Kodulehe sisu kirjutamine ja planeerimine on igale veebilehe tellijale ja sisu tootjale alati üks tüütu ja raske ülesanne. Olukorra teeb lihtsamaks, kui enne sisu planeerimist mõtleksid kliendi probleemidele ja informatsiooni vajadustele. Kuidas seda teha ja millest alustada?

Tunne oma sihtgruppi. Kust neil king pigistab?

Igakord kui sa midagi planeerid, pead alustama sihtgrupist. Võib-olla tundub see sinu jaoks igav, tüütu või ühesuguse nämmutamisena, kuid sellest etapist saavad sinu veebiturunduse õnnestumised või põrumised alati aluse. Arvestama peaksid ka seda, et alati ei pruugi sinu sihtgrupp isegi teda, mis on nende tegelik probleem.
Kodulehe sisu kirjutamisel on vaja tunda oma sihtgruppi

Miks on vajalik tunda oma sihtgruppi?

Kui sa ei tunne piisavalt hästi oma sihtgruppi siis:

  • sa ei oska koostada avalehele õiget sõnumit, mis läheks sihtgrupile korda;
  • sa ei oska teha pakkumisi, mis paneks kliendi ostma;
  • sul on raske teha personaalseid pakkumisi;
  • kasutad valesid (arusaamatuid) sõnu ja kõnepruuki;
  • sinu postitused ei lähe lugejale korda;
  • müüd valedele inimestele.

Kuidas saab arst määrata patsiendile diagnoosi, kui ta pole teda põhjalikult uurinud? Kuidas saab arst määrata patsiendile ravi, kui ta ei tea mis on tema tegelik mure? Täpselt sama paralleeli võib tõmmata sinu kodulehe sisu ja struktuuri väljatöötamisele.

Pane endale kohe kirja järgmised küsimused ja vasta neile.

  • Mis on klientide suurim probleem või väljakutse, mis takistab nende eesmärkide täitmist?
  • Mis on nende suurimad ettekäänded, et mitte sinult osta?
  • Mis eesmärke nad püüavad saavutada?
  • Mis on need mõõdikud, mis näitavad nende edukust või paremaid tulemusi?
  • Millistele probleemidele nad otsivad lahendusi?
  • Millist konkreetset infot nad veebist otsivad, mis on need küsimused?
  • Millistes kanalites nad liiguvad? Kuidas ja kust kohast nad veebis otsivad vastuseid?
  • Millist sisu nad eelistavad? Detailsed materjalid, õpetused, juhendavad videod, e-raamatud jne?

Vasta nendele küsimustele ja lisa juurde veel ka demograafilised omadused, keskmine vanus ja sissetulek, näiteks arvutikasutamise oskus, riigist ja keelest tulenevad eripärad, haridus, käitumisharjumused veebis jne.

See on koht, kus sa peaksid tõesti kasvõi hambad ristis kirjutama küsimustele põhjalikud vastused. Lõbusam on seda teha oma meeskonnaga, sest siis saavad kõik osalejad ka ise tegelikult aru oma sihtgrupist. Lõpptulemusena peaks valmima ideaalne klienditüüp ehk persoon või persoonid, kellel on olemas ka oma nimi. Nüüd tundub kodulehe sisu kirjutamine veidike lihtsama ülesandena.

Segmenteeri sihtgrupp ja too välja tuntavad omadused ja erisused

Lihtsam on sihtgrupi ja spetsiifilise klienditüübi analüüsi koostada neil, kellel on juba olemas kliendid. Tuleb korraks peatuda ja kirjalikult kaardistada:

  • Kes on need peamised kliendid, kes teilt ostavad?
  • Kirjelda erinevaid kliente ja too nende erisused selgelt välja.
  • Too välja nende nimed, ametid, rollid ettevõttes, firma kirjeldus.
  • Mõtle, milliseid nende probleeme olete oma meeskonnaga lahendanud?
  • Mis on need probleemid, mida sa ei suuda veel hästi oma sihtgrupi jaoks lahendada?
  • Mis on meie pakutavast nende jaoks kõige väärtuslikum ja miks?
  • Kuidas nad meid on leidnud?
  • Miks nad on otsustanud meie teenuse või toote kasuks, aga mitte konkurendi kasuks?
  • Pane kirja kõik huvitavad faktid, mida oma sihtgrupiga suheldes olete tähele pannud.

Näiteks meie sihtgrupp jaguneb laialt võetuna kaheks. Ühed on need, kes tahavad olla iseseisvad ning saada veebiasjadega ise hakkama ning teine sihtgrupp on need, kellel pole antud teemaks aega ja kes on nõus maksma raha, et asjad saaks professionaalselt tehtud ning et see tulemus aitaks paremini täita nende eesmärke.

Selline sihtgruppide kaardistamine aitab teil jõuda vastusteni küsimustele nagu:

  • Mis on klientide probleemid, millele nad tahavad lahendust?
  • Mida nad vajavad oma probleemi lahendamiseks kõige enam?
  • Millist informatsiooni nad selle probleemi lahendamiseks otsivad?

Võtke ette oma kodulehe statistikaprogramm ja uurige:

  • Millised on need märksõnad, millega teie kliendid on tulnud teie lehele?
  • Milliste märksõnade korral veedavad nad lehel palju aega?
  • Milliseid sisulehti ja kui kaua nad uurivad?
  • Milliseid vorme või väljasid nad täidavad?

Veebilehe statistika analüüs ja sihtgrupi analüüs aitab teil jõuda arusaamiseni, mis on iga konkreetse sihtgrupi segmendi probleem, millele nad lahendust otsivad, mida nad selle probleemi lahendamiseks vajavad, mis on nende suurimad väljakutsed või hirmud probleemi lahendamisel.

Kõik see informatsioon annab teile üsna hea pildi, millist sisu oma kodulehe või blogi jaoks planeerida ning kindlasti on kodulehe sisu kirjutamine nüüd palju lihtsam.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.