Minu SEO konsultatsioonil käisid hiljuti ühe reisifirma esindajad ja nad olid imestunud, et mis on lahti nende kodulehe SEO-ga. Neil on uus leht töös olnud juba aasta, aga Googles pole isegi mitte esilehel.

Kas probleem on veebilehe SEO’s või hoopis SEM’is?

Tegelikult arvasid nad, et probleem on kodulehes, sest nad tõid liiklust küll kõvasti lehele, aga millegi pärast väga paljud lahkusid sealt kiirelt.

Uurisin siis, et milline on olnud nende senine kodulehe turundus ja kas on ka reklaami tehtud?

Mida nad olid aasta otsa teinud?

  • Nad olid lisanud pilte ja hashtage järjepidevalt Instagrami;
  • nad olid teinud Google AdWordsi kogu maailmale, tehes palju vigu ja seeläbi põletanud hunniku raha;
  • neil oli ka blogi, kuid viimane sissekanne oli tehtud täpselt aasta aega tagasi.

Kui nendest asjadest olime põhjalikult rääkinud ja panime kirja, mida saaks paremini teha, siis oli nende järgmine küsimus, et:

“Aga kui meie domeeni nimes ja tiitlis on meie fraas sees, siis miks me ei tule sellega esilehel välja?”

Olgu kohe lisatud, et tegu on .com nimelise domeeniga, mis suunatud ingliskeelsele turule.

Kuid lühike vastus on, et sinu veebileht ei tule ega hakkagi tulema Google esilehel välja, kui kodulehele tulevad valed inimesed ja/või liiklus on väike. Eriti kui sa oled sisenemas turule, kus konkurents on halastamatu.

Minu juttuajamise SEO osas reisifirmale võtab ideaalselt kokku Frank Fishkin oma videos “SEO Checklist for New Websites”

Ülemised 4 punkti räägivad veebilehe sisesest optimeerimisest ja viimased 2 veebilehe välisest SEO-st.

Kas viga on kodulehes?

Loomulikult tuleb vaadata kodulehele endale samuti otsa, kuid selle veebilehe struktuur oli kasutajale lihtne ja iga sisuleht põhjalik ning optimeeritud omaette fraasile. Samuti on leht tehniliselt heas seisukorras.

Kuna nad olid väga mures ja tahavad tõsiselt hästi ennast turundada internetsi, siis selgitasin neile, et mis on üldse SEO ja SEM ning pärast vaatasime mis on PPC (antud juhul, kuidas Google Adwordsis reklaami teha õigesti).

Kuidas siis see kodulehe optimeerimine ikka toimub?

Paljud teavad ja on kuulnud sõnapaari kodulehe SEO, aga ei mõista, mis tööd SEO ekspert igapäevaselt teeb.

Orgaaniline SEO

Räägime nüüd terminid selgeks ja vaatame, mis nende lühendite taga seisab.

Kas sa teadsid, et näiteks Google salvestab kõik avalikud veebilehed oma serveritesse ja võrdleb enam kui 200 faktori abil sinu sisulehti konkurentidega?

See algoritm on muidugi mõista salajane ja kaitstud, kuid Google on andnud hulgaliselt soovitusi, mida saad ise ära teha.

Kodulehe SEO algab veebilehe tehnilise seisukorra kontrollist.

Võta oma veebilehte kui tippsportlast, kelle tervis peab heade tulemuste saavutamiseks olema igati korras.

kodulehe analüüsTeistesõnadega peab su kodulehele olema laotud tehniliselt hea vundament, et minna tegema häid tulemusi.

Kodulehe tehniline analüüs uurib ja kontrollib:

  • kas koduleht on skaleeruv nutiseadmetele;
  • kas veebileht töötab peamiste veebisirvijatega;
  • kas otsimootoritele on kõik nõutud sisulehed nähtavad;
  • kas koduleht avaneb kasutaja seadmes vähem kui 3 sekundiga;
  • jpm.

Nüüd, kus tervislik olukord ja puudused on kindlaks tehtud, on järgmine samm leitud probleemide kõrvaldamine.

Kui sinu leht on tehniliselt korras, siis saab minna kontrollima kodulehe sisest SEO-d.

Kodulehe sisene SEO – mis see on?

Nagu nimi isegi ütleb, on tegu sellega, mida saad ise ära teha kodulehe siseselt, et otsingumootorid saaksid hästi aru, mida külastajatele pakud ja mis mõjutavad otseselt otsingutulemusi.

Tõsi, siia alla võib tuua ka tehnilise olukorra punktid, kuid mulle meeldib selguse huvides need lahus hoida.

Veebilehekülje sisese optimeerimise alla kuulub:

  • igal sisulehel on unikaalne Title, mis sisaldab olulist märksõna;
  • igal sisulehel on üks H1 pealkiri, mis sisaldab olulist märksõna või fraasi;
  • loetavad ja lühikesed URL-d, mis sisaldab olulist märksõna;
  • igal sisulehel on oma kirjutatud Meta description, mis sisaldab olulist märksõna;
  • alapealkirjad (H2; H3), mis võiks sisaldada samuti olulist märksõna;
  • viitamine seotud artiklitele;
  • igale pildile on lisatud kirjeldus ja Title, mis sisaldab olulist märksõna;
  • märksõna esineb artikli esimeses pooles;
  • menüüdes on võimalusel kasutatud olulisi märksõnu;
  • kasutaja teekonnad on loogilised ja struktureeritud;
  • ja palju teisi punkte veebilehe sisesest optimeerimisest või veebilehe navigatsioonist.

Vaata, mida on Backlinko looja Brian Dean toonud välja oma on-page SEO infograafikus

On page SEO – seda võib otsetõlkes võtta kui ühe sisulehe optimeerimist, kuid seda pead kindlasti tegema kogu kodulehe ulatuses.

Ära ei tohi unustada kodulehe struktuuri, navigeerimist, head kasutajakogemust ning visuaali.

NB! Alati ei piisa kodulehe sisesest optimeerimisest, seda eriti välismaal või kõrgema konkurentsiga turul.

Selleks, et otsimootorites tulemusi paranda, tuleb hakata tegelema kodulehe välise turundamisega ja reklaamimisega.

Kodulehe väline SEO – kas see on teise nimega SEM?

Minult on küsitud, et kas SEM on kodulehe turundus või reklaam.

Kui lugeda Wikipedia SEM tõlgendust, siis seal jääb mulje, et Search Engine Marketing oleks justkui peamiselt makstud reklaam ja kahjuks väga paljud tuntud firmad on sellega kaasa läinud.

Danny Sullivan on oma artiklis “Does SEM = SEO + CPC Still Add Up?” ka selle (Mis on SEM?) üle arutlenud, tõsi 7 aastat tagasi, kuid ma jään temaga ühele meelele, et:

SEM ON NII KODULEHE TURUNDUS KUI KA REKLAAM.

Seda võib nimetada ka Off Page SEO’ks või veebilehe väliseks SEO’ks, kuid see termin sobib hästi võtma enda alla nii SEO, PPC või CPC jne mistahes makstud reklaami lühendid.

Vaata kuidas John Lincoln selgitab, mis vahe on SEM-il ja SEO-l

SEM sisaldab nii SEO-d, kui ka makstud reklaami ja parimad tulemused tulevad nende kahe kombineerimisest.

Makstud reklaami kohta on paljud käinud välja ka termini SEA (Search Engine Advertising)

See on SEM

SEM

Ühesõnaga, selleks et mõjutada otsingutulemusi, on lisaks veebilehe sisesele SEO’le vaja tegeleda aktiivselt kodulehe reklaamimisega (Google Adwords, bännerid või tekstid kanalites, kus sinu sihtgrupp liigub), külalispostituste kirjutamisega, sotsiaalmeedias kaasa rääkimisega jne.

Mis puudutab minu konsultatsioonil käinud reisifirmat, siis nad said selgelt aru, et tuleb jõuliselt hakata tootma väärt sisu ja seda tuleb aktiivselt levitada.

Google Adwordsi konto tuleb tehtud jamast puhtaks teha ja alustada õigetel alustel, et vältida hiljem mõttetut raha kulutamist.

Kokkuvõttes soovitasin ma neile järgmist

  1. Kirjutage välja fraasid ja teemad, millest blogis võiks kirjutada
  2. Tee Google Keyword Planneriga põhjalik märksõna analüüs
  3. Koostage TOP 10 märksõna (fraasi) nimekiri, millega soovite olla Googles number 1
  4. Koostage TOP 80 märksõna (fraasi) nimekri, millega soovite jõuda Google esilehele
  5. Koostage sisuturunduse plaan algatuseks vähemalt paariks kuuks
  6. Alustage väikese konkurentsiga märksõnadest ja fraasidest
  7. Kirjutage blogipostitusi, mis eristuvad sinu konkurentidest ja on külastajale huvitav või praktiline
  8. Hoidke fookust ja järjepidevust
  9. Google Adwordsi tehes seadistage kampaaniad õigesti ja sihtige igat riiki eraldi
  10. Google Adwordsi reklaamikonto haldus tuleb korda saada, sest muidu on pudru ja kapsad

Loodan, et ka sina said sellest postitusest midagi praktilist teada ning ehk saad mõne asja kohe praktiliselt ka ära teha.

Jõudu sulle kodulehe välise SEO-ga!

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.