Milline on hea ja müüv koduleht

Kas tunned, et uue kodulehega võiks rohkem tulla külastajaid, oste või hinnapäringuid? Kas tunned, et sotsiaalmeedia turundus  või reklaami raha eest pole sa midagi vastu saanud? Mõtled sa vahel, et kas sul on üldse kodulehte vaja?

Miks sinu koduleht ei müü, vaid kulutab rohkem kui arvata oskad?

Vaata allolevat videot ja saad 5 väga praktilist nõuannet, kuidas panna oma koduleht rohkem müüma.

Merlis annab ülaltoodud videos ilumaailmas tegutsevatele ettevõtjatele kulda väärt nõu, kuidas panna veebileht rohkem müüma. Vaata, sest see puudutab ka sind.

Aga miks su koduleht siis ei müü?

miks koduleht ei müü

Just sellise pealkirjaga algas ConversionXL avaleht

Võiks öelda, et sinu koduleht võib piltlikult olla justkui üks auklik ämber. Müüv koduleht ei ole aga nii auklik.

Koduleht on kui auke täis pang

Koduleht on kui auke täis pang, kust sinu liiklus ja reklaamiraha välja voolab.

Vedelik seal sees on sinu higi, vaeva ja rahaga toodud külastajad, mis aga lahkuvad kiiresti sinu anumast läbi suurte aukude ja nad ei tee ei oste ega hinnapäringuid ega broneeringuid.

Võid küll teha väga head sotsiaalmeediaturundust, kulutada sadu ja tuhandeid eurosid vinge reklaami peale ja tuua palju huvilisi oma kodulehele, kuid kui nad sinu soovitud tegevust ei tee, siis isegi sinu 10 000 eurot maksev koduleht on pigem suur kuluallikas kui tuluallikas.

Reeglina on selliseid probleeme rohkem just nendel, kelle kodulehel puudub selge eesmärk.

Mis siis on need suured augud sinu kodulehel ja miks sinu koduleht ei teeni sulle raha ja miks sul peaks siis üldse olema koduleht?

Kas mul üldse on vaja oma kodulehte, sest hea toode või teenus müüb ennast ise? Pealegi saan teha müüki ka Facebookis või Instagramis.

Kõige parem turundus ja reklaam on, oli ja käib ikka ka edaspidi suust suhu, kuid las ma küsin sinult:

Mis sa arvad, miks on sellistel nimedel ja brändidel nagu näiteks

Miks neil on oma veebileht?

Peep Pree ehk Clinica või Hairlook salong või VipMedicum, või hoopis Apple, Microsoft või näiteks Slupi Koolitused OÜ (nullist.ee) oma veebileht?

Selleks on ainult 2 mõjuvat põhjust ja need on:

1. Nad kasvatavad oma blogi ja nõuandvate artiklitega sihtgrupis usaldust,

  • hoiavad sihtgruppi enda kanalis ja infoväljas ning
  • teevad seal samas ka neile müüki 24/7, ilma et nad peaks seal füüsiliselt kohal olema.

2. Koduleht on sinu kinnisvara ja sina oled seal kuningas

Kui näiteks sotsiaalmeedia kanal või mingi muu turunduskanal paneb oma pillid kotti või neile ei meeldi mingil põhjusel sinu tegevus või nad muudavad mängureegleid (mida FB on sageli teinud), siis sina tantsid nende pilli järgi, mitte vastupidi.

Sinu üks peamine turundusülesanne peab olema tuua teistest turunduskanalites sinu teenusest huvitatud inimesed oma kodulehele.

Täpselt nii teevad nutikad ettevõtted ja turundajad.

Nii et,

küsimus ei ole selles kas mul peaks olema oma koduleht, vaid hoopis selles, mida sa saaksid teha, et kodulehele sattunud inimesed tahaksid selle kaudu sinult ka toodet või teenust osta.

Miks minu koduleht ei ärata külastajas tähelepanu? Mida teha?

Veebileht ei tekita huvi

Miks minu veebileht on külastajale nii igav?

Reeglina on probleem selles, et:

  1. Sa oled toonud kodulehele inimesi, kes lootsid leida hoopis midagi muud (ehk siis valet sihtgruppi) või
  2. Sinu leht ei räägi ei pildis ega tekstis talle kohe sellest, mida tema soovis esmajoones näha ja lugeda ehk sa ei kõneta oma külastajat.

Mida aga külastaja tahab?

Digiturundajate seas hästi tuntud firma HubSpot küsis veebilehe kasutajate käest, et mida nemad peavad ühe veebilehe juures kõige tähtsamaks.

Mida külastajad tahavad veebilehel kõige enim?

Kasutaja tahab kohe leida seda, mille järgi ta tuli

Tulemuseks oli, et veebilehele tulnud külastajad leiaks kohe selle üles, mille järgi ta tuli.

Mida siis teha, et sinu kodulehe avaleht või teenuse leht ärataks õiges sihtgrupis tähelepanu ja annaks külastajale kätte õige teeotsa?

Kui külastaja satub sinu avalehele või teenuse lehele, siis peaksid vastama teksti ja visuaaliga koostöös tema järgmistele alateadlikele küsimustele.

  1. Kus ma olen?
  2. Kuidas mina siit kasu saan?
  3. Mida ma nüüd pean tegema?
Mida tahab külastaja teda esimese 5 sekundi jooksul

Mis vastuseid kodulehe külastaja otsib. Pildi allikas: https://conversionxl.com

Nagu näed, sellel lehel tuuakse kliendi kasu selgelt esile. Selle juures on kasutatud numbreid ja vihjet uuringule.

Kokkuvõtteks peab sinu avaleht, toote või teenuse leht sisaldama ühes ekraani vaates järgmist infot:

  • sisuleht peaks algama kliendi kasu rõhutava pealkirjaga;
  • võib lisada lühikese selgitava lause või tuua välja 2-3 konkreetset kasu kliendile;
  • pealkiri peaks minema kokku pildiga, sest külastajad saavad pildist 50 000 kiiremini aru kui tekstist.

Ja sul peab olema seal üks üleskutsele suunav nupp, millele klikkides sinu külastaja leiab just selle, mida ta soovis. Olgu selleks siis näiteks rohkem infot pakkumise kohta või suunatakse teda valima sobivat teenust või toodet või tellima või ostma teenust.

Kuidas saab 5 sekundiga teada, mis mu kodulehel vajaks parandamist?

Seda võiks küsida endalt iga kodulehe omanik.

Ma julgen öelda, et ca 90% kodulehti on omanike poolt jäetud nö vaeslapse rolli.

Kummalisel kombel on nad nõus panema 10 000 eurosid reklaami alla, kuigi koduleht tegelikult ei pane külastajaid ostma ja keegi ei võta ka mitte midagi ette.

See on äärmiselt rumal raha raiskamine.

Arvatakse, et kui uus koduleht on avalik, siis hakkavad ostud ja broneeringud tulema kui pudrumäed ja piimaojad.

Kas sa tead, et elad kodulehe osas pimedas teadmatuses

Tegelikult kahjuks enamus kodulehe omanikke elavad pimedas usus, et koduleht toimib ega saa kunagi teada, kuidas nad võiksid seda külastajate jaoks selgemaks, lihtsamaks ja ahvatlemaks teha.

Proovi 5 sekundi testi

Antud juhul kasutan testi läbiviimiseks UsabilityHub rakendust. Siin ka tasuta versioon ja tõesti igaüks saab siin testi loomisega hakkama. Kliki pildil ja saad kohe aru.

viie sekundi test

Kliki pildil ja näed, kui lihtne on viia läbi 5 sekundi testi

Kui sul ei ole võimalik kas väikse kodulehe liikluse tõttu või kalli kodulehe testimise teenuse tõttu oma lehte külastajate jaoks paremaks muuta, siis proovi nö lihtsat 5 sekundi testi.

Proovi seda oma potentsiaalsete klientide peal, kes pole veel su kodulehel käinud. Või proovi seda oma tuttavate peal, kes samuti pole veel sinu kodulehel käinud.

Kuidas 5 sekundi testis tulemusi hinnata?

kodulehe testi tulemuste hindamine

Jaga vastajad 2 gruppi. Palju oli õigeid ja valesid vastuseid?

Antud näites kasutasin vastuse variante, kuid teie paluge anda osalejatel vaba vastus ning jaga vastajad 2 gruppi ja vaata, kui paljud vastasid õigesti.

Kui ca 80% vastas õigesti, siis oled õigel teel. Kui õigeid vastuseid on vähe, siis mõistad kohe, mida tuleks hakata katsetama ja paremaks muutma.

Kuidas pildid mõjutavad sinu müüki kodulehel? Milliseid pilte kasutada?

Piltidel on väga suur mõju külastajate motivatsioonile teha sinu lehel ostu, broneeringut või hinnapäringut. Olen uurinud, kuidas näiteks mõjutavad pildid hotellide ja majutusasutuste lehtedel müüki ja tulemus on, et mõju võib olla 150 % parem või enamgi.

Toon sulle siinkohal 4 ülitähtsat soovitust:

1. Palun ära kasuta oma avalehel slaiderit (vahelduvaid pilte)

liikuvad pildid ja slaiderid vähendavad müüki

99% ei kliki neid, sest külastaja tahab kohe infot mille järgi ta tuli.

Põhjus:  neid vaatab ainult 1 % sinu veebilehe külastajatest. Ülejäänud tahavad kiiresti jõuda õige infoni, mille järgi nad tulid.

Meie oma poiss Eestist, Peep Laja Conversion XL looja, kes on maailma tipp veebilehtede optimeerimisel müügile, on palju teste läbi viinud ja ütleb et ärge kasutage slaidereid või automaatseid pildikaruselle, sest see tapab teie müüki veebilehel.

Vahelduvate piltidega slaiderid ei tõsta müüki kodulehel

Miks nii paljud veebilehed siis ikkagi neid slaidereid ohtralt kasutavad? Arvan, et siin mängib rolli nii kodulehe tellija edevus kui ka kodulehe tegija teadmatus.

Kui sa tahad esitada selget sõnumit ja suunata külastaja kohe õigele sisulehele, siis mida vähem müra ja rohkem õhku sinu sõnumi ümber, seda parem.

2. Suuremad ja kvaliteetsemad pildid aitavad sul rohkem müüa.

Kasuta avalehel ja teenuse lehel nö HERO pilte.

Kasuta avalehel ja teenuse lehel nö HERO pilte, mis läheb pealkirjaga kokku.

Kasuta kõrge kvaliteediga professionaalseid nö HERO pilte, mis ütlevad sinu avalehel või teenuse lehel kohe

  • millega on tegu ja;
  • väljendavad kliendi emotsionaalset väärtust ning;
  • ideaalis aitavad külastajat suunata veebilehel edasi liikuma.

Google uuringute põhjal annavad külastajad vaid 0,05 sekundi jooksul sinu lehele hinnangu ja just pilt on see, mis külastaja hinnangut mõjutab.

3. Tee kõik pildid mahult nii väikseks kui võimalik

Tee kõik fotofdmahult väiksemaks

Piltide mahu erinevus võib olla kuni 10 kordne.

Tähelepanu, sinu pildid võivad olla küll suured, kuid mahult peaks tegema need nii väikseks kui võimalik, sest vastasel korral laeb sinu leht külastaja arvutis või nutiseadmes liiga aeglaselt.

Mõned veebipõhised tööriistad piltide mahu vähendamiseks:

Loomulikult võid seda teha ka mõnes fototöötlusprogrammis.

4. Näita oma töötajaid ja kliente

Mis pilte lisada kodukale

Külastaja soovib näha päris inimesi ja reaalseid kliente.

Näidake oma töötajaid tööd tegemas ja rahulolevaid kliente, kes on vahetult saanud tunda teie kvaliteeti.

PS! näidake võimalusel pilte kliendi olukorrast enne teenust ja peale teenust.

müüginipp kodulehel

Sellised pildid müügitekstis mõjutavad tugevalt külastaja otsust. Allikas: https://salon.city/ilusalong/mariliis/

7 punktine checklist, millele peaks ideaalne teenuse või toote pilt vastama

Antud juhul on jutt siiski kodulehe avalehe või teenuse või toote lehe esimesest pildist. Järgmised punktid kehtivad ka spetsiaalsete maandumislehtede korral.

1. Keyword Relevance – kas pilt läheb kokku sihtgrupi poolt peamiselt otsitava märksõna või fraasiga?

2. Purpose Clarity – kas pilt aitab veebilehe sõnumit tuua selgemalt välja?

3. Design Support – kas pilt läheb kokku disainiga ning aitab kaasa külastaja suunamisel tegevusele?

4. Authenticity – kas pilt esindab sinu imagot / brändi või loob usaldust?

5. Added Value – kas pilt väljendab väärtust kliendile või demonstreerib kliendi kasusid?

6. Desired Emotion – kas pilt tekitab emotsioone, mis viivad külastaja tegevuseni?

7. Customer “Hero” – kas pildil esitatakse külastajat, kui selle toote või teenuse õnnelikku kasutajat?

Siit saad omale laadida alla töölehe, mis aitab sul valida välja sobivaid pilte.

Kokkuvõtteks piltide osas tahan öelda, et mõelge koos proffesionaalse fotograafiga läbi,

  • mis sisulehele pilt tuleb;
  • mis mõõtudes ja mis mahus ja;
  • mis ülesannet see pilt peab hakkama täitma;
  • millist emotsiooni see peaks väljendama.

Soovitan tungivalt piltidesse investeerida. See tasub end kuhjaga ära, kui need lähevad kokku sinu kodulehe disaini ja tekstiga.

Mida kirjutada oma toote või teenuse sisulehele?

Kõik algab kliendi mõistmisest ja pealkirjast. Kui pealkiri on keskmine või ei kõneta, siis 80% ei hakka mitte isegi uurima sinu toodet või teenust.

Mida kirjutada teenuse lehele

Kui sa kliendi probleemi ei suuda sõnastada, siis sa tema tähelepanu ei võida.

Palun kirjuta oma toote või teenuse lehel külastajale, millist probleemi sinu toode või teenus lahendab ja kuidas see on parem teistest või mida teete teistmoodi.

Paljudel veebilehtedel on kirjas vaid palju maksab ja mida sisaldab. Kas sellest infost piisab sinu potentsiaalsele kliendile, et otsustada sinu kasuks? Ei.

Kas nad viitsivad pikemaid tekste lugeda?

Veebitekstide kirjutamine

Mida kallim on sinu teenus või toode, seda rohkem on tal küsimusi.

Sa võib-olla arvad, et inimesed ei viitsi lugeda, et pikad tekstid peletavad inimesed kodulehelt minema? Usud sa seda?

Las ma küsin sinult, miks sa loed mõnda raamatut vaid 5 minutit ja siis tuleb uni peale, kui jälle teine on nii huvitav, et avastad, et kell on juba 3 öösel?

Kuidas sa oled jõudnud lugeda siiani :)? Mõistad?

Kirjuta oma toote ja teenuse lehele vastuseid mis tekivad külastajal peas siis, kui nad sinu teenuse sisulehte uurivad.

Mida tähendab müük kodulehel?

Veebis ei ole müük hüüdlaused või tekstid stiilis meil on parimad hinnad või suurem valik.

Müüb see, kes vastab kõige emotsionaalsemalt, kõige selgemalt kliendi peas tekkivatele küsimustele ja selgitab argumenteeritult mulle, kuidas mina saan kasu sinu tootest või teenusest.

Lisaks selgitusele ja heale pakkumisele pead sa mulle kui külastajale oma headust ka tõestama.

Mida kallim on sinu toode või teenus, seda rohkem tahan teada.

Kui sa mulle vastuseid ei anna, siis lähen sinu konkurendi lehele neid otsima.

3 nõuannet, mis aitavad sul kirjutada müügitekste, mis kõnetavad sinu sihtgruppi

Järgnev info võib tunduda sulle ehk liiga ebamugavana või palju tööd nõudvat, kuid see tasub end kuhjaga ära. Ma luban sulle.

1. Võta oma klientidelt tagasisidet ja tee intervjuusid

intervjuu klientidega

Vahetu suhtlus annab sulle palju siseinfot kliendi peas toimuva kohta.

Kasuta nende öeldud sõnu olukorra ja probleemi kohta oma müügitekstides.

Oled kindlasti kuulunud filmides ütlust, et kõik, mida sa ütled, võidakse kohtus kasutada sinu vastu.

Turundajad teevad intervjuusid oma klientidega ja kasutavad nende öeldud sõnu ja ka avalikku tagasisidet müügitekstides, sest see töötab paremini kui ükskõik millise copywriteri ilustatud kirjatükk.

Lihtsalt sihtgrupi poolt öeldud sõnad kõnetavad teisi temasuguseid kõige täpsemini.

2. Kirjuta emotsionaalselt

Vajuta otse sihtgrupi hirmu või valu nupule või maali olukord, mis võib muutuda, sest nii jääb see sihtgrupile paremini meelde.

Emotsioonidega jäävad meile asjad palju paremini meelde, sest nii tekivad seosed toimunuga.

Kui oled emotsionaalselt kliendi probleemi kirjeldanud, siis too välja ka omapoolne lahendus ja selgita mulle kui võhikule, kuidas sa seda lahendad.

Tõesta mulle oma headust kas klientide tagasisidega või mingi muu faktiga, mis oleks ka usutav.

3. Kui oled teda veenda suutnud, siis palu teha tegevust

Iga toote või teenuse teksti juures peab olem selge nupp, mis suunab külastajat tegema enimsoovitud tegevust. Või peab seal olema kohe ka registreerimise või broneerimise vorm, et kasutaja saaks kohe teha tegevust.

Sa pead juhtima külastajaid nii, et see oleks nende jaoks intuitiivne.

Amsterdami lennujaamas oli meeste WC-s probleem. Need olid räpased.

Suuna veebilehe külastajaid

Kärbes aitas meestel teha tegevust ja see oli intuitiivne

WC mustuse probleemi lahendamiseks kutsuti appi neuroteadlane, kes lisas meestele sihtimiseks kärbse, mille tulemusel vähenes uriini pritsmete osa väljapoole pissuaari ca 80%.

See tegevus oli meeste jaoks intuitiivne.

Sinu ülesanne on igal oma toote või teenuse lehel või ükskõik mis sisulehel külastajat suunata visuaalsete elementidega. Üks lihtne vahend külastaja suunamiseks on CTA nupp. See peab olema ülejäänud visuaalist eristuv, et kasutajad seda ikka näeksid.

Kõik see, mida oled nüüd lugenud on heaks eelduseks, et sul oleks müüv koduleht ja sinu sihtgrupp saab sinu pakutavast väärtusest tegelikult ka aru.

Kui sisu kirjutamine sind kõnetas, siis kutsun sind sisuturunduse koolitusele

Sisuturunduse koolitus

Sisuturunduse koolitus – 3 kuud koolitusjärgset abi

Siia lõppu tahan sinuga jagada veel ühte põhimõtet, mis toetab sinu head kodulehte ja ühtlasi aitab sul saada Google otsingutulemustes ka kõrgemaid positsioone.

