Sageli võib kuulda, et tegin oma kodulehele reklaami Google Adwordsiga ja maksin hirmsat hingehinda, kuid erilist kasu sellest polnud. Kahjuks paljud on kogenud seda tunnet ja samamoodi juhtub see ka edaspidi kõigi nendega, kes tegutsevad uisa-päisa.

Kindlasti oled kuulnud väljendit, et „lollidelt tulebki kõik raha ära võtta“.

Tegelikult on asi selles, et see, kellel on kodulehe reklaam vajalik ja ta panustab Google reklaamile, ei oma piisavalt informatsiooni, kuidas teha seda õigesti või kuidas reklaami teenusepakkujad seda teevad.

Õpi kuidas käib Google Adwordsi kampaania seadistamine ning kuidas hallata Adwordsi kampaaniat.

Kas Google Adwordsiga tasub teha kodulehele reklaami?

See on kahe otsaga küsimus ja kõik sõltub reklaami tegijast või õigemini tema rahakotist, pakutavast tootest või teenusest ning eesmärgist. Samas sisaldab terviklik otsimootoriturundus ka tasulist reklaami, mis aitab olla pildis nende märksõnadega, mille positsioonid otsingumootorites pole kiita.

Suurettevõtted võivad endale lubada Google Adwordsi reklaami suunamist kodulehele kasvõi näiteks oma brandi pildis hoidmiseks, kuid siingi toimub enamasti külastaja suunamine konkreetsele sisulehele.

Väikeettevõtted ei jaksa võistelda nende märkõna hindadega, mida suured võivad endale lubada. Seega peavad väiksed reklaami ostjad tegema palju toiminguid efektiivsemalt ja läbimõeldult. See tähendab, et väikeettevõtja jaoks on reklaami suunamine kodulehe avalehele kindlasti suur raha põletamine.

Kõige targem on märksõna reklaam ehk PPC (Pay Per Click) suunata spetsiaalsele maandumislehele või siis äärmisel korral konkreetsele toote sisulehele.

Miks tuleks klikipõhise reklaami kaudu saabuv liiklus suunata maandumislehele?

Maandumislehe või kampaanialehe üks ja ainus mõte või eesmärk on suunata lehele saabunud külastaja tegema teie poolt enim soovitud tegevust.

Maandumislehel on reeglina ainult üks link või nupp, millele külastaja saab vajutada ja seda eelkõge sellepärast, et nii saame täpsemini mõõta, kuidas meie kulutused reklaamile ennast õigustavad.

Kui sinu märksõnapõhine reklaam internetis on suunatud avalehele, siis saabuv külastaja unustab ära, mida ta otsima tuli või hakkab ringi uitama klikkides kord ühele ja teisele lingile ning kokkuvõttes ei tee ta sinu poolt soovitud tegevust.

Igasugused lingid lehel viivad liikluse minema ja see tähendab, et ka sinu reklaamiraha liigub nende kaudu nelja tuule poole.

Miks võiks teha Google Adwordsi reklaami ise?

Mõni võib arvata, et selliste artiklitega võib teenusepakkujatel jääda tööd vähemaks, kui siin olulised punktid kõik välja tuua. See on siiski vääriti mõistmine. Näiteks WSI Online on kirjutanud palju Adwordsi teemalisi artikleid, mis annavad väärt nõu iseõppijale. Sellega nad tegelikult saavad hoopis juurde uusi kliente ja eelkõige just neid, kellel pole aega asjaga ise jännata.

Need, kellel on raha, ei pea oma aega kulutama tehnilisele reklaami planeerimisele, üles seadmisele, reklaamikampaania jälgimisele ega ka analüüsimisele.

Finantsiliste võimaluste korral on selline lähenemine igati mõistlik ainult, et siin jääb vaid teha head kodutööd teenusepakkuja leidmise osas. Julgen veel soovitada, et mõõdetav veebireklaam saab sinu ettevõttele tulu toovaks, kui kasutad Timo Porvali meeskonna teenuseid.

Kui sinul aga raha palju pole, siis pead asja endale selgeks tegema, et vältida mõttetut raha põletamist.
Siinkohal tooksin mõned olulised põhjused, miks võiksid Google Adwordsi endale selgeks teha.

Säästad raha – see raha, mis kuluks teenusepakkujale, on nüüd sinu käsutuses ja sa kas investeerid selle reklaami või millegi muu jaoks.

Omad kontrolli – vastutad ise selle eest, kuna täpselt reklaame näidatakse ja millal kampaania lõpeb. Näed täpselt, kui kallilt või kui odavalt sa oma klikid kätte saad. Või siis, millised märksõnad söövad reklaamieelarvet ja millised on sinule tulusad. Ühesõnaga kõik vajalikud muudatused saad ise kohe ellu viia.

Määrad eelarve ise – sa ei saa üle kulutada, kui oled oma Google seadistustes selgelt määranud oma päeva eelarve ning kampaania lõppkuupäeva.

Kodutöö võtab küll aega, kuid kui natuke vaadata Google enda videosid Google Adwordsi reklaami tegemise kohta, siis saad selge pildi, kuidas toimida õigesti. Samas mõned olulised punktid tahaksin siin siiski veel välja tuua.

Mida Adwordsi konto seadistamisel teha tuleb?

See on lihte ja intuitiivne ja see ei võta aega rohkem kui mõni minut.

Konto seadistamine

  • Sisesta Google otsimootori otsingusõnadeks Google Adwords ja vali esimene tulemus ja registreeri Adwordsi kasutajaks või
  • Logi oma Google kontoga sisse ja Vali Google Adwords.
  • Logi oma Google kontoga sisse ja Vali Google Adwords.
  • Kontrolli, et aeg oleks Eesti ja rahaühik euro.
  • Kliki linki Sign in to your AdWords account.
  • Kõigepealt siis alustame oma kampaaniaga –> Vali Kampaaniad –> Uus kampaania
  • Lisa oma kampaaniale nimi –> see on vaid enda jaoks.
  • Järgmises valikus Asukohad ja keeled (Locations and Languages) saad valida, kus maal sinu kampaaniaid näidatakse, meie näiteks Eestis ja keele valikuteks olgu eesti, vene ja inglise (kuna osad otsivad google.com, osad google.ee ja osad google.ru ning ka arvuti keele seadistused on erinevad).
  • Võrgud ja seadmed (Networks and devices) alt vali Võrgud (Networks) –>Lase mul valida (Let me choose…) ja sealt lülita Display-võrgustik välja, kuna ei soovi kasutada veebilehtede teksti siseseid reklaame.
  • Seadmed (Devices) alt võid jätta nii arvutid kui mobiilid sisse.
  • Valikust Pakkumine ja eelarve (Bidding and budget) peab olema valitud Määran klikkide pakkumised käsitsi, nii saad oma eelarve hoida ise kontrolli all.
  • Vaikepakkumine (Default bid) –> maksimum summa, mille võid panna ühe kliki maksumuseks.
  • Eelarve (Budget) alt saad valida oma päeva eelarve, näiteks 1 või 10 või rohkem eurot.
  • Edastusmeetod (Delivery method) alt saad valida, kas su reklaame näidatakse päeva jooksul või nii ruttu kui võimalik. Kuna me tahame teada, missugune meie reklaamidest annab parimaid tulemusi, siis sobib variant Kiirendatud: näitab reklaame niipea kui mõistlikult võimalik (Accelerated: Show ads as quickly as possible.)
  • Täpsemad seaded (Advanced settings) alt vali kampaania algus- ja lõpuaeg ning kui tead, mis kell või mis nädalapäevadel su kliendid internetis käivad, siis ka see täpne aeg.
  • Kliki nuppu Salvesta ja jätka

See seadistamise jutt on küll pelgalt kirjeldav, kuid siiski nõuandev ja kui vaatad videod üle, siis oled palju teadlikum kui keskmine Google Adwordsi kasutaja. Proovi järgi ja sinu otsimootoriturundus jõuab järgmisele tasemele.

Järgmises postituses jätkame Google Adwordsiga reklaamikampaania tegemiseks vajalike nippide ja soovitustega.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.