Oskuslik veebitekstide kirjutamine on oluline osa kodulehel soovitud tegevuste kasvatamisel. Huvitavate ja külastajaid kinnihoidvate veebitekstide koostamine on algajale väljakutse, ent oskuste kasvades tõuseb usaldus, positsioonid otsingumootorites ja sissetulek.

Piilume natuke, milliseid punkte üks copywriter kodulehe tekstide kirjutamisel kindlasti arvestab.
Kasuta ka sina järgmiseid võtteid oma kodulehe sisu loomisel.

Pea meeles, et inimesed ei loe, vaid skaneerivad teksti

Oletame, et satud viitega kellegi veebilehele, siis fakt on see, et sa ei hakka kohe sealset sisu lugema. Esimese asjana jäävad sulle silma pildid ning seejärel vaatad üle pealkirjad ja alapealkirjad. Samuti paned esmapilgul tähele loetelusid ning otsid sind huvitavaid märksõnu.

Internetis surfates on külastajal alati kiire ja kuni ta pole leidnud tõeliselt huvitavat või temale kasulikku infot, ta ei loe teksti põhjalikult, vaid vaatab lihtsalt sõnu. Kuidas see välja näeb?

Teeme selle tõestuseks väikese katse

Vaata, kas saad aru, mida alltoodud tekstis kirjutatakse.

Veebitekste_ei_loeta

Me käitume veebis tegelikult nagu jäljekütid

Tuleb arvestada, et veebis külastaja otsib kiiruga justkui õige info lõhna. Me otsime kiirustades meid huvitavaid märksõnu, mis viivad meid lähemale oma eesmärkidele.

Karm reaalsus on see, et veebikülastajad eeldavad, et nad peavad saama väga minimaalse info hulga põhjal seda, mille järgi nad on tulnud. Seda tõestab ilmselgelt ka ühe maailma juhtiva internetiturunduse firma HubSpot poolt läbiviidud uurimus, kus selgub, et 76% veebikülastajad tahavad kohe saada veebilehelt infot, mille järgi nad tulid.

Järgnevas (eyetrackingu) videos näed, kuidas veebikülastaja vaatab veebilehte. Missugused osad saavad veebis tähelepanu rohkem kui teised.
NB! Mida suuremaks muutub sinine ring, seda rohkem konkreetsel kohal inimese pilk peatub.

Kuidas panna külastajad kodulehe sisu lugema?

Loodan, et oled minuga ühte meelt, et näiteks otsingumootori Google otsitulemuste järjestamise algoritmis on kindlasti olulisel kohal külastaja viibitud aeg veebilehel. Piltlikult öeldes, Google hindab sinu veebilehe sisu kõrgemalt, kui inimesed loevad selle põhjalikult läbi. Mida see sinu jaoks tähendab?

Tee eeltööd ja tunne sihtgruppi

Iga kord kui lood uut blogipostitust, artiklit või toote või teenuse müügiteksti, siis mida spetsiifilisem ja põhjalikum oled, mida rohkem väärtust pakud, seda relevantsem sisu on see külastajale ja seda kauem ta viibib veebilehel.
Selleks, et osata luua head ja eesmärgipärast sisu lugejale, pead tegema eeltööd.

1. Mis on teksti eesmärk?

Väga sageli tekib veebilehe pidajal küsimus, et Millest oma blogis või kodulehel kirjutada, kuid see töö on palju lihtsam, kui oled endale koostanud näiteks 3 või 4 kuu peale sisuturunduse plaani, kus kõik sinu sihtgrupile olulised teemad koos pealkirjadega on eelnevalt kirja pandud.

Koos teemade ja pealkirjadega mõtle läbi, mis on iga loodud teksti eesmärk ehk mis tegevust peab lugeja tegema peale teksti läbi lugemist või milline muutus peaks toimuma tema peas või käitumises.

2. Kes on lugeja?

Sisu loomisel oled juba ette kaotanud, kui sa ei tea täpselt, kellele sa konkreetse artikli suunad.
Kes on sinu konkreetse sisu lugeja ja mis on tema probleemid ja hirmud, mis takistavad tema eesmärkide saavutamist?

Anna igale sihtrühmale oma nimi, näiteks turundaja Tuuli või ettevõtja Sulev ning õpi neid tundma kui oma parimaid sõpru.
Iga turundaja teab väga hästi, et mida paremini oma kliente tunned, seda suuremad võimalused on neile müüa.
Täpselt sama kehtib ka internetis ehk iga erineva kodulehe sisu kirjutamine algab alati sihtgrupi analüüsist.

3. Mis on peamine sõnum

Enne sisu loomist pane kirja, mis on sinu peamine sõnum sihtgrupile.
Mille poolest on antud tekst oluline või eriline ning miks peaks see lugejale korda minema.
Uuri välja millised on peamised argumendid ja tõestusmaterjal, mis toetab sinu peamist sõnumit ja kasuta neid julgelt oma sõnumi võimendamiseks.

Näiteks selle postituse peamine sõnum on see, et iga sihtgrupile väärtust pakkuv sisu, mis on hästi läbimõeldud ja nii-öelda lugeja sõbralikult pakendatud (loe oskuslikult esitletud), loob sinust usaldusväärset kuvandit.
Läbi väärt sisu tõused otsingumootorite otsingutulemustes ja sinult küsitavate hinnapäringute arv hakkab kasvama.

4. Millistele märksõnadele optimeerid?

Analüüsi milliseid sõnu sinu sihtgrupp konkreetse teema käsitlemisel üldse kasutab.
Pane võimalikud variandid paberile ning kasuta Googele KeyWord Plannerit saamaks täpsemalt teada milliseid märksõnu ja kui palju sinu sihtgrupp Google otsingumootoris otsib.
Iga artikkel optimeeri 1 või 2 märksõnale või olulisele märksõnafraasile, mida sinu sihtgrupp otsingumootorist võib otsida.

Pealkirja põhjal tehakse 80% juhtudest edasine lugemise otsus

Müügiteksti, blogi postituse või uudise pealkiri määrab, kui palju seda üldse lugema hakatakse. See on täpselt sama olukord, kus päevalehe uudiste tarbijad otsustavad just pealkirja põhjal, millist uudist ta otsustab lähemalt uurida.

Näiteks: on suur erinevus pealkirjadel nagu „kaalust alla 2 nädalaga“ või „kaalust alla 14 päevaga“.
Paljude jaoks on 2 nädalat palju lühem aeg kui 14 päeva. Naljaks küll, aga nii see on. Vaata lisaks pealkirjade testi võitjaid, mida viis läbi HubSpot ja saad aimu, kuidas võiksid sina oma pealkirjasid sõnastada.

Pealkiri on soovitav kirjutada kõige viimasena, siis kui artikkel valmis. See peab andma lugejale täpselt teada, millest juttu tuleb. Samuti peaks pealkiri tekitama lugejas huvi või andma mingi lubaduse. All toodud videos saad vihjeid, millised pealkirjad töötavad ja kuidas neid koostada.

Sissejuhatus ehk Lead toob välja kõige olulisema sõnumi

Sinu ülesanne on tekitada lugejas huvi ja saada viimane sinu teksti lugema. Sissejuhatus ehk lead on see koht, kus tuleb võtta kokku kogu sisu ehk kõige olulisem 2 kuni 3 lausega. Ära jäta oma peamist sõnumit teksti lõppu, sest see võib olla põhjus, miks paljud sinna kunagi ei jõua.

Kui oled suutnud alguses tekitada huvi, siis kasvab tõenäosus, et veebilehe külastaja hakkab sinu teksti suurema huviga lugema.
See on samuti koht, kus võib teha esimese üleskutse soovitud tegevusele.

Teksti põhiosa ehita põhimõttel oluline ees ja toetav tekst hiljem

Kui tutvuda lähemalt erinevate eyetrackingu uuringutega või vaadata kasvõi oma kodulehe sisulehtede Heatmap’e (soojakaarte), siis on selgelt näha, et 60-90% lugejatest ei jõua kunagi lehe lõppu. Samas, väga heade postituste puhul jõuab rohkem külastajaid ka lehe lõppu.

Olgu mainitud, et efektiivse müügikirja kirjutamisel, testimisel ja täiustamisel on suureks abiks ClickTale HeatMap tööristad. Mida haaratavam ja mitmekülgsem sisu, seda kauem viibib külastaja sinu veebilehel.

Oma põhiteksti loomisel kanna hoolt, et:

  • tekst on hästi liigendatud ehk lõhutud (lõigud 3-5 rida);
  • olulisemad teemad omavad alapealkirjasid;
  • kasutatud on teksti toetavaid pilte, videosid vmt;
  • loetelude puhul on kasutatud täpploendeid.

Selline struktureeritud, ent lõhutud info edastamise viis aitab huvilisel paremini sisu tarbida ning see omakorda kasvatab külastaja keskmist oldud aega veebilehel.

Millist veebiteksti sa parema meelega loeksid?

Veebitekstide_kirjutamine

Kindlasti viita ehk lingi oluliste märksõnadega tõestusmaterjalidele ja oma kodulehel olevatele teistele seotud artiklitele.
Järgi põhimõtet, et iga viite taga on lugejale huvitav või väärtust pakkuv teemakohane sisu.

Lõpus võtta oluline lühidalt kokku ja suuna tegevusele

Teksti lõpus võta veelkord oluline teema teiste sõnadega kokku ning tee võimalusel jälle üleskutse enim soovitud tegevusele.
Hea ja värskendav võte oleks lõpus tuua sisse mingi uus info või ootamatu pööre.

NB! Veebitekstid optimeeri otsimootoritele, kuid kirjuta inimestele

Oleks patt oma väärt kirjatöö jätta otsingumootoritele optimeerimata.
Kui sa tahad, et sinu veebitekstid oleks otsingumootoritele leitavad pead täitma peamisi kodulehe SEO võtteid.

Veebilehe optimeerimine otsingumootoritele sinu teksti puhul tähendab järgmist:

  • igal sisulehel on unikaalne Title ehk tiitel (pealkiri), milles esineb oluline märksõna;
  • sinu sisulehe URL ehk aadress sisaldab olulist märksõna;
  • veebilehe kirjeldus ehk meta description sisaldab olulisi võtmesõnasid;
  • tekstis esinevad olulised võtmesõnad ja nende sünonüümid;
  • sissejuhatuses esineb sinu oluline märksõna.

Kui sul pole aega ise õppida, kuidas kirjutada veebitekste

Siis tule koolitusele, kus teemaks on kuidas käib müügitekstide ja kodulehe sisu kirjutamine.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.