Kodulehe/e-poe tegemise koolitus. Esimesed internetiturunduse sammud.
1 kuu kestva koolituse läbivaks teemaks on kodulehe tegemine ja selle turundamine internetis. Koolitus aitab tõsta osaleva ettevõtja konkurentsivõimet turul.
Miks võtta koolitusest maksimum?
- Oskad luua või hallata WordPressi baasil loodud veebilehte või e-poodi
Soovitus: loo vähemalt 2 veebilehte, teist lehte luues kinnistad paremini õpitud teadmised ja oskused.
Kasu: väikeettevõtjana ei pea sisse ostma lehe loomise ja haldamise teenust või leiad omale uue töökoha – veebilehe/e-poe haldur. - Koolitusjärgne veebipõhine abi ja konsultatsioonid
Minu trump – ma ei kao pärast koolitust. Kui küsid 6 küsimust, siis saad 6 vastust. Aga kui küsid 134 küsimust, siis saad 134 vastust. Aitan Sind 1 aasta pärast koolitust.
Kodulehe/e-poe tegemise koolitus. Esimesed internetiturunduse sammud.
1 kuu kestva koolituse läbivaks teemaks on kodulehe tegemine ja selle turundamine internetis. Koolitus aitab tõsta osaleva ettevõtja konkurentsivõimet turul.
Miks võtta koolitusest maksimum?
- Oskad luua või hallata WordPressi baasil loodud veebilehte või e-poodi
Soovitus: loo vähemalt 2 veebilehte, teist lehte luues kinnistad paremini õpitud teadmised ja oskused.
Kasu: väikeettevõtjana ei pea sisse ostma lehe loomise ja haldamise teenust või leiad omale uue töökoha – veebilehe/e-poe haldur. - Koolitusjärgne veebipõhine abi ja konsultatsioonid
Minu trump – ma ei kao pärast koolitust. Kui küsid 6 küsimust, siis saad 6 vastust. Aga kui küsid 134 küsimust, siis saad 134 vastust. Aitan Sind 1 aasta pärast koolitust.
Koolituse teemad
1. Veebilehe lähteülesanne ja loodava veebilehe struktuur. Külastajate teekonnad.
Kodulehel liikumine peab olema iga külastaja jaoks lihtne ja arusaadav. Sageli on nö kellade-ja-viledega lehte kergem teha kui lihtsat ja loogilist lehte.
Sinu kodulehe planeerimise osas joonistame koos läbi kõik olulised kodulehe sisuvaated ja paneme paika detailid, mis aitavad kaasa sinu kodulehe eesmärkide saavutamisele. Ühtegi kodu ei hakata ehitama ilma korraliku projektita ja nii ka sinu koduleht vajab läbimõeldud lähteülesannet enne kui veebilehte looma hakkad.
Annan eeltööna kodulehe lähteülesande dokumendi ja sissejuhatavad küsimused. Teema lõpptulemiks on kodulehe struktuur ja peamised külastajate teekonnad.
2. Sisuturundus
Sisu on kuningas. Sõnad on need, mis suunavad meid tegutsema või põhjustavad loobumist. Teeme esmase sisuturundusplaani, nt blogiplaani, sotsiaalmeediaplaani, e-postiturunduse plaani. Vaatame üle ka sinu SEO struktuuri.
3. Loodud struktuuri WordPressi lisamine ja sisuhaldus
Alustame kodulehe tegemist Sinu valitud domeenil.
Järgmise sammuna loome WordPressis eelnevalt joonistatud kodulehe struktuuri – vajaminevad sisulehed, menüüd ja moodulid. Nüüd on raamistik olemas ja aeg õppida sisu lisamist.
Selleks, et veebileht oleks igas seadmes skaleeruv, on WordPressis read ja veerud ning sisu lisamiseks erinevad elemendid. Juhul kui on vaja peenhäälestust, siis igal real, veerul või elemendil saad määrata, missuguse seadme jaoks seda näitad.
Sisu lisamine on WordPressis tehtud väga lihtsaks:
- saad kasutada nö „backendi“ poolt, kus valid soovitud elemente ja tulemust vaatad külastajavaates või
- saad lisada elemente nö „edit-live“ versioonis, kus vasakul pool seadistad elementi ja paremal pool näed kohe tulemust.
Kui kasutad valmiskujundust, siis õpime muutma seda ja üleliigset kustutama. Aga alati soovitan ka seda varianti, kus ehitad veebilehe ise nö nullist üles.
Sisu lisamise teema plokis vaatame üle ka veebilehe optimeerimise peamised punktid.
4. E-poe loomine
E-poe loomise plokis on teemadeks e-poe seadistamine, kategooriate ja toodete lisamine. Samuti ostuprotsessi seadistamine, makse- ja tarnelahenduste lisamine, PDF-arved jne.
Tutvustan sulle erinevaid lahendusi, mida kodulehe tegemise koolitustel on osalejad oma e-poodi lisanud ja lisame ning seadistame vajaminevad pluginad ka sinu veebilehel. Olgu selleks nt seotud tooted, lisavahekaardid tootelehel, kategooria-põhised allahindlused, lisaväljade küsimine tootelehel, lihtsustatud kassa leht, eeltellimine, kui toode on laost otsas, erinevad hinnad erinevatele külastajategruppidele (jaeostjad, hulgiostjad) jne.
Erinevaid lahendusi ja erisoove on aastate jooksul kogunenud päris palju – saan neid sinuga jagada.
NB! Kui sul e-poodi ei tule, siis on kaks varianti – kas harjutame e-poe lisamist ja seejärel kustutame või teeme sinu lehte edasi. Põhjus, miks osalejad sageli esimese variandi valivad on see, et mine tea, millal läheb siiski e-poe loomist vaja ja saavad hea ülevaate kogu protsessi loomisest.
5. Kodulehe tegemine
Nüüd algab põhitöö – sisu lisamine, kujunduse seadistamine ning vajadusel sinu kodulehe jaoks vajaminevate mallide loomine.
Kui WordPressis on vaja midagi rutiinset teha, olgu selleks teenuste sisulehed, postitused või tooted, siis oleks mõistlik oma ajakulu vähendamiseks luua neile nö põhjad (mallid), mida saad korduvalt kasutada ja kus on vaja vaid sisu asendada.
Kui vaja, siis WordPressis saab muuta ka ostukorvi ja kassa lehe malle jt nö standardseid lehevaateid.
6. Kodulehe tehniline liidestus erinevate keskkondadega
Liidestame su kodulehe erinevate keskkondadega – Google Analytics, Facebook Pixel, Mailchimp ja Hotjar.
Kui sa ka kohe ei hakka neid võimalusi kasutama, siis on vähemalt liidestus tehtud ja andmed jooksevad ja kui õige aeg käes, siis on, mida uurida ja analüüsida. FB’s teeme vajaminevad segmendid, nt kodulehel käijad, e-poest osjad, teenuse sisulehte uurinud jne.
7. E-postiturundus
Saad kaasa e-postiturunduse sisuplaani ja arutame peamisi punkte:
- Aeg (kuupäev, kell, nädalapäev)
- Sisu (pealkiri, sisu, üleskutse tegevusele, eesmärk)
- Sihtrühm (segment, list, grupp, silt, küsitlused)
- Automatiseerimine (teekonnad, intervall, eesmärk)
- Mõõdikud (avamised, klikkimised, käive, tulu, kulu)
- Liidestused (koduleht, e-pood, Google Analytics, Facebook, Instagram, Google, Canva jne)
Põhirõhk koolitusel on Mailchimpi praktiline kasutamine. Töö listiga (segmendid, grupid ja sildid), uudiskirjade koostamine ja automatiseerimise teekonna koostamine.
8. Analüütika
Kuidas meil internetiturundusega läheb? Mis kanalid töötavad? Mida sihtrühm lehel teeb? Missuguste seadmetega või veebisirvijatega soovitud tegevusi tehakse? Missugune sisu kõnetab? Missugused maandumislehed töötavad? Mida inimesed veebilehel otsivad? Missugused reklaamid töötavad? Missuguse e-kirjaga tehti soovitud tegevusi? Jne, jne.
Keskendume Google Analytics 4 võimalustele ja seadistamisele. GA4 annab meile tagasisidet ja annab numbrite keeles soovitusi. Õpime neid numbreid lugema.
9. Veebilehe kujunduse viimistlemine ja “jooksvad küsimused”
Selles teemaplokis vaatame üle fondid – suurused, värvid, stiili, reavahe jt parameetrid.
Õnneks on muutmine ühest kohast ja saad muuta nö korraga kogu veebilehe erinevaid pealkirju, teksti fonte, lingivärvi, menüüsid ja nuppe.
Viimaseks plokiks olen jätnud nö “jooksvad küsimused” ehk teemad, mis vajavad veel selgitamist ja läbi rääkimist. Siin on Sinu kord – küsi ja ma vastan. Vaatame koos veel su internetiturunduse tegevusplaani ja veebilehe üle ja annan tagasiside, mida saad veelgi paremini teha.
Koolitaja
Olen koolitanud üle 5 aasta ja WordPressiga tegelenud alates aastast 2012 (vihmategija.ee).
Olen oma rahuliku ja humoorika õpetamisstiiliga aidanud ka kõige kartlikumatel arvutikasutajatel kodulehe valmis saada. Toetan ja motiveerin sind siis, kui vajad seda kõige enam.
Õppetöö korraldus
1-kuuline koolitus sisaldab
1. Veebilehe lähteülesanne ja loodava veebilehe struktuur. Külastajate teekonnad.
Kodulehel liikumine peab olema iga külastaja jaoks lihtne ja arusaadav. Sageli on nö kellade-ja-viledega lehte kergem teha kui lihtsat ja loogilist lehte.
Sinu kodulehe planeerimise osas joonistame koos läbi kõik olulised kodulehe sisuvaated ja paneme paika detailid, mis aitavad kaasa sinu kodulehe eesmärkide saavutamisele. Ühtegi kodu ei hakata ehitama ilma korraliku projektita ja nii ka sinu koduleht vajab läbimõeldud lähteülesannet enne kui veebilehte looma hakkad.
Annan eeltööna kodulehe lähteülesande dokumendi ja sissejuhatavad küsimused. Teema lõpptulemiks on kodulehe struktuur ja peamised külastajate teekonnad.
2. Sisuturundus
Sisu on kuningas. Sõnad on need, mis suunavad meid tegutsema või põhjustavad loobumist. Teeme esmase sisuturundusplaani, nt blogiplaani, sotsiaalmeediaplaani, e-postiturunduse plaani. Vaatame üle ka sinu SEO struktuuri.
3. Loodud struktuuri WordPressi lisamine ja sisuhaldus
Alustame kodulehe tegemist Sinu valitud domeenil.
Järgmise sammuna loome WordPressis eelnevalt joonistatud kodulehe struktuuri – vajaminevad sisulehed, menüüd ja moodulid. Nüüd on raamistik olemas ja aeg õppida sisu lisamist.
Selleks, et veebileht oleks igas seadmes skaleeruv, on WordPressis read ja veerud ning sisu lisamiseks erinevad elemendid. Juhul kui on vaja peenhäälestust, siis igal real, veerul või elemendil saad määrata, missuguse seadme jaoks seda näitad.
Sisu lisamine on WordPressis tehtud väga lihtsaks:
- saad kasutada nö „backendi“ poolt, kus valid soovitud elemente ja tulemust vaatad külastajavaates või
- saad lisada elemente nö „edit-live“ versioonis, kus vasakul pool seadistad elementi ja paremal pool näed kohe tulemust.
Kui kasutad valmiskujundust, siis õpime muutma seda ja üleliigset kustutama. Aga alati soovitan ka seda varianti, kus ehitad veebilehe ise nö nullist üles.
Sisu lisamise teema plokis vaatame üle ka veebilehe optimeerimise peamised punktid.
4. E-poe loomine
E-poe loomise plokis on teemadeks e-poe seadistamine, kategooriate ja toodete lisamine. Samuti ostuprotsessi seadistamine, makse- ja tarnelahenduste lisamine, PDF-arved jne.
Tutvustan sulle erinevaid lahendusi, mida kodulehe tegemise koolitustel on osalejad oma e-poodi lisanud ja lisame ning seadistame vajaminevad pluginad ka sinu veebilehel. Olgu selleks nt seotud tooted, lisavahekaardid tootelehel, kategooria-põhised allahindlused, lisaväljade küsimine tootelehel, lihtsustatud kassa leht, eeltellimine, kui toode on laost otsas, erinevad hinnad erinevatele külastajategruppidele (jaeostjad, hulgiostjad) jne.
Erinevaid lahendusi ja erisoove on aastate jooksul kogunenud päris palju – saan neid sinuga jagada.
NB! Kui sul e-poodi ei tule, siis on kaks varianti – kas harjutame e-poe lisamist ja seejärel kustutame või teeme sinu lehte edasi. Põhjus, miks osalejad sageli esimese variandi valivad on see, et mine tea, millal läheb siiski e-poe loomist vaja ja saavad hea ülevaate kogu protsessi loomisest.
5. Kodulehe tegemine
Nüüd algab põhitöö – sisu lisamine, kujunduse seadistamine ning vajadusel sinu kodulehe jaoks vajaminevate mallide loomine.
Kui WordPressis on vaja midagi rutiinset teha, olgu selleks teenuste sisulehed, postitused või tooted, siis oleks mõistlik oma ajakulu vähendamiseks luua neile nö põhjad (mallid), mida saad korduvalt kasutada ja kus on vaja vaid sisu asendada.
Kui vaja, siis WordPressis saab muuta ka ostukorvi ja kassa lehe malle jt nö standardseid lehevaateid.
6. Kodulehe tehniline liidestus erinevate keskkondadega
Liidestame su kodulehe erinevate keskkondadega – Google Analytics, Facebook Pixel, Mailchimp ja Hotjar.
Kui sa ka kohe ei hakka neid võimalusi kasutama, siis on vähemalt liidestus tehtud ja andmed jooksevad ja kui õige aeg käes, siis on, mida uurida ja analüüsida. FB’s teeme vajaminevad segmendid, nt kodulehel käijad, e-poest osjad, teenuse sisulehte uurinud jne.
7. E-postiturundus
Saad kaasa e-postiturunduse sisuplaani ja arutame peamisi punkte:
- Aeg (kuupäev, kell, nädalapäev)
- Sisu (pealkiri, sisu, üleskutse tegevusele, eesmärk)
- Sihtrühm (segment, list, grupp, silt, küsitlused)
- Automatiseerimine (teekonnad, intervall, eesmärk)
- Mõõdikud (avamised, klikkimised, käive, tulu, kulu)
- Liidestused (koduleht, e-pood, Google Analytics, Facebook, Instagram, Google, Canva jne)
Põhirõhk koolitusel on Mailchimpi praktiline kasutamine. Töö listiga (segmendid, grupid ja sildid), uudiskirjade koostamine ja automatiseerimise teekonna koostamine.
8. Analüütika
Kuidas meil internetiturundusega läheb? Mis kanalid töötavad? Mida sihtrühm lehel teeb? Missuguste seadmetega või veebisirvijatega soovitud tegevusi tehakse? Missugune sisu kõnetab? Missugused maandumislehed töötavad? Mida inimesed veebilehel otsivad? Missugused reklaamid töötavad? Missuguse e-kirjaga tehti soovitud tegevusi? Jne, jne.
Keskendume Google Analytics 4 võimalustele ja seadistamisele. GA4 annab meile tagasisidet ja annab numbrite keeles soovitusi. Õpime neid numbreid lugema.
9. Veebilehe kujunduse viimistlemine ja “jooksvad küsimused”
Selles teemaplokis vaatame üle fondid – suurused, värvid, stiili, reavahe jt parameetrid.
Õnneks on muutmine ühest kohast ja saad muuta nö korraga kogu veebilehe erinevaid pealkirju, teksti fonte, lingivärvi, menüüsid ja nuppe.
Viimaseks plokiks olen jätnud nö “jooksvad küsimused” ehk teemad, mis vajavad veel selgitamist ja läbi rääkimist. Siin on Sinu kord – küsi ja ma vastan. Vaatame koos veel su internetiturunduse tegevusplaani ja veebilehe üle ja annan tagasiside, mida saad veelgi paremini teha.
Koolitaja
Olen koolitanud üle 5 aasta ja WordPressiga tegelenud alates aastast 2012 (vihmategija.ee).
Olen oma rahuliku ja humoorika õpetamisstiiliga aidanud ka kõige kartlikumatel arvutikasutajatel kodulehe valmis saada. Toetan ja motiveerin sind siis, kui vajad seda kõige enam.
Õppetöö korraldus
Loe, mida teised ütlevad ja vaata ka koolitusel valminud kodulehti
Koolituse tulemusena
- valmib ettevõtte koduleht või e-pood;
- oskad optimeerida oma veebilehte otsimootoritele;
- oskad analüüsida oma veebilehe liiklust ja teha paremaid otsuseid;
- oskad kasutada Facebooki ja e-posti oma veebilehe paremaks turundamiseks;
- oskad firma turundamisel kasutada Google parimaid tööriistu.
Mida koolitus sisaldab?
- ligipääsu koolituse Zoom’i salvestusele kaheks aastaks.
- veebilehe kujundust (väärtus kuni 69€);
- WordPressi e-õpikut;
- ligipääs kodulehe/e-poe tegemise e-koolitusele üheks aastaks;
- ligipääs Canva-Gimp e-koolitusele üheks aastaks;
- tasulisi pluginaid (Gravity Forms, WP Rocket, WPML – väärtus 135€);
- veebiabi 1 aasta peale koolitust;
- tasuta personaalset koolitusjärgset konsultatsiooni;
- vabalt valitud domeen 1 aastaks;
- 1-aastaks veebimajutust (väärtus 100 €);
- tunnistust.
Kui tihti koolitus toimub?
Koolitus toimub 9 x 3 ak. tundi. Kokku 1 kuu ehk 27 ak. tundi.
Lisaboonus huvilistele – 1 kord nädalas täiendav konsultatsioon (2 ak tundi).
September 2024 koolitus
02.09.2024 – kell 14.00 – 16.30
04.09.2024 – kell 10.00 – 12.30
09.09.2024 – kell 14.00 – 16.30
11.09.2024 – kell 10.00 – 12.30
16.09.2024 – kell 14.00 – 16.30
18.09.2024 – kell 10.00 – 12.30
23.09.2024 – kell 14.00 – 16.30
25.09.2024 – kell 10.00 – 12.30
30.09.2024 – kell 14.00 – 16.30
Oktoober 2024 koolitus
02.10.2024 – kell 10.00 – 12.30
07.10.2024 – kell 14.00 – 16.30
09.10.2024 – kell 10.00 – 12.30
14.10.2024 – kell 14.00 – 16.30
16.10.2024 – kell 10.00 – 12.30
21.10.2024 – kell 14.00 – 16.30
23.10.2024 – kell 10.00 – 12.30
28.10.2024 – kell 14.00 – 16.30
30.10.2024 – kell 10.00 – 12.30
November 2024 koolitus
04.11.2024 – kell 14.00 – 16.30
06.11.2024 – kell 10.00 – 12.30
11.11.2024 – kell 14.00 – 16.30
13.11.2024 – kell 10.00 – 12.30
18.11.2024 – kell 14.00 – 16.30
20.11.2024 – kell 10.00 – 12.30
25.11.2024 – kell 14.00 – 16.30
27.11.2024 – kell 10.00 – 12.30
29.11.2024 – kell 10.00 – 12.30
Koolituspäevade vahel suhtleme e-kirja teel, kui vaja teeme täiendavaid Zoomi konsultatsioone.
NB! Koolitus on väga intensiivne! Võimalusel planeeri koolituse periood nii, et sul oleks aega kodutöid teha. Kasuta see võimalus ära – kõik mu teadmised on sinu käsutuses.
Korduma kippuvad küsimused
Kas ma ikka saan kodulehe valmis?
Jah, saad, kui töötad koolitajaga kohe alguses aktiivselt kaasa.
Kui tihti saan abi, kui mul on probleem?
Saad oma kõikidele küsimustele reeglina vastused 24 tunni jooksul.
NB! Sellel koolitusel kehtib koolitaja tugi 1 aasta peale koolituse lõppemist.
Kas koolituse käigus aitate programmeerimistöödega?
Ei, koolitus ei sisalda erilahendusi ja programmeerimistöid.