Tahad, et sinu koduleht või maandumisleht teeniks rohkem raha? Soovid, et külastajad teeks rohkem sinu poolt soovitud tegevust? A/B testimine aitab veebilehe abil rohkem raha teenida, kuid sa pead täpselt teadma, mida oma lehe juures testida. Mida peaksid maandumislehel testima?

Mida tuleks kodulehe juures arendada

Järgnevalt toon mõned näited, mida tasub oma kodulehe või maandumislehe juures testida.

Pealkiri

Sisu pealkiri on esimene element, mida külastajad sinu lehel näevad ning sellega annad neile esmamulje ja sõnumi.

Hästi toimiva pealkirja edu sõltub paljuski sellest, kui lähedalt on see seotud külastaja ootusega, mis tal oli vahetult enne lehele tulemise otsust. Küsimus on ka selles, millisest kanalist ta lehele tuli – kas e-posti kaudu, bänneri kaudu või mõne reklaami kaudu? Milline on tema ootused ja eesmärk?

Sa võid katsetada positiive või negatiivse pealkirjaga, mis kommunikeerib pakutavat väärtust.

Näiteks: „Hoia aega kokku ja lae alla“ või „Lõpeta oma aja raiskamine ja lae alla“.

Inimesed on internetis väga kärsitud ja neil on alati vähe aega, mistõttu nad loevad pealkirja väga kiirelt läbi. See tähendab, et sinu pealkiri peab kohe ütlema, mis väärtust kliendile pakutakse.

Kuidas teha pealkirja paremaks?

Selleks, et lihtsal viisil teada saada, kuidas inimesed sinu pealkirjast aru saavad, proovi nn 5 sekundi testi. Näita võõrastele, kes ei tea teist midagi 5 sekundit oma lehte ja küsi neilt: Millest näidatud leht räägib?

Kui nad ei saanud aru või oli see ebaselge, siis on aeg oma sõnumit parandada ja konkreetsemaks muuta.

Mida pealkirja osas võiks testida?

  • Lühike vs pikk
  • Positiivne vs negatiivne
  • Kasule rõhuv vs unikaalsusele rõhuv
  • Üksik pealkiri vs pealkiri toetava tekstiga ja alapealkirjadega
  • Kontrastsuse suurendamine toomaks pealkirjale veelgi rohkem külastajate tähelepanu

Näide, kuidas pealkirja muutmine koos nupu tekstiga kasvatas CTR-i 124%

Testi pealkirja

Vasakpoolne avaleht on originaal ja parempoolne on võistlev konkurent, kus kasutati klientide tagasisidest võetud sõnavara. Samuti muudeti lisaks nupu teksti, mis koos pealkirjaga andsid kokku tulemuseks 123,9% parema läbiklikkimise suhte (CTR-i).

Uuri siit lähemalt selle A/B testi tulemusi.

Pildid

Kuna piltidega on võimalik kiirelt anda edasi lehe sisu/mõtet ja emotsioone, siis on need ideaalsed veebielemendid, mida testida.

Kasuta kõrge kvaliteediga pilte. Väldi uduseid, ebaselgeid või madala kvaliteediga pilte, sest need loovad külastaja alateadvuses negatiivseid kogemusi sinu firma või pakutava kohta.

Kui sa kasutad piltidel inimesi, siis katseta neid, kus inimene vaatab Call-to-action nupu poole, sest see suunab külastaja pilku sinna, kuhu vaja.

Kasuta pilte, mis aitavad kiirelt mõista, mis on sinu pakkumine.

Praktika näitab, et pildi all olev tekst saab külastaja tähelepanu ja seda loetakse. Kirjuta alati pildi alla midagi, mis läheb lugejale korda või aitab tal pakutavast paremini aru saada.

Peamised asjad, mida pildi puhul võiks testida

  • Värvid vs must ja valge
  • Inimesed vs toode
  • Üks pilt vs mitu pilti
  • Mehelik vs naiselik

Näide, kuidas DELL asendas väikse pildi suure taustapildi vastu

Dell soovis oma kontakt lehel teha muudatusi eesmärgil, et inimesed võtaksid rohkem selle kaudu ühendust. Tehti radikaalseid muudatusi ja pilt oli neist suurim muudatus.

See on algne ehk originaal versioon kontaktileht ühe väikese pildiga.

Kontakt lehe arendus

Tegelikult on ülal toodud kontakti leht iseenesest hästi optimeeritud, kuid nad otsustasid tulla välja radikaalse muudatusega:

Dell suure pildiga

Nagu näed, siis muudatusi on palju ja eriti torkab silma pilt. Kõik need muudatused tasusid ennast kuhjaga ära. Muudetud kontakti leht tõi 27% väiksema bounce rate-i ( lehelt lahkujate arvu ) ja kontakti võtmiste arv kasvas 36%.

Sellest ja mitmetest teistest piltidega seotud testidest võib lugeda Grazy Egg blogist.

Video

Video kasutamine veebilehel võib uskumatult palju avaldada mõju sinu poolt soovitud tegevuse tegemisele ehk conversion rate-le. Küsimus on selles, et mida video puhul võiks testida.

  • Kas kasutada video autoplay-d või mitte: kõik kasutatavuse ja kasutaja kogemuse juhised ei poolda seda, et video hakkaks ise automaatselt mängima, sest see häirib inimesi ja kutsub neis esile soovi kohe vajutada Back nuppu.

Samas võib see kasvatada soovitud tegevuste arvu. Igal juhul tuleb seda katsetada ja kontrollida, kas see mõjub sinu brändile halvasti või tõstab hoopis soovitud tegevuste arvu.

  • Call-to-action kasutus videos: üleskutse tegevusele võib olla pidevalt videos nähtav või seda kasutatakse ainult teatud strateegilistes kohtades või hoopis video lõpus.
  • Video pikkus: katseta nii pika kui lühikese videoga, selgitamaks välja mis külastajale kõige rohkem meeldib. Mõned teenused või tooted nõuavad pikka ja detailset videot, kuid teised jälle kommertslikku lühikest ca 30 sekundilist videot.
  • Visuaalne või verbaalne külastaja suunamine: suuna külastajaid oma maandumislehel enim soovitud tegevusele. See võib olla näiteks, et videos esinev inimene suunab/viitab käega call-to-action nupule või vormile. Samuti võib teha ka suuliselt kliendi kasu rõhutava üleskutse tegevusele.
  • Pilt vs video: katseta staatilist pilti näiteks originaal lehel ja videot testlehel. Kumma puhul on soovitud tegevuste arv suurem?
  • Kõneisiku kasutamine: mitte igaüks ei suuda loomulikult ja meeldivalt kaamera ees esineda. Võib olla sinu sihtgrupile ei meeldi üldse kui reklaami- või turundusinimesed püüavad midagi müüa. Leia kedagi, kes tuleb sellega loomulikult ja meeldivalt toime.
  • Videode arv ja tagasiside: katseta kas mitme video tagasiside lisamine mõjub soovitud tegevuse arvule. Kasutajate videotagaside aitab tõsta usaldusväärsust teie vastu.
  • Madal vs kõrge kvaliteet: professionaalsed videod kommunikeerivad külastajale sinu fookust kvaliteedile ja see on reeglina kindlapeale minek. Samas väikse eelarvega ja isegi nutitelefoni kaameraga on võimalik anda edasi oma sõnumit autentselt ja veenvalt.

Tekst ehk Copy

Rusikareegel ütleb, et hoia oma maandumisleht teksti osas võimalikult lühike ja konkreetne. Samas ei tasu kunagi unustada, et pikk ja põhjalik tekst mõjutab oluliselt soovitud tegevuste arvu. Viimane kehtib rohkem pikkade müügikirjade müügitekstide puhul.

Teksti lõhkumine ja liigendamine on hädavajalik

Pole vahet kas kasutad lõiku või loetelusid, kuid kanna hoolt selle eest, et esmalt tood välja kasu kliendile ja hiljem faktid ja võimalused.

Millist teksti sa loeksid parema meelega?

Teksti kirjutamine ja kujundamine

Kui tekst on hästi liigendatud, siis külastajal on seda mugavam tarbida.

Hea ja lihtne viis oma müügiteksti või lihtsalt teksti hindamiseks (kui sul puuduvad oskused testimiseks või test kukub läbi) on see, kui püüad ise seda kõva häälega endale ette lugeda. Kuula kõrvalt, kuidas see kõlab ja kas on sujuv. Veel parem kui palud kaastöötajal teksti kõvasti ette lugeda ja jälgi kui palju see sind häirib.

Kui tunned, et oled liiga palju teksti kirjutanud, siis tasub meeles pidada Steve Krug nõuannet:

„Eemalda 50% oma tekstist ja sellest, mis järgi jääb, kustuta omakorda veel pool“.

Liialt pikk heietamine võib alandada soovitud tegevuste arvu veebilehel.

Testi oma pakkumist

Testi kindlasti pakkumise sisu ehk millised sõnad ja laused panevad inimesi rohkem tegema soovitud tegevust. See on kindlasti üks koht, millega kasvatada oma müüki.

Katseta nii pikemat kui lühemat teksti ja vaata, kumb mõjub sinu sihtgrupile paremini.

Vormid

Valdav osa maandumislehtedest sisaldab vorme, et koguda külastajate andmeid. Selleks, et vormide kasutamine oleks efektiivne, pead külastajatega tegema nö väärt vahetuskaupa. Sa pead andma oma veebikülastajatele teemaga seotult midagi, mis on väärt näiteks tema kontaktandmete jagamist.

Vaata 5 min videot, kus saad teada, mida veebipõhiste vormide loomisel arvesse võtta.

See, mida pakud andmete vastu, võib olla mõni asjalik e-raamat, tasuta registreerumine webinarile või midagi muud väärtuslikku, millest oleks ta huvitatud ja mida oled valmis loovutama tõestamaks enda väärtust.

Mida peaksid vormide juures siis testima?

Peamine ülesanne on leida õige vahekord selle vahel kui palju sa küsid külastaja andmeid ja kas see andmete hulk on ilmtingimata vajalik esmase kontakti loomiseks või sinu eesmärgi saavutamiseks.

Lihtne rusikareegel ütleb, et mida vähem väljasid on täitmiseks, seda rohkem sinu vormi täidetakse.

Mõned elemendid, mida vormide puhul testitakse:

  • Andmeväljade arv
  • Küsitud andmete seos sellega, mida sa vastu annad
  • Vormi disain ja selle esile tulek muust lehe disainist
  • Kohustuslikud väljad vs mitte kohustuslikud väljad
  • Vormi asukoht veebilehel (vasakul või paremal üleval jne)
  • Visuaalsed elemendid, mis suunavad vormi täitma
  • Vormi pealkiri – mida sa palud külastajatel teha ja kuidas see haakub sinu call-to-action nupuga.
  • Viide ehk link privaatsuspoliitikale tõstmaks usaldusväärsust. Kas sa paigutad selle vormi lõppu või andmeväljade juurde? Kas eraldi sisuleht või Pop-up?
  • Pikem vorm ühel lehel vs mitmel lehel
  • Call-to-action nupu tekst (sellest lähemalt allpool)

Näide, kuidas vormi täitmine kasvas ca 84%

Vormide testimine

Selle A / B testiga Michael Aagaard kasvatas oma uudiskirjaga liitujate arvu ca 84% ja põhjus on selles, et inimesed tahavad teada, miks ta peaks oma andmeid jagama ja mis ta vastu saab.

Üleskutse tegevusele ehk Call-to-action (CTA)

Sinu üleskutse tegevusele on võrdeline sinu poolt soovitud tegevusega. See on see, mida sa tahad, et veebikülastajad teeksid ja ei midagi enamat.

Kui külastajad ei tee mingil põhjusel sinu soovitud tegevust, siis võib põhjus peituda üleskutses tegevusele.

Üleskutse tegevusele peab olema kirjeldav ehk see peab külastajale andma täpselt teada, mis juhtub siis kui ta sellele nupule vajutab. Hea soovitus, kuidas kirjutada oma nupule toimivat üleskutset tegevusele on see, et kui lõpetad lause „Ma tahan …“, näiteks:

Ma tahan …

  • Edasi lugeda ehk Loe edasi
  • Liituda uudiskirjaga ehk Liitu uudiskirjaga
  • Osaleda koolitusel ehk Registreeru koolitusele
  • Seda alla laadida ehk Lae alla
  • Tasuta kohale toimetamist ehk Soovin tasuta kohale toimetamist
  • Tarkvara uuendada ehk Uuenda tarkvara

Tugev üleskutse tegevusele nupul peab võimendama külastaja soovi ja mõtlemist lähtuvalt sinu maandumislehe pealkirjast, tekstist ja piltidest ning tekitama kokkuvõttes küsimuse: „Mida ma pean järgmiseks nüüd tegema?“

Näide kuidas üleskutse tekst nupul mõjutab tegevuste arvu

Järgmises testis Wordstream katsetab kumb sõna mõjutab soovitud tegevuste arvu enam. Võib arvata, et sõnade „My“ või „Your“ erinevus pole eriti suur.

Üleskutse testimine

Tegelikult üleskutse, mis sisaldab sõna „Your“ sai 24% halvema tulemuse.

Värvid

Värvid on osa veebist ja nende kasutamise osas tekib alati neid, kes ütlevad, et värvid ei mõjuta midagi ja need pole olulised ja siis teised, kes ütlevad, et värvidel on suur mõju soovitud tegevuse arvule.

Näiteks arvatakse värvide kohta, et:

  • roheline call-to-action nupu värv annab külastaja alateadvusele signaali, et võib edasi minna ehk klikkida
  • sinine värv on veebis juba standardne element
  • punane /oranž on värvid, mis kutsuvad esile paratamatult emotsionaalset reaktsiooni

Eriti nuppude värvide osas arvatakse, et nende valik sõltub pigem sellest kui kontrastne on lehe taust nupu värviga. See kõik on vaid siiski kellegi arvamus ja tõe välja selgitamiseks sinu sihtgrupi puhul tuleb appi A/B testimine.

Arvesta sellega, et teatud osas inimestest on värvipimedad. Eriti meeste seas on rohkem värvipimedaid, mis tegelikult tähendab seda, et kui sinu peamine sihtgrupp on mehed, siis rõhku tuleb panna enam kontrastsusele kui värvidele.

Maailmas levinud praktika näitab, et sageli mõjutab nupu puhul soovitud tegevuste arvu rohkem nupul olev tekst kui selle värv, aga sina pead seda ise katsetama.

Usaldusväärsus ja sotsiaalne tõestus

Inimesed on mitmes mõttes justkui lambad. Nad järgnevad karjale ja neile meeldib teha seda, mida teised teevad.

Sotsiaalne toestus ja gruppi kuulumine

Näiteks oletame, et sa kõnnid üksi tänaval ja näed meest taevasse vaatamas. Sa ei pööra sellele rohkem tähelepanu kui ühe sekundi ja liigud edasi. Kui sa aga näed, et seal on ca 30 inimest koos ja kõik vaatavad taevasse, siis suure tõenäosusega tekiks sul küsimus, et mis toimub ja uurid ka ise asja lähemalt. See on nn sotsiaalne tõestus, mis tõstab sinu usaldust teiste külastajate silmis ning see aitab tõsta soovitud tegevuste arvu.

Millist sotsiaalset tõestust sa oma maandumislehele lisad?

Selleks on mitmeid viise kuidas seda teha:

  • Klientide tagasiside – üks vs mitu
  • Kinnitused – tuntud klientide logod ja nende asukohad
  • Sotsiaalsed mõjutajad – näiteks koolitusel osalenute arv või webinarile registreerunute arv. Samuti võib see olla ka Facebookis sõprade arv või Twitteris jälgijate arv. Mõned näitavad ka sotsiaalmeedia jagamisnuppe koos numbritega, kuid seda võib lisada pigem tänan lehele või teistele sisulehtedele, sest rusikareegel ütleb jälle, et maandumislehel olgu ainult üks tegevus korraga.

Veel kaks asja, mille toimivust tuleb testida

  • Kas üks tõestus vs näiteks 5 sotsiaalset tõestust
  • Kuhu sa paigutad – lehe ülaosa vs lehe alaosa

Tänan leht

Tänan leht ehk kinnitusleht on eraldiseisev sisuleht, mis kuvatakse külastajale kui ta on sooritanud sinu poolt soovitud tegevuse (ost, liitumine, registreerumine jne).

Tänan lehe testimine on jäänud võib-olla ehk sageli nö kahe silma vahele ja sellele ei pööra paljud eriti suurt tähelepanu. Kuid mis seal siis nii olulist on?

Mõtle hetkeks sellele, et see on esimene leht, mida külastaja näeb peale soovitud tegevuse tegemist ja see tähendab, et külastaja on:

  • hakanud sind usaldama;
  • ta on kulutanud sinule oma kallist aega;
  • ta on loovutanud personaalset infot enda kohta;
  • ta on maksnud raha sinu toote eest.

Tegelikult on see suurepärane võimalus ehk eelis võtta sellest olukorrast maksimum.

Mida võiks tänan lehele lisada ja testida?

  • Sotsiaalmeedia jagamise nupud, et sinu hea toode saaks paremini levida.
  • Uudiskirjaga liitumine – hea võimalus paluda kliendil liituda teie listiga, kuid põhjenda kliendi kasusid (näiteks värsked uudised ja nõuanded või soodustused).
  • Seotud tooted e-poes – paku võimalust kliendil osta seonduvaid tooteid nii nagu seda teevad paljud tuntud e-poed, sest see kasvatab sissetulekuid veelgi.
  • Soodustused – võid pakkuda tehtud ostu eest kliendile tähtajaga piiratud soodustust.
  • Anna midagi peale kauba – kui oled väärtuspõhise sisu tootja, siis anna pealekauba mõni e-raamat. Tee väike üllatus, mis teeb kliendil meele rõõmsaks ja hea sõna levib.

Tänan leht ei ole kõigest leht, kus öelda, kuidas tehing õnnestus ja mis hakkab edasi toimuma. See on koht, kust pigistada välja rohkem kui arvata võib.

Näiteid ehk Case Study-d erinevate veebielementide testimise tulemustest

Paraku Eestist ei ole tuua eriti palju näiteid A/B testimise tulemustest. Seetõttu toon mõned näited maailmast

Tahad, et su veebileht hakkaks ükskord ka raha sisse tooma, siis hakka kohe testima. A/B testimine on tegelikult lihtne, kui jätta kõik teaduslikud protseduurid välja. Järgnevas postituses annan selge tööde järjekorra, kuidas korralda oma veebilehe A/B testimist.

Kui sa ei taha raha jätta konkurentidele, siis alusta A/B testimisega esimesel võimalusel.