Hotelli turundajal ja omanikul on mitmeid viise, kuidas raha kokku hoida, kuid koonerdamine hotelli tutvustavate piltide pealt ei kuulu kindlasti nende hulka.

Isegi maailma parima hotelli veebilehe disain ei veena veebilehe külastajat ilma kvaliteetsete ja emotsionaalsete piltideta.

Hotelli veebi disain

Sul tuleb valida veebilehele sellised pildid, mis toovad kõige paremini esile hotelli külastajale pakutava väärtuse ja teenused.

Õigete fotode kasutamisel veebilehel on võimalik kasvatada nii soovitud tegevuste määra kui ka kogu sissetulekut.

Pildid, mida lased professionaalsel fotograafil teha, peavad:

  • veebilehe külastajale rääkima lugu sinu hotellist;
  • kutsuma veebikülastajas esile emotsionaalset reaktsiooni;
  • andma edasi kogemusi, miljööd ja hotelli väärtusi.

Paljud suuremad online reisifirmad (OTA) ja turismiveebid on teinud uurimistööd, mis näitavad kui tähtsad on pildid.

150% rohkem broneeringuid ja hinnapäringuid!

Näiteks TripAdvisor avaldas raporti,  kus on märgitud, et need majutusasutused, kes on nende süsteemis lisanud oma hotelli tutvustusele enam kui 20 fotot, on saanud keskmiselt 150% rohkem tähelepanu, broneeringuid, hinnapäringuid jne.

See, et visuaalne pool on turunduses tähtis, näitab ka internetiturunduse firma Hubspot uurimus, kus selgus, et Facebookis fotoga avaldatud postitus genereerib 53% rohkem meeldimisi ning 104% rohkem kommentaare kui tavaline ilma pildita postitus.

Miks peaksid kasutama kõrge kvaliteediga ja emotsionaalseid fotosid?

Pole oluline, kas tegu puhkusereisi või ärireisiga, külastaja otsib ikka enamat kui lihtsalt kohta, kus magada. Nad otsivad parimat võimalikku kogemust.

Hotelli veebilehe disain koos kvaliteetsete ja emotsiooni tekitavate fotodega mängivad eriti tähtsat rolli just huvilise hotelli otsingute etapis.

Fotode põhjal saab veebilehe külastaja lihtsalt ja kiirelt esmase mulje sinu majutusest ja piirkonnast.

Põhjus on selles, et

„90% ajju edastatud teabest on meie jaoks visuaalne ja meie aju töötleb visuaalset informatsiooni 60 000 korda kiiremini kui teksti“.

(Allikas: 3M Corporation ja Zabisco)

Fotod aitavad leida vastust küsimusele:

„Kas see on see hotell, kuhu võiksin jääda?“

Hotelli või majutusasutuse varajases otsingu etapis on just kvaliteetsed fotod kiireim viis esmase hinnangu andmiseks. Sageli esmamulje otsustab kõik.

Sinu fotode ülesanne on sundida veebilehe külastaja ütlema:

„See on hotell, kus sooviksin peatuda, lisan selle oma nimekirja“.

Parimad veebilehed ei viska kunagi ükskõikselt ja lihtsalt üles pilte ja videosid oma avalehele, vaid sinna pannakse need, mis aitavad külastajal kõige paremini kogeda, mida konkreetsel veebilehel müüakse.

Kvaliteetsed fotod, videod ja virtuaaltuurid peaksid veebilehe külastajale demonstreerima just seda, mis neid ees ootab, kui nad broneerivad majutuse just teie juures.

Nii kui uus külastaja (potentsiaalne klient) maandub teie veebilehele peaks ta just tänu fotodele kaevama end lehe sügavustesse, mis tegelikult kutsub esile emotsionaalset sidet ja soovi teostada otsebroneeringut.

Reisimine on emotsionaalne kogemus. Parimad hotelli veebilehed on seda samamoodi.

Kumma hotelli veebilehe disain ja pildid kutsuvad rohkem broneeringut koostama?

Viska lihtsalt pilk paarile alltoodud ekraanipildile ja sul on esmamulje põhjal üsna selge pilt sellest, millisel lehel soovid tuba broneerida.

Hotell Barons (vana veebileht)

Hotel barons

Hotell on oma teeninduse, personali, restorani ja kvaliteedi poolest 5+, kuid veebileht ei anna seda mitte kuidagi edasi. Õnneks on nad teinud uue lehe, kuid selle disain jätab veel kõvasti soovida.

Järgneval hotelli veebilehel pane tähele, kui hästi mõjub üks soojades toonides foto. Lehe disain on tagasihoidlik, aga foto on staar.

Hotell Diamond

hotelli veebilehe disain

Hotell London (vana veebileht)

Hotell London vana veebileht on võrreldes nende veebilehega kui öö ja päev. Kas visuaalne osa ei tekitab sinus usaldust? Õnneks on nad juba sellest ise aru saanud ja lasknud teha uue veebilehe.

Kehv disain

Selline veebilehe disain on pärit aastast 2000, kuid täna tooks see lihtsalt vähem broneeringuid.

Hotell Atlantis

Siin jälle väga lihtsa disainiga hotelli veebileht, kus kogu töö teeb ära foto.

Hea disain avalehele

Puuduseks võib tuua call to action nupu värvi, mis ei pruugi hästi muust disainist eristuda. Külastajad ei pruugi seda hästi näha.

Hotelli veebilehe disain ja pildid ei ole tõesti koht, kus koonerdada. Samuti pole mõtet palgata sõpra või tuttavat IT meest, kes küll teeb tehniliselt väga head tööd, kuid tal puuduvad disaini ja turunduse kogemused. Fotode tegemisel palka parimad.

Millest peaks fotograaf pilte tegema ja kui palju?

Kui arvestada Leonardo uuringuid, siis ühe hotelli veebilehe külastaja vaatab keskmiselt rohkem kui 10 pilti ning uudistab 2 korda rohkem  magamistubade pilte kui näiteks hotelli restorani pilte.

Kanna hoolt, et pildid saaks tehtud sellistes veebilehe külastajat huvitavates kategooriates nagu:

  • Numbritoad
  • Restoran ja baarid
  • Hotelli välimus
  • Fuajee ja registratuur
  • Kohalikud vaatamisväärsused, atraktsioonid ja kohad, mida külastada
  • Vabaaja veetmise võimalused
  • Kaardid
  • Koolitus ja konverentsi keskus
  • Bassein, saun ja SPA
  • Kõik hotelli mugavused ja võimalused

Mida rohkem teil on erinevaid kvaliteetseid fotosid, seda parema valiku saab teha.

Vajalik piltide arv

Orienteeruvalt võiks lehel avaldatav piltide arv olla järgmine:

  • 15 – 20 piiratud võimaluste ja teenustega hotelli korral
  • 25 – 30 täisteenusega hotellidele
  • 21 – 35 lux hotellid

NB! Loomulikult tuleb alati kasuks kui pilte on rohkem, sest siis on ka mille vahel valida. Numbritoa kohta võiks olla vähemalt 2-4 pilti. Pildid võiks olla valdavalt soojades toonides.

Milliseid pilte oma hotelli veebilehe avalehel näidata?

Sinu hotelli veebilehe disain algab avalehest ja Design Delight näite kohaselt võiks avalehele lisada pilte vastavalt majutusasutuse eripäradele või unikaalsusele.

Koht – maalilised fotod hotelli asukohast

Näiteks hotellikett Four Seasons näitab oma kodulehe avalehel mitte pilte oma hotellidest, vaid kohti, kus nende hotellid asuvad. Lisaks kaunitele fotodele on avalehele lisatud kohalik aeg ja reaalajas ilm.

Näita hotelli askuohta

 

Perepilt avalehele

Kui teie hotell sobib hästi ka peredele ja see on teie jaoks arvestav sihtgrupp, siis näidake avalehel õnneliku perekonda. Nad võivad möllata näiteks basseinis või teha padjasõda oma numbritoas.

Perepilt

 

Luksus mida näidata

Kui luksus on omaette eesmärk, mida külalistele pakkuda, siis tuleb seda avalehel ilmekalt presenteerida.

näita luksust

 

Sajandite vanune ajalugu

Paljud vanad mõisad ja lossid omavad aukartust äratavat ajalugu. Kui vähegi võimalus, siis näidake just neid fotosid, mis aitavad seda hiilgust esile tuua. Näiteks võib mõisa või lossikompleks eemalt vaadatuna anda soovitud emotsiooni.

Näita oma ajalugu

 

Hooajast sõltuv avalehe foto

Oletame, et hotell asub suusakuurordi piirkonnas, siis talvel võib avalehel näidata oma ala nautivaid mäesuusatajaid või lumelaudureid. Suvel näita reipaid looduses matkajaid või rattureid maastikul.

Hooajalisus

 

Sündmused teie hotellis

Kui teie juures armastavad noored paarid pulmi pidada, siis näidake õnnelike paare teie romantilistes kohtades või peoruumides.

Sündmused teie hotellis

Sõltuvalt sellest, millega olete oma majutusasutusega klientidele silma paistnud ja mille pärast kliendid teie juurde tulevad, siis seda ka oma avalehel näidake.

Kas lisada veebilehele inimestega pildid või ilma?

Vastus on väga lihtne. Kui inimene või inimesed fotol aitavad tuua selgelt välja seda, mida müüakse, siis on kõik ok. Sageli arvatakse, et inimesed tõmbavad alati piltidel tähelepanu, siis selle pildi peab kohe ka lehele lisama. Ei pea.

Näiteks kui hotell soovib avalehel näidata luksuslikust, siis fookus võib olla sisustusel ja detailidel. Täpselt sama kehtib ka numbritubade fotode kohta, sest külastajat huvitab selle sisu ja disain.

Kõik sõltub konkreetse sisulehe eesmärgist ja emotsionaalsest sõnumist.

TOP 10 pilti, mida külastajad soovivad veebilehel näha

Milliseid pilte siis ühe hotelli veebilehe külastajad kõige enam vaatavad? See on sulle spikker tulevaste piltide tegemiseks.

Koht 10 – Baar /kohvik / lounge

Baar

Allikas: www.bestofneworleans.com

Koht 9 – Hotelli välimus

Alatskivi loss

Allikas: www.corelli.ee

Koht 8 – Hotelli mugavused

Millised on mugavused

Allikas: www.hiltonsantodomingohotel.com

Koht 7 – Bassein

Bassein hotellis

Allikas: www.cartonhouse.com

Koht 6 – Ärikeskus ja internet

internet

Allikas: www.californiamarkt.com

Koht 5 – Kaart

Hotelli asukoht

 

Koht 4 – Lobby

hotelli lobby

Allikas: www.onekingwest.com/

Koht 3 – Vaba aeg

vabaaeg

Allikas: www.edition.cnn.com

Koht 2 – Restoran

Hotelli restoran

Allikas: www.mandarinoriental.com

Koht nr 1 – Numbritoad

Millised on hotelli toad

NB! Vaadatuimate hotelli piltide TOP on koostatud Leonardo poolt pikkade aastate kogemuse tulemusena.

Halva kvaliteediga pildid kahjustavad sinu mainet ja müüki

Kui sul on kaheldava kvaliteediga fotod, siis parem ära pane neid oma veebilehele. Te olete kõrge kvaliteediga hotell, kuid just mitte kvaliteetsed fotod annavad külastaja alateadvuse kaudu vastupidist infot.

Soovitusi fotode kvaliteedi ja parameetrite kohta

Mõned nõuanded sulle enne kui hakkate fotograafiga detailidest rääkima. Üks on kindel, hotelli veebilehe disaini juurde kuuluvad suured ja kvaliteetsed pildid, sest need mõjutavad konversiooni (soovitud tegevus) arvu veebilehel.

Kvaliteedi ja parameetrite nõuded:

  • Kasuta fotosid, mille laiem külg on suurem kui 2048 pikslit, sest see võimaldab anda edasi ka head full-screen kogemust.
  • Pildi suhe võiks olla 16:9, sest see on laialt kasutuses nii televisioonis, lauaarvutites, sülearvutites, tahvelarvutites kui ka paljudes teistes nutiseadmetes. Antud pildisuhte eeliseks on see, et ta katab kogu ekraani.
  • Foto failiformaadiks sobib ideaalselt JPG ja PNG.

Selliste kvaliteedi ja parameetritega pildid on ka aktsepteeritavad maailma peamiste online reisifirmade poolt. See tähendab, et kui lisad oma hotelli suurematesse OTA veebilehtedele, siis need parameetrid on oodatud.

Kõik sinu fotod:

  • Peaksid edasi andma sinu brändi identiteeti
  • Olema vabad ja puhtad kõikvõimalikust prügist, juhtmetest, tuhatoosidest, prügikorvidest, elektriliinidest, bänneritest, plakatitest ja kõigest sellest, mis võiks silma häirida.
  • Peavad olema legaalsed ja vajadusel viitama allikale
  • Kajastama hotelli hetke olukorda ning mugavusi

Kiire ülevaade hotelli meedia tüüpidest ja tingimustest

Iga majutusasutuse või hotelli lugu on unikaalne. Kasuta oma loo jutustamisel erinevaid meediad nagu video, fotod, virtuaalseid tuure ja slaidiesitlusi.

Hotellide turundamine internetis

Allikas: www.leonardo.com

Kokkuvõtteks

Ühe hotelli veebilehe disain on tihedalt seotud fotodega ning nende kahe teenuse pealt raha kokkuhoidmine on kokkuvõttes sinu ärile kahju tekitav.

Tee omale nimekiri, milliseid fotosid on vaja teha ning kellel sa lased need fotod teha. Pea meeles, et foto tegemine ei ole lihtsalt klõpsu tegemine, vaid hea fotograaf teeb iga pildiga tõsist tööd soovitud tulemuse saamiseks.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.