Oled sa huvi tundnud, kuidas sinu kodulehe külastajad liiguvad lehel, millistele elementidele klikitakse ning kas jõutakse ka sisulehe lõppu? Nendele küsimustele aitab vastuseid leida Hotjar.

Mis on Hotjar?

Hotjar on kodulehe analüütika ja tagasiside tööriist, mis võimaldab sul oma kodulehe külastajatest paremini aru saada. Samas Hotjar ei ole Google Analyticsi alternatiiv.

Hotjariga saad luua soojakaarte ja külastajateekondasid (funnels), salvestada külastusi, analüüsida vorme ning küsida külastajatelt tagasisidet.

Vaata ka Hotjari tutvustavat videot.

Hotjaril on olemas nii tasuta kui ka tasulised paketid. Kui sinu kodulehel pole veel palju liiklust, siis tasub alustada tasuta paketiga.

Tasuta pakett on mõeldud nendele, kelle kodulehel on vähem kui 2000 külastust päevas.

Tasuta paketiga saad:

  • salvestada kuni 300 videot;
  • luua kuni 3 soojakaarti ja külastaja teekonda (funnel);
  • analüüsida kuni 3 vormi;
  • luua kuni 3, igat tüüpi, külastaja tagasiside küsimustikku.

Kui sul on mitu lehte, siis iga kodulehe jaoks tuleb valida oma pakett.

Hotjar – sinu kodulehe abimees

Kodulehe muudatusotsused peavad põhinema reaalsetel andmetel, mitte sinu kõhutundel.

Sa oled valmis saanud oma uue kodulehe, kuid väga vähesed sooritavad sinu poolt soovitud tegevusi. Milles võiks olla põhjus?

Sellele küsimusele pole otsest vastust, sest kõik oleneb sinu sihtgrupist. Just sellel põhjusel tuleb vaadata ja analüüsida oma kodulehe külastajaid.

Kui sa ei tea, millistelt lehtedelt ja miks sinu kodulehe külastajad lahkuvad, siis tegelikult ei tea sa ka, milliseid muudatusi peaksid oma veebilehel tegema.

See tähendab seda, et sa peaksid uurima, kuidas sinu kodulehe külastajad liiguvad sinu lehel ja mida nad seal teevad. Nende andmete põhjal saad püstitada omale hüpoteesi(d) kodulehe A/B testimiseks.

Soojakaardid

Hotjaris on kolme tüüpi soojakaarte.

1. Click and Tap soojakaart aitab sul aru saada, millistele elementidele külastajad klikivad. See soojakaart aitab sul aru saada, kas külastajad üldse klikivad linkidele või klikitakse kodulehe elementidel, mis pole tegelikult lingid.

Hotjari soovitused

Kui näed, et piltidele ja/või tiitlitle, mis pole lingid, klikitakse palju, siis võimalusel muuda nad lingiks, mis viitab sobivale sisulehele või avab informatiivse hüpikakna.

Kui lehe allpool on sisu, millele klikitakse palju, siis võiksid tõsta selle sisulehe osa ülespoole, et külastaja kohe näeks olulist infot.

2. Move soojakaart annab ülevaate hiire liikumisest ühel sisulehel, mis näitab sulle, millised elemendid püüavad külastaja tähelepanu.

Hotjari soovitused

Kui sa näed, et lehel on tähelepanu saanud kõik muud elemendid peale CTA nupu või põhisõnumi, siis võiksid mõelda sisulehe muutmise peale.

Ehk on lehel liiga palju külastaja tähelepanu hajutavaid elemente või CTA nupp pole piisavalt silmapaistev.

3. Scroll soojakaart näitab kui kaugele külastajad ühel sisulehel jõuavad. Mida pikem leht, seda tõenäolise on, et lehe lõppu väga paljud külastajad ei jõua. Seega lehe ülaosas peaks olema alati kõige olulisem info.

Hotjari soovitused

Kui näed, et lehe lõppu ei kerita, siis kontrolli, et lehe lõpus poleks kõige olulisemat infot.

Samuti vaata kriitilise pilguga üle lehe disain, kui ilma kerimata lehe vaade lõppeb valge alaga, siis ei pruugi külastaja aru saadagi, et sellel sisulehel on veel infot.

Hotjar vale jalus
Hotjar above the fold vaade

Vasakpoolsel on pildil olukord, kus külastaja ei pruugi aru saada, et lehel on veel sisu. Kuid parempoolsel pildid on näha ka pealkiri, mis on piisavaks vihjeks, et allpool on veel sisu olemas.

Külastajate teekonnad

Külastaja teekond aitab sul aru saada, millisel sammul ehk lehel kaotad sa kõige enam oma külastajaid. Ideaalis peaks sul olema loodud teekond iga olulisema eesmärgi/soovitud tegevuse kohta.

Hotjari soovitused

Külastaja teekonna loomiseks tuleb sul kõigepealt mõelda, millise soovitud tegevuse kohta sa tahad luua teekonna. Selleks võib olla näiteks päringu saatmine või toote ostmine.

Järgmiseks sammuks on mõelda, kuidas ehk milliste lehtede abil külastaja peaks jõudma selle tegevuseni.

Näidisteekond: Avaleht > teenuste leht > konkreetne teenus > tänan-leht.

Külastuste salvestamine

Kodulehe külastuste videote vaatamine aitab sul aru saada, kuidas sinu kodulehe külastajad liiguvad lehel ja mida nad täpselt veebilehel teevad. Videote vaatamine võib välja tuua ka mõne kitsaskoha või tehnilise probleemi.

Just külastajate salvestamise võimalus muudab Hotjari väga kasulikuks tööriistaks, millega oma kodulehte analüüsida.

Näiteks meie nägime, et Veebilehe analüüsi koolituse lehel ei kohandud erinevate seadmetega kõik pildid ja video korrektselt. Nüüdseks on kõik vead parandatud.

Kui salvestad ja vaatad oma kodulehe külastajaid, siis võid samuti leida vajalikku infot oma kodulehe kohta, mida muidu ei pruugi sa tähelegi panna.

Hotjari tasuta paketiga salvestatakse kõik külastused, kuid tasuliste pakettidega saad juba valida, milliste sisulehtede puhul salvestatakse veebilehe külastus.

Kahjuks on Hotjaril aeg-ajalt probleeme kodulehe CSS koodist arusaamisega, mis tähendab, et videos ei näe sinu koduleht välja selline nagu ta reaalselt on. Siiski Hotjar töötab selle nimel, et see anomaalia eemaldada.

Vormide analüüs

Kui su kodulehel on pikad vormid, siis tasub analüüsida ka vormide täitmist. Hotjar näitab sulle, mitu külastust on lehel olnud ning milline on vormi conversion rate.

Vormi raportist näed, millist välja täideti kõige kauem, millised väljad jäeti täitmata, milliseid vastuseid muudeti ning milliste väljade juures väsivad külastajad ära ehk millal jäetakse vormi täitmine pooleli.

Selline näeb välja vormianalüütika raport.

Lühikeste vormide puhul ei ole vormianalüütika oluline, kuid kui vormil on juba 6 välja, siis võiksid analüüsida, kuidas vormi täidetakse.

Kasutajate tagasiside

Hotjar võimaldab küsida külastajalt lehele tagasisidet. Samuti saad küsida külastajalt enne lehelt lahkumist, miks ta lehelt lahkus või kas ta leidis lehelt vajaliku info.

Kuidas siduda Hotjari WordPressiga?

Hotjari ja WordPressi sidumiseks on sul kolm võimalust:

1. Jälgimiskood ehk tracking code tuleb lisada <head></head> tag’ide vahele.
See tähendab, et kood peaks olema lisatud header.php faili. Kui kujunduse seadetes on lubatud javascripti kood enne </head> tag’i, siis lisa kood pigem sinna.

2. Plugina abil.
Hotjar Connecticator on loodud just Hotjari jälgimiskoodi kodulehele lisamiseks. Muidugi võid ka kasutata ka mõnda teist pluginat, mis võimaldab enne tag’i lisada javascripti  koodi.

3. Google Tag Manager’i abil.
Vaata Hotjari õpetust, kuidas siduda Hotjar Google Tag Manageri abil.

Kas tekkis huvi kodulehe analüütika vastu? Tule veebilehe testimise koolitusele. Koolituselt saad selged juhised, kuidas kasutada Hotjari tarkvara, kuidas viia läbi A/B testimist ning milliseid Google Analyticsi andmeid peaksid rohkem jälgima.

Kohtume koolitusel 🙂

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda