Õige sihtrühma leidmine Facebookis on võtmeküsimus. Kui Facebookis reklaamida võõrastele, on see sama, mis puusalt tulistada – filmides võimalik, päriselus keerulisem. Kuidas sihtida õigesti?

Firma reklaami tegemine Facebookis

Kui oled ostnud e-poest mõne toote ja hiljem näed Facebookis reklaami, mis pakub Sulle seda sama toodet, siis järelikult pole reklaamitegija mõelnud eriti õigete sihtrühmade loomisele. Kuidas võiksid sina luua oma sihtrühmasid, sellest nüüd lähemalt.

Tähelepanu!

Olgu kohe ära märgitud, selleks, et järgnevatest video näidetest oleks sulle kasu, peab sul olema eelnevalt oma kodulehele lisatud Facebook Pixel kood.

FB Pixel koodi lisamine kodulehele on ühekordne tegevus, kuid äärmiselt vajalik, et koostada täpseid reklaami segmente ning teha remarketingi.

Alljärgnevalt lisan mõned ideed videoõpetustena segmentide loomiseks.
NB! Segmentide hulka olen lisanud ka mõned huvide põhjal loodud segmendid.

Head vaatamist ja palju nutikaid ideid sulle!

1. Loo segment nendest, kes on liitunud uudiskirjaga

Kui inimesed on juba liitunud teie uudiskirja listiga, siis nad soovivad olla teie infoväljas. See tähendab, et sa saad oma häid pakkumisi näidata just neile, kes on ka ise teie poolt pakutud uudistest huvitatud.

2. Lookalike audience ehk valitud sihtrühmaga sarnane segment

Kui varasemalt lõime sihtgrupi segmendi uudiskirjaga liitujatest, siis Lookalike audience pakub võimalust leida Facebookist meie uudiskirja listiga sarnaseid inimesi ehk siis sarnased harjumused, huvid jne.

Lookalike audience võib olla näiteks meie toote ostjate sarnane sihtrühm. Kindlasti tasub see katsetamist!

3. Veebilehe külastajad, kes ostsid testtoote, kuid ei ostnud põhitoodet

See on suurpärane võimalus leida üles need inimesed, kes olid küll huvitatud meie proovitootest, aga pole siiski veel jõudnud meie peamise toote tellimiseni.

Täpselt sama võtet võib kasutada ka seotud toodetega ehk loome nö website custom audience nendest, kes ostsid küll toote, kuid ei ole veel ostnud sellega seotud toodet.

4. Spetsiaalne sihtgrupp nendest, kes omavad koera

Vaatame, kuidas luua sobivat sihtrühma segment on just neile, kes müüvad näiteks lemmikloomatarbeid või koeratoitu või muid aksessuaare lemmikloomadele.

5. Segment mobiilikasutajatest, kes laadisid sinu kodulehelt alla äpi

Selle sihtgrupi segmendi tegemisel on meil kaks tingimust. Esiteks soovime leida üles need, kes laadisid alla meie äpi ning teiseks tingimuseks on see, et nad peavad ühtlasi olema ka mobiili kasutajad.

Vaata, kuidas seda segmenti luua?

6. Loome sihtrühma nendest, kes on külastanud Su kodulehte 180 päeva jooksul, aga pole seda teinud viimase 30 päeva jooksul

See on igati hea viis tuletada ennast meelde neile, kes on Sinu kodulehel 180 päeva jooksul käinud, kuid kellel pole viimase 30 päeva jooksul olnud aega Su veebilehte külastada.

7. Loome eraldi segmendi sinu e-maili listist MailChimpis

Facebook ja MailChimp teevad väga head koostööd, mis tähendab, et MailChimpist saab otse Facebooki importida oma uudiskirja listi.

Antud juhul tuleb arvestada ühe tingimusega – listis olijate e-posti aadress peab ühtima selle aadressiga, millega ta on Facebooki sisseloginud.

Boonus

Kas teadsid, et MailChimpi keskkonnas on sul võimalik teha ka Facebooki reklaami? Antud juhul on Sul siin mängumaa päris lai tänu Facebooki ja MailChimpi ja veebilehe/e-poe omavahelisele koostööle.

Näiteks saad näidata reklaame neile:

  • kes tundsid viimases saadetud kirjas huvi Sinu teenuse osas (ta klikkis linki);
  • kes liitusid viimase 30 päeva jooksul sinu listiga;
  • kes ei avanud näiteks Su viimast e-kirja;
  • kes sooritasid oma esimese ostu;
  • kes lahkusid mingil põhjusel uudiskirja saajate nimekirjast;
  • kes ei ostnud või siis ostsid reklaamitud toote;
  • jne.

8. Loo segment nendest, kes lisasid toote ostukorvi, kuid ei ostnud

Tänu Facebook Pixel koodile on Sul võimalus leida ülesse need e-poe külastajad, kes panid omale meelepärase toote ostukorvi, kuid siiski ei ostnud seda.

Üks mõte: kui Sinu e-poes on näiteks ka nn soovikorv olemas, siis võiksid teha näiteks ühe sihtgrupi segmendi nendest, kes asetasid tooted soovikorvi, kuid ei ostnud.

9. Tegid soovitud tegevust | Näiteks täitsid Lead Ad kontakti vormi

Lead Ad on reklaami rakendus, mis võimaldab Facebookis äärmiselt mugavalt koguda valitud sihtgrupi kontaktandemeid.

See on sisuliselt Facebooki poolt eeltäidetud vorm, kus on juba kirjas huvilise nimi ja e-posti aadress. Inimene peab vaid vajutama Saada/Registreeru/telli nuppu. Vaata alltoodud näidet.

Facebook Lead Ad vormi tegemine kontaktide kogumiseks

Lead Ad vormi koostamisel tuleb lisada pilt, pealkiri ja asjalik selgitus, miks peaks inimene sinu pakutavat tahtma ja selle eest oma kontakt andmed andma.

Hiljem võid luua näiteks järgmised segmendid:

  • kõik, kes avasid Lead Ad vormi;
  • inimesed, kes avasid vormi, aga ei täitnud;
  • inimesed, kes avasid vormi ja täitsid.

Kogutud kontaktandmed saab pärast eksportida Excelisse ja sealt omakorda MailChimpi.

10. Koosta segment neist, kellel on valitud kuul sünnipäev

Oletame, et sa pakud ruumide renti Tallinnas, kus saab pidada sünnipäeva või pulmi või mistahes tähtpäevi. Sinu firma reklaam Facebookis võiks olla näiteks suunatud sünnipäevalistele.

Alltoodud videos on näide sellest, kuidas luua spetsiaalne sihtgrupp nendest, kellel on detsembris sünnipäev.

See segment annab suurepärase reklaami tegemise võimaluse neile, kes soovivad pakkuda rendiks ruume, toitlustust, või mõnda teist tähtpäevadega seotud teenust.

Muide, sünnipäeva segmente saab teha mitmesugustele tingimustele vastavaid.

Miks mitte teha sihtgrupi segment näiteks sõpradest, kelle sünnipäev tuleb järgmise nädala jooksul. See on ideaalne võimalus kaupmeestele, kelle tootevalikus on näiteks ehted, kosmeetika, kingitused, mänguasjad ja näiteks veel raamatud. Võimalusi on lõputult.

Vaata, kuidas Facebook annab näiteks Saved audience alt ja detailed demographics alt välja tuua mitmeid segmente seoses just sünnipäevaga.
Sihtrühmade koostamine sünnipäevade alusel

11. Loome segmendi nendest e-poe külastajatest, kes on 180 päeva jooksul ostnud vaid ühe korra

Koosta ise segment inimestest, kes on ostnud mingil ajaperioodil ainult üks korra. Anna neile mõjuv põhjus tagasi tulemiseks sinu e-poodi.

Kokkuvõtteks

Usun, et said nendest videodest mõned head ideed, mida kohe hakata katsetama. Kui see oli sinu jaoks liiga uus või sul tekib küsimusi, siis kirjuta mulle kontakti kaudu ja ma püüan sind aidata.

Kas see teema tundub huvitav? Tule FB reklaami koolitusele ja me õpetame sind.

firma reklaam FacebookisNB! Sellel koolitusel kehtib ka 3 kuud personaalset koolitusjärgset abi. Seega, kui Sul on küsimusi saad kohe vastused.

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda.