Põhjalikum ülevaade sellest, millised sotsiaalmeedia kanalid on täna paljude ettevõtete turunduskanalid. Kuidas firmad neid kanaleid enda huvides kasutavad? Loe lähemalt.
Iga päev logib FB üle miljardi inimese. Inimeste jaoks on Facebook uudised, trend, ostmine ja meelelahutus. Facebooki kasutajad on muutunud mobiilseks – rohkem kui pooled kasutajad kasutavad FB ainult mobiili kaudu.
Facebookis on video uus oluline sisutüüp – rohkem kui 8 miljardit videot vaadatakse iga päev. Kuigi sisutüüpide populaarsus on veel endiselt järjestuses postitused, lingid, pildid ja videod, siis videode osakaal kasvab jõudsalt.
Uuringute järgi on osalejate parim postitamise päev nädalas teisipäev ja parim kellaeg 10.00 – 11.00.
Nõuanded FB turundajale
- Leia õige aeg postitamisteks – kuna kasutajate ’sein’ täitub pidevalt uute uudistega, siis peaksid tabama selle õige aja, mil sinu sihtrühm on Facebookis. Vaata enda fännilehe statistikat.
- Postitustest ja linkidest saavad rohkem meeldimisi pildid. Piltidel näita päris inimesi, fookus olgu näol, võimalusel kasuta nostalgiat oma eelisena.
- Kasuta Facebook Live võimalust – lisa video ülekanded juba oma sisuturundusplaani kalendrisse.
- Ära unusta FB algoritmi – loo huvipakkuvat sisu, mis saab lugejatelt tähelepanu. Mida rohkem fännid su sisule reageerivad, seda rohkem sinu sisu ka teistele näidatakse.
- Jälgi fännide reaktsioone (Facebook Reactions) – fännide emotsioonide jälgimine aitab sul turundajana aru saada, kas sinu sõnumi eesmärk ja fännide reaktsioon kattusid.
Loe ka varasemat postitust – 10 nippi Facebookis postitusega tähelepanu võitmiseks
Facebooki ajajoon
2004 – alustas The Facebook – vähem kui aastaga 1 miljon kasutajat
2005 – „the“ kadus ja uus nimi – Facebook – 6 miljonit kasutajat 2005 aasta lõpuks
2006 – Facebook muutus avatuks kõigile – 12 miljonit kasutajat
2007 – ilmusid FB fännilehed – 58 miljonit kasutajat
2008 – ilmus Facebook Chat
2009 – ilmus Like nupp – 360 miljonit kasutajat
2012 – FB ostis Instagrami – rohkem kui 1 miljard kasutajat
2014 – FB ostis Whatsapp ja Oculus tarkvarad
2015 – 4 miljardit video vaatamist päevas. 40 miljonit aktiivset väikeettevõtte fännilehte
Jaanuar 2016 – FB ostis tarkvara Sports Stadium
Veebraur 2016 – FB Reactions võimalus muutus globaalseks
Märts 2016 – 1,09 miljardit aktiivset kasutajat päevas
Juuni 2016 – FB tutvustas rakendust 360 Photos, mis võimaldab luua panoraamfotosid.
Twitter on keskkond uudiste, meelelahutuse ja vestluse jaoks. Piiratud 140 tähemärgiga. 83% Twitteri kasutajatest kasutavad mobiili. Twitter toetab rohkem kui 40 keelt.
Uuringute järgi on osalejate parim postitamise päev nädalas reede ja parim kellaeg 13.00 – 14.00.
Nõuanded Twitteris turundajale
- Kasuta õigeid hashtage, õige hashtagi leidmisel on abiks http://hashtagify.me
- Piltidega säutsud saavad rohkem tähelepanu kui ilma piltideta. http://www.twitshot.com/ aitab leida sobivaid pilte.
- Tunne oma sihtrühma ja tea, millal on õige aeg säutsuda. https://analytics.twitter.com/about aitab sihtrühma analüüsida.
Twitteri ajajoon
2006 – alustas Twitter
2007 – võitis SXSW Web Award auhinna Blogi kategoorias. Võeti kasutusele hashtag (#)
2009 – Twitter jagas uudist ennem kui traditsiooniline meedia. Pildid lennuõnnetusest jõudsid kõigepealt Twitterisse.
2010 – Twitter alustas uute võimalustega: Promoted Tweets, Promoted Trends ja Promoted Accounts
2011 – 1 miljard säutsu nädalas. 100 miljonit aktiivset igakuist külastajat
2012 – Twitter pakkus uut võimalust – reklaam
2013 – Twitter ostis rakenduse Vine. 500 miljonit säutsu päevas.
2015 – Twitter ostis rakenduse Periscope
Jaanuar 2016 – Twitter tutvustas uut võimalust Conversational Ads. Periscope videosid saab nüüd integreerida säutsudesse.
Veebraur 2016 – Twitter tutvustas GIF otsingut
Aprill 2016 – Twitter lisas sõnumi nupu säutsudesse, võid jagada nüüd säutsu otsepostituse või privaatsõnumi abil.
Mai 2016 – Twitter tutvustas uut võimalust Connect Tab
Juuni 2016 – Twitter tutvustas uut võimalust Twitter Insiders
Instagram
Instagram on ajaloo kõige kiiremini kasvanud sotsiaalne keskkond. Mobiiline foto- ja video jagamise rakendus, mis loodi oktoobris 2010 on nüüd kasvanud keskkonnaks, kus üle 400 miljoni aktiivse kasutaja kuus postitavad iga päev üle 80 miljoni foto ja annavad 3,5 miljardit ’like’ päevas.
Uuringute järgi on osalejate parim postitamise päev nagu Twitteriski nädalas reede, aga parim kellaeg 12.00 – 13.00.
Kasutajad näitavad üles oma seotust ’like’ lisamisega, kommentaare on vaid 1%.
Nõuanded Instagrami turundajale
- Kasuta uut video võimalust – hiljaaegu muutus lisatava video pikkus – ennem oli 15 sekundit, nüüd on 60 sekundit.
- Kasuta Instagrami reklaami – reklaami sisuks võib nüüd olla pilt, video või karusselli stiilis reklaam, saab lisada lingi veebilehele ja palju muud.
Loe ka varasemat postitust – 10+ nõuannet Instagramis turundamiseks
Instagrami ajajoon
2010 – Instagram alustas iOS rakendusena ja vähem kui aastaga oli üle 1 miljoni kasutaja
2011 – rohkem kui 150 miljonit pilti postitati rohkem kui 10 miljoni kasutaja poolt
2012 – Instagram tõi turule Androidi rakenduse ja veebipõhised profiilid. FB ostis Instagrami 1 miljardi dollari eest.
2013 – Instagrami ilmus veebipõhine sisuvoog, video lisamise võimalus ja foto või video põhine reklaam, mida kasutasid üle 100 miljoni aktiivse kasutaja kuus.
2014 – ilmus Instagram Discovery ja 300 miljonit aktiivset kasutajat kuus
2015 – ilmus Instagram Layout – kollaaži rakendus
Veebruar 2016 – videodele lisandus vaatamiste loendur
Märts 2016 – muutus üleslaetava video pikkus – ennem 15 sekundit, nüüd 50 sekundit
Pinterest võimaldab jagada kasutajatel mida iganes – retseptidest toodete kataloogideni. 100 miljonit aktiivset kasutajat kuus on lisanud üle 50 miljardi sisuühiku. Kasutajad teevad kuus keskmiselt 2 miljardit Pinteresti otsingut.
75% kasutajatest ütlevad, et Pinterest on parim keskkond, kus leida omale uusi huvisid.
67% kasutajatest ütlevad, et Pinterest on keskkond, kus saab väljendada oma loovust.
Nõuanded Pinteresti turundajale
- Tunne oma sihtrühma. Pane end kliendi kingadesse ja püüa aru saada, mida ta sellest keskkonnast otsib. Disaini vastavalt oma sisu pealkirjad ja alapealkirjad.
- Kasutades Gimp, Photoshop või Canva keskkonda saad ka piltidele lisada olulise sõnumi ning pildi allaossa lisa vesimärgina logo.
Pinteresti ajajoon
2009 – alustas Pinterest
2010 – Pinterest nimetati TechCrunch poolt kui „Best New Startup“
2011 – TIME’s poolt nimetati keskkond “50 Best Websites of 2011″. Ilmus iPhone rakendus
2013 – 48,7 miljonit kasutajat
2014 – Pinterest tutvustas uut võimalust Promoted Pins
Märts 2016 – ilmus Pinteresti reklaamihaldur Ameerika väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele.
Juuni 2016 – Pinterest asendas Pin nupu Save nupuga
Google+
Google Plus on kõige võimsam sotsiaalmeedia keskkond, mis ühendatud Youtube, Gmaili ja teiste Google toodetega. Google+ keskkonnal on üle 2,2 miljardi kasutaja, aga ainult 540 miljonit kasutajat kasutab Google+ iga kuiselt.
Nõuandeid Google+ turundajale
- Hoia fookus ühendustel ja gruppidel.
- Ole mobiilisõbralik.
- Uuenda oma Google+ ettevõtte profiili.
Google+ ajajoon
2011 – alustas Google+
2012 – Google+ keskkonnal 40 miljonit kasutajat. Ilmus Google Hangouts. Selleks, et Youtubes kommenteerida, on vaja Google+ kontot.
2015 – Google+ tutvustas keskkonna uut kasutajaliidest.
