Mis kasu on sul kodulehest, kui see ei tule õigete märksõnadega Googles välja? Sellest probleemist lähtuvalt algabki iga uue kodulehe tegemine ning optimeerimine ja sisuturundus märksõnade analüüsist. Täna õpetan sulle, millest peaksid alustama võtmesõnade analüüsi.

Milleks sulle märksõnade analüüs?

Kodulehe optimeerimine ehk SEO ja reklaam Googles ei ole ainuke põhjus, miks on vaja võtmesõnade analüüsi teha.

Sinu sisuturunduse strateegia saab siit samuti alguse

Kui sa tead, mida sinu tulevased kliendid sisestavad Google otsimootorisse, siis sa oskad täpsemini planeerida oma sisuturunduse või lausa kogu turunduse strateegiat.

Usun, et kui sa seda loed, siis sa juba tead, kui tähtis on märksõnade analüüsimine, aga sa tahad seda teha süsteemsemalt ja targemalt.

Paljude jaoks sisaldab märksõna analüüs üldiselt järgmist

Märksõnade analüüsimine tavaliselt viisil

Parimal juhul teevad paljud just nii märksõnade analüüsi, kuid tegelikkuses sellest ei piisa.

  1. märksõnade ideede kirja panemine
  2. märksõna nimekirja laiendamine mõne tööriista abil
  3. märksõnade konkurentsitiheduse uurimine

See protsess on üldiselt õige, kuid iga etapp sisaldab endas teatud hulka hädavajalikke tegevusi.

Mina annan sulle selle ja koos järgmise postitusega ühe tööprotsessi näite, mida kasutades on sul võimalik selgitada välja need märksõnad ja fraasid, mis toovad sulle potentsiaalseid kliente.

Alustame sellest, et kuidas sa võiksid märksõnu enda jaoks grupeerida.

Miks ühed märksõnad töötavad ja teised mitte?

Põhjus on selles, et erinevad märksõnad või fraasid näitavad inimeste huvisid ja kavatsusi erinevatel tasemetel.

Yoast analüütik Marieke van de Rakt on öelnud inimeste otsingu kavatsuste kohta järgmist:

“Search intent has to do with the reason why people conduct a specific search. Why are they searching? Are they searching because they have a question and want an answer to that question? Are they searching for a specific website? Or, are they searching because they want to buy something?”

Osad tahavad kohe toodet või teenust osta, kuid teine alles uurib maad. Selleks kasutavad nad erinevaid märksõnu ja fraase.

Kuidas SEO spetsialistid märksõnu üldiselt jaotavad?

Brian Dean Backlinko asutaja on öelnud, et

“Keywords are like a compass for your SEO campaigns: they tell you where to go and whether or not you’re making progress. They also help you figure out the thoughts, fears, and desires of your target market”.

Paljud SEO inimesed jagavad märksõnad laias laastus 3 kategooriasse

Märksõnade SEO strateegia

Märkõnad jagunevad kolmeks

1. Üldised märksõnad ehk ühesõnalised – nende otsingumaht on tavaliselt kõrge, kuid konkurents on ülikõrge ja tasulise reklaami puhul on ka hind kõrge.

Samas ei ole alati teada ka selle sõna otsija kavatsused. Kui inimene sisestab Google otsingusse kindlustus, siis mõni mõtleb “elukindlustus” ja teine võib-olla “autokindlustus”.

Soovitus: ei soovita neile eraldi fookust võtta ja nende puhul on soovitud tegevuste % (conversion rate) tavaliselt väike (isiklikult olen saanud ka üldiste märksõnadega häid tulemusi, aga need on pigem erandid).

2. Põhimärksõnad ehk 2-3 sõnalised fraasid – nende otsingumaht ja konkurents on oluliselt väiksem, kui üldiste märksõnade korral, kuid need on spetsiifilisemad.

Nende puhul on sul lihtsam mõista otsija huvisid ja kavatsusi, kuid sõltuvalt valdkonnast võib konkurents olla tugev. Tavaliselt on nende sõnade conversion rate kõrgem kui üldiste märksõnadega.

Soovitus: kasuta põhimärksõnasid võimalusel koos nö pika saba märksõnadega, sest nii tuleb sinu leht erinevate fraasidega rohkem esile (näiteks: “kodulehe tegemise koolitus WordPressiga”).

3. Pika saba märksõnad ehk 3 + sõnalised fraasid – nende otsingumaht on väga väike ja need on spetsiifilised lühilaused. Muide, Sergio Aicardi SemRush kaasblogija  väitel tehaksegi enamus otsingutest maailmas lühikeste spetsiifiliste fraasidena.

Mis on SEO optimeerimine?

70% otsingutest on pikad fraasid

Näiteks Eestis otsivad inimesed 90 korda keskmiselt kuus sellist fraasi “mida teha Tallinnas lastega” või 20 korda kuus “kuhu investeerida 1000 eurot”.

Soovitus: selgita välja, millised pikemad fraasid saavad kõige rohkem otsinguid ja lähevad sinu pakutava ja külastaja huvidega kõige täpsemini kokku. Panusta neile. NB! püüa võimalusel kasutada ka põhimärksõnu pika saba fraaside sees.

Nüüd sa tead, kuidas üldiselt märksõnu jaotatakse, kuid see on vaid algus.

Sul tuleb minna süsteemsemaks ja sa pead hakkama märksõnu grupeerima sihtgrupi huvide ja kavatsuste järgi.

Sisuturunduse strateegia märksõnad

Jaga märksõnad õigetesse gruppidesse

Allolevad märksõnade grupid näitavad, kui valmis või kui lähedal on inimesed sinu poolt enim soovitud tegevuseni. Mida lähemal on nad sihtmärgi keskosani, seda suurema tõenäosusega on ta valmis sinult ka ostma.

Tähelepanu! Järgnev loetelu on reastatud tähtsuse järgi. Oma märksõnade analüüsis arvesta vähemalt esimese 4 märksõnade grupiga.

1. Brändipõhised märksõnad

Näiteks: Electra jalgrattad või KoduleheKoolitused turunduskoolitus jne

Need inimesed, kes otsivad brändipõhiseid märksõnu või fraase, on juba oma kodutöö hästi ära teinud ja tunnevad teid.

Selliste inimeste ostuotsus on peaaegu juba tehtud ja nad teevad meelsamini sinu poolt soovitud tegevust.

Tõsi, neid märksõnu ei otsita hullupööra palju, neid ei ole sinu märksõnade listis samuti palju ning näitamisi Google otsingumootoris on vähe.

Samas aga on nende läbiklikkimise suhe (CTR) ja soovitud tegevuste (CR) % üsna kõrge.

Boonus: lisa võimalusel sisulehe title lõppu oma brändi nimi.

Turundus koolitus ja kodulehe tegemine

Nii hakkab otsingu tulemustes sinu bränd inimestele tasapisi ajudesse kinni jääma ning on pidevalt seotud sihtgrupi poolt otsitavate märksõnadega.

NB! Tiitli pikkus peab jääma alla 70 tähemärgi.

2. Ostan kohe tüüpi fraasid

Näiteks: “naisterataste allahindlus” või “sülearvutite müük Rakveres” jne.

Seda sorti märksõnad ja fraasid ütlevad meile tegelikult seda, et nendel inimestel on piltlikult öeldes käes krediitkaart ja nad on valmis kohe ostma.

Siia kuuluvad veel sellised sõnad nagu:

  • müük – elumaja müük Harjumaal või kinnisvara müük jne
  • allahinnatud – allahinnatud telerid
  • tasuta transport (tarne) – külmikute tasuta tarne Tartus
  • sooduskood (kupong) – Tallinn-Stockholm sooduskood
  • kuidas osta – kuidas osta sülearvutit
  • pakkumised – Aqua spa pakkumised
  • hind – küttepuude hind
  • ale – elektripliitide ale
  • lõpumüük – lasteriiete lõpumüük
  • abi või kiirabi  – lukuabi või toruabi või kingituste kiirabi jne

Sellised fraase ei otsita võib-olla sinu valdkonnas palju, kuid nende sõnade puhul on soovitud tegevuste protsent e-poes või veebilehel hullumeelne.

