E-maili turundus aitab saada uute klientide kontakte, aga kuidas tuua huvilised sinu turunduskanalitest oma e-mailibaasi ning mida selleks peaksid tegema. Milline on hea kontaktivorm ning milline on teemast huvitatud isiku teekond sinu e-postibaasi?
Miks e-posti turundus ja oma kontaktibaas on turundajale nii tähtsad?
Selleks on kaks mõjuvat põhjust ja need on:
1. Kliendi sõltuvus oma postkastist
Inimesed on sõltuvuses oma elektroonilisest postkastist. Enamus käivad seda kontrollimas päevas vähemalt korra. Selline olukord annab turundajale hea võimaluse olla pidevalt oma sihtgrupi infoväljas.
2. Oma e-mailibaas on sinu kinnisvara
Oma e-mailibaas potentsiaalsete klientide kontaktidega on sinu kinnisvara ja seda ei saa keegi sinult ära võtta. Sul võib olla Facebookis või Twitteris palju järgijaid, kuid see baas ei ole sinu oma. Parem üks kontakt andmebaasis kui like Facebookis. Viimast mõtet toetab ka Remy Konimois oma blogipostituses Facebooki fänn vs e-maili kontakt.
Paljude inimeste arvates on e-maili turundus spämm, kuid selle arusaama on tekitanud turundajate oskamatus või läbimõtlemata tegevus.
Järgnevalt mõned juhised, millest algab e-maili kontaktibaasi loomine ehk kuidas koguda e-maili kontakte?
Tähelepanu äratamine ja toomine veebilehele
Sotsiaalmeedia turundus on kui suur voolav jõgi, kus ujub palju suuri ja väikseid kalu. See on koht, kus liigub palju sinu teemast huvitatuid, kuid nad liiguvad seal selleks, et suhelda ja mõnusalt aega veeta.
Turundaja ülesanne on saada nn õigete kalade tähelepanu endale. Oled ehk kuulnud, et kalamehed käivad omades kohtades kalu järjepidevalt toitmas ehk sisse söötmas. Seda teevad nad selleks, et kalad sellega harjuks, kuni nad ühel päeval välja püütakse 🙂 .
Paku emotsioone ja luba neile midagi tõeliselt head ilma rahata
Kui sa suudad oma kanalites segada väärtuspõhise info emotsioonidega, siis oled juba võitnud. Põhjus on selles, et nii saad rohkem tähelepanu ja jääd rohkem inimestele meelde. Emotsioonid aitavad asju paremini meelde jätta.
Lihtne näide on kas või see, kui küsida, et mida sa tegid näiteks suvalisel kuupäeval 10 aastat tagasi, siis seda ei oska keegi hoobilt kohe öelda. Kui aga küsida abieluinimestelt, et millal nad abiellusid, siis lisaks ülitäpsetele andmetele oskavad nad kirjeldada ka seda päeva üksikasjalikult ja palju muudki.
Lisaks emotsioonidele peaksid pakkuma väärt ja kasulikku infot, kuid ära anna seda kõike korraga kätte. Suuna nad oma kodulehele konkreetse allikani või sea üles spetsiaalne maandumisleht konkreetsesse sotsmeedia keskkonda.
Korja kontaktid üles
Näiteks on mõistlik Facebooki teha maandumisleht, kus kutsud huvilisi liituma oma uudiskirjaga. Nii sa justkui korjad Facebookist üles sinu jaoks need inimesed, kes võivad olla sinu tulevased kliendid.
Siin on kaks näidet, kuidas seda teevad WSI Online ja Videoturundus. Ühel juhul suunatakse huvilised oma veebilehel asuvale spetsiaalsele maandumislehele ning teisel juhul saad väärt infole ligi kohe peale oma kontakti loovutamist Facebooki maandumislehel.
WSI Online näide, kuidas tekitada huvi
Siin WSI tõmbab oskuslikult oma Facebooki kaanefotoga tähelepanu, kus siis antakse külastajale teada, mida ta saab tasuta. See üleskutse on piisav motivaator fotol klikkimiseks teemast huvitatule.
Kui külastaja klikib kaanefotol, siis satub ta lehele, kust ta suunatakse WSI kodulehel olevale spetsiaalsele maandumislehele.
Videoturundus.ee näide
Videoturundus.ee on loonud oma fännilehe menüüsse nn tab-i, mille kaudu saavad külastajad spetsiaalsele Facebooki sisesele maandumislehele.
Siinkohal peab märkima, et seda tabi klikivad ka paljud asjast huvitatud, kes satuvad Facebooki keskkonnasisesele maandumislehele, kus luuakse võimalus kontaktide kogumiseks.
Antud maandumisleht annab sulle teada, mis kasu sa videoturunduse käsiraamatust saad ning miks peaksid selle saamiseks oma e-maili aadressi andma.
Selline maandumisleht võimaldab hästi tuua liiklust Facebooki sisese reklaamiga ning aitab selekteerida asjast huvitatuid üldisest massist.
Kui oled sisestanud oma kontaktid ja vajutanud Saada nuppu, suunatakse sind kohe videoturundus.ee lehele, kus siis saad lubatud käsiraamatu ka kohe alla laadida.
Saates huvilised materjali kätte saama kodulehele, tekib ka juurde uut veebiliiklust. Seega tuleb kodulehele neid, kes on asjast huvitatud.
Magus komm ja üleskutse tegevusele liitumisvormil. Mis on valesti?
Sinu e-mailibaasiga liitujate arvu mõjutavad lisaks tuntusele ja usaldusele mitmed faktorid, millest üks on liitumisvorm.
Kõik saab alguse konkreetsest liitumisvormist. Miks nad liituvad konkurendi uudiskirjaga, aga mitte sinu omaga?
Sageli näen veebilehti, kus on nähtaval kohal ning läbivalt üleskutse Liitu uudiskirjaga!
Esimene küsimus, mis külastajal seda nähes tekib on: Miks ma peaksin sinu uudiskirjaga liituma? Seda enam, et kui ma kuulen sinust esimest korda või olen esmakülastaja, siis ei anna ma oma andmeid sellele, kes seda lihtsalt küsib.
Mõni võib selle peale küsida, et kuidas saada uudiskirjaga liitujaid ehk mida ma peaksin veebilehel või maandumislehel tegema? Vastus on, et loo mõjuv liitumisvorm.
Milline liitumisvorm toob palju kontakte?
Hea andmete kogumise vorm või uudiskirjaga liitumisvorm kindlasti eristub muust mürast ning on disainitud tähelepanu saama. Sellised vormid sõltuvalt otstarbest asuvad alati prominentsel kohal või kohas, kust pole võimalik mööda vaadata.
Hästi toimuv liitumisvorm sisaldab:
- suurt kasu rõhutavat pealkirja;
- põhjendust, miks peaks liituma ja mida liituja hakkab saama või mis kasu saab;
- võimalusel pilti pakutavast sisust;
- loetavat teksti (reavahe ja fondi suurus loeb);
- viidet või märget privaatsuspoliitikast;
- võimalikult vähe väljasid, mida täita;
- selget ning kliendi kohest kasu rõhutavat Call-to-action nuppu.
NB! Kõige paremini töötava liitumisvormi välja selgitamiseks kulub kuid või isegi aastaid, sest neid testitakse (nupp, pealkiri, põhjendus jne).
Näide ühest heast ja halvast liitumisvormist
Suurimad vead liitumisvormi loomisel
Vigu võib teha teadmatusest, kuid siin on tüüpilisemad vead või möödapanekud ühe liitumisvormi või registreerimisvormi koostamisel:
- puudub teistest eristuv ja selget kliendi kasu rõhutav pealkiri;
- liiga palju väljasid täitmiseks – mida vähem väljasid, seda rohkem liitujaid;
- liitumisvorm ei tule muust mürast esile;
- puudub jõuline, kohest kasu rõhutav Call-to-action nupp või on see üldse puudu;
- ei selgitata, mida liituja hakkab saama;
- liiga palju infot;
- halb font ja reavahe lugemiseks;
- puudub selge tagasiside leht sooritatud tegevuse õnnestumise kohta;
- puudub viide privaatsuspoliitikale;
- registreerumise või liitumisvormide efektiivsust ja töötavust ei testita.
Liitumisvorm on kui värav, mille põhjal külastaja otsustab kas astuda sisse või mitte. Seepärast tuleb selle loomisel ja testimisel olla kannatlik ning põhjalik.
Kliendi teekond pärast liitumisvormi täitmist
Kas oled tabanud end olukorras, kus oled mingi vormi ära täitnud ning peale SAADA nupu vajutamist on kõik täidetud väljad tühjad? Sellel hetkel on tunne nagu oleksid kogu info saatnud kosmosesse.
Kui sinu vormi täitja vajutab Saada nuppu, siis peab talle ilmuma ette nn tänan leht.
Tänan leht on soovitavalt eraldiseisev sisuleht, kus liitujale öeldakse suurelt ja selgelt,
a. mis on juhtunud ja
b. mida ta järgmiseks peab tegema.
Soovitav on saata värske liituja kohe tema enda postkasti, et ta saaks kinnitada spetsiaalsel lingil oma liitumise õigsust.
See on vajalik e-mailibaasi puhtuse ja kvaliteedi säilitamise eesmärgil. Nii väldid roboteid ja muidu spämmijaid.
Näiteid esimesest lehest, mida liituja näeb peale saada nupu vajutamist
Järgmise näite puhul jääb liitujale kahjuks edasine tegevus esmapilgul arusaamatuks, sest kogu tähelepanu tõmbab endale punane ala ja kiri Liitu Uudiskirjaga. Esimene mõte on, et mis valesti läks, ma ju liitusin juba.
Nüüd, kus värske liituja on oma õigsust kinnitanud, tuleks talle pakkuda koheselt lubatut. Sõltuvalt sinu taktikast saab ta kas lubatud e-raamatu või näiteks esimese osa mitmeosalisest videoõpetustest või hoopiski regulaarselt kord kuus teie uudiskirju või sooduspakkumisi. Seda tuleks siis ka öelda.
Automatiseeri kogu süsteem ja suhtle kindlasti ka isiklikult
Sellised e-mailiturunduse tarkvarad nagu MailChimp, Get Response või eestimaine Sendsmaily aitavad sul kõvasti aega kokku hoida.
Näiteks võid oma kirjad ette valmistada ning panna need automaatselt teele. Siiski ei tohiks sa unustada ka isiklikku suhtlemist. Jäta meelde, et e-maili turundus algab suhetest, mis baseerub usaldusel.
Täpsem ülevaade e-posti turunduse protsessist.
Alusta e-mailibaasi loomise ja haldamisega esimesel võimalusel
Kokkuvõtlikult on e-posti turundus tõhus turundusrelv, mille viljasid saad maitsta alles siis, kui oled edukalt läbinud järgmised punktid:
- Tähelepanu võitmine õiges kanalis
- Ahvatlev väärtus, mida sihtgrupp vahetaks e-maili vastu
- Kliendi kasu ja väärtust rõhuv maandumisleht
- Kliendi kasu ja informatiivne liitumisvorm
- Regulaarne ja väärtuspõhine suhtlus andmebaasiga
- Isiklik suhtlus ja e-kirjadele vastamine
- Järgid põhimõtet 9 x paku väärtust 1 x võib küsida müüki
Kõigest selles ja enamgi veel saad vahetult teada, kui ka praktiliselt ise läbi teha, kui osaled koolitusel E-posti turundus ja MailChimp. Kui tekkis küsimusi või kommentaare, anna julgelt teada.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.