Miks e-maili turundus on nii paljudele firmadele oluline? Aga sellepärast, et nad on mõistnud selle e-turundusharu võimu ning efektiivsust. Tõsi, paljud ei kasuta seda õigesti ning tegelikult kahjustavad sellega oma mainet. Millest siis alustada ja kuidas oleks seda kõige targem teha?

Tüüpiline arusaam e-maili turundusest

Väga sageli kohtan veebilehti, kus näen üleskutset Liitu uudiskirjaga või Logi sisse. Kui küsin, et miks teil sellised vormid on, siis lehe omanikud vastavad, et kogun e-maile, millele saan hiljem saata oma uudiskirju ja pakkumisi.

Kujutage nüüd ette, et teie tuttav palub teiega kokkusaamist ega täpsusta milleks on tal vaja teiega kokku saada. Oletame, et olete nõus kokku saama ning kohtumisel hakatakse teile kohe midagi müüma. Kuidas te sellele reageerite? Lihtsalt piinlik.

Kahjuks on see ka üks suur põhjus, miks e-maili turundus seostub paljudele spämmiga.

Miks saab e-posti turundus alguse just suhetest?

Meile ei meeldi kui meile üritatakse midagi müüa, samas on inimeste jaoks üks kõige meeldivamaid tegevusi maailmas üldse just ostmine. Meile meeldib osta tuntud brändidelt ja inimestel. Me ostame neilt, keda me usaldame.

Mis muuhulgas on huvitav, me ise arvame, et ostame sageli ratsionaalsetel põhjustel, kuid uuringutega on kindlaks tehtud, et meie ostuotsus sünnib just emotsionaalsetel kaalutlustel.

Kuid siiski on kliendiks saamine kinni peamiselt usalduses ja internetis on seda tundmatul väikeettevõttel väga raske saavutada. Keegi ei tule sinult kunagi esimesel korral ostma ja seda eriti veel veebis.

Alusta suhtekonto loomisega kohe
Turundaja peamine ülesanne on teha õigel ajal, õiges kohas, õigetele inimestele õige pakkumine. Selleks peab ta leidma kõigepealt need õiged inimesed ehk sihtgrupid, kellega suhteid luua ja arendada. Sealjuures on tal silme ees selge eesmärk, mis tuleb määratud ajaks saavutada.

Kõige parem osa kogu asja juures on protsess ise. See on kui kahe inimese suhte lugu, kus noormees tahab võita kauni neiu südant.

Leia kanalid, kus liiguvad sinu pakutavast huvitatud
Kõigepealt otsib noormees võimalusi kontakti loomiseks. Ta selgitab välja, mis neiule meeldib ja kus ta oma aega sagedasti veedab. Noormees hakkab liikuma samades kohtades, mis neiugi.

Võida tähelepanu ja loo kontakt
Noormehel on õnnestunud neiut mitmel korral aidata ning nad on saanud üksteisega tuttavaks.

Hakka suhtlema ja paku väärtust
Kui esimene kontakt on loodud, siis hakkab noormees neiuga järjest sagedamini suhtlema, sealjuures uurides vaikselt, mis neiut huvitab. Igakord kui noormees alustab vestlust, siis on need just need teemad, mis neiut huvitavad ja talle korda lähevad.

Nüüd algab turundus
Suhtlemise barjäärid on mõlemal poolel nüüd ületatud ja noormees võtab ohjad julgemalt enda kätte:

  • noormees kutsub neiu kinno pakkudes talle tasuta kinopileteid;
  • kutsub jalutama;
  • käivad koos teatris;
  • tantsivad koos diskol;
  • jne.

Kui aeg küps, siis võib teha ettepaneku, millest on raske keelduda ja kasu on mõlemale osapoolele
See tähendab, et teine pool tunneb, et on tehinguks valmis ning ta tegelikult ka vajab seda. See on kui suhtekonto, kuhu lisad pidevalt väärt kogemusi ja emotsioone ja see konto pidevalt kasvab. Kui peaks mõni tüli või pahandus tulema, siis kogu konto väärtuse kõrval on see ilmselt siiski tühine.

Suhtekontot võib võrrelda ka piltlikult pangakontoga, kuhu sa pidevalt tood lisa ja see muudkui kasvab. Kui sa aga pidevalt sealt raha välja võtad, siis saab see konto tühjaks. Täpselt sama kehtib ka sinu kogutud e-maili baasiga. Siinjuures kehtib reegel, et 9 korda paku väärtust ja üks kord küsi müüki.

Hoia suhteid ja nad hakkavad sinu edasimüüjateks
Kui oled saanud ühe müügiga hakkama, siis ära jää seisma, vaid jätka samas vaimus ja paku olemasolevatele klientide veelgi paremat ja spetsiifilisemat toodet või teenust. Üllata neid ja nad soovitavad sind oma sõpradele ja äripartneritele.

Mis on e-maili turunduse suurim väljakutse?

Kui sa soovid online turunduses olla edukas, siis ei piisa sellest, et keskendud ainult otsimootoriturundusele või ainult blogimisele või ainult sotsiaalsele meediale. Sinu edukuse määrab see, kuidas suudad oma valitud kanalid integreerida e-maili turundusega. Kuidas saada kätte see kõige kvaliteetsem ja sinust huvitatud tulevane klient?

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.