Mulle helistas ühe ehitusfirma juhatuse liige ja küsis, mis oleks meie tehtud kodulehe hind. Selgitasin, et meie lihtsama kodulehe maksumus jääb 900 euro kanti. Tema küsib, et miks kodulehe tegemine nii kallis on, et me ei saa seda firmale lubada.

Miks on kodulehe tegemine nii kallis?
Kõik sõltub sellest, millega kodulehe tegemise hinda võrrelda.

Oletame, et ühe ettevõtte sissetulek aastas ulatub näiteks vahemikku 50 000 – 300 000 euroni. See firma tellib omale lihtsa kodulehe, mis tuleb otsingumootorites ilusti välja, on kasutajasõbralik, turunduslikult hästi üles ehitatud ning suunab külastajad tegema soovitud tegevusi.

Kui sinu ettevõtte veebileht on orienteeritud firma eesmärkide täitmise toetamisele, siis peab see hakkama ka raha sisse tooma.  Nüüd, kus sinu tulevase kodulehe hind panna kõrvuti sinu aasta sissetulekuga, siis kas see on kallis?

Tõsi, kindlasti sinu küsimus on, et kui palju ma siis selle uue lehega hakkan teenima ja kuna tasub veebilehe maksumus ennast ära?

Lühike vastus oleks, et isegi kui sinu uue veebilehe kaudu tuleb ostutehinguid aastas vaid 5% näites toodud sissetulekust, siis oled ikkagi 5-kordselt oma investeeringu veebilehe loomisesse tagasi teeninud.

Antud võrdluse puhul pole selline veebilehe hind sugugi kallis.

Kodulehe tegemine läheb kalliks siis, kui see midagi sisse ei too

Eestis on palju selle teenuse pakkujaid, kuid enne kui otsustad sõbra või tuttava abi paluda, mõtle kas kodulehe tegemine on ikka pelgalt tehniline töö. Paljud firmad on täna hädas, et on lasknud kunagi teha kas siis odava või kalli veebilehe, kuid sellest pole eriti kasu, pigem ainult kulutused.

Miks on kodulehtede hinnad nii kallid?Turunduslikult ja sihtgrupi käitumisharjumusi mitte arvestav veebileht ei hakka kunagi teile tooma uusi kliente või hinnapäringuid. Samuti ei saa sa kunagi ilma testimiseta teada, milline toote või teenuse leht tooks raha rohkem sisse.

Millest kodulehtede hinnad siis sõltuvad?

Loomulikult sõltub kodulehe hind selle tegijast. Soovitan teha veebilehe hinnapäringu mitmele firmale. Mida odavam veebilehe hind, seda punasemaks peaks häiretule eredus minema. Samas tundub meile, et mida kallimad on kodulehe tegemise hinnad, seda kvaliteetsem ja tasuvam peaks olema lõpptulemus. Paraku see ei pruugi samuti iga kord nii olla.

„Lähtu oma võimalikust eelarvest vaatega tulevikku. Uue veebilehe hind peab olema investeering, mis peab ennast hiljemalt aasta pärast olema tasa teeninud“.

Ma tean, et kodulehe saab Eestis nii 50 euro eest kui ka 50 000 euro eest, kuid eelkõige sõltub see tegija professionaalsusest ja kodulehe keerukusest.

Kui sa küsid professionaalselt veebiagentuurilt, et kui palju koduleht maksab, siis mitte keegi ei ütle sulle kohe konkreetset summat. Nad tahavad sinult enne saada vastuseid järgmistele küsimustele:

Kodulehe lähteülesanne

Minu käest on küsitud, et milleks on üldse veebilehe lähteülesanne vajalik? Arvesta, et kui lähteülesannet ei tehta, siis hiljem tekib palju küsimusi, erimeelsusi ja kokkuvõtteks võib sinu veebileht minna olulisemalt kallimaks või see täidab halvasti sinu ettevõtte eesmärke.

Veebilehe lähteülesanne on kui ühe kodulehe sünd, kus pannakse alus selle headele ja halbadele omadustele. Kui see protsess jääb läbimata, siis seda rohkem küsimusi ja probleeme hiljem tekib.

Kodulehe lähteülesande koostamise etapis läbitakse:

  • enese ja konkurentide analüüs;
  • sihtgrupi analüüs;
  • kodulehe eesmärkide analüüs ja püstitamine;
  • struktuuri ja kliendi teekonna välja töötamine;
  • üldised disaini küsimused;
  • kodulehe funktsionaalsust ja erilahendusi puudutavad küsimused;
  • kodulehe arendamist ja turundamist puudutavad küsimused.

Veebilehe lähteülesanne on dokument, mille põhjalt saab alustada veebirakenduse loomist. Selles dokumendis formuleeritakse, et mida peab see koduleht hakkama tegema ja mis ülesandeid täitma. Kodulehe lähteülesanne tagab, et kodulehe tegemine sujuks tõrgeteta ja vähese ajakuluga.

Kodulehe disaini kavand

Kas teil on olemas selge visioon oma kodulehe visuaalsest osast? Kui jah, siis kas see on ka digitaalselt olemas või tuleb seda veebiagentuuril alles looma hakata. Kas teil on olemas oma logo või tuleb seda hakata nullist välja töötama?

Meil on olnud kliente, kes on esitanud oma uue kodulehe täpse väljanägemise digitaalselt, kuid reeglina selgub see koostöös kliendiga.

Erisoovidest tulenevad programmeerimise tööd

Programmeerimise tööd tõstavad kindlasti kodulehe hinda, kuid see sõltub kui keerukaid rakendusi soovitakse. Näiteks vajas üks automüügiga tegelev firma veebilehte, kus nende töötajatel oleks mugav sisestada uusi autosid. See oli erilahendus ja nõudis programmeerija abi.

Nimeta, milliseid funktsioone peaks sinu koduleht täitma? Mis peab tegema külastaja või kodulehe haldaja tööd kiiremaks või mugavamaks? Kas sinu kodulehel tuleb erilahendusi?

Avalehe sisu ja sõnumi välja töötamine

Avaleht on iga kodulehe juures kõige tähtsam leht. Avalehe põhjal otsustavad sageli enamus külastajaid, kas see leht on usaldusväärne, kas see on mulle see õige leht või kas ma saan siit seda, mida tulin otsima?

Kui sinu kodulehe avalehel on kõige suurem pealkiri Tere tulemast meie kodulehele, siis ei ütle see külastajale mis lehega on tegu. Avalehe sisu, sõnum ja soovitud tegevused saab kõige paremini välja töötada siis, kui oled läbinud põhjaliku sihtgrupi uuringu ja analüüsi etapi.

Hea avaleht peab külastajale nii pildi kui sõnaga kommunikeerima 5 sekundi jooksul

  • Kus ma olen?
  • Kuidas see mulle kasulik on?
  • Mida ma tegema pean?
  • Mille poolest see erineb samalaadsetest?

Kas koostad ise avalehe sõnumi, tunnuslause ja tekstid või soovid, et veebiagentuuri turundusinimesed aitaksid sul seda teha?

Kes toodab kodulehele esmase sisu?

Kui koduleht avalikustatakse, siis mis on täpselt need sisulehed, mis kuuluvad avalikustamisele? Kas nende sisu on sul olemas või soovid, et teenuse pakkuja hoolitseks selle eest. Näiteks kui soovid blogi, siis kes loob sulle esimese blogi postituse?

Milline sisu tuleb kontakti lehele või ettevõtet tutvustavale lehele. Kas suudad ikka selle kokkulepitud ajaks valmis saada?

Müügitekstid toote või teenuse lehtedele

Müügiteksti kirjutamine ei ole võrreldav kirjandi kirjutamisega, sest sinu toote/teenuse müügitekstist sõltub suuresti ka sinu veebipõhine sissetulek. Head copywriterid võivad kulutada nädalaid või koguni kuid ühe müügiteksti koostamise kallal.

Sa võid küsida, et mis seal siis nii keerulist on, kuid ainult õiged sõnad ja õiges järjestuses õigetele inimestele ning õiges kohas omavad suurt mõju sinu müüginumbritele. Hea müügitekst, mis toimiks kõige paremini, selgub ainult selle erinevate osade testimisega ja see võtab aega vähemalt pool aastat.

Kas sa soovid, et sinu toote või teenuse müügiteksti koostaks asjatundja või uurid ise, mida ja kuidas teised on oma olulistel lehtedel esitanud?

Kust tulevad pildi või videomaterjalid?

Pildid ja video annavad külastajale kordades kiiremini edasi sõnumi, kui paljas tekst. Samas on tähtis, et visuaalne materjal täidaks oma sõnumi edastamise eesmärki võimalikult hästi.

Kas pildid ja videomaterjalid tulevad teilt või peab selle muretsemine olema veebiagentuuri ülesanne? Kui mitmest pildist ja selle töötlemisest teie kodulehe puhul on jutt. Reeglina on oluliste lehtede visualiseerimine veebilehe tegija otsustada, kuid see kooskõlastatakse töö tellijaga.

Kas on vajadus kodulehelt makse sooritamiseks?

Kui sinu kodulehe kaudu oleks vajalik koheselt sooritada maksmist kauba või teenuse eest, siis tuleb lisada pangalingid või PayPal makseviis.

Sisutekstide sisestamine ja kujundamine

Kas soovid, et kõik veebilehe sisutekstid sisestaks ja kujundaks veebilehe tegija? Arvan, et see ei ole probleem ning selle pealt ei kasva kodulehe hind, kui annad kõik vajalikud tekstid ja pildid veebilehe loojale kokkulepitud ajaks.

Veebilehe looja ei peaks ootama sellepärast, et sul pole aega oma uuele kodulehele vajaliku sisu luua või oled selle tegemisega jäänud hiljaks.

Kas koduleht tuleb mitmekeelne?

Kui tuleb mitmekeelne veebileht, siis mis on need keeled? Kas igale keelele on olemas kõik vajalik sisu või tuleb see hiljem? Mitmekeelsuse valmiduse loomine pole mingi suur töö, kuid kui sisu ei tule, siis pole mõtet töö teostajal lasta oodata, millal te ükskord sisu valmis saate.

Muidugi võib sisu loomise tellida ka veebilehe loojalt. Suuremad ja võimekamad teevad selle töö teie eest, kuid see loomulikult maksab. Pead oskama täpselt öelda, kui mitu sisulehte tuleb ja kui mitmes keeles ning mis ajaks need saavad veebilehe loojale edastatud.

veebilehe analüüs

Kas tuleb blogi?

Ettevõtte blogi on üks lihtsamaid, kiiremaid ja odavaimaid viise, kuidas saada omale otsimootoritest tasuta väärtuslikku liiklust. Need, kes tulevad lugema teie postitusi on juba teie potentsiaalsed kliendid, kuid neid tuleb suunata müügitunnelis järgmisesse ostufaasi.

Kui tuleb blogi, siis selle ülesehitus ja planeerimine vajab spetsialisti abi.

Kas on vajadus integreerida koduleht sotsiaalse meediaga?

Kodulehe sidumine sotsiaalmeediaga on vajalik sellepärast, et nii saavad inimesed kiirelt jagada teistega teie väärt informatsiooni ning pakkumisi. Samuti otsimootorid peavad oluliseks seda, kui sotsiaalsest meediast tuleb teie kodulehe suunas viiteid või teist räägitakse.

Iseenesest pole keeruline lisada kodulehele kommenteerimise võimalus läbi Facebooki. Samuti on hea kui igal sisulehel oleks inimestel võimalus läbi erinevate kanalite teile poolehoidu avaldada või sisu jagada sõpradega.

Kas koduleht peaks olema responsive ehk skaleeruv?

Täna ei oleks üldiselt enam mõistlik tellida omale veebilehte, mis ei oleks mugavalt nähtav nii nutitelefonides kui tahvelarvutites. Kui sinu peamine sihtgrupp ei külasta sinu veebilehte olulisel määral eeltoodud vahenditega, siis loomulikult ei peaks sellele suurt tähelepanu pöörama aga ega see võimalus mööda külge maha ka ei jookse.

Kes kirjutab optimeeritud sisutekstid ja teeb iga sisulehe SEO?

Iga kodulehe sisuleht tuleb optimeerida ühele konkreetsele võtmesõnale. Kui sisu on juba optimeeritud ning üles ehitatud peamistele SEO nõuetele, siis selle lisamine ei võta kaua aega. Peamiseks probleemiks on kodulehe tellijatel just otsimootoritele optimeeritud sisu loomine.

Kas sa ise lood optimeeritud sisu ning lisad kodulehele või peab seda tegema kodulehe tegija?

Kas peate vajalikuks oma oluliste sisulehtede testimist ja arendamist?

Veebilehe hinnad lähevad kallimaks, kui tegemist tuleb kodulehe optimeerimisega müügile. See tähendab, et testitakse sinu kodulehe olulisi sisulehti nagu avaleht, toote või pakkumise leht ehk selliseid lehti, kus toimub müük või tehing.

Testimine võtab aega minimaalselt pool aastat ning selle käigus selgub sageli tõde sinu oluliste lehtede toimivusest ja efektiivsusest. Hea on see, et saad ka kohe teada parema lahenduse. Need, kes ei testi oma lehti, ei saa mitte kunagi teada, kas ja kui palju nad oleksid võinud näiteks rohkem teenida.

Kodulehe tegemise hind kokkuvõtteks sõltub

Kodulehtede hinnad sõltuvad mitmetest teguritest ja enne kui lähed hinda küsima, siis vasta järgmistele küsimustele:

Kodulehe hinda mõjutavad tegurid (Vasta Jah või Ei)

Kas vajad lähteülesannet?
Kas kodulehe disainikavand tuleb tegijalt?
Kas tunnusgraafika on olemas?
Kas tuleb programmeerimist nõudvaid erilahendusi?
Kas kogu kodulehe sisu tuleb sinult?
Kas kodulehe avalehe sõnum ja sisu tuleb sinult?
Kas veebitegija sisestab kogu sisu?
Kas kõik pildid tulevad sinult?
Kas blogi ülesehituse planeerib teenuse pakkuja?
Kas koduleht tuleb mitmekeelne?
Kas koduleht tuleb responsive?
Kas vajate maksesüsteemi kodulehele?
Kas vajate ka kodulehe haldamise koolitust?
Kas soovite oluliste sisulehtede testimist ja arendamist?

Lõpetuseks

Soovitan sul mitte mõelda, et kodulehe tegemine on raha kulutamine, see on hoopis investeering pikkadeks aastateks. Kodulehe hind ei ole kunagi kallis, kui see on tellitud asjatundjatelt, kes oskavad sinu veebilehe panna raha teenima. Panusta pigem teenusepakkuja taustauuringusse ja vali usaldusväärne oma ala tegija.

Võta ühendust, kui sul on plaanis kodulehe tegemine

Kui sellest postitusest oli Sulle kasu, siis palun jaga seda