Esimene mõte, mis mul sõnaga masspostitus seostub, on spämm. Samas e-maili turundus on turundusviis, millega teenitakse väga hästi.

Kuidas e-maili turundus muutub spämmiks?

Miks e-maili turundus on paljude jaoks spämm?

Põhimõtteliselt on ka e-maili turundus üks osa sisuturundusest ja siingi on võtmesõnaks huvipakkuv, relevantne ja väärtust pakkuv sisu.
Kirja sisuks võib olla kampaania tutvustus, uuemad artiklid sinu valdkonnas, põnev tarbijamäng, lihtsalt mõni lahe teemakohane asi, mida oma sihtgrupiga jagada.

Kui sa otsustad hakata kasutama e-maili turundust, siis pead tegema plaani, mis sisaldab vastuseid järgmistele küsimustele:

Milline on sinu e-kirjade sisu ehk mida sa neile pakud?

Huvitavad artiklid, nõuanded, isiklik jõulutervitus videona või midagi muud vastavalt hooajale.

Kui tihti sa kirju saadad?

Kindlasti väldi liiga tihedat kirjade saatmist. Mulle näiteks piisab kui kvartalis korra saan huvitava info kompaktselt ühe e-kirjaga.

Mis on see nn magnet, millega sa hakkad külastajate andmeid koguma?

Kui sa tahad saada külastajate kontakte, siis mõtle, mis on see, mille vastu ta oleks nõus oma e-maili sulle loovutama teades, et hakkab nüüd sinult kirju saama.

Magnet peab olema võimas ja selle ettevalmistamise nimel on mõistlik kõvasti pingutada. Ei piisa ainult üleskutsest Liitu uudiskirjaga, vaid pigem ütle, miks ta peaks seda tegema, mis ta sellest kasu saab.

Millist emaili turunduse programmi või platvormi hakkad kasutama?

Nii kui hakkad andmeid koguma, siis saab sul tegemist olema andmebaasiga, millega tuleb hakata tööd tegema.

Sa pead jälgima millal ja kes sinu kirju loevad, mida nad kirja avades täpselt teevad.

Sa pead testima, milliste pealkirjadega e-kirjad saavad rohkem avamisi, millistel linkidel klikitakse rohkem ning mida nad siis edasi teevad jne.

Mõned head näited võiks e-maili turunduse programmidest tuua, näiteks meie oma kohalik platvorm sendsmaily või siis maailmas rohkem populaarsem tarkvara getresponse. Koolitusel E-posti turundus õpime tundma tarkvara MailChimp, millega saab kuus saata e-kirju kuni 2000’le liitujale tasuta.

Millistes kampaaniates on sul masspostitus kasutuses?

Kui plaanid näiteks oma hooajalist kampaaniat tegema hakata, siis milline on sinu e-kirja disain ja sisuline ülesehitus ja seda lähtuvalt sihtgruppidest?

Kuidas kasvatad oma postiloendit?

Kindlasti peab asuma nn magnet nähtaval kohal ja hästi disainitud. Üleskutse liitujatele peaks pakkuma väärtust ning andma lühidalt teada, mida kasulikku siis e-maili vastu antakse.

Samuti mõtle läbi, kuidas ja kust leiad veel liitujaid oma postiloendiga. Märksõnadeks on üritused, koolitused, seminarid, partnerid, üleskutsed postiloendiga liitumiseks tänan lehtedel, erinevates firma materjalides, asjakohased rendilistid jne.

  • Pea meeles, et kui saadad sihtgrupile mitte relevantse e-maili, siis teenid kindlasti nendelt pahameele, sest nad pole sellist sisu endale tellinud.
  • Kindlasti ära kasuta sisseostetud masskontakte, vaid eelista pigem kellegi nn majasisest listi, kuhu sinu pakkumine sobib kõige paremini.
  • Saada kirju ainult nendele, kes on ise vabatahtlikult sulle oma kontaktid jätnud ehk siis loapõhine e-maili turundus.

Kasuta ka tasulist reklaami, näiteks Google Adwords’i oma kliendibaasi suurendamiseks ning anna vastutasuks spetsiaalsel kampaanialehel ära midagi väärtuslikku täiesti tasuta. Üllata neid positiivselt ja tee seda täiega.

Kokkuvõtteks tahan sulle öelda

Oma e-kirjades paku 10 korda väärtust ja üks kord küsi müüki ning mis peamine, arenda pikaajalist suhet.

Pea meeles, et sinu 500 vabatahtlikult listiga liitunut on väärtuslikumad kui 10 000 sisseostetud masskontakti.

Võta e-maili turundus oma strateegiasse ja sinu e-turundus saab hoogu juurde.

Tule e-maili turunduse koolitusele ja hakka seda taktikat nutikamalt kasutama.

Alusta juba täna.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda