ise. Ühele artiklile saab lisada mitmeid silte, kuid jälgi, et sellest oleks siis  postituses ka kirjutatud.

Miks kodulehe sisemine viitamine on vajalik?

Milleks sulle kodulehe optimeerimine?Oma artiklis viita teistele teemakohastele artiklitele, mis pakuvad lugejale lisaväärtust. See meeldib nii lugejale kui ka otsimootoritele, sest niimoodi leiavad inimesed ja otsimootorid paremini üles ka sinu teised artiklid.

Viita ehk lingi märksõnapõhiselt, sest see mõjutab samuti sinu otsingutulemusi viidatava märksõna puhul.

Näiteks on üks meie tegevust iseloomustav märksõna e-turundus. Kirjutasin ühe kokkuvõtva optimeeritud artikli sellest, et mis on e-turundus ja millistest taktikatest e-turundus koosneb.

Nüüd kirjutan e-turunduse taktikatest ja viitan iga artikli lõpus just sellele kokkuvõtvale nö “emaartiklile” artiklile sõnaga e-turundus, et lugeja võiks tutvuda ka teiste taktikatega.

Tulemuseks oli see, et peale ca 7 artiklit asus see kokkuvõttev artikkel sildi all e-turundus Google esilehe kõrgetel positsioonidel. Selleks tulemuseks ei läinud tarvis ühtegi välist viidet. Lihtsalt suurepärane :).

Viita oma blogist ka väljapoole kodulehte!

Google hindab ja arvestab sellega, kui viitad oma kodulehega sarnastele ja autoriteetsetele lehtedele.

Tähelepanu! Siin on soovitus selline, et kui blogipostitustelt viitad seotud lehtedele või lausa oma konkurendi lehele, siis on see ok, aga ära palun viita oma olulistelt teenuste või toodete lehtedelt välja.

Mida sisaldab igapäevane kodulehe SEO?

Minu jaoks tähendab see 1 x nädalas sihtgrupile väärt nõuannete jagamist blogi näol, mis järgib neid samu lehe siseseid SEO võtteid.

See tähendab selle sisu levitamist sotsiaalmeedia kanalites ja kanalites mida tarbib meie sihtgrupp ehk välise SEO tegemist.

See tähendab regulaarset kodulehe uuendamist, testimist ja kasutajasõbralikumaks muutmist.

Mille alusel Google järjestab otsingutulemused?

Sul võib tekkida küsimus, et mille alusel näiteks Google järjestab otsingutulemused.

Tea, et tal on selleks oma algoritm, mille sisu ei ole avalik, kuid välja on kujunenud põhipunktid, mille kasutamine veebis annab meile head eeldused selleks, kuidas jõuda oma kodulehega Googles kliendini.

Iga kord kui sa lisad uut sisu oma kodulehele või blogipostituse (tee seda kindla regulaarsusega), siis võiksid järjekindlalt kasutada peamisi sisulehe optimeerimise võtteid, millest on sulle kasu rohkem kui arvatagi oskad.

Ka oma vanad postitused võiksid üles otsida ning teha neile värskendusi, et ka nende otsingutulemuste positsiooni parandada. Muide, Seda teen ma just praegu ka selle postitusega.

Näiteks see postitus on olnud märksõnadega “kodulehe seo” ja “kodulehe optimeerimine” Google otsingutulemustes TOP 1 positsioonil ca 5 aastat.

Alles nüüd on konkurendid hakanud seda posissiooni kõigutama ja põhjus on selles et olen jäänud loorberitele puhkama. Tuleb vanu postitusi värskendada ja kaasajastada ning kirjutada regulaarselt antud teemadel.

Aga Läheme nüüd sisulehe optimeerimise juurde.

WordPressi lehe optimeerimisel kasuta SEO by Yoast pluginat

SEO by Yoast aitab kodulehte optimeerida

Lisa WordPressile SEO plugin nimega SEO by Yoast

See plugin abistab ja juhendab sind oma sisulehtede optimeerimisel. Toon allpool välja ka nendest olulisemad punktid.

Igal sisulehel olgu kordumatu Title (pealkiri) + märksõna

Kui oled konkreetsel sisulehel, siis näed selle sisulehe Title`it oma veebibrauseri üleval vasakus nurgas

SEO tiitel lehel või postitusel

 

või näiteks Google otsingutulemustes kirjelduse ja URL peal asuva suure pealkirjana
Sisulehe tiitel otsingutulemustes
või oma sisuhaldustarkvaras konkreetse sisulehe parameetrite juures.

Veebilehe SEO pealkiri

Siin saad lisada oma lehele pealkirja, mis avaldub ka Google tulemustes

Kui sul on peal SEO by Yoast, siis muuda pealkirja siit

Tiitli pikkus peab jääma alla 70 tähemärgi, sest vastasel juhul lisab Google lõppu 3 punkti. Näiteks nii … .

SEO pealkirja lisamine Yoast pluginaga

SEO pealkirja lisamine Yoast pluginaga. Siit lisa ka kindlasti Meta description.

Olulised märksõnad olgu Titles sees ja need ei peaks korduma ning mida pikem on Title, seda vähem omavad paremal pool asuvad sõnad kaalu.

Ehk siis liiga pikad pealkirjad ei meeldi inimestele ega otsirobotitele ja pika pealkirja sõnu hakatakse paremalt poolt nn devalveerima.

Suurimad ämbrisse astumised Title lisamisel

Vead mida vältida kodulehe optimeerimisel

Levinud SEO vead, mida tehakse veebilehe pealkirjades

1. Sageli võib veel kohata Titleid, kus pealkirjaks on pandud tuimad ja ühesugused märksõnad, millega ettevõte tegeleb. Sellisel tegevusel pole mingit kasu kellelegi.

Halb SEO pealkirja näide:

Halb seo pealkirja näide

Märksõnade ritta seadmine SEO tiitlis ega ka Meta kirjelduses ei aita sind Googles parematele kohtadele.

Parem oleks kui kirjutaksid kliendi kasu rõhutava pealkirja kus on sees ka otsitav fraas.

2. Title puudub üldse või sinna on kirjutatud kas Avaleht või Tere tulemast meie lehele

Halb pealkirja näide:

Avaleht ei sobi tiitliks, kuna keegi ei otsi seda

Sõna Avaleht asemel võiks rääkida kliendi kasust.

Kui palju inimesi otsib sõnapaari tere tulemast või lihtsalt avaleht? Kui Titles puudub sinule oluline märksõna, siis sa selle sisulehega otsingumootorites eriti hästi välja ei tule.

3. Title algab alati oma firma nimega ja peale seda tuleb lehe pealkiri. Pooled tuleks ära vahetada, sest inimest huvitab pealkiri, mitte firma nimi.

Halb pealkirja näide:

Halb näide, kuidas pealkiri algab firma nimega aga mitte fraasiga mida inimene otsis.

Näide, kuidas pealkiri algab firma nimega aga mitte fraasiga mida inimene otsis.

Tegelikult töötaks kliendi kasu rõhutav pealkiri paremini, kui lihtsalt 3 sõna.

4. Titles on ainult firma nimi ja kõik

Halb pealkirja näide:

Firma nimi SEO pealkirjas on kui bränding

Firma nimi võib küll olla tiitlis, kuid see võiks jääda lõppu

Sinu firma nime teab Googlest otsida sinu ema ja teised sugulased ja üksikud tuttavad, kuid ülejäänud maailm pole sinu firma nimest midagi kuulnud. Antud juhul on siiski oluline märksõna ka firma nimes sees ja see päästab päeva :).

5. Läbiv suurtäht on karjumine.

Halb pealkirja näide:

Läbivat suurt tähte loeb inimene aeglasemalt ning see tähendab internetis karjumist.

Läbivat suurt tähte loeb inimene aeglasemalt ning see tähendab internetis karjumist.

Hüüumärgi kasutamine lisab sellisele kisendamisele veel eriti vürtsi.

6. Title ei vasta lehe sisule, mille tulemuseks on kohene lahkumine sinu lehelt

Halb pealkirja näide:

SEO Tiitel peab andma aimu, mis teda ees ootab

Mida sina otsid ja ootad sellise SEO pealkirja puhul?

NB! Kui konkurents on tihe ja ka konkurendil on sarnane Title, siis tea, et nüüd hakkab rolli mängima pealkirja atraktiivsus.

Kui sinu pealkiri kutsub rohkem klikkima, siis suure tõenäosusega on sinu artikli CTR ehk läbiklikkimise suhe suurem ja sinu artikkel tõstetakse konkurendist kõrgemale.

Milline siis on hea pealkiri ja meta kirjeldus?

Hea pealkiri vastab kasutaja tegelikule teadmisvajadusele ning tekitab temas huvi minna edasi lugema. Meta kirjelduses anna teada, mis teda ees ootab ja ütle lugejale, mida ta peab järgmiseks tegema.

Hea ja huvitav SEO pealkiri

Hea pealkiri ja meta kirjeldus Google otsingutulemustes peab tekitama soovi minna edasi lugema.

Loe, kuidas kirjutada head pealkirja nii et kasutajal tekiks huvi ja soov klikkida sinu lehele.

Igal sisulehel olgu üks H1 pealkiri + märksõna

Nii nagu oled Wordis harjunud panema pealkirjasid ja alapealkirjasid Headingute abil, nii peaksid seda ka oma artiklis kasutama. H1 pealkiri sisaldagu samuti ühte või paari olulist märksõna, mida kasutad ka Titles.

Pea meeles, et H1 pealkirja võid kasutada üks kord, sest see on kõige olulisem sisupealkiri.

H1 pealkiri

Kas H1 pealkiri mängib suurt rolli? Vastus on, et ei mängi, kuid sa võiksid oma olulist fraasi seal siiski kasutada

WordPressis kui sisestad lehe pealkirja, siis on see automaatselt ka H1 pealkiri. Seega võid kasutada teisi Headinguid niipalju kui süda soovib. Ülal toodud näites on näha kust tulevad Headingud ehk pealkirjad.

URL-id olgu lühikesed ja loetavad + märksõna

SEO sõbralik aadress ehk URL

Veebilehe URL ehk aadress olgu lühike, informatiivne ja meeldejääv. See võiks sisaldada ka olulist märksõna.

Veel võib kohata veebilehti, kus URL on nagu pikk lohemadu, mis koosneb numbritest, sümbolitest ja kes teab millest veel.

Nii nagu inimestele nii meeldib ka otsimootoritele lühikesed, selged ja loetavad URL-id.

Miks kirjutada ise meta description?

Igat sisulehte luues lisa ka enda kirjutatud meta description (sisu kirjeldus), milles peaks esinema samuti sinu oluline märksõna või fraas, millele oma artiklit või lehte optimeerid.

Mis on meta kirjeldus

Kirjuta Meta Description igale sisulehele, sest sellega saad konkurentidest eristuda.

Põhjus: Paljud inimesed loevad näiteks Google järjestatud otsingutulemustes just neid kirjeldusi ja otsustav selle põhjal, kas klikkida või mitte.

Kirjeldus peaks sinu sisulehe huvitavalt või kasu lubavalt kokku võtma. Sellega annad endale võimaluse lüüa konkurentide igavaid kirjeldusi ja võita endale potentsiaalne külastaja.

Kui sina jätad kirjelduse lisamata, siis selle kirjelduse sisu näitamise otsustab sinu eest Google. Mõni võib öelda, et nii ongi parem, kuid mina nii ei arva.

Seega kirjutage ikka ise huvi tekitavad kirjeldused. Sul tuleb ca 140 tähemärgiga hakkama saada ja kõik oluline tuleb kohe välja öelda.

Kasuta alapealkirjasid ja liigenda teksti. Miks?

Inimesed ei hakka kohe lugema sinu artiklit, vaid nad loevad kõigepealt läbi pealkirjad ja kui need pakuvad huvi ja on hästi kirjutatud, siis alles peale seda nad hakkavad võib-olla teksti põhjalikumalt läbi lugema.

Kumba teksti sa meelsamini loeksid?

SEO sõbralik sisu ja tekst

Tee oma tekst 2-3 realisteks lõikudeks, sest seda on kasutajal mugav tarbida

Alapealkirjades nagu H2 või H3 tasub samuti kasutada oma olulisi märksõnu ning alapealkirjade mõte on võtta kokku teatud osa lehe sisust või tõmmata tähelepanu.

Mida õhulisemalt on sinu tekst liigendatud, seda lihtsam on kasutajal seda tarbida (sh mobiilis).

Märksõna esinemistihedus lehe sisus.

Ühed internetiturunduse gurud ütlevad, et piisab kui märksõna esineb lehe sisust 1-2% ja teised, et 3-5% lehe sisust.

Isiklikult soovitan seda esimest varianti, sest märksõnadega ülepingutamine võib tuua nn karistuse Googlelt. See tähendab, et sinu sisulehte ei näidata võib-olla isegi mitte esimese 10 lehe hulgas Google otsingus.

Minu praktika aga näitab, et kui sinu artikkel läheb inimestele tõeliselt korda ja sul on pealkirjad, kirjeldused ja URL korras, siis märksõna tihedus ei mängigi määravat rolli. Aga see on ainult minu isiklik kogemus.

Miks kasutada märksõna või fraasi lingina?

Põhjus on selles, et Google armastab linke ja eriti märksõnapõhiseid linke.

Mida rohkem mingi märksõnaga mingile konkreetsele sisulehele viidatakse, seda rohkem Google arvab, et just selle märksõna puhul tuleb konkreetset sisulehte kõrgemale tõsta, sest paljud lehed viitavad talle ning ju siis on viidatav leht selle märksõna osas olulisem kui teised.

Jäta meelde, et mida rohkem nii kodulehe siseseid kui väliseid märksõnapõhiseid viiteid tuleb sinu olulistele optimeeritud sisulehtedele, seda kõrgematele positsioonidele peab Google vajalikuks sinu sisulehti otsingutulemustes tõsta.

NB! Siinjuures loeb kas viide tuleb sinu teemaga seotud ja Google silmis autoriteetselt lehelt.

Miks peaks igal sisulehel olema logo klikitav?

Selleks on kaks põhjust:

1. Tavaliselt kui loed mingit sisulehte, siis oled juba harjunud sellega, et klikid lehe vasakul üleval asuvat logo ja oledki kohe avalehel, et liikuda sealt edasi teiste sind huvitavate lehtede juurde.

Igalt sisulehelt kohe avalehele jõudmine on eelkõige eksinud kasutajale mugav kui ka uuele külastajale hea viis uue info juurde liikumiseks.

2. Kuna kõik sisulehed konkureerivad üksteisega, siis mõned lehed on Google arvates väärtuslikumad kui teised ning parimaid sisulehti piltlikult tasustatakse Google poolt mingi skooriga ja kõrgema positsiooniga.

Nüüd, kus sellelt väärtuslikult sisulehelt läheb viide avalehele (läbi logo), siis annab ta justkui pool oma saadud tasust avalehele ja avaleht muutub seeläbi tugevamaks ja veelgi paremaks ning populaarsemaks. See on just nagu peamaks :).

veebilehe analüüs

Veel mõned SEO soovitused

Nõuandeid oleks palju, kuid toon veel mõned hästi lühidalt välja

Lisa piltidele kirjeldused ja tiitlid

Kui lisad pilte või fotosid, siis lisa alati nendele title ja alt, sest siis saavad otsirobotid aru, millest seal juttu on. Siis tulevad sinu pildid ka Google pildiotsingus välja.

Vahel Google isegi toob pildid esile ka tavaotsingute puhul. Kui sinu pilt on huviäratav, siis saad jälle uusi külastusi.

Piltide SEO kirjelduste lisamine WordPressis

Fotode optimeerimine Google jaoks

Kirjuta igale pildile Pealkiri, Alt-tekst ja Kirjeldus. Allkiri on samuti hea lisada, sest inimesed loevad pildi all olevaid tekste.

  1. Kui oled oma pildi saanud valmis, siis pane selle faili nimeks fraas või sõna mis on pildil ja mida inimesed võiks ka Googles otsida.
  2. Tee pilt enne WordPressi üleslaadimist õigesse mõõtu ning tee pildi mahult nii väikseks kui võimalik, aga vaata, et kvaliteet ei kannataks.

Kasuta tekstis olulist sõna või fraasi rasvaselt

Seda võib teha, kuid bold tekstiga ei tohiks liiale minna, sest mõju on häiriv, segav ja negatiivne. Kui on liiga palju rasvast teksti, siis on seda raske lugeda ja jääb arusaamatuks, mida rõhutada soovitakse.

Kasuta XML sitemapi

XML sitemap võimaldab anda Googlele kiiremini teada, et sul on lehel uus sisuleht või uued sisulehed. Kui andmed saadetud, siis indekseerib otsirobot sinu sisulehed oluliselt kiiremini. Hoia oma XML sitemap värskena.

Tähelepanu! Kui sinu WordPressil on peal Yoast SEO Plugin, siis see teeb sinu eest automaatselt XML-sitemapi.

Miks ja kuidas teha kodulehte kiiremaks?

Inimestel ei ole aega oodata, kui sinu leht ennast külastaja arvutis või mobiilis avab. Seepärast peab Google ka oluliseks sinu sisulehtede avamiskiirust otsingutulemuste järjestamisel.

Kui soovid teada saada, kuidas on lood sinu lehe avanemiskiirusega ja mahuga, siis peaksid ette võtma Google speed tööriista.

Kasuta Google Keyword Plannerit märksõnade analüüsiks

See on tasuta, ent väga võimekas tööriist saamaks teada mida ja kuidas sinu sihtgrupp Googlest vajalikku informatsiooni otsib. Keyword Planner on tavakasutajale piisav vahend oma oluliste märksõnade välja selgitamiseks.

Pika saba optimeerimine – mis see veel on?

See tähendab, et optimeerid oma artikli või postituse näiteks 2-3 sõnalise fraasi peale, sest see on spetsiifilisem ja nende otsijad teavad täpselt, mida tahavad.

Näiteks ei ole sul aimugi mida inimene tegelikult tahab, kui ta sisestab Googlesse sõna “jalanõud”, külla aga on lihtne arvata, mis on inimese kavatsus, kui ta sisestab otsingulahtrisse “naiste talvejalanõude müük” – mõistad?

Pikemale fraasile optimeerimisel on konkurents väiksem ja inimese kavatsuse mõistmine lihtsam.

Kirjuta ühele märksõnale mitu optimeeritud artiklit

Kui kirjutad rohkem kui ühe artikli ühele konkreetsele märksõnale, siis võib Google sind premeerida sellega, et näitab antud märksõna otsingutulemusena kõiki sinu artikleid korraga.

SEO märksõnade analüüs

Kirjuta ühe fraasi kohta 2-3 eraldiseisvat artiklit ja Google võib lisada need väikse konkurentsi korral kõik üksteise alla.

See tähendab, et nii saad rohkem pinda ja tähelepanu ning rohkem liiklust.

Näiteks, olen teinud päris mitu optimeeritud artiklit sõnapaarile e-poe koolitus ja kuna konkurents pole eriti suur, siis kõik artiklid on üksteise all ka Google poolt esile toodud.

Otsimootoritele optimeerimine on vaid üks väike osa suurest masinavärgist

See, mida sa just huviga lugesid on vaid baasoskus ja hea eeldus, et saada oma sisulehtedega pildile. Tegelikult mängib siin suurt rolli ka konkurents konkreetse märksõna või fraasi peale.

Usun, et said vastuse, kuidas teha koduleht otsimootoritele leitavaks ja kuidas jõuda oma kodulehega kliendini.

Kui sul pole selleks aega, aga on raha, siis soovitan kodulehekülje optimeerimise teenus sisse osta neilt kes sellega tegelevad igapäevaselt.

Lõpetuseks veel …

Tahan siiski selle pika teksti lõpetuseks öelda, et sellest kõigest ehk kuidas kodulehte optimeerida, on sulle vähe kasu, kui sa ei rakenda neid teadmisi järjepidevalt ning kui sa ei paku regulaarselt väärt ja värsket sisu oma potentsiaalsetele klientidele.

Olgu veel öeldud, et Google peab lugu nendest veebilehtedest, kus ilmub regulaarselt värsket ja kasulikku sisu. Nende kodulehtede teised sisulehed pääsevad ka tänu Googlile kõrgematele positsioonidele.

Kui soovid kõike seda praktiliselt läbi teha ja omandada lisaks veel uusi praktilisi oskusi antud valdkonnas, siis tutvu koolitusega, mille nimeks on Kodulehe optimeerimine otsimootoritele ja veebianalüütika.

Vaata SEO koolituse esitlust alloleval lingil:

PDF fail Kuidas käib veebilehe optimeerimine otsimootoritele

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda