Miks maandumislehele peaks järgnema tänan-leht? Miks on vaja maandumislehte testida? Milline võiks olla hea maandumisleht? Viimases postituses sarjast “Kuidas koostada maandumislehte” saad vastused just nendele küsimustele.

maandumisleht_tanan_leht2

Miks tänan-leht on oluline

Maandumislehele peaks alati järgnema tänan-leht. Miks? Sest kui veebilehe külastaja sooritas sinu poolt soovitud tegevuse maandumislehel, siis see tähendab, et ta on huvitatud sinu pakutust. See omakorda tähendab, et ta on avatud ka uutele pakkumistele.

Tänan-leht võimaldab sul tänada oma potentsiaalset klienti, et ta tegi sinu poolt soovitud tegevuse ning teavitada teda kuidas ja millisel moel ta sinu pakutud väärtuse kätte saab. Ole konkreetne pakutud väärtuse kättesaamise kirjeldamisel.

Tänan-lehel on sul võimalus pakkuda lisaks veelgi enam konkreetset sisu või väärtust, millest kontaktandmeid andnud külastaja võiks olla huvitatud.

maandumisleht_joonis

Mida võiksid sa tänan-lehel pakkuda?

  • Suuna potentsiaalne klient lugema asjakohast postitust.
  • Anna võimalus alla laadida teemakohast lisamaterjali.
  • Võid suunata ta ka lugema asjassepuutuvaid sisulehti.

Lisaväärtuse pakkumisel või tegevusele suunamisel pea meeles, et see peab olema seotud maandumislehel pakutud väärtusega.

Pakkudes edasise tegevuse või lisaväärtusena midagi väga erinevat, siis sa lihtsalt kaotad oma potentsiaalse kliendi huvi.

Tänan-lehe kujundamine

Selle sarja esimeses postituses kirjutasin, et esialgne üleskutse või reklaam ja maandumisleht peavad olema sarnased, sest nii tekib veebilehe külastajal seos esialgse infoga. Sama kehtib ka tänan-lehe kujundamisel.

Tänan-leht olgu samasuguses stiilis nagu maandumisleht, sest see suurendab usaldusväärsust ning sinu bränditeadlikkust potentsiaalses kliendis.

Maandumislehel puudus menüü, et sinu tulevasel kliendil ei tekiks kiusatust maandumislehelt lahkuda enne kui ta on teinud sinu poolt soovitud tegevuse. Tänan-lehel peaks aga olema peamenüü, sest nii on tal võimalus minna uurima sinu kodulehte.

Tänan-leht on sinu asendamatu töövahend, et suunata potentsiaalne klient veelgi enam edasi müügitunnelisse.

Maandumislehe optimeerimine ja A/B testimine

Maandumislehe optimeerimisprotsess on vajalik, et vastu võtta teadlikke otsuseid lehe parendamiseks. Maandumislehe optimeerimine koosneb kuuest sammust.

1. Eesmärgid ja mõõdikud

Tehes omale selgeks, mis on sinu maandumislehe eesmärk ja mida sa tahad maandumislehega saavutada, siis see aitab sul koostada paremat müügiteksti ja valida sobivaid pilte. Määratledes tulemuslikkuse põhinäitajad (KPI), saad mõõta oma tegevust ja hinnata maandumislehe efektiivsust.

2. Maandumislehe koostamine

Maandumislehe sisu kirjutamisel kontrolli selle vastavust maandumislehe eesmärgiga. Iga lause peab aitama kaasa maandumislehe eesmärgi saavutamiseks.

3. Maandumislehele liikluse saatmine

Peale maandumislehe valmimist pead sa tegema reklaami, et inimesed sinna jõuaksid ehk sa pead saama liiklust maandumislehele. Maandumislehele liikluse saatmiseks võid kasutada uudiskirja, sotsiaalmeediat või tasulist reklaami.

4. Kogu infot maandumislehe kohta

Teatud aja möödudes vaata kui palju on olnud liiklust sinu maandumislehel ning kui paljud on teinud sinu poolt soovitud tegevust.

Samuti kogu kasutajate ja kolleegide tagasisidet maandumislehe kohta. Maandumislehe külastajate tagasiside on kõige väärtuslikum, sest selle käigus sinu potentsiaalne klient ütleb sulle, kuidas sa peaksid temale müüma.

5. Hüpoteesi kirjutamine

Hüpotees lihtsustatult on põhjendatud väide, mida sa hakkad testima.

Hüpoteesi kirjutamiseks peaksid sa mõtlema kolmele aspektile:

  • Mis on probleem? Näiteks: sa oled küsinud oma maandumislehe külastajalt tagasisidet ning said teada, et sinu kangelase pilt on liiga väike.
  • Milline on sinu lahendus probleemile? Näiteks: asendad olemasoleva pildi toodet tutvustava videoga.
  • Milline on oodatav tulemus? Näiteks: nähes toodet tutvustavad videot, mis annab ülevaate toote võimalustest ning rõhutab saadavat kasu toote kasutamisest, siis see viib käibe suurenemiseni.

Seega hüpotees oleks järgnev – muutes olemasoleva kangelase pildi video vastu, saavad maandumislehe külastajad parema ülevaate toote omadustest ja kasuteguritest ning see omakorda suurendab toote läbimüüki.

Hüpotees lükatakse ümber või tõestatakse A/B testi abil.

6. A/B testimine

Testida võid mitmeid elemente maandumislehel: pealkirja, pilti, CTA nuppu, vormi, müügiteksti pikkust ehk kõiki maandumislehe elemente.

A/B testimine annab sulle teadmised, kas sinu püsitatud hüpotees oli õige või väär.

Hüpoteesi seadmise ning A/B testimise kohta on olemas põhjalikud artiklid, mida soovitan sul kindlasti lugeda.

Oluline on saada maandumislehele liiklust, kuid sa pead tegelema ka testimisega, et tagada sinu poolt soovitud tegevuse tegemine. Kui sinu maandumisleht ei ole piisavalt hästi koostatud ja sinu sihtgrupp ei tee sinu poolt soovitud tegevust, siis reklaami peale kulutades sa lihtsalt loobid raha tuulde.

Maandumislehtede näidised

maandumisleht_naidis1

Pildil on näha maandumisleht, mis palub veebilehe külastajal luua omale tasuta konto.

Maandumislehe head küljed:

  • Vorm on hästi esile toodud.
  • Pealkiri ütleb täpselt, mida toode teeb.
  • CTA nupp teavitab, mis juhtub kui sa sellele vajutad.
  • Kasutegurid on selgelt välja toodud.
  • Maandumislehel kasutatud kontrastsus viib kasutaja pilgu sinna, kus asub vorm.
  • Kasutatud on tõestust, mis suurendab toote usaldusväärsust.

maandumisleht_naidis2

Pildil on näha maandumislehte, mis pakub turundamise automatiseerimise platvormi ning palutakse registreerida end personaalsele demo esitlusele.

Maandumislehe head küljed:

  • Maandumislehe alguses on kasutatud tagasisidet, mis toob välja rahalise kasuteguri.
  • Demonstreeritakse, millised näevad välja klientidele saadetavad sõnumid ja e-kirjad.
  • Maandumislehel tuuakse välja turuosa suurus, mis näitab, et nad on usaldusväärsed.

Mis võiks olla parem:

  • Jaluses on menüülingid, mis võivad maandumislehel oleva külastaja ära viia enne kui ta on täitnud vormi. Seega peaks menüülingid eemaldama.
  • CTA nupu pealkiri võiks öelda täpsemalt, mis juhtub kui sa nupule vajutad.
  • Vormi pealkiri ei peaks ehk olema nii tugevalt tegevusele suunav ning võiks mõelda lühema vormi peale.

Kui tahad tutvuda rohkemate näidistega, siis võid lugeda postitust 20 Landing Page Design Examples.

Kokkuvõtteks

  1. Alati loo tänan-leht koos maandumislehega.
  2. Tänan-lehel täna oma potentsiaalset klienti ning teavita, kuidas ta saab sinu pakutud väärtuse kätte. Ole sealjuures konkreetne ja täpne.
  3. Tänan-lehel ütle, mida kontaktandmed andnud külastaja peab edasi tegema.
  4. Tänan-leht olgu sarnane maandumislehe kujundusele.
  5. Lisa tänan-lehele menüü, et toetada sinu kodulehe edasist uurimist.
  6. Enne maandumislehe koostamist defineeri enda jaoks maandumislehe eesmärk.
  7. Maandumislehe sisu loomisel kontrolli vastavust defineeritud eesmärgiga.
  8. Reklaami oma maandumislehte erinevate kanalite abil, et saada liiklust.
  9. Kogu andmeid maandumislehe külastatavuse ja soovitud tegevuste kohta.
  10. Testi oma maandumislehte.

Maandumisleht on asendamatu turundamise töövahend. Selleks, et koostada parimat võimalikku maandumislehte, soovitan lugeda kõiki selles sarjas ilmunud postitusi.

Soovin sulle edu mandumislehe planeerimiseks ja tegemiseks.

Samast postituse sarjas on veel ilmunud:

  1. Kuidas koostada maandumislehte? (1)
  2. Kuidas koostada maandumislehte – vorm, müügitekst ja kujundus (2)

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.