Instagramis on Statista andmetel üle 500 miljoni aktiivse kasutaja päevas ja rohkem kui 70% on nendest noored. Mida sisaldab Instagrami turundus, kui selle kasutajad on peamiselt alla 29 aastased, kes meeleldi kasutavad Instagrami oma nutiseadmes?

Instagrami turunduse soovitused ja nipid

Kuidas turundada Instagramis, kui enamus on alla 29 aasta vanused noored?

Ennem kui alustad ettevõtjana Instagramis turundamist

Peaksid läbi mõtlema järgmised küsimused:

  • Kes on sihtrühm ja kas ta kasutab Instagrami?
  • Missugune on sinu ettevõtte visuaalne kuvand (stiil)?
  • Mis on need 1-3 teemat, mille kohta hakkad Instagramis postitama?

KoduleheKoolitused veel siiani Instagramis esindatud polnud, aga postituse loomise käigus alustasime. 🙂 Kuigi pean ütlema, et koolituste hooajal me turundamisega Instagramis aktiivselt tegeleda ei jõua.

Käesolev postitus annab sulle siiski ülevaate turundusvõimalustest Instagramis ja saad seejärel otsustada, kas see oleks sinu jaoks uus turunduskanal või mitte.

Esmapilgul tundub olevat kõige lihtsam alustada moe, kosmeetika ja reisifirmadel, aga kui lähemalt uurid, siis näed, et ka tööstusettevõtted jt on Instagramis esindatud ja tegelevad seal aktiivselt.

Seega uuri järgi, mida teevad Instagramis sinu valdkonna ettevõtted?

Ära kindlasti piirdu ainult Eesti ettevõtetega, vaid uuri ka oma valdkonna välismaa ettevõtteid.

Aga alustame!

instagram appInstagram ongi mõeldud nutiseadme jaoks. Oma telefonis saad selle alla laadida kas Google Play või AppStore kaudu.

Samas kui tahad ikka tõsiselt oma postitusi ette planeerida, kirjutada ja ajatada, siis kasuta selleks mugavalt arvutit ning kasuta Later platvormi.

Instagrami saab oma nutiseadme jaoks alla laadida ka veebilehelt https://www.instagram.com/

10 + nõuannet Instagramis turundamiseks

1. Loo konto https://www.instagram.com/ Konto nimeks ja kasutajanimeks vali näiteks oma brändi nimi. Lisa oma profiili pilt, väike kirjeldus ja oma veebilehe aadress. Loe siit kuidas optimeerida oma firma Instagrami kontot.

2. Seo omavahel Facebooki ja Instagrami konto. Sel juhul saab Instagrami lisatud pildid avaldada kohe ka Facebooki seinal ja Facebooki reklaame näidatakse ka Instagramis.

3. Loo Instagrami turundusstrateegia. Määra, mis ajal missugust sisu sa oma sihtrühmale pakud ja kui tihti ning mis eesmärgil? Näita postituste kaudu oma brändi/ettevõtte põhiväärtusi, töötajaid ja nö hetki elust enesest. Instagram võimaldab näidata, et teie toodete/teenuste taga on inimesed ja toredad hetked. Jäta mõned olulised momendid vaid Instagrami jaoks, ära lisa seda sisu Facebooki või blogisse.

4. Kasuta hashtag’e. Lisa oma piltidele endale olulisi märksõnu, mis aitavad omakorda kasutajatel sisu filtreerida. Näiteks kui müüd joogariideid, siis lisad hashtag’id #joogariided, #retuusid. Õigete hashtagide kasutamine aitab tugevalt kasvatada sinu nähtavust. Loe siit kuidas valida õigeid hashtage.

5. Seo Instagrami sisuvoog oma veebilehe või e-poega. Eriti nutikad paluvadki oma kasutajatel ülesse laadida ja „hashtagida“ oma pilte, kus nad kasutavad ettevõtte tooteid. Näiteks võiksid olla suured sõbrad Instagram ja su e-pood. Kasutajad ostavad e-poest toote, pildistavad ennast selle tootega ja laevad Instagrami ülesse. Su veebilehel on omakorda Instagrami voog kasutajate piltidest, kusjuures tooted on lingitud e-poega.
Näiteks Shopify rakendusel on selline võimalus.

