Sul on olemas koduleht, mida soovid optimeerida müügile, kuid sa ei tea, kuidas alustada. Selles postituses kirjutangi sulle, kuidas läbi viia A/B testimist WordPressi veebilehel, kasutades selleks Google Analyticsit ja Simple Page Tester pluginat.

veebilehe_ab_testimine

Mis on A/B testimine?

Lihtsustatult öeldes on A/B testimine ühe sisulehe kahe erineva versiooni võrdlemine selleks, et teada, kumb neist mõjub sinu kodulehe külastajale paremini.

A/B testimine võimaldab sul teada saada, milline pilt, vorm või pealkiri suunab sinu veebilehe külastajat tegema sinu poolt soovitud tegevusi paremini.

Testida võid ka rohkem kui kahte versiooni, kuid alati tasub testida vaid ühte elementi. Näiteks testi ainult pealkirja või CTA nuppu. Kuid kui sul on kolm pealkirja, mida soovid testida, siis seda on mõistlik sul teha ühe testimisega.

Järjepideva testimise abil saad teada, milline versioon mõjub paremini ning läbi selle suurendada oma kodulehe konversiooni.

Soovitan sul lugeda meeldetuletuseks postitusi teemadel – milleks on vaja tegeleda A/B testimisega ja milline peaks olema A/B testimise plaan.

Postitus Mida peaks testima, et veebileht tooks rohkem raha sisse? annab sulle kindlasti ideid, mida sa peaksid testima.

Millega testida?

Simple Page TesterSelles A/B testimise õpetuses kasutan ma Google Analyticsi abi ning Simple Page Tester pluginat.

Seega eeltööna on sul vaja teha kahte asja: luua omale Google Analyticsi konto ning siduda see oma kodulehega ja installida Simple Page Tester plugin.

Google Analyticsiga alustamise kohta soovitan sul lugeda postitusi Kodulehe statistika ehk Google Analyticsi õpetus algajale (1) ning Get started with Analytics.

A/B testimise plugina installimiseks vali WordPressi töölaualt Pluginad → lisa uus ning sisesta Simple Page Tester otsingulahtrisse. Installi plugin ja seejärel aktiveeri Simple Page Tester. Peale seda tekib töölauale uus menüülink – Split Tests.

A/B testi loomine Simple Page Tester pluginaga

Uue testi alustamiseks peab sul eelnevalt olema tehtud kontroll-leht ehk peamine sisuleht, millele sa lood variatsioonlehe. Tasuta Simple Page Tester’i plugin võimaldab sul testimiseks kasutada lehti ja postitusi.

AB testimine_setupA/B testimiseks ava administreerimise vaates oma kontroll-leht ehk see sisuleht, mida sa soovid testida. Paremal pool kõrvalmenüüs on olemas Split Test plokk, kus tuleb valida Setup New Split Test.

Avaneb uus aken, kus saad valida juba valmis variatsioonlehe, dubleerida kontroll-lehte või luua uue lehe.

AB testimine_create new

Soovitan kasutada lehe dubleerimist ning seejärel muudatuste tegemist või eelnevalt variatsioonlehe valmis teha. Kahjuks see plugin ei võimalda A/B testimiseks kasutada mitut erinevat lehte, et testida näiteks kolme erinevat pealkirja.

A/B testimiseks pluginaga polegi sul vaja midagi muud teha, sest automaatseadistustes on juba määratud, et nii kontroll-lehe kui ka variatsioonlehe näitamise kaalud on võrdsed. Testimine käivitatakse automaatselt ning toimub juba vaatamiste salvestamine.

Vaata ka videot, kui lihtne on pluginaga alustada.
<

h3>Simple Page Tester plugina sätted A/B testimiseks

Sätetest on sul võimalik määrata, et ühe külastuse ajal näidatakse vaid ainult ühte versiooni sisulehest, testimist peatada ning määrata, milline leht on testi võitja ehk lõpetada testimine vajutades Declare Winner nuppu. Pluginal ei ole võimalik määrata ajavahemikku, millal testimine toimub. Samuti saad otsustada, mida tehakse testimise kaotanud lehega.

AB testimine_edit

Tasuta variant pluginast on väga lihtne ning arusaadav. Kuid kahjuks ei piisa ainult teadmisest külastajate arvu kohta, et määrata, milline testis osalev sisuleht mõjub sinu veebilehe külastajatele paremini. Siin tulebki appi Google Analytics.

Google Analyticsis on sul vaja seada kaks eesmärki – üks kontroll-lehe jaoks ning teine variatsioonlehe jaoks. Mõlema eesmärgi puhul võib olla maandumis- või tänan-leht sama, kuid kindlasti määra ära kasutaja teekond ehk funnel. 

Postitusest Guide For Setting Up Google Analytics Goals For Tracking A/B Split Tests saad täpsemalt lugeda, kuidas määrata omale Google Analyticsi eesmärgid ning kasutaja teekonnad, et jälgida soovitud tegevuste kohta statistikat oma A/B testi jaoks.

Simple Page Tester plugin tekitab olukorra, kus vastavalt kaalule näidatakse variatsioon- ja kontroll-lehte ning plugin peab arvestust
vaatamiste kohta. Google Analytics peab ka arvestust vaatamiste, aga ka conversion rate kohta. Vaatamiste arv ning conversion rate on aluseks testi võitja määramisel.

Tasulise Simple Page Tester plugina puhul pole sul vaja seada Google Analyticsis eesmärke ega teekonda, et teada saada soovitud tegevuste arvu (conversion rate). Samas arvan, et testimisega alustamiseks piisab ka Google Analyticsi kontost ning tasuta pluginast.

A/B testimise jaoks on olemas mitmeid erinevaid pluginaid, nii tasulisi kui tasuta. Üldjuhul tasuta pluginad on suhteliselt piiratud võimalustega või siis nõuavad sinult rohkem tööd. Postitusest 11 Best Tools for A/B Split Testing in WordPress saad tutvuda veel kümne pluginaga, millega on võimalik oma veebilehte testida.

Samuti on võimalik testida ka Google Analyticsi eksperimentide abil. Crazy Egg blogis on kodulehe testimise kohta detailne postitus, kasutades selleks Google Analytics Experiments’e.

Kui kaua testida?

Ei ole olemas kindlat aega, kui kaua sa peaksid ootama testimise tulemusi. Kui su veebileht on alles uus, siis piisava liikluse saamiseks läheb tunduvalt kauem aega, kui juba tuntud ja lojaalsete klientidega kodulehel.

A/B testi tasub käigus hoida niikaua, kuni sa oled saavutanud kindla teadmise, et kontroll-leht või variatsioonleht on saavutanud olulise võidu. Selleks, et teada, millal see on saavutatud, võid kasutada veebipõhist tööriista, mis arvutab sinu A/B testi olulisuse. Soovitan sul lugeda ka HubSpoti postitust A Marketer’s Guide to Understanding Statistical Significance, mis seletab statistilise olulisuse tähtsust.

Samas tasub ka silmas pidada, et sa ei pruugigi saada testimisel olulist erinevust. See tähendab lihtsalt seda, et veebilehe külastaja jaoks pole kontroll-lehe ja variatsioonlehe vahel väga suurt erinevust. Seega tasub püstitada uus hüpotees ning muuta variatsioonlehte ning alustada uue testimisega.

Kokkuvõtteks

  1. Pane paika omale põhjalik A/B testimise plaan.
  2. Loo Google Analyticsi konto ning seo see oma kodulehega.
  3. Installi Simple Page Tester plugin WordPressi veebilehele.
  4. Loo kontroll-leht, mida soovid testida.
  5. Alusta A/B testi Simple Page Tester pluginaga.
  6. Dubleeri kontroll-leht ning selle põhjal loo variatsioonleht (võid ka variatsioonlehe varem luua).
  7. Seadista eesmärgid ning kliendi teekonnad Google Analyticsis.
  8. Olulise erinevuse arvutamiseks kasuta veebipõhist tööriista – A/B Split Test Significance Calculator.
  9. Hoia A/B testi aktiivsena, kuni oled saavutanud teadmise, et kontroll-leht või variatsioonleht on saavutanud olulise erinevuse või oled jõudnud arusaamisele, et erinevust pole.
  10. Lõpeta A/B test. Jäta võitja sisuleht aktiivseks oma kodulehel.
  11. Alusta uue A/B testiga.

Pole vahet, kas sa oled oma kodulehe ise teinud või selle tellinud. Alati tuleb testida, et teada kindlalt, mis sinu külastajaid rohkem kõnetab ja suunab tegema sinu poolt soovitud tegevusi.

Kui oled testimisest rohkem huvitatud, siis tule uuri veebilehe testimise koolitust. Koolitusel saad teada, kuidas planeerida ja läbi viia kodulehe testimist lihtsaimal viisil, kuidas testida olulisi vorme, nuppe, pealkirju ning pilte.

Lisaks saad teadmised Crazy Egg ja Scroll Map tarkvarade kohta, mis annavad sulle vajalikku eelinfot A/B testimise hüpoteeside seadmiseks. Peale koolitust pakume sulle ka 3 kuud isiklikku veebiabi läbitud teemade osas.