Kuidas saada kodulehega Google otsingutes kõrgeid kohti?

SEO vs Google ads

Ma ei ole Google esindaja ja ma ei tea kõike täpselt, mis faktorid on lisatud Google otsingutulemuste algoritmi, kuid ma tean omast kogemusest seda, et Googles saavad kõrgeid kohti need sisulehed, mis meeldivad inimestele ja millest on inimestele palju kasu.

Annan jälle 3 nõuannet, mis on heaks eelduseks saavutada Google otsingumootoris kõrgeid kohti.

SEO ja SEM turunduse alus on koduleht

Tahad Googles hästi välja tulla? Tee enne leht tehniliselt ja sisuliselt korda.

Esiteks, kodulehe tehniline tervis

Väga hea kodulehtSinu koduleht peab olema tehniliselt korras – see tähendab, et see peab

  • töötama nutiseadmetes mugavalt ja sujuvalt;
  • see peab laadima kasutaja seadmes 2-5 sekundiga;
  • see peab töötama peamistes veebisirvijates (Chrome, Mozilla, Safari, IE).

Kui sinu veebilehe tervis pole tehniliselt korras, siis pole mõtet teha reklaami ega turundust, sest külastaja ei jää sinu lehe kasutamisega rahule või pole see tal võimalik.

Käi oma kodulehega tervisekontrollis nii nagu sa seda isegi teed ja lase murekohad likvideerida, sest vastasel korral on see lihtsalt sinu turunduse -ja reklaamiraha põletamine.

Teiseks: veebileht on sisukas ja annab kliendile vastused

Müüvad ja huvitavad sisulehedSinu toote või teenuse lehed peavad vastama kliendi peas tekkivatele küsimustele.

Kirjuta regulaarselt head nõu oma sihtgrupile – see on see, mis aitab tal raha säästa, aega kokku hoida või teeb tema elu kuidagi lihtsamaks.

Kasuta igal toote või teenuse sisulehe ja blogipostituse pealkirjas ja sisus ühte olulist fraasi, mida sinu võimalikud kliendid ka Googlest otsiksid.

Siinjuures hoolitse, et mida erinevamaid fraase kasutad, seda rohkem on sul võimalik saada Googlest liiklust.

Loe minu õpetust, kuidas optimeerida oma toote või teenuse lehte.

Loe ka, kuidas kirjutada oma sihtgrupile blogi, mida nad jumaldavad.

Kolmandaks: turundust ja reklaami tee siis kui eelmised kaks punkti on OK

Reklaam ja turundus internetisKui sinu leht on tehniliselt korras ja sisulehed külastaja jaoks huvi- ja isutekitavad, siis on alles mõistlik hakata tegema reklaami ja kodulehe välist turundust.

Olgu see siis näiteks sisuturundus või reklaam FB-s või Instagramis, Googles või mingis teises kanalis.

Vastasel korral võiksid reklaamile ja turundusele pandud raha lihtsalt põlema panna.

Kui sa oma raha ei taha põletada, siis palun tee oma koduleht korda.

Kokkuvõtteks 

Kui sinu toode või teenus on hea ja sinu koduleht loob väärtust ja selgitab sinu teenuse kasusid selgelt ja ammendavalt, siis tuleks tuua sinna ka inimesi, kellele sinu pakutav toode või teenus on vajalik.

Kõik need 3 osa – tehniline, sisuline ja turundus – aitavad sul jõuda Googles kõrgematele kohtadele.

Väike saladus on aga see, et kirjuta regulaarselt ülikasulikku sisu oma sihtgrupile ja sa saad Google poolt premeeritud kõrgete kohtadega. See on lihtsalt minu aastatepikkune kogemus :).

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.