Tihti on paljudel küsimus, et millest peaks oma ettevõtte blogis või kodulehel kirjutama. Pole ju millestki kirjutada. Siin on sulle mõned nõuanded, mida kasutavad elukutselised sisuturunduse spetsialistid, internetiturundajad, blogipidajad ja copywriterid.

Millest kirjutada kodulehel või äriblogis

Sul ei ole ilmtingimata vajadust hakata kohe uurima, et mida copywriteri teenus maksab, sest päris kindlasti leiad sa piisavalt ideid, millest ise oma blogis või kodulehel kirjutada.

Ma ei vaidle vastu, et algajal blogijal on alguses kirjutamine  puine ja et elukutseline copywriter kirjutab voolavamalt, kuid keskendume täna küsimusele: Millest kirjutada?

1. Küsi oma klientidelt

Missugust informatsiooni nad vajavad, et oma eesmärke kiiremini saavutada või et nad saaksid oma tööd paremini teha? Millest nad sinu valdkonnas veel hästi aru ei saa või ei mõista? Mille suhtes nad tahaksid rohkem selgust saada? Kui vähegi võimalik, siis tuleks uurida klientidelt, millist informatsiooni nad sooviksid kodulehel näha, sest nii saate väga väärtuslikku teavet, mille peale te ei pruugi tulla.

Tee e-maili põhine küsitlus või kirjuta kodulehele avalik artikkel ja küsi otse. Nii näitad, et oled huvitatud oma sihtgrupi probleemidest ja ühtlasi ka klient tunneb, et temaga tahetakse rääkida ja temaga arvestatakse.

2. Mida sinult pidevalt küsitakse?

Pane tähele, mis küsimusi sinult pidevalt küsitakse ja kirjuta need üles. Need võivad olla sinu kliendid, sõbrad-tuttavad või kodulehe külastajad, kes küsivad sinu valdkonna või sinu ettevõtte kohta. Mida küsitakse kõige rohkem, millised küsimused korduvad? Blogipostituse teema võibki olla seesama küsimus.

3. Uuri kodulehe statistikaprogrammi

Vaata näiteks Google Analyticsist, milliste märksõnafraasidega satutakse sinu kodulehele. Mõnikord võib sealt leida isegi selliseid küsimus, millest võib saada sinu uue artikli pealkiri. Seda nimetatakse SEO asjatundjate poolt pika saba optimeerimiseks.

Need on väga spetsiifilised fraasid või paremal juhul lühikesed küsimused, millega külastajad satuvad sinu kodulehele. Kui sina kirjutad sellele küsimusele asjaliku artikli, kus pealkirjas on täpselt see sama küsimus, siis võid olla kindel, et see postitus hakkab otsingumootorite otsitulemustes kõrgeid kohti hõivama.

4. Mida pead ise juurde õppima?

Mis on see teema või valdkond, mida peaksid ise juurde õppima, et olla oma klientide jaoks veelgi parem? Mis aitab sind arendada või firmal kasvada? Kasuta artikli kirjutamist oma teadmiste või oskuste tõstmiseks.

Ühe artikli kirjutamine teemal, milles soovid ennast harida või millest sa ise tahad  rohkem teada saada, aitabki sul just seda teha.

Võib olla tahad näiteks õppida kirjutama oma kodulehele head müügiteksti. Siit leiad lihtsa õpetuse, kuidas kirjutada kodulehele head müügipakkumist.

5. Mis sind tõeliselt häirib?

Kirjuta millestki, mis sulle tõeliselt pinda käib. Kas on mingi valearusaam sinu valdkonnast? Kas on mingi probleem, mille taha takerduvad sinu kliendid sagedasti. Mis on see, mille vastu pidevalt sinu valdkonnas eksitakse ja mis sulle peavalu valmistab?

Minult küsitakse näiteks aeg-ajalt, et milleks on vaja enne kodulehe tegemist koostada kirjalik lähteülesanne. See on dokument, kus fikseeritakse kõik soovid ja nõudmised, et hiljem ei tekiks probleeme.

6. Tehke ajurünnak

Võtke oma meeskonnaga paber ja pastakas ning varuge endale 5-10 minutit. Pange kirja kõik mõtted, mis pähe tulevad võimalikeks teemadeks. Isegi kui mingi teema tundub mõttetu või ilmselge, siis peaksid meeles pidama, et sinu sihtgrupp ei pruugi sellest eriti palju teada.

Ajurünnaku abil leiad suure tõenäosusega mitmeid teemasid, mis võivad olla sinu sihtgrupi jaoks täiesti uued ja huvitavad. Olgugi, et teie jaoks võib see olla elementaarne.

7. Millest teised ei kirjuta?

Mis on puudu teiste artiklites? Võta lahti Google või mõni sinu valdkonna foorum,  ajakirja arhiiv või konkurendi veebileht ja otsi, millised teemad on jäänud käsitlemata ehk kahe silma vahele. See võib olla mõni väike, kuid oluline teemakild mille tähtsust ei saa alahinnata.

8. Millised müüdid liiguvad sinu äri või valdkonna kohta?

Millised on müüdid, valearusaamad või lausa laim sinu valdkonna kohta? Parim viis neid müüte purustada, on kirjutada selleteemalisi artikleid.

Kui sa ei vasta sellistele müütidele või laimule ja vaikid, siis inimesed usuvadki, et nii ongi.

9. Kirjuta populaarsemad postitused ümber

Sul võivad olla väga vinged, sisukad, praktilised postitused, mis loomulikult toovad sinu veebilehele palju tasuta ja õiget sihtgruppi, kuid inimestel on lühike mälu.

Kirjuta vanemad artiklid ümber või teise nurga alt. See võimaldab kasutada SEO poolt vaadatuna teisi sarnaseid märksõnu, millega sulle liiklust veel ei tule.

10. Kirjuta kuidas tüüpi artikleid

Kuidas stiilis postitusi on lihtne luua ja need on enamasti ka väga atraktiivsed. Inimesed isegi sisestavad Google otsingulahtrisse kuidas tüüpi küsimusi, et saada vastuseid oma muredele.

Näiteks olen kirjutanud artikli kuidas teha kodulehte, mis müüb ja see on meie sihtgrupi jaoks huvitav postitus, sest lehel oldud keskmine aeg on 5.47. Autofirma võib kirjuta näiteks artikli, kuidas valida omale sobivat autot jne.

11. Analüüsid ja testid

Selliseid artikleid armastavad inimesed samuti lugeda, välja trükkida ja seinale panna. Need võivad olla põhjalikud analüüsid, mis rikastatud näidetega ja viidetega erinevate uuringute tulemustele.

Samuti võivad need olla lihtsustatud testid stiilis 5 tunnust, kuidas ära tunda kogenematu teenuse pakkuja. Näiteks Ekke Lainsalu pakub oma müügikoolituse blogis testi, kas sinus on müügiproffi verd või mitte.

12. Top stiilis artiklid

Igasugused TOP-id lähevad inimestele kõige rohkem korda. Isegi teemast olenemata saavad sellised artiklid enam tähelepanu, kui kõik teised artiklite stiilid.

Artiklite pealkirjad,  mis algavad stiilis top 5 tegijat…, või kümme peamist viisi, kuidas … saavad otsingumootorites rohkem klikke kui teised. Sellised artiklid on ka sageli näiteks Googles kõrgetel positsioonidel.

Selliste artiklite kirjutamine on lihtne, kui autor valdab teemat väga hästi. Samas peab nende sisu olema kas väga huvitav või iga punkt puhas kuld. Näiteks kindlasti läheb kaalujälgijatele korda artikkel pealkirjaga 10 nippi, kuidas söömisega langetada nädalas kaalu kuni 5 kg jne.


Lõpetuseks tulevastele kodulehe sisu kirjutajatele

Õpeta ning jaga oma sihtgrupiga seda, mida sa juba tead ja oskad. Tegelikult on sul on väga palju eritahulist materjali erinevat tüüpi artiklite ja sisu jaoks. Pead vaid teadma, millest üldse algab ühe kodulehe sisu ehk tekstide kirjutamine.

Sa peaksid vaatama peeglisse ja teadvustama endale, et suurem osa sinu lugejaskonnast ei tea sinu valdkonnast kuigi palju. Sina tead. Anna oma sihtgrupile väärt sisu, mis teeb nende elu paremaks või aitab rohkem raha teenida ja su ettevõtmisel hakkab minema palju paremini.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.