Iga päev mõtled, et kuidas müüa rohkem hotelli tubasid või saada rohkem broneeringuid. Üks võimalus on võtta kriitiliselt ette oma hotelli kodulehe disain ning vaata üle pildimaterjal.

Kuidas müüa rohkem hotelli tube

Täna uurime lähemalt, miks internetiturundajad ja veebidisainerid pidevalt korrutavad, et:

  • tehke oma koduleht ükskord korda ja
  • ärge koonerdage disaini ja fotodesse investeerimisel.

Vaatame siis, millistel faktidel või tõenditel põhineb nende enesekindel sõnum. Miks peaksid tõsisemalt suhtuma oma hotelli veebilehe disaini ja seal leiduvatesse fotodesse?

Esimene mulje loeb ja nii ongi

Karm fakt on see, et inimesed teevad võõraga kohtumisel esmamulje põhjal tema kohta oma alateadvuses justkui kohtuotsuse. Ta kas meeldib või ei. See otsus sünnib kõigest vaid 1/10 murdosa sekundist.

kodulehe visuaal müüb või ei müü

Täpselt sama olukord kehtib ka sinu hotelli kodulehe disaini kohta. Veebilehe külastajal kulub 0,05 sekundit arvamuse kujundamiseks sinu kodulehest. Selle ajaga ta otsutab kas veebileht talle meeldib või ei, kas ta jääb lehele või lahkub sealt.

Ilusad ja nägusamad kinnisvara maaklerid teenivad paremini ja müüvad sinu kinnisvara kallimalt.

Rahandusprofessor Sean Salter Tennessee ülikoolist jõudis oma uurimustöös, mis uuris kinnisvara maakleri atraktiivsust ja müügitulmuste seost, huvitava faktini. Nimelt ilusamad ja atraktiivsemad maaklerid müüsid kinnisvara kõrgemate hindadega kui vähem atraktiivsed maaklerid.

Mida ma selle faktiga öelda soovin on see, et lähtuvalt sellest uurimusest, ilusamad inimesed tekitavad positiivseid emotsioone ja alateadvus lubab meil neid usaldada ning sama lugu on ka veebilehtedega.

Inimese käitumismustrid ja trendid internetis ostlemisel

Melbourne ülikooli äri ja majandusteaduskonna Dr Brent Coker ütleb oma vastavasisulises uurimuses, et online klientide usalduse tunde suuremine on suuresti seotud just veebilehe visuaalse väljanägemisega.

“As aesthetically orientated humans, we’re psychologically hardwired to trust beautiful people, and the same goes for websites. Our offline behaviour and inclinations translate to our online existence.”

See on Dr. Brent Coker tsitaat, kes uuris atraktiivse veebilehe  mõju inimkäitumise suhtes. Veebilehed, mis on rohkem atraktiivsed ja sisaldavad rohkem kaunistusi, tekitavad veebikülastajates suuremat usaldust ja jätavad professionaalsema tunde.

Hea hotelli kodulehe disain algab inspireerivast visuaalist

Konversiooni guru Peep Laja ütleb oma artiklis, esmamulje tähtsusest visuaalses disainis, et inimesed annavad hinnangu sinu firma kohta veebilehe põhjal. Pole vahet, kas te olete omal alal väga hea või algaja, kuid veebis sellest otsus teie kohta ei sõltu.

Selline eelarvamus sünnib teie kahjuks või teie kasuks vähem kui sekundi jooksul. Kui teie hotelli veebilehe disain näeb kehv välja, siis olete suures jamas.

Paljud veebidisainerid räägivad pidevalt, et veebilehe disainil on sügav mõju veebilehe konversioonile, kuid see on kõigest nende intuitiivne arvamus.

Kui oled veel minuga, siis vaatame, millised tõendid nende sõnu kinnitavad?

Esmamulje tähtsus turisimiteenuse veebilehel

Järgmine uurimus, mis viidi läbi USA-s Temple ülikoolis, annab töö tulemusena teada, et visuaalselt saadud inspiratsioon ja veebilehe kasutatavus mõjutavad kõige kiiremini külastaja esmast kogemust.

Hea hotelli kodulehe visuaal

Rõhutatakse, et visuaalsed stiimulid on kõige tõhusamad vahendid külastaja veebilehel kinni hoidmiseks ning ühtlasi aitavad need muuta ka veebilehe vaatajaid ostjateks.

Järgnevalt toon välja 3 asja, mida peaksid kontrollima oma hotelli kodulehel.

1. Kvaliteetsed fotod ja galerii

Me võime selle uurimuse põhjal väita, et reisi huvilised ja reisi planeerijad tahavad saada teie veebilehelt inspiratsiooni ja head emotsionaalset kogemust sihtkoha ja hotelli kohta.

Eelmises postituses on täpsemalt juttu sellest, et fotod on hea hotelli veebilehe disaini lahutamatu osa, kuid millest need fotod peaksid olema ja kui palju neid peaks veebilehel olema?

2. Kasutatavus – ära sunni inimest mõtlema

Teie hotelli veebilehe külastajad ei taha kulutada oma aega teie lehe tundma õppimisele, et kus miski asub. Kui teie veebilehe kasutatavus sunnib külastajat mõtlema, siis on lood jälle väga halvad.

3. Usaldusväärsus

Samuti tahavad nad olla veendunud, et teenuse pakkuja oleks usaldusväärne, aga kui esmakogemus on nõrk ja kasutatavus paneb külastaja mõtlema, siis on ka teie usaldusväärsus madal.

Jäta meelde: kui müüd unistusi, reisi sihtkohta või tube oma hotellis, siis kõige parema esmase kogemuse annavad külastajale kvaliteetsed ja emotsionaalsed fotod.

Miks meile meeldivad ilusad inimesed ja visuaalselt kaunid veebilehed?

Vastavalt William C. Bradford publikatsioonile Reaching the Visual Learner: Teaching Property Through Art,

„65 % inimkonnast on visuaalsed õppijad ehk teiste sõnadega fakt, et me suudame lihtsalt midagi näha, annab meile võimaluse kogeda seda meie enda mõtetes“.

Teine mõjuv põhjus on see, et:

„90% ajju edastatud teabest on meie jaoks visuaalne ja meie aju töötleb visuaalset informatsiooni 60 000 korda kiiremini kui teksti“.

(Allikas: 3M Corporation ja Zabisco)

Pole siis mingi ime, et professionaalsed turundajad kasutavad veebilehe planeerimisel ja ülesehitusel massiivsete tekstiplokkide asemel rohkem suuri ja kauneid pilte.

Kas suuremad pildid annavad ikka paremaid tulemusi?

Tuntud arvutitootja Dell testimismeeskond katsetas, et kas megasuured taustapidid mõjutavad veebilehe konversiooni määra. Nende eesmärgiks oli kasvatada veebilehel soovitud tegevuste arvu

Selle testi tulemused näitasid, et suuremad pildid võivad tõesti paremini mõjuda. 

Nende originaal maandumisleht polnud sugugi halb ja see oli disainitud parimaid praktikaid silmas pidades.  Seal ei olnud häirivaid navigatsiooni nuppe, kasutati loetelusid, lihtsat vormi ning kogu info oli nähtaval ilma alla kerimiseta.

Maandumislehe algne versioon:

väiksed pildid ei müü

Pilt on võetud  WhichTestWon 

Kui tavaliselt kasutati pilte kui ühte veebilehe elementi, siis Dell tegi radikaalse uuenduse ja kasutas pilti valge tausta asemel, millele olid siis lisatud kõik ülejäänud elemendid.

See tähendab, et suur taustapilt asendab sinu veebilehe valget ala

Muide sellist suure taustapildi varianti katsetavad paljud veebilehe testijad üle maailma, sealhulgas nii e-poed kui ka online turisimilehed ja majutusasutused. Kuid küsimus on selles, kuidas Delli puhul see töötas?

Siin on Delli testiversioon maandumislehest:

Kasuta suuremaid pilte

Pilt on võetud  WhichTestWon

Delli testi tulemused:

Suure pildi kasutamine taustana

  • Vähendas külastajate lehelt tagasipõrke määra 27%
  • Suurendas 36% soovitud tegevuste arvu

Need tulemused olid Delli jaoks üllatavad ning nad korraldasid sarnaseid teste ka oma teistel teenuste lehel, mille tulemused paranesid kohati ligi kolm korda.

Kuidas pildid võiks tõsta hotelli tubade täituvust?

See, mis töötab ühel, ei pruugi sinul töötada. Mitte keegi ei saa seda öelda enne kui on testitud, sest sinu brand on teistsugune, sinu sihtgrupp on teine ja sinu veebilehe külastajad on erinevad.

ELAINE MCVICAR, kirjutab oma artiklis Hotel Booking, from Start to Finish, et nende kasutatavuse uuringud näitavad, et pildid on esimesed elemendid, mida hotelli veebilehe külastajad vaatavad ja mille põhjal broneerimise otsuse teevad.

PAOLO BONI ja JOHN MCAULIFFE kirjutavad  oma artiklis What Every Hotelier Should Know About How Consumers Shop Online, et 59% inimestel aitab reisisihtkoha, puhkuse või hotelli valiku teha just fotod. See tähendab, et rohkem saavad broneeringuid suurtemate, kvaliteetsemate ja emotsionaalsemate piltidega lehed kui pikad müügitekstiga maandumislehed.

Expedia (online reisifirma) uuringute kohaselt müüvad need hotellid  (kellel on vähemalt 15 pilti) nende keskkonna kaudu 3 x rohkem tubasid ühe öö kohta, kui need kellel on vähem kui 5 fotot.

Lihtne viis kuidas muuta kiirelt oma hotelli veebilehe disain palju ilusamaks

Kasuta nii-öelda elusuuruses kvaliteetseid fotosid. See meeldib inimestele.

Siin on 3 näidet heast disainist, mis kasutavad suuri fotosid taustaks ning mida toetavad selged ja minimalistlikud disaini elemendid. Suured pildid on erinevates testides tõestanud, et need tõmbavad tähelepanu ja hoiavad külastajaid kauem veebilehel.

1) The Bedford Hotel

Avalehel on kvaliteetne suur foto taustaks ning nagu näha on värvipalett ilusti paigas.

hotel web design

 

2) Kentisbury mõis

Sellel lehel kasutatakse väga suurt slaiderit, et lasta avalehe visualil hästi esile tulla.

Best hotel web design

3) Hotell Rottnest

Siin püütakse suure fotoga esitada hotelli ümber asuvat miljööd.

Väga suured pildid avalehel

Muide, pildid võivad ka palju kahju tekitada

Nagu ma eelpool korra ka mainisin, ei pruugi suurtest piltidest või fotode suurendamisest alati kasu olla. Isegi võib minna nii, et need pildid hoopis vähendavad teie hotelli broneeringute arvu. Miks?

Igaüks kes vähegi on midagi lugenud suurte fotode mõjust, võib sulle väita, et kasuta neid julgelt, kuid kas ta julgeb anda garantiid, et nendest fotodest on kasu?

Kui sa ei näita oma sihtgrupile õigeid pilte, siis ei aita sind ka fotode suuremaks tegemine. Veebilehe kasutatavuse ekspert  JAKOB NIELSEN ütleb, et inimesed pööravad müügi või tootelehel fotodele suurt tähelepanu vaid siis, kui see on pakutavaga tihedalt seotud ja annab edasi õige sõnumi. Fotopanga võltsidest piltidest saab külastaja ruttu aru ning ta tunneb end petetuna.

Soovitus on, et testige, milliste piltidega teie sihtgrupp end meelsamini seostab ja mille puhul toimub rohkem soovitud tegevusi. Ainult nii saate olla kindlad ja maandada riske.

Kokkuvõtteks

Nagu erinevad uuringud näitavad, siis inimesed eelistavad head disaini ja head fotomaterjali rohkem kui müügiteksti. Viimast ei saa muidugi alahinnata ja selle on oma koht ja maht.

Sina, kui hotelli turunduse eest vastutav, tead ju samuti, et te müüte kogemust. Laske siis sellel läbi veebilehe disaini ja fotode oma tulevaste klientideni jõuda.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda!