Hiljuti toimus Tartus Facebooki koolitus, kus pealkirjaks “Kuidas turundada Facebookis edukalt”. Käisin ka minagi Priit Kallase koolitust kuulamas. Mida ma sealt siis õppisin?

kuidas turundada facebookis

Ma sattusin selle koolituse otsa tänu Tartu linnavalitsuse Ettevõtluse osakonnale, kes seda koolitust korraldas ja oma veebilehel reklaamis.

Milliseid lubadusi koolituse kohta anti?

Mõned väljavõtted Facebooki koolituse tutvustusest:

  • Koolitus annab täieliku ülevaate Facebooki turundusest.
  • Anname kätte nipid, mida kohe rakendada ja toome nii halbu kui häid näited.
  • Näitame sulle, kuidas saad end Facebooki abil tarbija teadvuses hoida ja lõpuks tehinguni viia.
  • Meie koolituse eesmärk on aidata sul Facebooki turundusse paigutatud aeg ja raha mitmekordselt tagasi saada.

Kas need koolituse lubadused said ka täidetud? Oli see siis ikka nii, mida lubati?

Kuna teemasid, millest Priit Kallas rääkis oli palju, siis teen nii, et toon postituse esimeses pooles välja, mida ka mina oluliseks pean ning lõpus toon välja, mida ma ise juurde õppisin. Kahjuks jääb tehniline osa välja.

Kuidas turundada Facebookis siis edukalt?

Tuleb tunnistada, et see Facebooki koolitus oli üdini teoreetiline ehk kuskile kätt külge ei pandud ning tuli vaadata enam kui 140 slaidi. Samas osalejate hulka arvestades, oleks midagi praktiliselt teha pehmelt öeldes keeruline.

Aga siiski, mida võiksid sina nüüd antud koolitusest õppida?

Peamine probleem on see, et enamusel firmadest on olemas Facebooki fännileht, kuid nende sõnumid jõuavad heal juhul 1-2 % fännidest.

Selleks, et sinu info leviks rohkemate inimesteni tuleb teha 2 asja:

  1. Loo regulaarselt sihtgrupile huvitavat ja kasulikku sisu ning suhtle nendega aktiivselt.
  2. Reklaami oma häid postitusi ja kasuta nutikalt Facebooki reklaamivõimalusi.

Tahad Facebookis turundada? Määra endale selge eesmärk

Kui sinu jaoks on Facebooki turundus tähtsal kohal, siis pane paberile kirja ajaliselt määratletud ja ühikuliselt piiritletud eesmärk. See võib olla müük, tehingute arv, brändi tuntus ehk levik, aga ka kliendisuhtlus või tugi.

Näiteks meie (KoduleheKoolitused) 2017 aasta Facebooki turunduse  eesmärk on aasta lõpuks st 31. detsembriks teenida Facebooki kaudu 15 000 eurot.

Selleks teeme:

  • iga nädal vähemalt 2 postitust Facebookis;
  • kaasame ja motiveerime inimesi kaasa rääkima;
  • teeme 4-6 koolituste reklaamikampaaniat;
  • reklaamime oma parimaid postitusi;
  • peame kinni sisuturundusplaanist.

Muide, 1/3 on meil Facebooki turunduse eesmärgist täidetud ja seda me mõõdame Google Analyticsi abil.

Hea pildi mõõtmisest ja protsessit annab just see koolitusel esitatud slaid.

Digiturunduse mudel Facebookis

Allikas: Priit Kallase Facebooki koolituse esitlusmaterjal.

Alameesmärgid (võtmemõõdikud) ehk KPI-d võiksid samuti määrata.

Võtmemõõdikud võivad olla:

  • People Talking About This (ühes nädalas);
  • fännide arvu kasv;
  • engagement: kui palju inimesi teeb mingit tegevust ühes nädalas (like, share, klikk, kommentaar);
  • mis on lehe ja postituse reach ja engamenti suhe;
  • FB-st tulnud külastajate tegevuste tegijate protsent (oluliste lehtede lõikes).

Kas sul on enda Facebooki turunduse eesmärk selgelt kirja pandud? Tee seda kohe!

Kirjelda täpselt, kelle tähelepanu sa soovid saada

Kas sa tead ikka, kes on sinu kliendid ja mis on nende tegelikud mured ja miks nad ei osta sinult ja mida nad kardavad jne. Priit soovitab väikeettevõtjal esmalt keskenduda 1-2 sihtgrupile ja mitte rohkem.

Koosta enda peamiste klientide kohta nn kliendiprofiilid ehk kliendikaardid. See on dokument, kus on kirjas kõik oluline, mida peab teadma oma sihtgrupi kohta.

Miks ma peaksin hakkama sinu fännilehte jälgima?

Mida inimesed saavad, kui nad hakkavad sinu lehte jälgima? Mis on see, mille pärast nad tahavad sinu infoväljas olla? Mis kasu nad saavad? Too jälgima hakkamise põhjus välja kaanefotol, kus peaksid ka pildiga andma mõista, millega on tegu.

Facebooki fännileht

NB! arvesta, et kaanefotol kaovad mobiili vaates mõlemad küljed ca 130 px ulatuses. Jäta oluline info keskele.

Millistel teemadel tuleks postitada?

Soovitan sul koostada sisuturundusplaan vähemalt paariks kuuks. See võib olla vabalt mingi tabel, kus on lahtrid nagu postituse teema ja kirjeldus, sihtgrupp, postitamise aeg ja üleskutse tegevusele. Arvesta kindlasti ka hooajalisust ja tähtpäevi.

Näited, millest kirjutada:

  • Info ja kliendile praktiline teadmine;
  • teiste head uudised või väärt info;
  • pakkumised ainult fännidele;
  • soovid tähtpäevade puhul;
  • päevakajalised sündmused, mis on seotud sinu valdkonnaga;
  • naljakad seigad, videod või pildid sinu valdkonnast;
  • nipid ja trikid.

Viimase punkti kohta tõi Priit hea näite Samsungilt, kes loovalt tõmbab tähelepanu lihtsa, ent üllatava nipiga 😉

Samsung Eesti Facebookis

Allikas: Priit Kallase Facebooki koolituse esitlusmaterjal.

NB! Iga postituse juures ütle inimestele selgelt, mida nad peavad tegema. Näiteks küsi, mida sina arvad või ütle, et palun aita head sõna levitada.

Muide, Priit ütleb, et jagamise puhul levib postitus kõige paremini. Samas Taavi Tammpere väitis oma Facebooki koolitusel, et Facebook saab sõnadest aru, kui palutakse postitust jagada või seal on kommentaarides öeldud, et jagatud ja keerab sellepeale hoopistükkis postituse levikut  maha.

Mina isiklikult pean kommenteerimist olulisemaks, sest see on kaasatuse osas palju mõjusam kui lihtsalt jaga nupu vajutamine.

Siin veel üks suurepärane näide Rebase Talu perenaiselt, kes räägib värvikalt ja homoorikalt oma tillikummi lugu.

Rebase talu FB postitus

Julgen öelda, et Rebase Talu perenaine suudab igapäevaselt kasvatada oma Facebooki lehel orgaanilist levikut ja kaasatust palju paremini, kui mitmed suuremad Eesti sotsmeedia gurud või agentuurid.

Mine uuri, mida näitab nende Facebooki fännilehel People Talking About This. See on ühtlaselt pea alati suurem kui mistahes digiagentuuri või sotsmeedia firma lehel.

Ok, aga kuidas ta seda siis teeb?

Kuidas Facebook töötab ja kuidas saada postitused levima?

Kui saad pihta neljale peamisele Facebooki algoritmi tuumale, siis saab sinu Facebooki turundus sisse teise hingamise.

Siin on igav, ent karm tõde tahvlile pandud.

Mis on Facebook edgerank

Allikas: techcrunch.com

Mis on siis Facebooki algoritmi ehk edgeranki  neli peamist faktorit lisaks tuhandetele, mis panevad paika, mida sa oma ajajoonel näed?

Facebook annab igale postitusele hinde, mis on iga vaataja suhtes personaalne. Lähtuvalt 4 peamisest faktorist hakatakse sulle näitama neid postitusi, mille kohta Facebook arvab olevat sinu huvi. Mis need faktorid on?

Rohkem fänne

Allikas: techcrunch.com

1. faktor: kes on postituse autor?

Siin tuleb mängu postituse avaldaja ja postituse nägija omavaheline seos. Mida aktiivsemalt oled varasemalt postituse autori sisu suhtes tegevusi üles näidanud, seda rohkem temalt infot sa oma uudisvoogu ka saad.

Tegevusteks võib siis olla kommenteerimine, jagamine, piltidel klikkimine jne. See on ka põhjus, miks sa ei näe oma vanade sõprade postitusi, sest te ei suhtle aktiivselt.

2. faktor: kuidas reageerivad teised sellele postitusele?

Mida rohkem inimesi on postituse suhtes teinud tegevusi või reageerinud, seda suurema tõenäosusega näitab Facebook seda postitust ka sinule.

Kui inimesed ei reageeri eriti postitusele, siis  Facebook saab aru, et tegu on igava asjaga ja ta ei levita seda.

3. faktor: milline on postituse tüüp?

Mida rohkem sa näiteks reageerid videodele, siis seda rohkem näitab Facebook sulle ka videosid. Facebook jätab meelde, kas sa reageerid rohkem piltidele või klikid linkidele või sulle meeldib lugeda sisukamaid postitusi.

See, millist tüüpi postitustele rohkem reageerid, seda ka saad.

4. faktor: millal postitus avaldati ehk kui värske see on?

Mida värskem ehk uuem on postitus, seda suurema tõenäosusega seda sulle ka näidatakse. Siinjuures teab Facebook väga täpselt, millal sa viimati oma uudisvoogu käisid vaatamas. Kui sa pole mõni aeg käinud, siis Facebook toob su ajajoonele just kõige populaarsemad.

Mida tihedamini käid Facebookis, seda värskemaid postitusi Facebook sulle näitab, lisaks populaarsematele.

Need on ühed peamised tegurid postituse levikul, kuid mida veel saab teha, et see leviks paremini?

Millal postitada: vaata oma Facebooki statistikast, mis päevadel ja kellaaegadel on inimesed aktiivsemad ja postita nendel aegadel või pisut varem.

Näiteks meie jälgijad on teisipäeval hommikuti kell 09.00 kõige aktiivsemad Facebooki kasutajad

Millal postitada Facebookis

Reeglina on inimesed Facebookis aktiivsed tööpäevadel ja töö aegadel. Samuti õhtuti, kui kõht täis söödud ja on aega ringi surfata.

Ütle inimestele, mida nad peavad tegema: lisa alati oma postitusele üleskutse tegevusele. Pole mõtet eeldada, et kõik saavad alati aru, mida nad tegema peavad, kui sa neile seda ei ütle.

Priit toob hea näite, kus on selgelt öeldud, mida lugeja peab tegema ja tänu sellel jagati postitust kordades rohkem ja postituse levik oli üli kõrge.

Suuna FB-s tegevusele

Allikas: Priit Kallase Facebooki koolituse esitlusmaterjal.

Kindlasti mõjus postituse levikule ja jagamiste arvule, lisaks selgele üleskutsele tegevusele ka pilt, mis tõmbas vaatajate tähelepanu oma magnetilise sõnaga TASUTA.

Huvitav, et nad suutsid 20% tekstireeglist pildil mõõda hiilida. Järjekindlus viib sihile ;).

Ole positiivne ja vasta kommentaaridele: kui keegi midagi sinult Facebookis küsib või kommenteerib sinu postitust, siis vasta vähemalt paari tunniga. Tegelikult nad ootavad vastust kohe, kuid oluline on vastata ja reageerida positiivselt ning võimalikult kiiresti.

Küsi ise ka küsimusi ja tunne huvi, kuidas saaksid oma fänne aidata. See näitab suhtumist ja hoolivust.

Postitusele lisa alati tekst, pilt või video ning link: Facebook on ise öeldnud, et enam, kui 50% tegevustest on tingitud just seoses piltidega. Asjalik video töötab samuti hästi, kuid lae see võimalusel ise Facebooki, sest siis on levik suurem, kui näiteks YouTube video (olen seda ise katsetanud).

Postita regulaarselt: postita vähemalt 2 korda nädalas. Kui teed seda kindla järjepidevusega, siis suudad olla nö laineharjal leviku osas. Liiga suure pausi puhul läheb sinu postituste levik nulli ja sealt välja tulla on vaevaline.

Kui sinu fännilehel on viimane postitus 6 kuud tagasi tehtud, siis tekib küsimus, et kas te ikka olete veel olemas.

Kasuta  enda huvides ära päevakajalisi sündmusi:  kui näiteks Eestis toimus maailmakarika etapp suutamises, siis majutuse teenuse pakkujatel, kes tegid sel perioodil antud piirkonnas reklaamikampaaniat, olid tulemused väga head. Sama kampaaniat tehes järgmisel aastal, kui MK etappi ei olnud, polnud tulemused absoluutselt sarnasedki.

Ole tähelepanelik, mis seoses sinu valdkonnaga toimub või meedias räägitakse ja võta sellest maksimum.

Kuidas Facebooki reklaam panna enda huvides tööle

Postituse BoostiminePostituse Boostimine

Priit tutvustas postituse boostimise võimalusi, mida mina oma koolitustel ei soovita kasutada. Miks ma ei soovita kasutada Boost Post reklaami on sellepärast, et seal on sihtimine Facebooki poolt liiga kammitsetud.

Minu arvates on postituse boosti mõistlikum teha reklaamihalduri kaudu.

Samas mulle meeldis mõte, et kui boostid oma postitust vaid 1 euro eest, siis vaata, mis saab. Ühes kuus teeb see 30 eurot, kuid saad tänu katsetamisele teada, mis võiks töötada ja mis mitte.

Mis on Facebook Pixel ja kuidas sellest sulle kasu on?

Facebook Pixel on väike osa koodi, mis tuleb lisada oma kodulehele ja mille tulemusena tekib sul võimalus näidata Facebookis reklaame neile, kes on külastanud sinu kodulehte või maandumislehte või tänan lehte.

Facebook Pixel

Tänu FB Pixel-ile on võimalik nn remarketing ehk retargeting.

Facebook Pixel koodi on võimalik ise lisada. Koodi saad kui valid Reklaamihaldur –> Pixels –> Tegevused –> View Pixel code. Sealt kaudu on võimalik saata ka kiri oma veebihaldurile, kes suudab selle kindlasti lisada kodulehele.

Näide Priidu esitlusest Facebook remarketing võimaluse kohta

facebook remarketing mudel

Allikas: Priit Kallase Facebooki koolituse esitlusmaterjal.

Reklaamist oli juttu veel Facebook Lead adsist ja slaidshow kasutamisest ja video loomisest, kui ka paljudest teistest teemadest, kuid ma jätkasin need teemad teiseks korraks.

Facebooki reklaami eelarve planeerimine ei tule lambist!

Mulle väga meeldis koolitusel see osa, kus Priit rääkis, et kuidas paljud firmad planeerivad oma reklaamieelarvet mingi suvalise protsendiga ega tee seda üldse õigesti või tehakse seda lihtsalt kõhutunde pealt.

Aga kuidas siis tuleks reklaamieelarvet planeerida?

Oletame, et mul on vaja saada oma Facebooki koolituse gruppi 8 osalejat, siis kuidas ma selle reklaami eelarvet võiksin arvutada.

Facebooki reklaamieelarve arvutamise näide:

Mis on toote / koolituse hind? Koolituse hind ühele firmale on 295 €.

Palju sa ära annaksid? Annaksin reklaami jaoks ära 20 € osaleja kohta.

Mis on minu Facebooki koolituse maandumislehe keskmine Conversion Rate ehk soovitud tegevuste määr? Oletame, et 5 inimest 100-st teeb tehingu alati. See tähendab et minu maandmusilehe Conversion Rate on 5%.

Mitut osalejat koolituse soovid saada? Oletame, et soovin 8 osalejat saada.

Minu planeeritud reklaami eelarve oleks siis 8 x 20 = 160 eurot.

Kui mitu inimest peaksin lehele tooma, et saaksin kokku 8 registreerujat? Selleks, et saada 8 osalejat tuleks mul tuua lehele 160 inimest (8×100/5=160)

Milline võiks olla maksimaalne kliki hind, millaga oleks mul veel mõistlik inimesi oma lehele tuua? 160 inimese toomise korral võib minu kliki hind olla max 1 euro. Kui saan kliki hinna odavamalt, siis seda parem.

Olgu kohe minu poolt veel lisatud, et sinu kliki hinda mõjutab tegelikult veel:

  • Reklaami asjakohasus (pilt, tekst, üleskutse tegevusele ja kasud).
  • Reklaami sihtimine (täpne sihtgrupi tabamine, õiged kohad reklaami näitamisel, sihtgrupi ja eelarve suuruse õige balanss).
  • Maandumiselehe kvaliteet (pealkiri, pakkumine, pilt, üleskutse tegevusele, lehe kiirus jne).

Kõik need faktorid mõjutavad seda, kui palju sa kokkuvõttes maksad. Mida paremini igat osa teed, seda rohkem tehinguid saad odavama hinna eest.

Mida ma ise uut õppisin?

Tegelikult sain päris mitu head ideed ja mõtet, mida ise kohe praktiseerida.

Reaktsiooninuppude kasutamine ja vastandamine

Näiteks katsetasin kohe, kuidas kasutada vastandamist ja kutsusin osalejaid andma märku läbi reaktsiooni nuppude. Tegin prooviks MailChimp ja Smaily postituse.

MailChimp vs smaily

Seda võtet võib kasutada ka kampaaniates ja tavapostituste puhul. Oluline on selgelt öelda, mida inimene peab täpselt tegema.

Pildikaruselli kasutamine storyna

Teine hea hea mõte oli see, et kasuta Facebooki piltide karuselli nn storyna või kokkusobivate pildiseeriatena.

facebook carousel ads

Allikas: 3qdigital.com

See näeb efektne välja ning samas on võimalik mõõta, milline pilt või link huvitab vaatajaid rohkem. Tuleb kindlasti storyna seda võimalust proovida.

Tegele ideede harjutamisega

Kolmas mõte, mis ma koolituselt kaasa võtsin oli see, et harjuta ideede genereerimist. Meil kõigil on palju häid ideid, kui vaid nendega regulaarselt tööd teeme või püüame neid välja mõelda.

Kõik ideed loomulikult ei toimi, aga kui katsetad, siis saadki teda, mis töötas ja mis mitte. Hiljem võid sama ideed kopeerida ja uuesti katsetada. Hakkan nüüd hommikuti ideede generaatoriks ;).

Kokkuvõtteks

Priit Kallase koolitus “Kuidas turundada Facebookis edukalt” oli igati detailiderohke ja just kõik need detailid mängivad rolli meie turunduseesmärkide saavutamisel.

Need lubadused, mida koolituse kohta anti, peavad paika, kuid sõltuvad siiski sinust. Kui sa neid ise praktikasse ka rakendad.

Sinu probleem selliste koolituste külastamisega on see, et sa saad palju detaile, kuid puudub tervik. Sul on vaja süsteemi ja rutiini ehk sul tuleb koostada strateegia ja tegevusplaan. Kui teed turundust hüplevalt või kord siit ja kord sealt midagi, siis ei ole see edukas.

Tänan Priitu väga asjaliku päeva eest.

Mille poolest erineb minu Facebooki koolitus Priit Kallase ja Taavi Tammpere koolitusest?

Jah ma räägin palju detailidest samuti, kuid ma annan sulle süsteemi, mida saad kohe kasutama hakata. Annan sulle isiklikult peale koolitust 3 kuud personaalset abi Facebooki teemadel.

Fb koolitus

Ma võtan antud Faecbooki koolitusele ainult 8 osalejat, sest siis jõuan tegeleda igaühe küsimustega ka personaalselt

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.