3. Tootepõhised märksõnad

Näiteks: stiilsed vabaajarattad või tolmuimejate remont ja hooldus jne.

Mis on sinu toode või teenus ja/või mida see teeb? Need on tootepõhised märksõnad või terminid, mida otsitakse kindlate tootekategooriate, brändi nime või teenuse järgi.

Inimesed, kes selliseid märksõnu otsivad, need nö veel harivad ennast selles osas, mida nad soovivad osta.

Siia alla kuuluvad veel sellised fraasid või märksõnad nagu:

  • ülevaade või arvutus – kodulehekoolitused tagasiside
  • top 10  – Top 10 maanteejalgratast harrastajale
  • odav või soodne – odavad lennupiletid või soodsad resipakkumised
  • spetsiifiline toote nimetus – Samsung Galaxy S10
  • toote kategooria – lasterattad
  • toote x võrdlus – veebimajutuse ja zone pakettide võrdlus
  • asukoht – turunduskoolitused Tallinnas või juuksur Tartus
  • ettevõte tüüp – hambakliinik Tartus või advokaadibüroo Tallinnas

Muide, soodne või odav ei ole alati halvad sõnad. Need inimesed, kes otsivad “soodsad reisipakkumised” on juba otsustanud, et tahavad resi, kuid nad otsivad omale sobivamat hinda.

4. Informatiivsed märksõnad ja fraasid

Näiteks: Kuidas teha kodulehekülge või Parim viis investeerimiseks jne.

Googles otsitakse just seda tüüpi fraase kõige rohkem ja me ei saa seda ignoreerida. Paraku ei ole selliste fraaside otsijad veel valmis ei ostuks ega teenuse tellimiseks.

Need märksõnad aitavad kasvatada sinu usaldust ja viia külastajat müügitunnelis järgmisele tasemele.

Siia alla kuuluvad sellised fraasid või märksõnad nagu:

  • kuidas (How to) – kuidas ellu viia sisuturunduse strateegiat
  • parim – parim viis kaalust alla võtta
  • miks – miks pannakse sammalt palkide vahele

Märksõna analüüsi tehes pööra tähelepanu sellistele fraasidele, mille igakuised otsingumahud on suuremad, kuid mille konkurents on madalam. Muidugi peab see fraas kokku minema sinu teemaga.

Seda taktikat kasutades too lehele niipalju liiklust kui saad ja suuna külastajad liituma sinu e-posti listiga.

Nii saad seda sihtgruppi suunata efektiivsemalt müügitunnelis edasi, kuni nad sinult ükskord ka ostavad.

5. Alternatiivsed märksõnad

Näiteks kui ehitajad on Makroflexsist tüdinenud, siis otsivad nad alternatiivi ja üks võimalus on Penosil või siis vastupidi. Vähemalt nad tahavad proovida alternatiivseid tooteid.

6. Toote või teenusega seotud märksõnad

Nad otsivad sinu tootega kokkusobivat toodet või teenust. Võimalik, et see sihtgrupp ei ole otseselt sinu oma, kuid need märksõnad tuletavad talle meelde, et nad vajavad ka sinu toodet.

Näiteks tolmuimeja kotte otsiv klient võib tulevikus vajada uut tolmuimejat või vastupidi.

7. Madala ostusoovi signaaliga märksõnad

Näiteks: tasuta sotsiaalmeedia strateegia koostamise juhend või tasuta koolitus.

Seda tüüpi inimesed otsivad tasuta asju või tahavad midagi alla laadida ja nad ei ole huvitatud sinult lähitulevikus midagi ostma.

Loe lisa märksõnade analüüsimise ja grupeerimise kohta lehelt searchenginepeople.com.

Kodune ülesanne Sulle

Nüüd sa tead, kuidas märksõnu võiks jaotada ja sa võid hakata alustuseks ise või koos meeskonnaga genereerima märksõnu ning jaotada need vastavatesse gruppidesse.

Järgmises postituses tulevad lubatud 5 praktilist sammu, mida üks märksõnade analüüs peaks sisaldama.

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda!