Internetis on reklaami tegemise osas kasutusel kaks põhilist viisi: tekstipõhine reklaam ja bännerreklaam. Tähtis on mõlema puhul see, et kas ja kui palju sinu sihtgruppi konkreetses kanalis liigub ja kuidas sa seda potentsiaali ära kasutad.

Internetireklaami osa kasvab ja võib-olla sul tekib küsimus, et milline reklaam internetis võiks olla mulle kõige mõistlikum. Siit tulevad mõned näited, kus sinu reklaam võiks olla.

Reklaam Facebookis

See on suurepärane koht toomaks uusi fänne ja potentsiaalseid kliente oma lehele. Facebookis saad oma reklaame sihtida väga täpselt, mis on äärmiselt oluline. Suuna reklaamile klikkijad kas oma Facebooki maandumislehele või oma veebilehele üles seatud maandumislehele.

Olgu öeldud, et kui suunad reklaami Facebookist välja, siis kliki hind on natuke kallim, kui suunata reklaam oma Facebooki maandumislehele. Reklaami on võimalik suunata vastavalt, kas meestele/naistele sealjuures ka vanusepõhiselt. Samuti saab reklaami sihtida demograafiliselt (nagu ka Google AdWords’is). Loo siit oma Facebooki reklaam.

Bännerreklaam temaatilises veebikeskkonnas

Üldiselt pole väikeettevõtjal oma bännerreklaamiga mõtet ronida suurtesse veebikeskkondadesse, mis mõeldud massidele. See on suurettevõtete pärusmaa, kes teevad seal valdavalt brändireklaami, et tarbija alateadvuses pidevalt kohal olla.

Väikeettevõtja peab leidma üles oma valdkonna spetsiifilised lehed foorumid või blogid, kus tema sihtgrupp oma aega veedab või väärt infot käib otsimas.
Bännerite loomisel tuleb olla loov ja selle eesmärgiks on reeglina saada vaataja klikkima.

Google reklaam ehk märksõnapõhine reklaam Google Adwords

Suurepärane vahend uue toote turule toomiseks või külastuse kasvatamiseks lühikese ajaga nii kodumaal kui välisriikides.

Google Adwords ehk siis märksõnapõhine reklaam võimaldab näidata oma reklaami ainult nendele, kes konkreetselt sinu poolt reklaami kuvamiseks määratud sõna või fraasi otsingumootori abil otsivad. Sina määrad hinna, märksõnad ja aja millal näidata ja reklaamid, mida näidata ning palju muud.

Selgeks tuleb endale teha mis on kvaliteediskoor ja millistest osadest see koosneb. Mida Google reklaami puhul arvestada ja kuidas seda teha, on detailsemalt kirjas artiklis kuidas Google Adwordsis reklaamikampaaniat koostada.

Reklaam Neti.ee keskkonnas

Eesti turule suunatud reklaami võid proovida teha ka Neti.ee keskkonnas. Oma populaarsuselt ei ole see võrreldav Googlega, kuid siiski võib katsetada eesti keele kõnelejate seas. Kasutusel on siis märksõnapõhine reklaam ja bännerreklaam. Kas antud keskkond sulle reklaamiraha ka tagasi toob, see on vaja igal ühel ise läbi proovida.

Muidugi on võimalik teha sealtkaudu e-maili reklaami, kuid reeglina pole mõtet rentida/kasutada e-maili listi, kus sul puudub ülevaade sihtgrupi taustast ja/või vastavusest sinu ootustele.

Parem kogu ise e-maile või kasuta kellegi nn majasisest listi, kus sinu pakutav võiks ka huvi pakkuda. Vastasel korral oled spämmija ja oma raha põletaja.

Vead, mida kindlasti peaksid internetis reklaami tehes vältima

Sageli kuulen, kus ettevõtja räägib, et tegin Google Adwordsis reklaami või panin bänneri üles keskkonda, kus liigub palju rahvast ning maksin hirmsat hingehinda, kuid tulemusi ei tulnud. Tulemus on pettumus ja levinud arvamus, et reklaami tegemine internetis on mõttetu. Millest see tingitud on?

1. Suunad reklaamile klikkijad avalehele
Külastaja tähelepanu on antud olukorras fookusest väljas ja ta ei tee sinu poolt enim soovitud tegevust. Alati peaksid looma vastavad maandumislehed või kampaanialehed, kuhu külastaja suunatakse peale reklaamile klikkimist. Maandumislehel ei ole peale tegevust nõudva nupu mitte ühtegi liiklust välja viivat linki.

2. Ei tutvu reklaami keskkonna mängureeglitega, tingimustega
Kui tahad ise reklaami korraldamisega normaalselt hakkama saada, siis pead endale mõisted hästi selgeks tegema ja kodutöö korralikult ära tegema. Kui teed halvasti, siis kaotad raha või juhtub midagi veelgi hullemat. Näiteks sinu reklaami näitamise keeld Facebookis.

3. Ei mõõda ega testi reklaamide toimivust
Kuidas ma saan teada, milline reklaamtekst, reklaamikanal või bänner minu jaoks töötab, kui ma ei testi neid. Sageli öeldakse, et pole aega testida, mis tähendab, et sa ei saa kunagi teada kui palju sa oleks võinud rohkem konkreetsest reklaamist kasu saada.

Kokkuvõtteks tasuta reklaam internetis ja tasuline reklaam käivad suurema eesmärgi saavutamise nimel ikka käsikäes, kuid mõlema puhul tuleb siiski seada ka omad selged mõõdikud ja arvutada välja tasuvuspunkt.

Järgmises postituses tuleb juttu internetis reklaamikampaania planeerimisest ja seda ikka selleks, et sinu e-turundus saaks jõudu edasi liikuda.