Oled sa mõelnud, kui kaua sa kirjutad oma blogipostitusele pealkirja? Kui ma ütlen, et postituse pealkiri on sama tähtis ning vahel isegi tähtsam, kui sinu blogipostituse sisu, siis kas see fakt üllatab sind? Loe lähemalt, miks sinu blogipostituse pealkiri on tähtis ning mida arvestada postituse pealkirja kirjutamisel.

blogi_pealkiri_klikkKeskmiselt 8 inimest 10st loevad ainult sinu blogipostituse pealkirja. See tähendab ju seda, et ainult kaks inimest kümnest siirdub lugema sinu blogipostitust.

Just pealkiri on see, mis köidab tähelepanu ning kutsub lugejat lugema sinu postitust. Kui sinu blogi pealkiri on ebahuvitav ega kõneta sinu lugejat, siis ta ei loe ka sinu postitust.

Pealkirjade tüübid, mis kutsuvad lugema

  • Nimekirja tüüpi pealkirjad – näide: „5 pealkirja tüüpi, mis garanteerivad lugeja huvi“. Postitus, mis on üles ehitatud kui nimekiri, on väga lihtsalt jälgitav. Lugeja saab kiire ülevaate, millest postituses on juttu.
  • Kuidas tüüpi pealkirjad – näide: „Kuidas blogipostituse pealkirja kirjutada?“. Sellist tüüpi pealkiri näitab lugejale, et postituses jagatakse mingit õpetust ning seetõttu klikib ta sinu blogipostituse pealkirjal, et teada, kas ka tema saab sinu postitusest mingit kasu.
  • Negatiivsed pealkirjad – näide: „Tule loe, kuidas blogi pealkirja mitte kirjutada!“. Negatiivsed pealkirjad püüavad tähelepanu, kuid seda tüüpi pealkirju ei tasu liiga tihti kasutada.
  • Küsimused pealkirjas – näide: „Kas sa tahad suurendada oma veebilehe külastajate arvu?“. Kui teema on lugeja jaoks huvitav, siis küsimus pealkirjana on ju huviäratav ning suurendab tõenäosust, et loetakse ka sinu kirjutatud postitust.
  • Viitamine juhtumiuuringule – „Testisime pealkirju – tule loe põnevaid tulemusi“. Lugejatele meeldib lugeda artikleid, mis sisaldavad tõestusi sinu väidetele.

Võimalusel kasuta emotsionaalseid sõnu pealkirjades, sest emotsioonid kõnetavad sinu lugejat rohkem.

Samuti kasuta võimalusel huvitavaid omadussõnu, mis muudaksid sinu pealkirja huvitavamaks. Kui kasutad numbreid pealkirjas, siis eelista numbrit sõnale, sest nii köidab see sinu lugejat rohkem.

Hea SEO pealkirja valem

Kas sa teadsid, et on olemas lausa valem, kuidas moodustada köitvaid pealkirju? Valem näeb välja selline : Number või tegevusele kutsuv sõna + omadussõna + võtmesõna + lubadus

Näide: „Kuidas kahekordselt suurendada oma veebipõhist käivet 31 päevaga?“

  • Number või tegevusele kutsuv sõna – kuidas
  • Omadussõna – kahekordselt
  • Võtmesõna – veebipõhist käivet
  • Lubadus – kahekordselt suurendada oma veebipõhist käivet 31 päevaga

Kui sa soovid rohkem näiteid pealkirja valemi kasutamise kohta, siis vaata Jeff Goins’i blogipostitust.

Mida sa kindlasti ei tohiks teha oma pealkirja koostamisel?

blogi_pealkiri_stop

  • Ära kasuta liiga üldistavat pealkirja. Sellised pealkirjad on lihtsalt igavad ning kui sinu pealkiri ei kõneta kuidagi sinu potentsiaalset lugejat, siis ta lihtsalt ei loe sinu postitust.
  • Ära kasuta oma blogi pealkirjade jaoks pidevalt sama tüüpi pealkirju. See lihtsalt muutub lugeja jaoks samuti igavaks.
  • Kindlasti ära kasuta eksitavaid pealkirju ning ära anna pealkirjas lubadusi, mida pole võimalik täita. Kui su pealkiri ei lähe kokku postituse sisuga, siis suure tõenäosusega kaotad sa oma lugejad.

5 soovitust veel sinu postituse pealkirja jaoks

  • Kirjuta omale mitu pealkirja varianti, mille vahel saad valida. Võib-olla saad hoopis kirjutada uue pealkirja, kasutades selleks eelmisi pealkirja variante.
  • Kasuta oma pealkirjas peamist võtmesõna, millele oled oma postituse optimeerinud. Kui võimalik, siis kasuta otsingufraasi pealkirjas, mida inimesed tegelikult otsivad. See annab sulle otsingumootoris paremad tulemused. Selline lähenemine on küll hea optimeerimisele, kuid ei pruugi jällegi olla piisavalt huvitav sinu lugeja jaoks.
  • Sinu postituse pealkiri ei tohiks olla pikk ja lohisev. Kasuta maksimaalselt 7-8 sõna oma pealkirjas, kuid arvesta sellega, et ka 1-2 sõnalised pealkirjad pole head.
  • Ole ettevaatlik erialase sõnavara kasutamisega ehk arvesta oma sihtrühmaga, kellele sa kirjutad.
  • Püüa kirjutada pealkirju, mis oleksid huvitavad, uudsed ja sisule vastavad.

Isegi, kui sinu pealkiri on hästi kirjutatud, siis pead arvestama sellega, et ka sinu postituse sisu peab olema väärtust pakkuv. Blogi kirjutamise jaoks võid lugeda juba varem ilmunud postitust „Kuidas kirjutada blogi? 5 olulist nõuannet“.

Kui tunned, et tahaksid rohkem infot, kuidas ja millest oma kodulehel kirjutada või kuidas muuta sisuturunduse abil oma kodulehe külastajad klientideks, siis uuri lähemalt sisuturunduse koolitust. Lisaks saad teadmised, kuidas koostada oma sisuturunduse strateegiat ning kuidas töödelda pildimaterjale oma veebilehe jaoks.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.