Kas sinu kodulehe SEO ei anna tulemusi Google otsingutulemustes? Sa pole oma kodulehega isegi mitte Google esilehel? Siin on sulle lühike SEO koolitus, mis parandab sinu olukorda Googles oluliselt. Tahad olla kodulehega nähtavam, siis loe edasi.

SEO ehk kuidas muuta koduleht nähtavamaks

Vanad SEO võtted jäta parem kohe maha

Kui siiani oled piinliku täpsusega jälginud, et sinu märksõnad oleks sisus esindatud ning et igal sisulehel on piisavalt teksti, siis sellest pole SEO mõistes kasu.

Kui oled näinud vaeva, et saada oma lehele teistelt lehtedel linke ehk viiteid, siis ka sellest pole sulle SEO osas otseselt mingit abi.

Järgnev SEO lühikoolitus annab sulle lihtsad võtted, kuidas oma positsioone Googles parandada ehk kuidas tõsta kodulehe külastatavust.

10 nõuannet, kuidas parandada kodulehe SEO’d

Mis siis on need SEO võtted, mis töötavad ja mis aitavad meie veebilehte otsingutulemustes tuua välja ka kõrgetel kohtadel. Olgu kohe öeldud, et ka väiksed ettevõtted võivad tiheda konkurentsi tingimustes lüüa suuri firmasid, kui järgivad alltoodud punkte.

1. Kodulehe SEO algab külastajat huvitavast sisust

Mida pikem ja mida praktilisem või väärtuslikum artikkel või postitus sul on, seda suurem on võimalus, et

  • külastaja seda loeb;
  • veedab rohkem aega lehel;
  • teeb mõnda tegevust sinu kodulehel seoses teemaga.

Need on olulised faktorid, mida Google arvestab kindlasti veebilehe paigutamisel otsingutulemustes. Mida kauem suudad hoida külastajat kodulehel ning panna külastaja tegutsema, seda kõrgema koha ka Googles saad.

Nagu sa mõistad, saab sinu jaoks olema paras väljakutse, kuidas kirjutada külastajale huvitavat artiklit või millist infot võiks sisalda ettevõtte kodulehel teenuse lehe müügitekst.

2. Tee märksõna uuringut. Kirjuta spetsiifilistel teemadel.

Edukamad turundajad, kes püüavad Googles kõrgeid kohti, panustavad põhjalikumale märksõnade ja fraaside uuringule. Seda võimaldab teha suurepäraselt Google KeyWord Planner ehk märksõnade plaanija.

Google annab kõrgeid kohti sellistele sisulehtedele, mis on kirjutatud spetsiifilistel teemadel ning mis on kirjutatud külastaja otsingufraasile ja mis annab tõesti väärt infot.

Näiteks, inimesed otsivad või alustavad otsinguid sõnaga kuidas ja seda tüüpi konkreetsed küsimused a la kuidas tõsta kodulehe külastatavust, meeldivad inimestele ja ka otsingumootoritele.

Väike nipp! Hakka Google otsingulahtrisse rahulikult kirjutama ja vaata, milliseid fraase ta sulle pakub. See, mida ta pakub on see, mida inimesed sagedamini ka otsingusse sisestavad.

Soovitused optimeerimisel

Google annab sulle vihjeid, millist spetsiifilist infot inimesed otsivad.

3. Kasuta märksõnu ja fraase loomulikul viisil

Kui oled kirjutamas kodulehele uut postitust või toote või teenuse sisulehte, siis peamine fookus olgu külastajal, mitte märksõnadel. Tõsi, kasuta tekstis külastaja poolt otsitavaid spetsiifilisi fraase, aga loomulikult.

4. Kirjuta pealkiri sh veebilehe Title huviäratavalt

Google orgaanilistes otsingutulemustes algab konkurentide verine võitlus juba postituse või artikli pealkirjaga. Pealkiri on palju tähtsam kui eraldiseisev märksõna või fraas.

Alloleval näitel on pealkiri vaid esimesel tulemusel, ülejäänud on ainult tuimalt lisanud märksõnu. CTR ehk läbiklikkimise suhe lihtsalt märksõnade lisamisega ei tõuse.

Tiitel ja pealkiri

Need, kes kasutavad pealkirjades vaid märksõnu ega suuda kirjutada kliendi kasu rõhutavat või talle huvi pakkuvat pealkirja, siis neil pole ka esimestele kohtadele asja.

Jäta meelde! Fookus ei peaks olema märksõnal, vaid pealkirjal. Tõsi, hea pealkirja kirjutamine nõuab harjutamist, kuid see võiks sisaldada ka otsitavat fraasi.

5. Veebilehe allalaadimise kiirus külastaja arvutis mängib rolli

Google on juba 2010 öelnud avalikult, et veebilehe kiirus on üks faktor otsingutulemuste järjestamise algoritmis.

Veebileht on aeglane

Kodulehe avanemiskiirus külastaja arvutis mõjutab kasutaja kogemust, aga üsna otseselt ka sinu sissetulekut. Mida sa ise teed, kui leht avaneb aeglaselt? Sa lähed lihtsalt järgmisele.

Lase oma veebilehe loojal vaadata üle oma kodulehe kiirus ja las ta hoolitseb selle eest nii, et avanemiskiirus jääks vähemalt 1-3 sekundi vahele. See meeldib sinu külastajale ja kui see meeldib kodulehe külastajale, siis meeldib see ka Googlele.

6. HTML märgendid ja meta description

Hea mõte on lisada oma oluline märksõna või fraas H1 pealkirja ja sisulehe kirjeldusse. Märksõnade lisamisega ei tohi minna liiale ei sisulehel ega eelnimetatud kohtades.

Üleoptimeerimise korral saad Googlelt karistada ehk sinu veebilehte ei pruugita otsingutulemustes esimesel kümnel lehel näidatagi. Seda sa ju ei tahaks.

7. Veebilehe URL-id ehk aadressid

Märksõnad või fraasid peaks sisalduma ka kodulehe aadressis, kuid nendega ei tohi samuti üle pingutada.

Näiteks, kui postitus räägib kodulehe SEO-st, kus aadress on www.koduleheseo.ee/kodulehe-seo, siis on see ilmselge üle optimeerimine.

8. Koduleht olgu responsive ehk kohanduv nutiseadmetele

kohanduv veeb

Kas teadsid, et Eestis oli Emori andmetel 2014 üle 400 tuhande inimese, kes kasutasid internetis info hankimiseks peamiselt nutitelefoni või tahvlit.

Näiteks Ameerikas kasutavad enam kui 50% täistkasvanutest infovajaduste rahuldamiseks just nutitelefoni, mitte aga lauaarvutit või laptopi.

Kanna hoolt, et sinu leht laeks ka külastaja telefonis kiirelt üles ja inimesed ei peaks pettuma sisu loetavuses. Responsive ehk skaleeruvus on ka üks Google algoritmi faktor.

9. Kirjuta külalispostitusi seal, kus käib sinu lugeja

külalispostitused

Selle tegevuse juures pead olema ettevaatlik. Kui paljud SEO spetsialistid levitasid madala väärtusega sisu igal välisel lehel, eesmärgiga saada sealt viide (link) oma kodulehele, siis täna saad selle eest Googlelt karistada.

Täna saab Google üsna hästi aru, kas sinu külalispostitus on ikka lugejale huvipakkuv või on see tehtud nn backlingi (lingi saamise) eesmärgil.

Külalispostituse peamine eesmärk ei tohiks olla ainult lingi saamine, vaid see, et toimuks arutelu ja et sealsed lugejad jagaks oma arvamust sinu loo kohta sotsiaalmeedias või läheks aadressi reale ja sisestaks sinu veebilehe aadressi. Selliselt toimetades oled õigel teel.

10. Kodulehe sisene linkimine

Kodulehe sisese SEO üks eriti oluline osa on veebilehe sisesed viited. Oled alati õigel teel, kui teema arenduses lingid oma teistele seotud postitustele, mis lähevad lugejale samuti korda.

See sisuleht, kuhu oma artiklis või sisulehel lingid/viitad, peab olema selgelt seotud eelmise lehe teemaga ja see peab pakkuma külastajale otsest huvi.

Selline kodulehe sisene linkimine aitab külastajal üles leida sinu teisi olulisi sisulehti ning aitab tõsta viidatavate lehtede positsioone otsingutulemustes.

Näiteks kunagi oli mul eesmärk saada märksõnaga e-turundus Googles TOP 3 hulka.

Mida ma selleks siis tegin:

  1. Kirjutasin internetiturunduse taktikatest ülevaatliku postituse pealkirjaga „E-turundus ehk internetiturundus | Kuidas seda süüakse?“
  2. Kirjutasin iga taktika kohta (ca 14 artiklit) eraldiseisva blogipostituse ja viitasin sealt lingiga e-turundus eeltoodud nn emaartiklile.

Eesmärk sai umbes 6 kuuga saavutatud, kuna konkreetse märksõna konkurents ei olnud eriti suur. Selline taktika võib ka sind aidata, kuid ära täna enam viita täpselt ühe ja sama märksõnaga. Google võib seda tegevust pidada kahtlaseks.

SEO alased hoiatused

  • Sage viitamine sinu veebilehele täpse märksõna või fraasiga – jälgi 80/20 printsiipi, kus suurem osa oleks kas domeeni põhised või erinevate teemakohaste märksõnadega lingid ja väiksemas mahus võib konkreetse fraasiga viidata.
  • Linkide ostmine – see on riskiäri ja seda muidugi suuremal määral välisturul tegutsedes. Kui Google peaks haisu ninna saama, siis pole karistuse eest kaitstud mitte üks veebileht.
  • Sisulehe üle optimeerimine – levinud on arusaam, et kui lisada palju kordi ühte ja sama sõna lehe sisusse, siis Google tõstab sind kõrgemale. Ei tõsta, kui sisu on jama. Samuti arvatakse, et kui optimeerida leht paljudele sõnadele korraga, siis saab korraga kohe nähtavaks. Ei saa. Üks sisuleht optimeeri ühele fraasile.
  • Mõttetu sisu – kui sinu teenuste lehe tekst ei anna külastajale vastuseid tekkinud küsimustele ja kui levitad sisu, millest tegelikult pole külastajale mingit kasu, siis pole mõtet kõrgetest kohtades unistada.
  • Kopeeritud sisu – näiteks tegi Marko Karja meie blogis turundusvideo teemalise külalispostituse, kuid see ei tule märksõnaga “turundusvideo” Googles välja. Põhjus on see, et selle sisu on varasemalt levitatud mitmetes teistes veebi või elektroonilistes keskkondades ja Google karistas meid selle eest.

Juhul kui oled juba saanud Googlelt karistada või sinu leht pole mingil põhjusel otsingutulemustes nähtav, siis loe mida kontrollida ja ette võtta SEO olukorra parandamiseks.

Kokkuvõtteks

Tahad rohkem Google kaudu uusi kliente saada, tahad konkurentidest asuda Googles kõrgemal, siis tuleb vanad SEO võtted kriitiliselt üle vaadata ning hakka oma külastajale pakkuma regulaarset ja väärt nõu.

Usun, et see lühike SEO koolitus oli sulle abiks, aga kui sul on jagada mõnda head kogemust, kuidas otsingutulemustes kõrgemaid kohti saada, siis oleksin sulle väga tänulik.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.