Iga turundusagentuur räägib sulle, kui tähtis on täna sisuturundus. Mina toon selles postituses ühe näite, kuidas sisu abil mitmekordistasime kodulehe liiklust ning sissetulekuid. Sina võid seda täpsel samamoodi teha, kui ainult võtad järgnevast õppust.

Sisuturundus

Näide sellest, kuidas sisuturundus meie käivet kasvatas

Enne kui annan sulle täpseid juhiseid, kuidas sisuturundus panna enda kasuks tööle, toon ühe lihtsa näite regulaarse sisu tootmise mõjust.

Kui me alustasime 2012 oma veebilehega, siis teadsime, et tuleb kohe hakata regulaarselt pidama väärtuspõhist äriblogi. Põhjustest loe alt poolt.

Alguses oli äärmiselt raske kirjutada iga nädal uus postitus. Tegin seda vahel lausa ainult tahtejõuga, sest ei osanud kirjutada. Aga läheme lubatud näite juurde.

Faktid kodulehe analüütikast

Alustasime kodulehega nullist ja esimesel aastal tuli Google orgaanilise liikluse kaudu meile külastajaid kokku 3562, sest leht oli veel uus.

Teisel aastal, kui olime juba regulaarselt sisu tootnud, oli kodulehel külastajaid kokku juba 3 korda rohkem ehk ligi 10 000.

Väljavõte Google Analyticsist

Sisuturunduse mõju ärile

Väljavõte KoduleheKoolitused veebistatistikast 2012 ja 2013

2012 – külastajaid kokku 3562;  sissetulek Google otsingust 290 €

2013 – külastajaid kokku 9983;  sissetulek Google otsingust 7017 €

Kui algusaasta esimesel tegevuskuul käis kodulehel vaid 19 külastajat (mis on olematu arv), siis täpselt 12 kuu pärast oli samal kuul juba 1 139 külastajat. Külastajate arv kasvab iga kuu tänu regulaarsele sisule pidevalt.

NB! Muide, tänu regulaarselt ilmuvale uuele sisule tuleb Googlest pea igale kodulehele alati uusi külastajaid rohkem, kui korduvkülastajaid.

Mida tegime õigesti ja mida valesti?

Muidugi on tagantjärgi hea targutada, kuid see on koht, kust tegelikult saab õppida.

Head punktid:

  • järjepidev blogimine (1 x nädalas) meeldis Googlele;
  • mõistsime, et tuleb luua nii head sisu kui vähegi oskame;
  • konkurendid ei tegelenud sisuturundusega aktiivselt ja see oli meie eelis.

Mille peale ei osanud mõelda:

  1. puudusid kliendiprofiili kaardid ehk me ei teadnud täpselt, keda sihime;
  2. puudus sisuturundusplaan;
  3. me ei mõistnud tegelikult sihtgrupi ootusi sisu suhtes;
  4. puudus süsteemne kodulehe külastajate suunamine;
  5. puudus selge sisuturunduse eemärk ja mõõdikud, millega hinnata oma töö edukust ja tasuvust.

Need olid meie head ja vead algusaastatel. Sina oled nüüd palju targem ja püüa neid vigu vältida.

Järgnevalt tahangi Sulle anda nõu ja soovitusi, kuidas panna sisuturundus enda kasuks tööle palju nutikamalt, kui meie seda oma algusaastatel tegime.

Mida siis teha, et sisuturundus hakkaks kliente tooma?

Esmalt pead aru saama, et sisuturundus ei ole oma toote või teenuse otsene reklaam. Ajakirjanduse digiväljaanded on teinud karuteene, sest on jätnud inimestele mulje nagu makstud reklaamiartikkel oleks sisuturundus. EI OLE!

Soovitan lugeda sisuturundusagentuur Eiffel eestvedaja Kaarel Talvoja blogipostitust, kus ta teeb puust ja punaselt selgeks, mis on sisuturundus või vaata alltoodud videot.

Mis on sisuturundus?

Emarketeer`i lühitutvustus sisuturundusest. Video pikkus 3.15.

Mis on sisuturundus ja kuidas see töötab?

Kiire sisuturunduse koolitus ehk mida sa võiksid kohe teha

Olgu enne juhiste andmist veel igaks juhuks öeldud, et meie edu valem on olnud ülimalt lihtne, sest lihtsuses peitub võlu ja jõud.

Sisuturunduse edu valem:

üks sisutüüp x üks platvorm x järjepidevus x kannatlikus = edu algus sisuturunduses

Üks põhiline sisutüüp – vali välja mis on alguses sinu peamine sisutüüp. On see tekstiline ehk blogi või on see video või on see pildiline või midagi muud. Vali üks välja ja keskendu sellele.

Üks platvorm, mida sina kontrollid – sa ei saa oma maja vundamenti ehitada üles platvormidele millest sa oled sõltuv või mis võivad ühel hetkel lihtsalt turult kaduda. Facebook, YouTube või mistahes kanalid elavad sinu sisu kulul ja nemad teevad oma kanalis oma enda reeglid.

Järjepidevus ja regulaarsus – meie oleme juba ca 7 aastat postitanud igal teisipäeval kell 10.00 uue blogipostituse. Usu, see meeldib sinu sihtgrupile ja otsingumootorile Google.

Kannatlikus – prantsuse vanasõna ütleb et: “Kannatlikus on kibe, aga selle vili on magus”

Võta see valem oma sisuturunduse strateegia elluviimisel aluseks.

Aga nüüd kaua oodatud nõuannete juurde.

1. Leia sisutootmises oma nišš

kitsas teema sisuturunduses

Paku erilisemat sisu. Eristu teistest.

Täna on paljude firmade sisu puhul olukord selline, et kui nende kodulehel vahetada ära nende logo, siis on see sisu endiselt ühesugune ja pole aru saada, mis firma selle sisutüki tootis.

Kuidas eristuda teistest?

Näiteks Peep Laja keskendub ConversionXL lehel oma sisuga peamiselt teaduspõhisele müügile optimeerimisele veebis.

Või teine näide sellest, kuidas Michael Aagaard sai tuntuks kui Call-to-action (CTA) nupude testimise friigina. Oma blogis ta õpetas, kuidas läbi CTA nuppude testimise kasvatada soovitud tegevuste arvu ja käivet veebilehel.

Usun, et sa oled kindlasti oma valdkonnas palju targem, kui keskmine inimene ja seega on sul, mida teistega jagada.

Keskendu väga kitsale teemale ning esita oma sisu ehedalt ja sihtgrupi valupunktidest ja huvidest lähtuvalt.

2. Sõnasta oma firma sisuturunduse peamine mõte

Selle sõnastamiseks peaksid lähtuma 3 punktist:

  1. Kes on peamine sihtgrupp ehk kellele?
  2. Mis sisu nendega jagatakse ehk mida?
  3. Mis muutub või mis on tulemus?

Näiteks oleme oma veebiturunduse blogi peamise mõtte sõnastanud järgnevalt:

“Õpetame väikeettevõtjat ja turundajat, kuidas teha ning hallata ise oma kodulehte ja internetiturundust tulemuslikumalt.”

See üks lause ütleb sulle ja teistele selgelt, miks me seda blogi peame.

3. Koosta oma peamisest sihtgrupist profiilikaart

See on üks A4 suurune dokument, mis võtab kokku olulisema informatsiooni sinu peamise sihtgrupi kohta.

Sul läheb seda tarvis kodulehe loomisel, müügitekstide koostamisel, blogi kirjutamisel ja reklaamides.

Sinu sihtgrupi profiilikaardil on kirjas näiteks tema hirmud, mured, väljakutsed, eesmärgid, vanus, sugu ja kohad (loe digikanalid), kus ta käib ja kellega käib ning palju muud huvitavat.

kliendiprofiili kaart

Kliendiprofiili kaart

Enamus Eesti ettevõtjaid ei ole omale seda dokumenti kunagi koostanud ja kui sina seda teed, oled oma konkurentidest 10 km eespool.

Soovitus: vii läbi oma sihtgruppi kuuluvate klientidega intervjuusid, sest need annavad sulle üliväärtuslikku siseinfot sihtgrupi ja isegi sinu konkurentide kohta. Seda võtet kasutavad üksikud firmad Eestis.

4. Koosta omale sisuturunduse plaan ja hoia fookust

Kui hoiad oma sisutüübi, platvormi ja regulaarsuse osas fookust, siis võin sulle lubada, et 9-12 kuu pärast võid hakata maitsma sisuturunduse magusaid vilju.

Vähe kvaliteetset sisu = väike usaldus

Näiteks täna on turul palju teenusepakkujaid kodulehe optimeerimise ehk SEO valdkonnas, kuid kui lähed nende veebilehele, siis nad räägivad valdavalt endast ja oma teenusest.

Samas mõni SEO firma kirjutab regulaarselt oma blogis teemadel:

  • SEO alased nõuanded algajale;
  • kuidas valida usaldusväärset SEO teenusepakkujat;
  • mida sisaldab kodulehe sisene ja väline optimeerimine;
  • jne.

Inimestele meeldib konkreetsus ja fookus. Kui sina harid mind ja õpetad mind, siis ma hakkan sind rohkem usaldama. Kui mul tekib võimalus, siis ma tulen ja võtan selle teenuse sinult, sest sa tõestasid mulle end.

Sisuturundusplaan kajastagu klienti huvitavaid teemasid

Sa pead saama aru, kus asub sihtgrupp müügiprotsessis ja mis küsimustele nad otsivad sinu veebilehelt vastuseid.

Näiteks neid, kes on sinu teemast juba teadlikumad, ei huvita üldine või tutvustav jutt. Nemad ootavad konkreetsemaid juhiseid ja näiteid.

Teemade valiku osas aitavad sind kindlasti sihtgrupi küsitlused, KeyWord Planner, Google Trends ja näiteks BuzzSumo.

Soovitan sul teha märksõna analüüsi ja selgitada välja, mis fraasidega sinu sihtgrupp Googlest oma küsimustele vastuseid otsib.

Ole märksõnade analüüsi osas täpne ja püüa mõista, millest kasutaja iga fraasi sisestamise puhul tegelikult mõtleb.

Millest oma kodulehel kirjutada?

mis sisu luua kodulehel

Kui küsin vahel väikeettevõtjatelt, et kas Googlest tahaksid kodulehele liiklust, siis vastus on: “Jah, tahan küll.”

Minu järgmine küsimus on: “Miks sa siis head nõu oma sihtgrupile ei taha blogis anda ehk miks sa ei kirjuta? Rohkem kirjutades saaksid ka rohkem veebiliiklust.”

Selle peale ütlevad ettevõtjad mõnikord, et neil pole millestki kirjutada.

See jutt on vaid üks hädine vabandus. Kirjutada on väga palju, küsimus on hoopis selles, et millest sihtgrupp on huvitatud.

Kust tulevad ideed millest kirjutada?

1. Küsi otse sihtgrupilt – oleme teinud mõned korrad näiteks küsitluse oma klientide ja FB fännide seas, et mis sisu nad meie blogis ootaksid.

2. Mida sinult pidevalt küsitakse – kui suhtled igapäevaselt oma sihtgrupiga, siis mis on need küsimused, mis sageli nende suust kostuvad?

3. Millised müüdid teie valdkonnas on – kindlasti on inimesi, kellel on mingil põhjusel vale arusaam asjadest. Need tuleb argumenteeritult ümber lükata ja oled kohe tähelepanu saanud.

4. Mida küsitakse sotsiaalmeedias – hoia oma kõrvad ja silmad lahti ning kuula, mis on valusamad küsimused foorumites või sotsiaalmeedia erialagruppides.

5. Google Analytics ja Google Adwords  – need annavad sulle teada, milliste märksõnadega inimesed satuvad sinu lehele. Pööra tähelepanu pikematele fraasidele. Samuti uuri, mida otsitakse kodulehe sisese otsingu abil.

6. Kasuta Google vihjeid – kui hakkad Google otsingulahtrisse tähthaaval sisestama märksõnu, siis jälgi, mida Google sulle soovitab.

Sotsiaalmeedia koolitus

Google vihjab,  mida külastajad veel Googlest otsivad

7. Tee ajurünnak – kirjuta oma tiimiga niipalju ideid paberile kui pastakast tuleb. Kõik mõtted on teretulnud ja midagi pole vale. Hiljem sorteerite asjalikumad välja.

PRO tip – koosta omale nö ideede ladu, kuhu sisu tootmise eest vastutavad saavad panna kirja mõtteid ja ideid, millest võiks tulevikus kirjutada. See on meid palju aidanud uue sisuturundusplaani koostamisel.

Kui oled eelneva osas oma mõtted ja uurimustöö tulemused kirja pannud, siis koosta omale sisuturundusplaan.

Just sisuturunduse plaan aitab sul hoida sisu osas fookust ning sunnib sellest kinni pidama.

sisuturunduse kalender

Sisuturunduse plaan

Sinu konkurendid ei tooda sisuplaani järgi sisu ja see on sinu eelis pikemas plaanis.

5. Kasuta sisuturunduses kindlasti kuldset kolmnurka

Kuldne kolmnurk sotsiaalmeedias

Kuldne kolmnurk sisuturunduses

Jäta meelde, et:

  • sinu koduleht ja blogi on sinu müügimees ja usalduse looja ning koht nr 1, aga
  • oma e-maili list on sinu kinnisvara, mida on vaja pidevalt kasvatada ja hooldada, kuid

ühendades eelmised kaks veel sotsiaalmeediaga, tekib tõhus turunduse kolmnurk, mida kasutavad paljud väga head turundajad üle maailma.

Soovitus algajatele: kui sa alles alustad, siis alusta oma blogiga ja keskendu sellele.

Kui lugejaskond on kasvanud, tekkinud on rutiin ning oskused on juba paremad, siis võta ette järgmine etapp (kas e-postiturundus või sotsiaalmeedia turundus).

Kõik saab alguse ühest väiksest blogist.

Mida teha, kui oled sisutootmises juba tubli?

Paku sihtgrupile kõrgetasemelist (ülihead – süda tilgub verd seda ära andes) infot e-maili vastu. Selleks, et sellest sulle kasu oleks, tuleb sul teha järgnevat.

1. Koosta oma valdkonnas väärt e-raamat – see võiks olla 5-25 lk pikk, aga iga leht peab andma konkreetset õpetust või juhtnööri, mis hoiab kliendi raha kokku või aitab tal rohkem teenida või teeb tema elu kergemaks.

See ei pea olema alati e-raamat või pdf.

Näiteks meie oleme andnud oma sihtgrupile e-maili vastu Google Analyticsi ja Facebooki reklaami kohta videoõpetusi.

Google Analytics õpetus

Telli Google Analyticsi videoõpetused

See, mida sa e-maili vastu vahetad, võib olla ükskõik mis, kuid see peab olema tõeliselt väärtuslik.

2. Koosta e-raamatu sisu tutvustamiseks maandumisleht – maandumiselehe mõte on müüa maha tasuta väärtus, kuid maandumislehe tegemine nõuab teadmisi ja oskusi.

Alumisel pildil on näide maandumislehe tegemise kursuse maandumislehest. Ütleb kohe, mida kasutaja saab.

maandumislehe kursus

Võta siit tasuta Unbounce maandsumislehe kursus. See ei ole tehniline kursus.

3. Suuna oma blogist liiklust sellele maandumislehele – kuna blogipostitused toovad sulle pidevalt uusi külastajaid, siis on tark juhatada huvilised oma maandumislehele.

Toon näiteks Lavii turundusblogi. Iga blogipostituse juures on selgelt näha enim soovitud tegevus, mis haakub hästi lehele toodud sihtgrupi eesmärkide ja huvidega.

Lavii turundus

Kuidas suunata huvilised maandumislehele?

Sellised viited/juhatused maandumislehele peavad tulema muust kodulehe disainist hästi esile ja need peavad kõnetama sihtgruppi ehk väljendama saadavat kasu.

Teine näide tuleb Eiffel teksti ja tõlkebüroo blogist.

eiffel

Eiffel kogub kontaktid kohe üles

Selles näites küsitakse kohe külastaja kontakte, kuid ikka põhjendades ja kliendi kasu rõhutades.

4. Kogu huvitatute e-mailid kokku – maandumislehel küsi nii vähe andmeid, kui võimalik, sest mida vähem andmeid nõuad, seda rohkem inimesed vorme täidavad.

Sa peaksid kasutama mõnda e-mailiturunduse tarkvara, sest siis on võimalik nende andmetega mugavalt hiljem ümber käia.

Selleks, et saada rohkem e-maile, tuleb sul tuua maandumislehele huvilisi teiste e-maili listidest, sotsiaalmeediast, foorumitest ja kanalitest, kus sinu sihtgrupp oma aega veedab.

5. Loo maandumislehele juurde tänan leht – tänan leht on sisuleht, kuhu külastaja jõuab alles peale vormi täitmist.

Wordpressi õpik tänan leht

Tänan leht, mis ilmub igale WordPressi õpiku tellijale

Sellel lehel ütle, mis edasi hakkab juhtuma või mida külastja peab tegema, et oma e-raamat kätte saada. Võimalusel üllata teda mõne lisaväärtusega (sooduskupong või lisamaterjal vms).

Tänan-lehe abil saad ka mõõta kui hästi sinu maandumisleht tegelikult töötab.

Mitu inimest 100-st maandumislehe külastajast annab sulle oma e-postiaadressi. Selle teadmisega saad hakata oma maandumislehte paremaks tegema.

6. Automatiseeri oma tänan e-kirjad – iga inimene, kes tellib sinult e-raamatu võiks saada ka automaatselt oma e-mailile nö Tänan-kirja. Selles kirjas täna teda ning ütle, mis infot ta hakkab sinult edaspidi saama ja kui tihti.

Loomulikult anna talle veelkord viide, kust ta oma tellitud e-raamutu kätte saab.

7. Automatiseeri segmenteerimine – see tähendab seda, et lood oma e-mailiturunduse tarkvaraga automatiseeritud nö sorteerimise süsteemi.

Automaatsed e-mailid

E-kirjade automatiseerimine

Selle mõte on aidata sul e-kirja avamiste ja tehtud tegevuste põhjal automatselt selgitada välja sinu tootest või teenusest tõeliselt huvitatud.

Saad luua reeglid a la, et kui kontakt avab kirja ja klikib lingil, siis järgmine kiri on just talle sobiva sisuga. Või kui kasutaja ei ava kirja, siis saab ta hoopis teise sisuga e-kirja jne.

Koosta oma e-maili listile eranditult väga häid kirju, kirju mida nad ootavad ja loevad hea meelega.

8. Reklaami ja levita sotsiaalmeedias – pole midagi hullemat, kui väärtusliku info mitte jõudmine inimesteni. Reklaami oma parimaid positusi ja oma e-raamatut kohtades, kus sinu sihtgrupp pidevalt aega veedab.

Eelnevad 8 punkti võtab näidetega kokku WSI inbound marketing video (pikkus 32 min)

Samm-sammuline videoõpetus, kuidas panna sisuturundus enda kasuks tööle.

Sisuturundus on süsteem, mis paneb sinu äri kasvama

Süsteemist on sul olemas nüüd vähemalt üks näide, kuid miks suured firmad selle peale siis nii kõvasti panustavad?

Sisuturundus aitab:

  • kasvatada sihtgrupi usaldust sinu vastu;
  • tuua liiklust otsingumootoritest;
  • kasvatada bränditeadlikust;
  • luua sinust eksperdi kuvandit;
  • kodulehe külastajal teha targemaid valikuid;
  • harida sihtgruppi.

Kui sul on raskusi kirjutamisega siis pole hullu, ma annan sulle siin selge mudeli, kuidas kirjutada nii, et külastajad tahavad ka sinu järgmist postitust lugema tulla. Vaja on ainult harjutada.

Aga kuidas ma aru saan, kuidas sisuturundus on tööle hakanud?

Jäta palun endale meelde, et iga postitus, mida sa lood, sellel peab olema konkreetne eesmärk. Mida sa tahad, et selle lugeja teeks?

Pane kohe mõõdikud paika ja hakka mõõtma

Antud juhul on toodud näiteks blogi ehk tekstiline pool, kuid loomulikult võib sisuturundus olla ka video või pilt või kõik kokku.

Blogi mõõdikud:

  • Kui paljud on liitunud uudiskirjaga just tänu blogile?
  • Kui palju on postitused toonud väliseid linke?
  • Kui palju toob postitus Googlest orgaanilist liiklust?
  • Kui palju on toonud blogi (sh iga postitus) müüki ja päringuid?

Näiteks meie hoiame silma peal ja kontrollime mõõdikuid kord poole aasta jooksul ning me vaatame alati eraldi blogi kui tervikut ja viimase poole aasta postituste efektiivsust ka individuaalselt.

NB! Postituste kaasajastamine ja parandamine mõjutab sinu postituse positsioone Googles.

Püstita sisuturundusele konkreetne eesmärk

Eesmärk on see, mis aitab sul hoida fookust. Eesmärk peab olema mõõdetav ja ajaliselt määratud. Eesmärk peab olema kirjutatud lahti nii, et kõigile on selge, kuidas seda eesmärki minnakse püüdma.

Näiteks võib meie sisuturunduse eesmärk olla järgmine:

Blogi eesmärk on teenida läbi regulaarse sisutootmise 2019 aastal 100 000 eurot.

Eesmärgi saavutamiseks tuleb teha järgmist:

a) teha põhjalik märksõnade analüüs ning uurida sihtgrupi sisuvajadusi;

b) koostada sisuturundus plaan 4 x 3 kuuks;

c) luua e-mailide kogumise süsteem ( väärt materjal, maandumisleht, automatiseeritud e-mailid jne);

d) seadistada Google Analytics eesmärkide ja mõõdikute jälgimiseks;

e) suunata külastajaid tegema 1-2 enim soovitud tegevust (liituma uudiskirjaga, võtma kontakti);

f) avaldada värsket ja väärtusliku sisu 1 x igal nädalal;

g) analüüsida kord kvartalis igat uut postitust ning teha uuendusi ja parandusi.

Sa võid suuremad tegevused kirjutada lahti ka etappidena, et mis etapis tehakse midagi. Loomulikult tuleb need tegevused kirjutada lahti ka ajaliste tähtaegade ja vastutajatega.

Magustoiduks ja tänutäheks sulle üks video

Kas teadsid, et inimesed ei loe, vaid skaneerivad? Kas teadsid, et lehe lõppu jõuab vähem kui 16 % lehe külastajatest ja sina oled üks nende väheste seast ;). Palju õnne!

Tänan sind selle eest ja toon sinuni maailmas tuntud sisuturunduse instituudi juhi koolituse sellest, kuidas oma sisuturunduse strateegia üles ehitada.

Selles 50 minutilises videos toob Joe Pulizzi sulle kandikul ette sisuturunduse strateegia võtmepunktid koos rikkaliku näidete pagasiga. Vaata ja õpi tippudelt.

Usun, et said sellest videost palju häid mõtteid ja näpunäiteid.

Soovin sulle ainult pealehakkamist sisuturundusega.

Sisuturunduse koolitus

Sisuturunduse koolitus – 3 kuud koolitusjärgset abi

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.