Kui sul on ettevõtte fännileht Facebookis, siis oled kindlasti kursis, kui keeruline on hea postituse kirjutamine, mida inimesed ka loeksid, veel enam like’iksid ja kommenteeriksid. Kuidas siis kirjutada head postitust Facebookis?

Facebooki turundus

Facebook on Eestis kõige populaarsem sotsiaalmeedia kanal, kus viimaste andmete kohaselt on tugevalt üle  500 000 eestlase. Kui sinu ettevõttel on Facebookis oma fännileht, aga jälgijaid pole, siis jätad sa kasutamata ühe väga tähtsa turunduskanali potnetsiaali. Võti peitub sisus ja selle mitmekesisuses.

Milline on hea Facebooki postitus ja mismoodi see levib?

See, kuidas Facebook ise hindab postitust, ei ole täpselt teada. Kuid on teada, et nad kasutavad oma EdgeRank’i (arv, mis näitab postituse populaarsust) algoritmis kolme parameetrit:

  • pühendumus – kommentaar on suurema väärtusega kui like, kuna kirjutamine nõuab kasutajalt suuremat pühendumist kui üks klikk like nupule. Skoori tõstab ka postituse edasi jagamiste arv.
  • aeg – mida värskem postitus, seda suurema tõenäosusega ka su fännid seda näevad;
  • tähelepanu – see, kui palju kasutajad “like” nuppu vajutavad. Selle skoori tõstmiseks tuleb kasutajaid lihtsalt motiveerida seda tegema.

Juhul kui postituse eelneva kolme punkti skoori summa on madal, siis suure tõenäosusega ei jõu sinu postitused isegi kasutaja hiljutiste postituste nimekirja. Seda saab parandada postituste optimeerimisega. (Viide: www.7blaze.com)

Siin 10 nippi, mis aitavad sind Facebookis teha sihtgrupile nähtavaks

1. Lühike, kuid tabav pealkiri

Keskmiselt loeb pealkirja kaheksa inimest kümnest, kuid ainult kaks inimest kümnest loevad sisu. Sinu pealkiri on Facebooki postituskõige esimene ja võib juhtuda, et ka ainuke mulje, mille sa oma tulevasele lugejale jätad.

Ilma kaalukate lubadusteta, mis muudavad lehitseva inimese lugejaks, võib isegi väärtuslik sisu jääda lugemata. Seega on heade pealkirjade kirjutamine kriitiline oskus.

(Viide: www.copyblogger.com)

2. Huvi pakkuv pilt või video

Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Pildid on Facebook´i kõige kütkestavam osa.

Lisades postitusele kvaliteetse ja huvi pakkuva pildi, köidab see automaatselt inimeste tähelepanu. Sama kehtib ka video kohta. Rebecca Corliss of Hubspot uurimuse aruanded näitavad, et postitusele pildi lisamine kasvatas kommentaaride hulka 104%.

3. Ole loomulik

Facebook on keskkond suhtlemiseks. Inimesed tulevad Facebooki, et veeta mõnusalt aega oma sõprade ja lähedastega, seega tasub kirjutada postitust nagu tavaline inimene ja jätta välja formaalsed väljendid, sest inimestele meeldib kui nad tunnevad nagu räägitaks nendega otse, mitte ettevõttena. (Viide: www.wersm.com)

4. Vähem on rohkem

Maksimaalne postituste sagedus on 2 kuni 5 postitust päevas. Juhul kui sa postitad rohkem, tüdinevad kasutajad ära ja pigem võivad lehe postitused üldse ära peita. (Viide: www.7blaze.com)

Meie postitame  üks kuni kaks korda nädalas, sest rohkem me lihtsalt ei jõua. Pealegi on postituse sisu olulisem kui selle avaldamise sagedus.

5. Lühikesed postitused

Facebook laseb sul postitada nii palju teksti kui palju sa trükkida jõuad, kuid reaalsuses on mõistlik hoida postitused lühikesed. Sotsiaalmeedia platvormid nagu Twitter, Vine ja Instagram on treeninud kasutajaid eeldama lühikesi ja konkreetseid tekste. Seega tasub seda stiili hoida ka Facebookis.

Tähtede arv tuleks hoida 140 tähemärgi piires. Kui tahad suunata inimesi lingile, on hea nipp huvi tekitada pigem lühikese tekstiga, avaldamata otsest sisu. Õppust võib võtta ajalehtede ja ajakirjade postitustest Facebookis. (Viide: social.colostate.edu)

6. Hea ajastus

Parim kellaaeg postitusteks on 10.00 ja 16.00 vahel. Veel parem on postitada peale tööaega, õhtul. Parimad päevad postitamiseks on  neljapäev ja reede, sest need päevad on inimeste jaoks rohkem positiivsed ning tänu sellele on ka tagasiside suurem. (Viide: www.7blaze.com)

Muidugi tuleb igal ühel need parimad ajad ise oma sihtgrupi peal välja selgitada. Meie puhul on parimaks postituse avaldamise ajaks hoopis teisipäev ja kolmapäev.

7. Postituste stiilid

Kliendid õpivad ettevõtte iseloomu tundma läbi sotsiaalmeedia. On oluline, et postituste sisu stiil oleks ühtlane, sest võrreldes võõra ettevõttega, julgustab äratundmisrõõm kliente rohkem postitusele klikkima ning seda lugema. (Viide: www.blog.shareaholic.com)

Näiteks, tuntud Facebooki ekspert Jon Loomer postitab enamus sisu enda pildiga, mis tähendab, et külastaja saab kohe aru, kellelt sisu tuleb.

8. Küsi arvamust ja tagasisidet

Inimestele meeldib avaldada oma arvamust. Igasugused sisulised küsimused on alati hea moodus saada oma postitusele kommentaare. Kasu on mõlemapoolne, kuna aktiivselt kommenteeritav postitus tõuseb rohkem esile ning samas tunnevad inimesed end tegevusse kaasatuna.

Tasub küsida pigem lihtsaid küsimusi, sest enamus inimesi ei viitsi oma vabast ajast minna sügavuti ega piisavalt palju mõelda, et vastata keerukamatele küsimustele. (Viide: www.wersm.com)

9. Käsi peseb kätt

Kliendid on need, kes aitavad ettevõttel laieneda ning edasi liikuda. Postitustega tasub vahel oma lojaalsetele fännidele näidata ka ülesse tänulikkust, andes neile läbi postituse ligipääs eksklusiivsele informatsioonile. See paneb inimesi tundma erilisena ja võib veelgi klientide lojaalsust kasvatada ning uusi juurde tuua. (Viide: Facebook)

10. Analüüsi

Analüüs tuleb alati kasuks, seda ka Facebookis. Tasub alati vaadata oma postituste statistikat ning vaadata kui palju inimesed neil klikivad, neid jagavad või kommenteerivad. Statistika annab selge pildi sellest, kas asjad toimivad nii nagu tahetud või peab midagi muutma. (Viide: Facebook)


Oma järgmiste postituste kirjutamisel ja postitamisel tuleb kasuks neid kümmet nippi järgida ning võib juhtuda, et tulevikus on just sinu postitused sinu fännide ja sõprade ajajoonel esirinnas. Head postitamist!