Kui eelmises osas selgitasin, kuidas SEO spetsialistid märksõnu üldiselt jaotavad, siis selles postituses annan sulle 5 sammu, kuidas teha märksõnade analüüsi. Ühtlasi saad aimu, mida tähendab konkurentide SEO analüüs. Aga asume siis esimese sammu juurde.
1. Loo kategooriad, millega kliendid peaks teid leidma
Moodusta 5-10 suuremat kategooriat oma peamistest tootegruppidest või teemadest.
Oletame, et müüd näiteks jalgrattaid, siis võivad suuremad kategooriad olla järgmised:
Jalgrattaid müüva veebilehe suurimad kategooriad
1. Naisterattad, 2. Meesterattad, 3. Lasterattad, 4. Linnarattad, 5. Jalgratta valik
Järgneva protsessi käigus hakka lisama iga kategooria alla spetsiifilisemaid ja täpsemaid märksõnu ja fraase. Pane end oma sihtgrupi kingadesse ning kirjuta välja niipalju sõnu ja fraase kui sul meelde tuleb.
2. Uuri oma sihtgruppe ja kliendiprofiili kaarte
Küsitle oma müügitiimi või helpdeski või veel parem oma ideaalseid kliente.
Uuri välja, milliste küsimuste ja märksõnadega nad teie valdkonda Googlest otsivad. Mis fraase nad kasutavad, kui nad otsivad sinu tooteid või teenuseid või oma probleemidele vastuseid?
Ka Brian Dean alustab oma märksõnade analüüsi õppevideos just kliendipersoonast
Peamine probleem on see, et 90 % klientidest ei otsi sinu toodet või teenust selle nime järgi, vaid sellega seonduvate märksõnade abil. Need on fraasid, mis neid huvitavad või nö peavalu teevad (tahavad täpsemalt teada).
Märksõnade analüüsil on suureks abiks kliendiprofiili kaardid, kuhu on peamiste sihtgruppide kohta kirja pandud ka tema probleemid, hirmud, vajadused, vastuväited ja märksõnad just sinu toote või teenusega seoses.
Muide, lõviosa Eesti firmadest (isegi mitmed suuremad digiagentuurid) ei küsitle oma sihtgruppe ega koosta nende kohta ka mingeid kokkuvõtvaid kliendiprofiile.
See tähendab, et kui sina seda teed, siis edestad peagi oma konkurente pika puuga.
Lisa esile tulnud märksõnad sobivatesse kategooriatesse.
3. Leia sõnad, mis toovad sinu kodulehele õiget liiklust
Need on märksõnad, millega tuleb sinu veebileht Google otsimootorites välja. Selle info nägemiseks peab Google Analyticsis olema seadistatud Google Search Console (GSC).
Priit Kallas on teinud super lihtsa videoõpetuse, millest on sulle kindlasti suur abi.
Vaata õpetust, kuidas seadistada GSC ja mis abi sa sellest saaksid.
Video viimases osas saad ühe nipi võimalusest, kuidas parandada kiirelt oma positsioone Googles
Google Search Console abil saad lähemalt ka uurida, millised blogipostitused toovad sulle väärt liiklust.
Kui sinu kodulehele on lisatud lehe sisene otsingulahter, siis kindlasti uuri Google Analyticsist, mida kodulehe külastajad on sinna juba sisestanud.
Mis vihjeid annab sulle Google Adwords?
Kui teed reklaami ka Google Adwordis, siis uuri, milliste fraasidega ja sõnadega nad teie reklaamidele klikkisid.
Selleks, et Google Adwordsis näha märksõnade infot, pead reklaami välja kutsuvad märksõnad määrama kas “fraasivasteks” või jätma laiaks vasteks.
3. Hangi nutikaid märksõnade soovitusi
On mitemeid võimalusi saamaks teada, mida sinu sihtgrupp veebist otsib ja mis fraase nad selleks kasutavad. Toon mõned võimalused sulle kohe kasutamiseks.
Milliseid soovitusi annab Google?
Hakka rahulikult trükkima Google otsingulahtrisse mõnda sõna või fraasi ja vaata, mis valikuid ta peale iga tähe sisestamist sulle pakub.
Kui oled oma fraasi sisestanud, siis keri otsingutulemuste lõppu ja vaata, mida inimesed selle märksõna või fraasiga seoses veel on otsinud.
See töö on tüütu, aga vajalik, et saada paremat ülevaadet konkreetse märksõna või fraasi kohta.
Kasuta Ubersuggest või keywordtool.io tööriista
See töörist aitab saada juurde uusi märksõnaideid. Kui sul pole ligipääsu Google Keyword Planneri igakuistele märksõnade otsingumahtudele, siis sind aitab natuke ka Ubersuggest.
See tööriist annab sulle ligikaudsed märksõnade otsingumahud kuus nagu Keyword Planner, kuid see korjab Googlest kokku ka soovitused, mida peaksid tegema muidu käsitsi.
Antud juhul on mul sisestatud tööriista fraas “märksõna analüüs”, kuid näha on, et Google soovituste kohaselt otsivad inimesed märksõnade analüüs ehk mitmuses.
Nagu näed, on tegu väga spetsiifilise fraasiga ja seda ei otsita palju, kuid see-eest kes seda teevad, on väga teadlikud selle tähtsusest SEO maailmas või sisuturunduses.
keywordtool.io annab mugavalt kätte kõik pikad fraasid, mida Googlest otsitakse
Selle tööriista tasuline versioon annab sulle teada ka täpsemad otsingumahud, keskmise kliki hinna ja konkurentsi taseme.
Mida ütleb Google Trends?
Sisesta mõni olulisem fraas või sõna Google Trends tööriista ning vali sobiv keel ja ajavahemik ning uuri, kas selle sõna osas inimeste huvi on kasvamas või kahanemas.
Sisestasin märksõna “investeerima” ja näha on, et seda on viimase viie aasta jooksul hakatud rohkem otsima, mis näitab, et inimestel on huvi selle vastu kasvamas.
NB! Selle tööriista Y-telg (0-100) ei tähenda täpset mahtu, vaid otsingu aktiivsust.
Kasuta Google Keyword Plannerit
Tee Google Adwordsi konto ning kuluta 2-20 eurot reklaami peale ning siis saad ligipääsu igakuistele märksõna otsingumahtudele. Enne reklaami tegemist loe, kuidas oma Adwordsi kampaaniat seadistada.
Keyword Plannerit kasutama saad minna nii, kui valid ülevalt peamenüüst Tööriistad (Tools) ja sealt vali Märksõna plaanija (Keyword planner).
Põhjus, miks ma pole seda tööriisata lisanud ettepoole on see, et sageli alustatakse märksõna analüüsiga just siit, kuid see ei anna sulle üldsegi mitte täit pilti, vaid see on üks abivahend teiste seas.
Vaata, mida sotsiaalmeedia kanalites räägitakse
Sotsiaalmeedia vestluste analüüs annab aimu, kuidas sihtgrupp mingit probleemi sõnastab ja milliseid fraase kasutab.
Just sotsiaalmeedia kanalid ja foorumid ning grupid annavad sulle aimu, milliseid fraase sinu sihtgrupp sageli mingi teema või probleemi puhul kasutab.
Sealt tuleb sulle väärt siseinfo ja seda peaksid kodulehe optimeerimisel jõuliselt arvestama.
Tee kindlaks, mis märksõnadele on konkurendid oma sisulehed optimeerinud
Mine käi konkurentide olulisemad toote või teenuse lehed läbi ning vaata, mis fraasile või märksõnale on leht optimeeritud. Või kas need on üldse optimeeritud?
Kasuta selleks mõnda veebisirvijapõhist tööriista, millega saad kiirelt teada, mis on see oluline fraas lehe tiitlis, meta descriptionis ja H1 pealkirjas.
Soovitan sulle tasuta põhjalikku SEO tööriista Chromile, milleks on MozBar.
Lae see alla ning anna neile oma e-posti aadress, et saaksid selle oma veebisirvijas aktiveerida.
Tähelepanu! Oleme konurentide sisulehtede analüüsi käigus avastanud hulgaliselt väga häid märksõnu, mille peale mingil seletamatul põhjusel pole ise varem tulnud.
Kui avastad konkurendi lehelt mõne uue märksõna, siis:
- mine ja kontrolli selle otsingumahtu;
- vaata ka mis firmad asuvad Google TOP 10 tulemuse seas;
- uuri, kui mitu firmat teevad selle fraasi kohta reklaami.
Milliste märksõnadega saavad konkurendid omale liiklust?
Võimalusel kasuta mõnda SEO pro tööriista nagu SEMrush või Moz (30 päeva tasuta proovimiseks), et selgitada välja, milliste märksõnadega toovad konkurendid oma kodulehele palju kvaliteetset liiklust.
Kui võtad näiteks SEMrush-i 7 päevase tasuta prooviversiooni, siis loe siit 10-sammulist õpetust, kuidas leida üles konkurentide parimad märksõnad, mis toovad liiklust ja kliente.
Nimetatud tööriistad küsivad sinult kuupõhist maksu, kuid alguses annavad võimaluse ka tasuta proovida. Proovi, ehk õnnestub oluline info kätte saada ka tasuta perioodi jooksul. Enne aga kogu märksõnad kokku.
No nii, nüüd on sul kogutud teatud hulk märksõnu ja fraase, mida saad lisada oma märksõnade nimekirja.
Enne kui asume märksõnade konkurentsitiheduse analüüsi tegema ja märksõnu valima, võiksid veel korra vaadata oma kategooriad kriitiliselt üle ja vaata, kas neid fraase on võimalik kuidagi kokku miksida kasutajakesksemaks.
4. Sobita üldine sõna pikema fraasiga kokku
Tuleme jälle tagasi nö pikasaba optimeerimise juurde, sest see aitab sul tõesti saada kiiremaid võite otsingumootoris.
Vaata oma suuremaid kategooriaid ning nende alla kogutud fraasidele otsa ning mõtle, kuidas võiks sinu sihtgrupp seda fraasi pikemalt lahti kirjutatuna otsida.
Loomulikult sõltub palju sellest, kas see on toode või teenus või informatiivne fraas blogipostituse tarvis, kuid lisades üldise või peamise märksõna pikema lause osaks, aitab see sul tõusta ka üldise märksõnaga kõrgemale positsioonile.
Võtame näiteks jälle fraasi “jalgrattad”, mida me tahame müüa Tallinnas
Kuna me müüme jalgrattaid ja üks meie tootekategooria on ka “laste jalgrattad”, siis võiks kategooria nimetamisel olla ka täpsem.
Oma e-poe lasterataste kategooria nimi võiks olla näiteks “Brändi nimi + Laste jalgrattad” ning tiitlisse võib kirjutada “Laste jalgrataste müük Tallinnas | Brändi nimi”
Selles näites on sees nii üldine märksõna, kui ka peamine fraas ning ühtlasi pikem ja täpsem fraas. Kolm kärbest ühe hoobiga.
Sa võid ehk küsida, et miks ei ole seal pika fraasi sees täpselt “laste jalgrattad”. Sisuliselt on see siiski üks ja see sama asi ja Google mõistab hästi mitmust ja käändeid.
Aga nüüd on aeg minna õigeid märksõnu valima.
5. Uuri märksõnade konkurentsi ja potentsiaali
Millised märksõnad ma peaksin siis valima ja millele panustama? Kuidas teha õiged valikud?
Tim Soulo Ahrefs turunduse eest vastutav on oma posituses öelnud, et:
“It’s not really that hard to come up with a big list of keywords you want to rank for.
The hard part is figuring out what it takes to rank #1 for each keyword and use that information to prioritise your list and plan your SEO strategy”.
Märksõnade ideede kogumine ja sellest nimekirja koostamine pole tegelikult keeruline. Palju keerulisem on saada aru, millist pingutust nõuab iga märksõnaga jõudmine Googles kohale nr 1 ja kasutada analüüsi tulemusi märksõna prioriteetide järjestamisel ning planeerida oma SEO strateegiat.
Nii palju kui on SEO spetsialiste, nii palju on ka erinevaid võimalusi ja igaüks õigustab enda süsteemi. Fakt on, et keegi ei tea 100% täpselt, mille alusel Google otsingutulemusi järjestab ja mis faktorid omavad rohkem kaalu.
Tegelikult loeb see:
- kuidas on see märksõna või fraas toonud sulle õiget orgaanilist liiklust ja mis veelgi tähtsam,
- kui palju on see toonud müüki või hinnapäringuid.
Need ongi sinu tähtsamad mõõdikud, mida tuleks sul märksõna analüüsi tehes ja tulemusi kontrollides meeles pidada.
Sa pead siinjuures selgelt eristama, mis huvid on inimestel, kes neid sõnu otsivad ja kus nad asuvad müügitunnelis.
Meie oma Eesti mees Andrus Purde ütleb tabavalt märksõnade valiku kohta järgmist:
“High number of monthly searches + low competition + high relevancy = content you should be creating”.
1. Mida rohkem kuus sinu märksõna otsitakse, seda parem.
2. Mida väiksem on konkurents märksõnale optimeeritud toote lehtede, teenuste lehtede või blogipostituste osas, seda parem.
3. Mida täpsemini see märksõna või fraas sinu toodet või teenust iseloomustab, seda parem.
Ideaalis on need just õiged märksõnad, millele peaks panustama.
Sul tekib kindlasti küsimus, aga kui palju nõuab õigete märksõnade välja selgitamine aega, raha ning energiat, et teha õigeid valikuid?
Sinu võimalused märksõna konkurentsi ja potentsiaali hindamiseks
Sul on kaks teed:
- kas kasutad mõnda tasulist SEO tööriista (ahrefs.com, semrush.com, või moz.com) ja teed lisaks manuaalset analüüsi või
- teed märksõnade analüüsi iga märksõna osas eraldi (väga ajamahukas, ent huvitav).
Kuna suure tõenäosusega sul puudub ligipääs mõnele SEO profitööriistale, siis annan sulle juhised manuaalse analüüsi tegemiseks.
Enne konkurentide analüüsi
Uuri, kui palju otsitakse sinu märksõnu kuus – Keyword Planner annab sulle aimu, kui palju seda sõna otsitakse. Tõsi, need andmed ei ole 100% täpsed, kuid hea alguspunkt. Mida rohkem otsitakse seda parem.
Milline on reklaamijate osas konkurents – hetkel on see keskmine ja mida madalam on reklaamijate konkurents, seda parem. Pea meeles, et antud juhul ei näidata orgaaniliste tulemuste konkurentsi.
Milline on kliki hind – mida kõrgem see on, seda rohkem on reklaamijad selle märksõna peale omavahel hinda üles ajanud. See näitab ka seda, et selle sõna otsijad on nõus ka kiiremini raha välja käima.
Lisa oma Chrome veebisirvijale MozBar
Enne kui alustad, siis töö lihtsustamiseks palun lisa oma Chrome brauserile MozBar, millega saad kiirelt visata pilgu peale kõigile 10 konkurendile korraga Google otsingutulemustes.
Nüüd hakkad selle tasuta tööriistaga nägema PA-d ehk konkreetse sisulehe autoriteetsust ja DA-d ehk selle kodulehe domeeni autoriteetsust. Räägin neist allpool lähemalt.
Nüüd, kus sul on see töörist oma veebisirvijasse lisatud, saad alustada märksõnade analüüsiga.
Samm 1 – sisesta valitud märksõna Google otsingulahtrisse
Sõltuvalt oma SEO kampaania eesmärgist (algfaasis kodulehe tegemine, blogile uue sisu planeerimine või toote/teenuse lehtede optimeerimine) vali märksõnad, millega sa arvad, et sul õnnestub kiireid võite saada.
Sisesta see fraas Google otsingumootorisse ja vaata, kas reklaame näed ja kuipalju neid on. Mida rohkem neid on, seda suurem on tõenäosus, et selle sõna otsijad on nõus raha maksma toote või teenuse eest.
Võtame siis jälle näiteks alustava jalgrattapoe, kes tuleb alles turule.
Vaatame siis, kes on optimeerinud oma lehe fraasile “jalgrattapood Tallinnas” ja kas meil on mõtet sellele fraasile optimeerida oma üks sisuleht või on see lootusetu ettevõtmine.
Võib-olla tulevad orgaanilistes tulemustes välja suured firmad ja kui neid on seal palju, siis võib tekkida tahtmine lükata antud märksõna kohe nimekirja lõppu. Samas, kui aga hakkad lähemalt uurima, võid leida võimalusi ka suuri firmasid lüüa.
Analüüsi tulemusel võid leida märksõnu:
- mille puhul ei ole sul tegelikult vaja luua palju sisu;
- mille korral ei pea hankima väliseid linke;
- mille konkurents on väike ja;
- Google esilehele saamine on lihtne.
Vaatame, kas leiame selle märksõna “jalgrattapood Tallinnas” puhul võimaluse või läheme nimekirjas järgmise juurde.
NB! Meil tuleb see protsess viia läbi iga märksõna fraasi korral ja kontrollida Google TOP 10 tulemust individuaalselt.
Samm 2 – kontrolli konkreetse sisulehe autoriteetsust
Mulle sattus juhuslikult nimekirjast ette Hawaii Express ja nüüd uuringi nende lehe tugevaid ja nõrku külgi märksõna “jalgrattapood Tallinnas” valguses.
Mul on sulle hea teada anda, et igal üksikul sisulehel on võimalik saavuta väga kõrgeid kohti otsingutulemustes. See, et mõne firma domeeni autoriteetsus (DA) on väga kõrge, ei tähenda seda, et tema sisulehtedega ei oleks võimalik konkureerida.
Ülal toodud näites on MozBar lehe autoriteetust hinnanud 36 punktiga 100-st, mis on Eesti mõistes siiski tubli tulemus.
Sinu ülesanne on: vaata, kas TOP 10 tulemuse seas on madala (10 punkti ja alla) PA tulemustega lehti. Kui neid on mitmeid, siis võid oma märksõnale anda kohe rohelise tule.
Meie näite puhul (vaata ülevalt poolt) on keskmine PA 28 ja vaid kahel lehel on see alla 20. Nii, et tuleb veel uurida teisi faktoreid.
Samm 3 – kontrolli lehele viitavate domeenide arvu
Olgem ausad, et kõrgemad positsioonid Googles saavad üsna sageli ka teistest rohkem linke ning seda on toonud välja nii Backlinko uurimustöö või MOZ uuring.
Siinjuures peab meeles pidama, et osad lingid on väärtuslikumad (teemakohased lehed) kui teised.
On täiesti võimalik jätta selja taha konkurentide lehed, millel on küll väga palju linke, kuid näiteks nende sisu ei vasta otsijate huvile.
MozBar näitab, et Hawaii leht, mis on tegelikult nende avaleht, saab väliseid linke 76 580, mis on Eesti mõistes väga palju.
Sa võid arvestada MozBar tööriista abiga, sest see näitab samuti lehele viitavate linkide arvu, kuid paljud SEO spetsialistid kasutavad Ahrefs Backlink Checkerit, mis on täpsem.
Muidugi on palju ka tasuta nö backlinkide tööriistasid, kuid paraku erinevad nende andmed üksteisest vahel 2-4 korda.
Linkide juures saab arvestada väga paljusid tegureid, kuid tooksin välja peamised
- Kui palju tuleb konkurendile väliseid linke?
- Kui palju tuleb erinevatelt domeenidelt linke? 10 linki erinevalt domeenilt on parem, kui 1000 linki ühelt domeenilt.
- Kui palju tuleb linke teemakohastelt lehtedelt?
- Mis on linkivate lehtede enda PA ja DA?
Linkide analüüsiks vajad mõnda tasulist tööriista, kuid võid kasutada ka Moz-i 30 päevast tasuta perioodi.
Sinu ülesanne on: leia Top 10 tulemuse seast lehed, millel on sinu märksõna suhtes väike linkide arv. Uuri, kust tulevad peamistele konkurentidele lingid ja kui usaldusväärsetelt lehtedelt need tulevad? Võrdle linkide arvu oma vastava sisulehega.
Meie Hawaii näite puhul olen kasutanud linkide kontrolliks tasulist tööriista nagu SEO PowerSuite.
Hawaii Express lehe tulemused SEO PowerSuite tarkvaraga:
- Väliseid linke: linke tuleb avalehele 34 229
- Linke erinevatelt domeenidelt: 166
- Lingid teemakohastelt lehtedelt: üle 50% linke tuleb .ee domeenidelt ja need on loomulikul teel saadud. Näiteks Eesti Jalgratturite Liidu lehelt tuleb üle 20 000 lingi. Üsna palju linke tuleb ratta teemaga seotud lehtedelt ja see on põhjus, miks Google seostab Hawaii Expressi jalgratta poega ja asetab otsingutulemustes kõrgele kohale, hoolimata sellest, et leht on meta andmete osas täielikult optimeerimata.
- Linke tuleb ka nende toodete tarnijate kodulehtedelt, mille PA ja DA on samuti kõrged
Alustaval jalgratta poel kulub selliste linkide kogumiseks vähemalt 5 aastat karmi tööd ja siin pole meil kiireid võite. Uurime edasi.
Samm 4 – kontrolli sisulehe domeeni autoriteetsust
Hea uudis Ahrefi uurimustööst. Nimelt domeeni autoriteetsusel ja Google rankingul on omavaheline korrelatsiooni mõju väiksem, kui konkreetse sisulehe autoriteetsusel ja positsiooni asetusel.
Seega iga konkreetse lehe autoriteetsus on palju tähtsam, kui konkurendi domeeni autoriteetsus.
Samas oled ehk tähele pannud, et väga kõrge domeeni autoriteediga lehed nagu wikipedia või .edu lõpuga lehed tulevad otsingutulemustes kõrgetel kohtadel välja.
Nende domeeni tugev autoriteetsus aitab ka nõrgematel lehtedel kõrgemal kohal välja tulla.
See tähendab, et me peaksime konkurendi domeeni autoriteetust DA-d siiski arvestama ja kontrollima.
Sinu ülesanne on: uuri järgi, kui mitmel konkurendil on väga kõrged (suurem kui 50) DA numbrid. Mida vähem neid on, seda parem.
Muide, Hawaii puhul on MozBar-i kohaselt DA 35 ehk 1 punkt madalam, kui PA, mis on 36. Üldiselt, mida kõrgemad on nii PA kui DA, seda raskem on seda lehte otsingutulemustes kõigutada.
Alustava jalgrattapoe jaoks on Hawaii siiski tugeva autoriteediga.
Samm 5 – kontrolli lehele viitavate linkide asjakohasust
Kui samm 3 juures uurisime viitavate domeenide arvu, siis nüüd on vaja lähemalt uurida, mis lehtedelt need lingid siiski täpsemalt tulevad.
SEO valdkonnas olen näinud teenusepakkujaid, kes on ka ise kasutanud Google poolt keelatud võtteid nagu linkide massiline suunamine oma veebilehele. Mitmed nendest on oma veebilehega saanud karistada ja või lausa kadunud otsingutulemustest.
Ka praegu on Eestis selliseid firmasid, kes ostavad linke sisse, kuid pikemas plaanis see ei tööta. Kohe kui lõpetad sellistele firmadele maksmise, kaod sa mõne aja pärast ka Google tulemustest.
Veel hullem on olukord, kui Google avastab, et sinule tulevad lingid mitte teemakohastelt välismaa lehtedelt ja neid tuleb massiliselt, siis võid samuti saada karistatud. See on sinu rahakotile karm tagasilöök.
Seega tuleb meil uurida natuke sügavamalt, kust tulevad konkurendi sisulehele lingid ja kas need on saadud loomulikul ja loogilisel viisil.
Sinu ülesanne on
Vaata, kas konkurendi välised lingid tulevad sellistest kohtadest nagu:
- kahtlased madala kvaliteediga kataloogid;
- nö artiklite kataloogid (artiklid.eu jne);
- blogide võrgustikud (loe lähemalt);
- spämm kommentaarid.
Või tulevad konkurendi lingid:
- teemakohastelt lehtedelt sinu valdkonnas;
- suuremates uudiste portaalidest;
- teised usaldusväärsed lehed, kuhu linki ei saa ise lisada.
Mõned näited, kust tulevad Hawaii Expressile välised lingid
Ilumaailm, inf.ee, velo.clubbers.ee, maare ja heiti blogspot blogi, Eesti Jalgratturite Liit jne.
Üldiselt on Hawaii lingid orgaanilised, kuigi neid leiab mitmetest kataloogidest, kus ehk ei peaks neid olema. Mitmetesse kataloogidesse nagu ilumaailm.ee jne lisatud linkidest pole seal eriti kasu ja sealt tulev lingi väärtus on madal.
NB! Linkide analüüsi eesmärk on saada rohkem adekvaatsemat infot otsuse tegemiseks. Välised lingid ei ole ainukesed, mis mõjutavad meie otsust märksõna valiku osas.
Samm 6 – milline on konkurendi lehesisene SEO olukord
Olen kirjutanud õpetuse nii kodulehe sisesest linkimisest kui optimeerimisest, kuid on mõned punktid, millele tuleks sul tähelepanu pöörata. Võta luubi alla lehe tiitel ja metakirjeldus.
Antud otsingutulemuste näites pole mitte ühelgi konkurendil tiitlis sees fraasi “jalgrattapood Tallinnas”. Kahetsusväärsel kombel isegi mitte reklaami tegijatel.
Meta kirjeldus peaks olema iga sisulehe kohta eraldi kirjutatud ja seal võiks samuti figureerida sinu oluline märksõna.
Sinu ülesanne on: vaata Googles TOP 10 tulemust ning uuri, kas konkurentide lehe tiitlis ja kirjelduses on sinu fraas sees. Kui ei ole või on kaheti mõistetav, siis see võib olla sinu võimalus.
Samas ei tasu olla liiga optimistlik, sest kui otsija sisestab otsingusse “jalgrattapood”, siis ta soovib kas seda külastada või sealt ratast osta ja antud tulemused kõik tegelikult müüvad jalgrattaid.
Huvitav fakt Ahref uurimusest
In fact, by studying 2 Million keyword searches we have discovered that almost 75% of the pages that rank in Google’s Top10 don’t have a single mention of an exact-match keyword in their content.
See aga ei tähenda seda, et sinu fraas ei peaks olema Tiitlis ja lehe sisus esindatud.
Mine iga TOP 10 konkurendi vastavale sisulehele, ning kontrolli, kas H1 pealkiri sisaldab sinu olulist fraasi ning kas lehel on kasutatud ka sünonüüme, meta kirjeldust, kas URL ehk link sisaldab märksõna jne.
Nõuanne – kasuta konkurendi lehele pilgu peale viskamiseks juba üleval mainitud MozBar-i.
Tegelikult on lehe siseseid faktoreid palju rohkem, mida konurentide lehel uurida ja võrrelda oma lehega.
Selle punkti kokkuvõtteks võib öelda, et see on meie näites esimene koht, kus alustav jalgrattapood Tallinnas võiks näha võimalust fraasiga “jalgrattapood Tallinnas” 6-12 kuu pärast olla Google esilehel. Seda näitab praktika.
Seega, lisaks meta andmetele, märksõnade kasutamisele ja mitmetele teistele faktoritele loeb kindlasti veel kasutajakogemus ning lehe sisu kvaliteet.
Samm 7 – milline on konkurendi lehe sisu kvaliteet
Kõik sõltub nüüd, mis tüüpi märksõnaga ja lehega on meil tegu.
Näiteks e-poe tootelehe optimeerimine keskendub müügile, aga avalehe eesmärk on kommunikeerida teemat ning külastaja kasu.
Blogipostitus on pigem nõuandev, õpetav või informeeriv.
Kõiki neid kolme tüüpi sisulehti tuleb meil ka erinevalt käsitleda.
Kui sisu ei vasta ootustele, siis kogu eelnev on mõttetu
Jah, sul võib olla palju linke, leht avaneb kiiresti ja seda ka igas seadmes ning sinu lehe sisesed SEO faktorid on kõik laes ning tundub, et konkurente on lihte kõigutada, aga …
Kui sinu leht ei vasta külastaja sisestatud märksõnale ja oodatud tulemustele, siis ei püsi sa oma lehega Googles kaua seni saavutatud tulemustel.
Sa pead täpselt mõistma, mida inimene tegelikult tahab, kui ta sisestab otsingumootorisse oma märksõna või fraasi.
Need, kes mõistavad otsija kavatsusi ning vastavad rohkem tema küsimustele ja ootustele, neil on suuremad võimalused saada ka kõrgemaid kohti ilma väliste linkide abita.
Sinu ülesanne on: vaata üle kõik TOP 10 konkurendi sisulehte ning selgita välja, kuidas saaksid oma lehe sisu osas pakkuda kvaliteetsemat ja praktilisemat infot kui sinu konurendid. Pead olema väga hea.
Veel kord, mine loe kulda väärt juhiseid siit:
- kuidas panna oma e-poe tooteleht müüma;
- kuidas kirjutada vinge kodulehe teenused leht;
- kuidas planeerida ja kirjutada oma järgmine blogi;
- kuidas teha kodulehe avalehte, mis kõnetab.
Eeltoodud juhiseid järgides on sul suurem võimalus muuta oma konkreetse lehe sisu külastaja jaoks väärtuslikumaks ja viia ka sisuturundus kõrgemale tasemele.
Antud näite puhul, kui me võtaksime jälle Hawaii avalehe, siis peaks esitama kolm kuni neli küsimust, mis inimestel alateadlikult peas tekivad ja need on:
Kus ma olen? – võib-olla kõik teavad, mis leht on Hawaii? Kas teavad?
Mis kasu ma siit saan? – miks ma peaks siit võtma? Miks mulle näidatakse lasteratta soodustust, kui ma tahan omale ratast osta?
Mida ma tegema pean? – mis on see üleskutse tegevusele või kus on call to action nupp? Kuidas ma saan edasi liikuda?
Mille poolest sa eristud teistest? – kas nii suurel brändil pole vaja tuua välja oma unikaalsust või unikaalselt müügiargumenti? Kas ostuhuvilisele läheb korda lause “Rattasõit, looduse võit”?
Alustav jalgratta pood peab kindlasti oma avalehel vastama nii visuaali kui tekstiga kõigile ülal toodud neljale küsimusele. Tuleb olla konkreetne ja lähtuda oma peamisest kliendipersoonast.
See on koht, kus saame kindlasti teha paremini.
Nüüd on sul vaja teha kokkuvõte
Koosata omale üks Exceli tabel, kus sa analüüsid iga märksõna või fraasi taga järgmisi punkte
- märksõna otsingumaht 1 kuus;
- märksõna relevantsus ehk kokkusobivus sinu toote või teemaga;
- sinu koht Googles selle märksõnaga;
- konkurendi koht Googles selle märksõnaga;
- top 10 konkurendi URL;
- top 10 konkurendi tiitel;
- konkurendi lehe autoriteetsus PA;
- konkurendi domeeni autoriteetsus DA;
- konkurendi sisulehele linkivate domeenide arv;
- konkurendi sisulehele linkivate linkide kvaliteet;
- konkurendi sisulehele SEO (selleks peaks olema eraldi tabel/tööriist);
- konkurendi sisulehele sisu kvaliteet ja ootustele vastavus (näiteks 10 palli süsteemis).
Sa võid enda jaoks töötada välja nö hindamissüsteemi, mida võtad siis aluseks, et kas sellele fraasile tasub sul panustada või mitte.
Tänutäheks siiani lugemise eest
jagan sinuga ühte SEO märksõnade analüüsi tööriista, millega on võimalik hinnata väga mugavalt märksõnade konkurentsi. Selle tasuta versiooniga saad oma hädavajaliku töö kenasti tehtud.
Mis puudutab nüüd meie alustavat jalgrattapoodi Tallinnas, siis Hawaii vastu on tal keeruline astuda :).
Kui aga viia sama analüüs läbi ka ülejäänud 9 konkurendi seas, siis mine tea ehk siiski tasub sellele fraasile oma tulevase poe veebilehe üks sisuleht optimeerida. Seda näitab konkurentide analüüs ja praktika.
Kokkuvõtteks
Nagu sa juba oled mõistnud, siis on sul palju käsitööd ja analüüsimist. Suureks abiks tuleb korralik tasuline SEO tööriist ning tuleb koostada mitmeid tabeleid.
Mida laiem ja tuntum on sinu valdkond, seda rohkem on ka märksõnu ja fraase, mida sinu tulevased kliendid otsingumootorisse sisestavad.
Jõudu sulle märksõnade analüüsimisel!
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.