Veebilehe avanemiskiirus või siis alla laadimise kiirus on täna kodulehe SEO seisukohast äärmiselt oluline. Usun, et oled isegi mõne sellise veebilehega kokku puutunud, kus leht avaneb väga aeglaselt ja sama võib olla ka sinu kodulehega.

Miks ja kuidas teha kodulehte kiiremaks?

Mida lihtsamad veebilehed, seda kiiremini need avanevad. Lihtsamatel lehtedel on mahult väikesed pildid või puuduvad need sootuks.

Samuti on neil minimaalselt igasuguseid skripte, pluginaid ja muid tehnilisi vidinaid, mis kõik vähendavad lehe allalaadimise kiirust.

Need veebilehed, millel on palju bännereid ja mahult suured pildid, avanevad aeglaselt, mistõttu on näiteks ka kõik  suuremad ja tuntumad meediaportaalid läbinud lehe optimeerimise teekonna just allalaadimise kiiruse osas.

Kodulehe avanemiskiirus mängib suurt rolli kahel põhjusel:

  • Lehe kasutaja kogemus ja kodulehe eesmärkide täitmine – kui külastaja soovib sinu lehelt infot või sooritada ostu, aga igakord ajab teda närvi sinu lehe aeglane avanemine, siis kannatab sinu usaldusväärsus ning suureneb lehelt lahkujate arv. See tähendab, et sinu poolt enim soovitud tegevuste arv väheneb ja sissetulekud samuti.
  • Otsimootorites sulle kõrgeid tulemusi ei anta – näiteks on Google ise avalikult öelnud, et veebilehe avanemiskiirus mängib SEO osas tähtsat rolli. Google tahab, et otsimootorite kasutajad leiaks kõigepealt veebilehed, mis pakuvad väärt sisu ja avanevad kiiremini. Otsingumootorite kõrgematel positsioonidel olevad veebilehed saavad rohkem külastusi ja teenivad rohkem, kui madalatel kohtadel olevad otsitulemused.

Mulle meeldib tuua näiteks Peep Laja ConversionXL avalehete, mis on üsna minimalistlik, see tähendab vähe teksti ja vähe pilte. Samas avalehel leiduv ütleb piisavalt, et saada aru, mis lehega on tegemist, mida külastaja tegema peaks ja millist väärtust pakutakse.

Kui sinu veebilehe avaleht laaditakse esmakülastaja poolt alla vähem kui 1 sekundiga, siis see on super tulemus. Kui lehe laadimiskiirus on kuni 2 sekundit, siis see on hea ja selle poole tuleks igal veebilehe omanikul ka püüelda.

Siiski, kuidas teha kodulehte kiiremaks, kui keskmised veebilehed?

Anname mõned soovitused ja suunad, mida võiksite oma veebilehega ette võtta, kuid olgu lisatud, et enamasti nõuab see tegevus IT inimest või keskmiselt julgemat pealehakkamist. Tõsi, meie Kodulehe tegemise koolitusel WordPressiga saab detailseid õpetusi, kuidas teha kodulehte kiiremaks.

1. fikseeri olukord – selleks, et midagi hiljem võrrelda ja analüüsida tuleks algseis kuidagi teada saada. Vali järgmistest viidetest mõned sobilikumad välja ja hakka testima ja tulemusi omavahel võrdlema.

All toodud veebirakendused hindavad sinu veebilehe kiirust ja kõike seda, mis teeb sinu veebilehe aeglasemaks. Samas annavad mitmed neist sulle soovitusi olukorra parandamiseks.

YSlow ja Google page speed. Mõlema eeltoodu tulemusi näitab korraga GTMetrix. Siis veel Pingdom Website Speed Test.

2. Kasuta spetstarkvara – Lisa oma veebilehele Google poolt välja töötatud veebiserveri lisamoodul mod pagespeed või näiteks WordPressi puhul siis W3 Total Cache plugin. Need tõstavad sinu veebilehe allalaadimiskiirust oluliselt ja kasutajakogemus saab jälle paremaks.

3. Tee pildid mahult väiksemaks – WordPressi jaoks teeb kogu sinu veebilehe pildid mahult väiksemaks WP Smush.it. Joomlale on näiteks Content Optimizer.

4. Optimeeri pildid, skriptid ja CSS
a) Pane kõik taustapildid ühte ‘pilti’. Pildid kuvatakse pärast automaatselt õigesti CSS taustapildi ja tausta positsiooni omadustega. Siin on mõned Google soovitused piltide optimeerimiseks.
b) Pane kõik skriptid ühte skripti ja CSS kõik ühte kohta.
c) Lehe kood olgu selge, järjepidev, struktureeritud ja võtmeväärtused konkreetselt paigas.
d) Vähenda Javascripti ja CSS-i. Saa lahti mõttetutest reavahedest. Javascripti vähendamiseks kasuta näiteks sellist tööriista nagu Closure Compiler.

5. Seadista vahemälu kasutamine – alati kui sa lähed kellegi veebilehele teist korda, tuleb kõik failid uuesti alla laadida. Oled ehk pannud tähele, et esimesel korral laeb leht aeglasemalt kui näiteks samal või järgmisel päeval külastades. Küsimus on vahemälus ja failide aegumises, mis on vaikimisi 24 tundi.

Siit siis eelneva kohta kaks head soovitust:

  • sea staatilised osad ‘never expire’ peale. Nii väldid aeganõudvaid ja tarbetuid HTTP päringuid ja
  • sea dünaamilised osad 1 aasta peale.

Vaata, mida Google vahemälu osas soovitab.

6. Fikseeri olukord – kui oled kõiki või osasid soovitusi rakendanud, siis mõõda uuesti, kui kiirelt leht nüüd üles laeb.

Kokkuvõtteks, mida edevamat, võimsamat, mahukamat lehte tahad, seda rohkem pead ka panustama lehe kiiruse optimeermisele. Kui sinu jaoks on tähtis kodulehe külastaja hea kogemus, kõrgemad positsioonid Google otsitulemustes ja veebileht on arvestatav müügikanal sinu ettevõtmises, siis on kindlasti tähtsal kohal veebilehe kiirus.
Milline on sinu kodulehe kiirus?

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.