Vaatad erinevate kasutajate pilte.

mikayogawear

Klikkides valitud pildil näed kasutaja seljas olevaid märgistatud tooteid ja saad edasi liikuda sobivat toodet e-poest ostma.

shopit

6. Korralda piltide võistlusi. Kasutajad laevad oma pilte (kus nad kasutavad su tooteid) ülesse ja pilt, mis saab kõige rohkem ’laike’ on võitnud ning kasutaja saab omale mingi toote auhinnaks. Nagu kampaaniate puhul ikka, määra eesmärk, sihtrühm, eelarve ja auhind. Määra täpsed tegevused ennem võistlust, võistluse ajal ning võistluse järgselt. Analüüsi tulemusi ja õpi vigadest ning õnnestumistest.

7. Kasuta postitustes pealkirju. Kui Twitteris on piiratud sõnum 140 tähemärgiga, siis Instagramis saad kirjutada pildile nii pika kirjelduse kui vaja. Postituse tekst olgu kliendi kasu rõhutav või emotsiooni loov. Pealkiri mõjutab sinu postituse levikut.

8. Vasta postituste kommentaaridele. Kui keegi kommenteerib su postitust, siis vasta sellele. Eriti oluline on see sel juhul, kui kommentaariks on küsimus või oluline tähelepanek.

9. Küsi ka kasutajatelt kommentaare oma pildi, video, ettevõtte või toote kohta. Võid ka teha pildi pealkirjastamise võistluse. Lisad laheda pildi oma tootest ja palud kasutajatel lisada kommentaaridesse vaimuka pealkirja. Võitjale võid auhinnaks mõne oma toote anda.

10. Märgi (@mention) oma Instagrami lehe kasutajaid pealkirjas ja kommentaarides. Olgu selleks mingi üritus, tähtpäev või mingi kampaania/võistluse võitja.

11. Fookuses olgu klient, mitte toode. Postita sisu, mis näitab ettevõtte elustiili, ära suru iga postitusega oma tooteid peale. Iga pilt peab olema kliendikeskne! Kõige parem pilt on loomulik pilt kliendist, kes kasutab su toodet :).

12. Näita üritusi live’s. Kui on uue toote tutvustus või uue kontori avamine või midagi muud olulist, siis tee sellest väike video ja postita kohe Instagrami. Võid ka teha kaadritaguseid võtteid ennem ja peale üritust.

13. Kasuta Instagrami reklaame. Mõned aastad tagasi vaatas Instagramis iga reklaami üle CEO ja kaasasutaja Kevin Systrom. Nüüd on ta sellest loobunud, aga põhimõte on sama. Reklaam olgu loomulik ja sarnane sinu peamise sisuga ja kasutajat ei peaks su reklaamid häirima. Kuna Facebook ostis Instagrami 1 miljardi dollari eest, siis on tegelikult sul võimalik oma Facebooki reklaame ka Instagrami kasutajatele näidata.

Instagrami reklaami saad teha ka telefonis, kuid soovitan kasuta selleks Facebooki reklaamihaldurit, sest siis oled täpsem ja seal on rohkem võimalusi.

14. Kasuta filtreid. Instagram pakub piltide tuunimiseks mitmeid filtreid – erinevad valgused, raamid, varjud jne. NB! vali enda jaoks välja kuni 2 filtrit ja hoia seda stiili.

15. Loo videosid. Instagram võimaldab lisada 60 sekundilisi videoklippe. Ja üks korralik video ütleb rohkem kui 100 pilti.

16. Analüüsi oma tegevust. Mis kell ja kui tihti on mõttekas postitada? Missugused hashtagid toovad rohkem laike? Missugune kampaania töötas kõige paremini?

Instagrami turundus koolitus

Instagrami koolitus sisaldab ka 3 kuud koolitusjärgset abi

Kokkuvõtteks

Instagram on nagu iga teine kanal, kus võib sinu sihtgrupp aega veeta, kuid enne alustamist tuleb selles veenduda. Ja kui sa võtad selle kanali oma turunduskanaliks, siis tuleb ka siin teha põhjalik sisustrateegia ja tegevusplaan.

Jõudu Sulle!

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.