Kas Google Ads põletab krõbinal sinu reklaamirahasid? Miks Google reklaam pole sinu jaoks veel piisavalt tõhus? Põhjus on selles, et sa tegelikult  ei tunne ega tea, kuidas Google Ads suures pildis töötab.

Paljud Eesti turundajad ja ettevõtjad kasutavad aktiivselt Google Adsi ehk vana nimetusega Google Adwordsi, kuid tegelikult on ja saab veel juurde õppida.

Kuidas teha efektiivsemalt ja paremini reklaami Google Ads abil

Google Ads on endine Google AdWords

Enne veel kui annan sinu tegelikele ja peamistele probleemidele vastused, las ma küsin sinult ühe küsimuse.

Kas sa hüppaksid tundmatus kohas vette? Su vastus on, et ei hüppaks. Ometi aga oled juba kõvasti selle Google reklaamiga raha jõudnud põletada.

Sinu peamised mured algavad tegelikult lihtsatest asjadest ja järgnevalt tahan sulle neid lihtsaid, ent suuri raha põletamise kohti tutvustada.

Pane end nüüd valmis ja tee vajadusel märkmeid. Alustame algusest.

Kuidas Google Ads töötab?

Kui mõistad, kuidas Google Ads toimib, siis on sul võimalik kokkuvõttes säästa reklaamiraha ning ROI ehk tasuvus saab uue hingamise.

Nii töötab Google Ads ja kui tahad rohkem teada, siis võta Google Ads koolitus

Nii näeb välja protess, milles iga etapp oma spetsiifika ja detailideaga mõjutab sinu edukust

Mida klient tegelikult mõtleb ja soovib, kui sisestab märksõnad Googlesse? Kas sa ikka tead?

Kõik algab sellest, mida sinu klient Googlest otsib ja milliseid märksõnu (pigem fraase) ta otsingulahtrisse sisestab. Püüa saada aru, mida ta tegelikult mõtleb ja soovib, kui ta otsingulahtrisse oma märksõnad või fraasid sisestab.

Näiteks otsingu teostaja eesmärgid on täiesti erinevad, kui ta sisestab kodulehe hinnad või ise kodulehe tegemine.

Soovitan: tee esmalt märksõna uuringut Google Adsi enda tööriistaga KeyWord Planneriga ja uuri, kui head või halvad on konkurentide maandumislehed konkreetsete märksõnade puhul.

Mida paremini klienti mõistad, seda täpsemate märksõnadega saad hakata oma reklaame näitama.

Nüüd, kus klient on sisestanud oma märksõnad, alustab ka Google Ads oma tööd.

Kõik algab Google reklaamist

Google jaoks on tähtsad suures plaanis 2 asja: makstav kliki hind ja täpsus

Google vaatab nn reklaamitegijate patta ning selgitab välja, kelle reklaam on kõige täpsem otsingule ja kelle pakkumine antud märksõnale on kõige kõrgem.

Tegu on oksjoniga, kuid selle erandiga, et mitte alati ei saa kõrgema kliki hinna pakkuja paremaid positsioone ja rohkem näitamisi.

Sinu reklaami tekst peab otsingu tegijat kõnetama!

Me oleme veebis justkui jahimehed, sest peale otsingulahtrisse märksõna sisestamist otsime just seda sama fraasi ka Google tulemustest.

Seega on hea, kui sinu reklaam sisaldab otsitud fraasi ning see räägib kliendi murest ja pakub välja ka vihje lahenduseks.

Sinu ülesanne on: et just õigete märksõnade ja fraaside puhul tuleksid välja sinu reklaamid. Näiteks, kui huviline otsib kodulehe tegemise koolitus, siis sinu reklaam peaks midagi sellist ka sisaldama.

Alltoodud näites reklaamivad ainult teenuse pakkujad oma teenust, kuid otsingu teostaja seda ju ei soovi.

Halb Google Adsi reklaam

Näide, kus kõik reklaamijad teevad ebarelevantseid reklaame

Kõik ülaltoodud Google reklaamid ei ole otsija jaoks huvipakkuvad ja ta ei kliki neid.

Või teine näide, kus otsingu teostaja sisestab Googlesse fraasi WordPressi õpetused. Mis sina arvad, kas ta soovib kodulehe tegemise teenust osta või ta tahab kodulehte ise teha või leida oma WordPressi küsimustele vastuseid?

Kaks viimast varianti on siiski kõige tõenäolisemad.

Havad reklaami näited

Vaata, kuidas Google toob kõige relevantsema reklaami rasvase tekstiga esile

Kui vaatad ülal toodud reklaame, siis milline neist vastab otsingule kõige paremini? See üks reklaam saab teistest suure tõenäosusega ka rohkem klikke ja külastusi ning see maksab kokkuvõttes kliki eest vähem kui kõik tema konkurendid.

Seega kanna hoolt, et sinu reklaamid vastaks otsitud fraasile ja et need kõnetaksid sinu sihtgruppi.

Maandumisleht peab vastama reklaamitule

Nüüd, kus otsija on leidnud oma probleemile kõige haakuvama reklaami ja sellele otsustanud klikkida, siis tema ees avanev maandumisleht peab rääkima sama juttu.

Landingpage peab olema reklaamiga relevantne

Reklaam ja maandumisleht peavad täpselt ühte juttu rääkima

Kui külastaja otsib odav ruumide rent, siis reklaam peab seda fraasi sisaldama ja maandumislehe pealkiri ja tiitel ja sisu peab samuti seda fraasi sisaldama.

Lisaks pead tooma välja suurelt pildi reklaamitavast ning seal läheduses ka väga konkreetsed kliendi emotsionaalsed kasud.

Maandumislehel peab olema kindlasti ka kliendi kasu rõhutav üleskutse tegevusele ja üldisest disainist  eristuv CTA nupp või vorm.

Hea on ka, kui sealt leiab reaalsete klientide tagasidet, mis aitavad kaasa ostuotsuse langetamisele.

Testi ja optimeeri maandumisleht soovitud tegevusele

Sinu soov on, et võimalikult paljud, kes satuvad sinu reklaamilt maandumislehele, teeks ka rohkem tegevusi. Sa tahad, et rohkem inimesi täidaks vormi või vajutaks näiteks nuppu Lisa ostukorvi.

Selleks tuleb sul oma tähtsamaid maandumislehti ka testida ehk teha katsetusi, sest vastasel korral sa ei saa mitte kunagi teada, kas oleksid võinud saada ka paremaid tulemusi.

Sul on alati võimalik kirjutada kõnetavamaid pakkumisi või lisada kvaliteetsem või kõnetavam pilt või katsetada defitsiitsuse tekitamise võtteid. Elemente, mida katsetada ühel maandumislehel on tegelikult päris mitmeid. Lihtsalt alusta.

Peale tegevuse sooritamist saada klient tänan lehele

Nüüd kus meie Adwordsi reklaamilt tulnud klient on teinud soovitud tegevuse, tuleb ta saata Tänan lehele. Tänan lehe abil saame koostöös Google Analyticsiga teada, mis on meie maandumislehe Conversion Rate ehk soovitud tegevuste määr.

Tänan lehe roll Google reklaami tegemisel

Saada alati külastaja peale tegevuse tegemist tänan lehele!

Igal maandumislehel peaks ideaalis olema nn Tänan leht, mis on siis seotud Google Analyticsi ja Google Adsiga. Nii saame teada näiteks kui mitu inimest 100-st tegid maandumislehel meie soovitud tegevuse ja milline on kulu Google Adsi kaudu.

Tänan lehel palu kliendil teha veel midagi, mis ei nõua temalt liigset pingutust. Näiteks palu liituda uudiskirjaga või firma fännilehega.

Mõõda tasuvust ja optimeeri Google Adsi konto

Google Ads ei hakka kohe sinu kasuks tööle. Sa pead ise arvestust pidama, kui palju raha oled sinna sisse pannud ja kui palju oled selle abil tagasi teeninud.

Kui näed, et tulemusi ei tule ja raha muudkui kaob, siis on vaja hakata otsima probleemseid kohti igast etapist, ükshaaval.

Millisele kohale Google Ads asetab sinu reklaami?

Sinu küsimus on, et mille põhjal Google otsustab, et milliseid reklaame ta näitab ja mis kohtadel ta neid näitab.

Kuidas saada oma reklaamiga Google esilehele?

Mängu tuleb kvaliteedskoor ja see muudab kõike. Loe alt täpsemalt

Ad rank ehk reklaami asetus sõltub kahest komponendist ja need on CPC – cost per click (sinu max kliki hind ehk pakkumine konkreetsele märksõnale) ja kvaliteediskoor, mille selgitamisele keskendun eraldi allpool.

Nagu näed allolevalt pildilt, et sa võid küll maksta kõigist rohkem, aga kui sinu kvaliteediskoor on madal, siis pole sul asja otsingutulemuste ette otsa.

Mis on kvaliteediskoor ja miks minu reklaamid ei tule välja Googles

Kui sinu kvaliteediskoor on kõrge, siis saad parema psotisiooni ja maksad vähem

Tahad odavamat hinda ja paremat kohta reklaamijate seas, siis tegele tõsiselt kvaliteediskoori parandamisega.

Miks Google Adwords paneb kvaliteediskoorile rõhku ja mida see tähendab?

Kvaliteediskoor, mõjutab sinu kliki hinda, positsiooni ja kokkuvõtteks kõike.

Kui lühidalt öelda, siis sinu edu sõltub 3-4 suuremast faktorist:

  1. CTR (läbiklikkimise suhe) – kuipalju reklaami nägijad klikkisid sinu reklaamile. Mida rohkem, seda parem.
  2. Reklaami välja kutsuva märksõna seotus otsingu tegija märksõnaga.
  3. Kas reklaam sisaldab otsitud märksõna ja kuidas on reklaam otsingufraasiga seotud?
  4. Maandumislehe kvaliteet – kas see pakub otsijale õiget asja, kas see sisaldab otsitud märksõnu või fraase, kas seda on mugav kasutada ja kas see avaneb kiirelt.

Vaata lähemalt, mida veel kvaliteediskoor endas sisaldab

Kvaliteediskoor määrab, kui palju sa maksad kliki eest ja kus asub sinu reklaam otsingus

Need faktorid mõjutavad sinu reklaami asetust ja klki hinda

NB! Andmed ja illustreerivad pildid pärinevad lehelt http://www.wordstream.com/

Muide, Google Ads annab sinu märksõnadele hinde 10 palli skaalas. Soovitav on hoida oma märksõnade kvaliteediskoor 10 palli skaalal üle 6-e.

Kuidas maksta vähem reklaami eest Googles?

Püüa oma märksõnade kvaliteediskooriks (KS) saada vähemalt 7 või kõrgem

Kui sinu märksõnadele antakse hindeks 7-10 palli, siis oled õigel teel ja võimalus saada ka soodsamat kliki hinda ja kõrgemat kohta reklaamijate hulgas.

Kus sa näed Google Adsis märksõnade kvaliteediskoori?

Kvaliteedi skoori näed siis, kui oled oma reklaamidega live läinud. Olgu sulle teadmiseks, et kvaliteediskoor muutub ja see on mõjutatud ka sinu konkurentidest.

Ava AGoogle Adsis ühe kampaania märksõnad ning liigu hiirega tulba peale Status, kus näed justkui jutumulli. Vii kursor jutumulli peale ja sulle avaneb aken, kus kirjas sinu töötava märksõna hinne 10 palli skaalal ning kas sinu reklaami näidatakse või mitte.

Ava oma kampaania ja vali märksõnad -> vii kursor oleku tulbas olevale sõnale

Mille alusel Google Ads otsustab, kui palju sa kliki eest maksad?

Nagu allolevalt pildid näed, sõltub sinu kliki hind sinu taga oleva konkurendi nn Ad rank-ist  ja sinu kvaliteediskoorist. Sinu taga oleva reklaamija Ad rank jagatakse sinu kvaliteediskooriga ning sinna lisatakse 0,01 senti.

kuidas teha odavamalt reklaami Google Adsiga ja mis on oluline

Vaata kuidas konkurenid mõjutavad sinu kliki hinda

Nagu näed, kvaliteediskoor mõjub kliki hinnale, kuid mida tihedam on konkurents märksõna või fraasi osas, seda kõrgemaks lähevad hinnad.

Kokkuvõtteks

Google Ads on tõhus reklaamikanal,

  • kui sa mõistad, milliste märksõnadega sinu sihtgrupp sinu tooteid või teenuseid otsib;
  • kui sinu märksõnad, reklaamid ja maandumisleht on tihedalt seotud kliendi ootustega;
  • kui sa mõistad kvaliteediskoori tähtsust;
  • ja kui sa tegeled pidevalt nimetatud 6 peamise etapiga eraldi, millest alguses ka juttu oli.

Kõigest sellest räägin ma täpsemalt sulle koos praktiliste harjutustega Google Adsi koolitusel, kuhu ma võtan ainult 8 inimest. Registreeru varakult.

Jõudu Adsi konto haldamisel.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.