YouTube
Iga päev vaatavad inimesed miljoneid tunde YouTube videosid. Iga minut laetakse YouTube ülesse üle 300 tunni videosid. Kasutajaid on üle 1 miljardi ja kasutajaid on 88 riigist.
Nõuandeid YouTubes turundajale
- Lisa oma olulised videod YouTube – toote esitlused, tähtsündmused.
- Optimeeri oma videod. Kui sinu video tuleb Google orgaanilistes otsingutulemustes välja, siis on sellel konkurentsieelis. Põhjus on see, et videod ja pildid saavad rohkem tähelepanu ja seetõttu ka rohkem klikke. Leia õiged märksõnad, planeeri ja loo oma video YouTube kasutaja eesmärkidest lähtuvalt. Lisa videole pealkiri, kirjeldus, ja sildid.
YouTube ajajoon
2005 – registreeriti YouTube domeen ja lisati ülesse esimene video
2006 – 100 miljoni vaatamist päevas. Google ostis YouTube 1,65 miljardi dollari eest
2007 – YouTube levis 9 riiki
2008 – YouTube suurendas video resolutsiooni 480×360 px
2009 – YouTube lisas automaatse jagamise võimaluse
2010 – 2 miljardit vaatamist päevas
2011 – YouTube’l ilmus uus kasutaja liides
2012 – YouTube kustutas mitteaktiivse kasutajad
2014 – 800 miljonit unikaalset külastajat kuus
2015 – YouTube tutvustas uut peresõbralikku rakendust YouTube for Kids
Aprill 2016 – YouTube lisas videodele ette lühireklaamid
Juuni 2016 – üle miljardi kasutaja kuus
LinkedIn on peamiselt äriettevõtetele mõeldud sotsiaalmeedia kanal, kus üle 433 miljoni kasutaja.
Nõuanded LinkedIn’is turundajale
- Kategoriseeri oma sisu ja jaga regulaarselt postitusi valitud teemal.
- Loo oma toodete ja teenuste leht. Ettevõtetel, kellel on oma toodete ja teenuste leht, on kaks korda rohkem järgijaid.
LinkedIn ajajoon
2003 – alustas LinkedIn
2005 – LinkedIn tutvustas uut võimalust LinkedIn Jobs
2007 – 13 miljonit kasutajat
2008 – LinkedIn keskkond muutus mobiilseks
2010 – 90 miljonit kasutajat
2012 – LinkedIn ostis SlideShare keskkonna 119 miljoni dollari eest
2013 – LinkedIn ostis Pulse keskkonna 90 miljoni dollari eest
2014 – LinkedIn ostis Bright.com keskkonna 120 miljoni dollari eest
Märts 2016 – 400 miljonit kasutajat
Juuni 2016 – Microsoft ostis LinkedIn’i 26,2 miljardi dollari eest
Snapchat
Rohkem kui 60% 13-34 aastastel Ameerika nutitelefonide kasutajatel on mobiilis Snapchat – rakendus, mis võimaldab saata sõbrale/sõpradele pildi või video. Peale vaatamist saadetud sisu kustub automaatselt. Päevas kasutab Snapchati aktiivselt 150 miljonit kasutajat.
Nõuanded Snapchati turundajale
- Tee konkurentsiuuringut – kas ja kuidas sinu valdkonna ettevõtted kasutavad Snapchati?
- Snapchati kasutades saad jagada näiteks kuponge või saata tootetutvustusest nö telgitaguseid videosid.
- Postita sagedasti. Kui soovid, et kasutajad püsiksid su infovoos, siis Snapchatis postita regulaarselt ja tihti.
- Avasta Snapchatis ka reklaamivõimalus, kasutades näiteks geofiltreerimist.
Snapchati ajajoon
2011 – alustas Snapchat nime all Picaboo
2012 – kasutajad jagasid juba umbes 20 miljonit pilti päevas
2013 – Facebook soovis osta Snapchati 3 miljardi dollari eest, aga Snapchat keeldus.
2014 – Snapchat uuendas oma rakendust ja lisas juurde valiku Live
2015 – Snapchat lisas uue võimaluse Discover
Märts 2016 – ilmus uus võimalus Chat 2.0
Aprill 2016 – NBC Olympics ja Snapchat sõlmisid koostöölepingu Rio de Janeiro olümpiamängude kajastamiseks. Kuna noored pole enam „liimitud“ televiisorite külge ja Snapchat on keskkond, mida vaadatakse mitmeid kordi päevas, siis Ameerika noored saavad tähtsündmustest ülevaate Snapchat vahendusel.
Sotsiaalmeedia kanalitest on hetkel meie koolituste repertuaaris Facebook ja Google+. Uuri lähemalt koolituskava ja käsitletavaid teemasid.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.