Tänane Google Ads koolitus keskendub kampaania haldamisele. Kampaania haldamine on paljude ebaõnnestumiste nurgakivi ja Google reklaami hind hakkab tänu teadmatusele just selles etapis üles kerima.

Reklaam on nii kallis

Täna saad teada, miks sa maksad kliki eest nii kallist hinda

Enne kui alustad, palun loe läbi minu eelmised 2 Google Adsi postitust. Esimene selgitab sulle puust ja punaselt, kuidas Google Ads töötab ja teises annan sulle väärt soovitusi, kuidas seadistada kampaaniat.

Kui sa tõesti lugesid need postitused läbi, siis on sulle järgnevast infost palju abi. Eriti kui sul on Google Adsiga veel vähe kogemusi.

Aga haarame härjal kohe sarvist ja alustame.

1. Tee oma konto ja kampaaniate struktuur korda

Google Ads kampaania struktuur

Igal kampaanial olgu loogiliselt välja joonistatud struktuur

Et sa teaksid, siis Google peab lugu hästi struktureeritud kontost ja kampaaniatest. Muide, hea strktuur mõjutab ka sinu reklaamide kvaliteediskoori, mis omakorda mõjutab ka reklaami hinda.

Milliseid kampaaniad võiksid luua?

Kategooriapõhised kampaaniad – näiteks kui oled ehituspood, siis on sul palju kategooriaid ja nende all palju erinevaid alamkategooriaid. Üks tootevaldkond on üldehitus ja selle alla kuulub näiteks kivid ja plokid, rauakaubad, ehitusplaadid jne.

Kampaania nimetus võib olla Üldeheitus – kivid ja plokid kampaania ja Üldehitus – rauakaubad kampaania jne. Ehk tee iga alamkategooria kohta oma kampaania, mis hõlmab võimalikult kitsast valdkonda.

Hooajaline kampaania – näiteks kui tead, et kevadel müüvad teatud tooted oluliselt paremini kui teised, siis tee neile eraldi kampaania.

Brändipõhine kampaania – näiteks, kui keegi sisestab otsingulahtrisse sinu firma või brändi nime, siis kas keegi teeb selle peale reklaami?

Kui otsingu mahud on suured ja käib tihe rebimine külastaja meelitamiseks oma lehele, siis konkurendid teevad sinu nime või brändi peale reklaami ja püüavad sinu võimalikke kliente. Kui vaja, siis sa pead oma brändi kaitsma.

Brändi kaitsmine konkurentide reklaami eest

Vaata, kuidas Telia kasutab meie lehe nime oma reklaamis

Riigi ja/või  keelepõhine kampaania – nagu kampaania seadistamise juures rääkisin, siis igale keelele on vaja teha eraldi kampaania. Isegi kui keel on mitmes riigis sama, siis tasub teha ka riigipõhised kampaaniaid, sest inimeste käitumine võib olla täiesti erinev.

Väga hästi töötavate märksõnade kampaania – kui mingid märksõnad ja reklaamid on väga hästi toimivad ja toovad sulle raha sisse oluliselt rohkem kui teised, siis tee nendele eraldi kampaania. See on justkui sinu tähtede klubi, kuhu hakkad tooma oma parimaid tegijaid.

Konkurendipõhine kampaania – kui on eelarves selleks raha, siis võid koguda sellesse kampaaniasse just konkurentide põhised märksõnad, millega sa püüad tuua uusi kliente oma lehele.

Kehvemini töötavate märksõnade kampaania – sinna võid koguda need märksõnad ja reklaamid, mis toovad palju klikke, aga mitte tehinguid. Seda kampaaniat võib jooksutada, kui on selleks eelarvet.

Tee iga olulisema märksõna kohta eraldi reklaamigrupp

Reklaamigrupid ja reklaamid

Üks toode või teenus = 1 reklaamirühm

Jaota märksõnad temaatilistesse gruppidesse. Sisuliselt tuleb iga olulisema märksõna jaoks luua eraldi grupp. All olevad märksõnad on need, mida sina tahad, et külastajad peaksid sisestama otsingulahtrisse. Nende sõnade määramise alusel hakatakse sinu reklaame ka näitama.

Google Ads näitab samu reklaame kõigi ühes grupis olevatele sõnade korral. Nagu näed ülemisest näitest, et iga olulise märksõna kohta on loodud eraldi reklaamigrupp ning iga grupi jaoks  on loodud alati 2 reklaami.

Loodud reklaame hakkavad välja kutsuma just need märksõnad ja fraasid, mille kohta on tehtud reklaamigrupp ja nendega väga lähedalt seotud fraasid. Reklaamide ja märksõnade täpsus mõjutab sinu kvaliteediskoori ja ühtlasi ka kliki hinda.

Nii täpselt struktureerides on tulemuseks rohkem klikke, soodsam kliki hind ja külastaja teeb suurema tõenäosusega ka rohkem soovitud tegevust.

Näita reklaame ainult neile, kes sinu toodet või teenust otsivad

Mida see tegelikult tähendab? Sul on võimalik iga märksõna või fraasi puhul määrata, mis tingimustel sinu reklaame näidatakse.

Ava konkreetse reklaamirühma märksõnade vaade ja kliki ühel märksõnal.

Täpne reklaami sihtimine Google Adsis

Ava reklaamigrupi märksõnad ja kliki märksõnal ning lisa kas täpne või fraasi vaste

 

Nagu näed, sul on võimalik määrata igale märksõnale vaste.

TÄHELEPANU! See on koht, kus sinu Google reklaami hind  ja eelarve saavad löögi allapoole vööd, kui teed vale valiku või puudub kogemus.

Nimelt paljud jätavad märksõna vasteks (vaikimisi) osaline vaste ja selle korral võib Google Ads näidata sinu reklaame, mitte ainult määratud sõna puhul, vaid ka täiesti mitte sobiliku otsingu korral.

Vaata seda näidet, kuidas inimesed võivad otsida, mida me tahame näidata ja kuidas Google tulemusi näitab.

Adsi Märksõna vasted

Näide märksõnadele määratud vaste ehk trigeri mõjust

Täpne vaste ehk Exact Match (soovitan algajale)

Kui sinu sõnale on määratud täpne vaste [sõna peab olema kandiliste sulgude sees], siis näitab Google Ads sinu reklaami ainult neile, kes täpselt selle sõna otsingusse ka sisestasid.
Eeldab palju rohkem tööd, kuid säästad rohkem raha.

Fraasivaste ehk Phrase Match

Kui sinu sõnale on määratud fraasivaste (“sõna/fraas” peab olema jutumärkide vahel), siis näitab Google Ads sinu reklaami nendele, kes on otsingusse sisestanud küll sinu sõna või fraasi, aga selle ees või taga võib olla lisaks veel teisi sõnu.

Ühelt poolt annab see võimalusi saada rohkem liiklust ja klikke, kuid teisalt võib Google näidata sinu reklaame neile, kes pole sinu tootest huvitatud. Viimase puhul tuleb reklaamigruppi või kampaaniasse lisada negatiivseid märksõnu. Negatiivsed märksõnad on sõnad, millega sa ei soovi klikke saada.

Osaline vaste ehk Broad Match

Kui sinu sõnale on määratud osaline vaste (sõna/fraas on jäetud ilma jutumärkide või kandiliste sulgude vahele panemata), siis näidatakse sinu reklaami nendele, kes on otsingusse sisestanud küll sinu sõna või fraasi, aga väga sageli ka täiesti ootamatute otsingute puhul, mis pole kaugeltki sinu reklaamiga seotud.

Sellist seadistust julgevad kasutada suurte kogemustega ja suure rahakotiga firmad. Tõsi, nad saavad ka Googles otsitavate märksõnade kohta ka väga palju nn siseinfot, mis on suur eelis nii reklaamis kui ka orgaanilise SEO osas.

Suuna reklaamile klikkijad õigele lehele

Üks kõige rumalamaid viise raha põletamiseks on suunata reklaamile klikkija kodulehe avalehele. Miks on see siis nii halb tegu?

Põhjus on selles, et sa sunnid külastaja tööd tegema ja mõtlema, mida ta peab nüüd siis tegema.

Palun väldi reklaami suunamist oma kodulehe avalehele, sest et:

  • külastaja tahab just seda näha, mida reklaamis lubati;
  • külastaja tahab näha kohe õiget toodet;
  • kui külastaja ei leia esimeste sekunditega lubatut, siis tema tähelepanu hajub teistele asjadele.

Ühesõnaga palun ära saada kõiki oma külastajaid avalehele, sest siis lendab sinu kallis reklaamiraha 99% juhul vastu taevast.

Parem suuna külastaja konkreetsele teenuse või tootekategooria lehele

Näiteks kui pakud pildistamise teenust, siis saada inimesed reklaamilt teenuste lehele, kus saab ka kohe aja pildistamiseks broneerida. Või kui müüd näiteks ehituskaupasid, siis OSB plaadi reklaamilt saada külastaja kategooria lehele, kust saab valida kohe sobiva toote.

Veel parem oleks, kui saadad külastaja spetsiaalsele maandumislehele

Maandumisleht on eraldiseisev sisuleht, kus puuduvad lingid, mis hajutaksid külastajate tähelepanu ja viiks sinu külastajad koos reklaamirahaga nelja tuule poole.

Maandumisleht ehk kampaanialeht on üles ehitatud ühele tegevusele ja seal selgitatakse puust ja punaselt toote kasusid, esitatakse klientide tagasisidet ning tegeletakse põhjustega, mis takistavad külastajal ostu või tegevuse sooritamist.

Sellel lehel on tegevuste tegemiseks ainult 2 varianti. Külastaja kas teeb tegevust või ta lahkub sinu lehelt.

Ideaalis peaks iga reklaamigrupi jaoks olema eraldiseisev maandumisleht, aga see ei ole alati otstarbekas. Kui tahad paremaid tulemusi, siis just optimeeritud maandumislehtede kasutamine on üks osa edust ja madalamast kliki hinnast.

E-poe puhul võid külastaja saata kategooria lehele või enim müüdavate toodete puhul ka otse tootelehele.

Testi alati oma reklaame

Kui tahad teada, millised reklaamid toovad rohkem tehinguid, siis pead alati jooksutama korraga vähemalt 2 reklaami.

Jälgi, millised reklaamid toovad ainult liiklust ja millised ka tehinguid.

CTR ehk läbiklikkimise suhe on küll üks tähtis osa kliki hinna moodustamisel, kuid kokkuvõttes loevad siiski tehingud ja reklaami tasuvus.

Kui oled piisavalt reklaame jooksutanud ja statistikat kogunud, siis vaheta kehvemad reklaamid uute vastu välja.

Testi oma maandumislehte ja selle conversion rate’i

Maandumislehtede testimine annab sulle siseinfot selle kohta, mis paneb inimesed tegevust tegema ja mis neile sinu toote ja tekstide puhul korda läheb.

Maandumisleht peab olema seotud Google Analyticsiga ja viimane omakorda Google Adsiga.

Testi kindlasti neid maandumislehti, millele tuleb rohkem liiklust ja mis toovad sisse kõige rohkem raha.

A/B testimine annab sulle teada oma maandumislehe soovitud tegevuste määra ehk conversion rate`i ning saad aimu, millised sõnastused, pildid ja teised lehe elemendid aitavad müügile kaasa või pärsivad seda.

Mis sa arvad, kas raha toovad koju need, kes testivad või need, kes teevad seda pelgalt kõhutunde pealt?

Mõõda tulemusi ja sa oled oma konkurentidest 2 kliomeetrit ees

Selle artikli kirjutamiseks sain ma hea portsu inspiratsiooni ka Priit Kallaselt, kes oma Adwordsi haldamise postituses oleval joonisel näitab selgelt, mida sa peaksid tegelikult mõõtma.

Dreamgrow Google Adwordsis mõõtmine

Mida peaksid mõõtma

Sinu jaoks on tähtis mõõta reklaami läbiklikkimise suhet, maandumiselehel tegevuste sooritamise protsenti, tehingute protsenti e-poes, päringu tegijate ja reaalsete müükide protsenti ning ROI-d ehk tasuvust.

Selleks, et saaksid tulemuslikult mõõta, tuleb sul esmalt Google Analyticsis seadistada Goalid.

Sinu reklaamid ei pea alati olema esimestel positsioonidel

Kui sinu jaoks on tähtis vähemaga saada rohkem, siis võid asuda oma reklaamidega ka kohtadel 3-5. Oluline on, et sinu kliki hind ei läheks liiga suureks ja sul pole mõtet ülepakkumise ralliga kaasa minna. Sellest võidab ainult Google.

Püüa teha kõnetavad ja täpselt sihitud reklaamid ning kui teed seda hästi, siis saad külastajate tähelepanu ning konkurentidest soodsama kliki hinna.

Tegelikult peaksid ka siin katsetama, et millistel kohtadel olevad reklaamid toovad parema tasuvusega tulemusi.

Hoia konkurentidel silm peal

Uuri hoolega, missugused on nende maandumislehed, kuhu nad saadavad oma külastajad. Õpi nendelt ja tee paremini. Uuri nende reklaame ja tee ise sellised reklaamid, mis eristuvad konkurentide omast.

Ära oota Google Adsi osas pudrumägesid

Tulemused, eriti veel usaldusväärsed, saavad tulla, kui sinu eelarve lubab tuua piisavalt liiklust. Väike eelarve ei too piisavalt liiklust ja pole mille põhjal otsuseid teha.

Sõltuvalt ärist ja seal liikuvast rahast, liiklusest võib ühe kampaania optimeerimine võta aega mitmeid kuid, isegi kuni 6 kuud. Kuid selles äris sa pead katsetama ning olema kannatlik.

Kokkuvõtteks

Google Ads toob Googlele lõviosa oma sissetulekust, kuid see aitab ka sinul raha kasvatada, kui väldid suuremaid vigu ja katsetad pidevalt.

Kui tahaksid ka praktiliselt asjad ise läbi teha, siis meie Google Ads koolitus seda sulle ka võimaldab. Broneeri oma koht varakult, sest me võtame sinna ainult 8 inimest korraga.

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda!