Facebook on suurepärane kanal reklaami tegemiseks ja paljud ettevõtted kasutavad seda väga edukalt oma kampaaniate tegemisel või igapäevases turunduses. Ometi kurdavad mitmed selle kanali reklaamiteenuseid kasutavad firmad, et sellest pole erilist kasu olnud. Miks see on nii?

4 soovitust, mis annavad Facebookis paremaid tulemusi

Turundamisel ja reklaamimisel Facebookis peaksid loomulikult olema kursis ka sellega, kuidas vältida Facebookis suuremaid vigu ja on soovitav, kui sinu Facebooki sisustrateegia oleks samuti selgelt välja töötatud.

Selleks, et sinu Facebooki turundus ja reklaam oleksid efektiivsemad, rakenda ja katseta alltoodud nelja soovitust.

1. Kasuta selgeid ja eristuvaid pilte

Oma reklaamis kasuta pilte, mis annavad sinu sihtgrupile kiirelt aimu, millega on tegu. Kuna pildi mõõtmed on piiratud ja teksti võib olla vaid 20%, siis seda väikest ala pole mõtet pisikese teksti ja arusaamatu pildikribuga koormata. Kasuta pilte, mis eristuvad teistest reklaamidest.

Võid katsetada erinevate taustavärvidega, kujunditega kui ka lihtsalt tekstiga. Samuti võib pildile lisada raami, mille värv aitab reklaami paremini teistest esile tuua.

Siin on kolm näidet Facebooki reklaami juures kasutatavatest piltidest, mida valisin Facebookis mulle näidatud reklaamide seast artikli koostamise hetkel. Mida need pildid teile ütlevad? Milline on sinu arvates parim, kas reklaam 1, reklaam 2 või reklaam 3, mis kommunikeerib kõige paremini?

Reklaamid facebookis

2. Suuna liiklus maandumislehele, mitte avalehele

Reklaam Facebookis on alati tulemuslikum, kui reklaamile klikkija suunata spetsiaalsele maandumislehele. See võib olla kampaanialeht sinu veebilehe juures või sinu fännilehe juurde loodud maandumisleht, mille eesmärk on suunata külastaja konkreetsele tegevusele.

Kui sa pole juhuslikult mõni suurfirma, kes võib endale lubada reklaami suunamist oma kodulehe avalehele, sest tema reklaamieelarve pole võrreldav sinu omaga, siis tea, et lihtsalt avalehele või ajajoonele makstud liikluse suunamine võrdub raha põletamisega. See tähendab, et need külastajad lihtsalt sellisel juhul teevad oluliselt vähem soovitud tegevust.

Lihtne selgitus sulle, miks reklaamiliikluse suunamine kodulehe avalehele on raha kulutamine.

  1. Avalehel on palju linke, mis viivad külastaja tähelepanu mujale. Need on justkui augud veeämbris, mille kaudu vesi (loe reklaamiraha) minema voolab.
  2. Avalehel peab külastaja hakkama otsima ehk tegema tööd, et leida üles see mida reklaamiti. Me oleme laisad, kärsitud ja tahame kohe saada seda, mida relkaamis lubati. Kui ta kohe reklaamitut ei leia, siis ta lahkub lehelt.

Loomulikult sõltuvalt reklaami või kampaania eesmärgist võib promoda oma firmat, konkreetset toodet, populaarseid postitusi, kuid sellel liiklusel peab siiski olema nii öelda lõppjaam, kus nad peaksid peatuma ja seda tuleb mõõta ja jälgida.

3. Testi oma reklaame

Kõige lihtsam viis oma reklaami efektiivsust mõõta on testida reklaami pilte, pealkirja ning sõnumit. Näiteks kui sa jooksutad reklaamides pidevalt samu pilte, siis ei saa sa kunagi teada, milliste piltide puhul saaksid rohkem klikke.

Tee kaks ühesugust reklaami, kuid erinevate piltidega ja vaata, mis saab rohkem klikke ja mille puhul tehakse rohkem soovitud tegevusi. Kaotaja vaheta uue vastu välja.

4. Facebooki reklaami sihtimisel ole täpne

Reklaami sihtimine on Facebookis vägagi täpne ja selle koosmõju avaldub eri võimaluste kombineerimises. Näiteks kasuta kindlasti võimalust nagu sihtimine Interests, Behaviors ja Demographicsi järgi. Selles osas saad näiteks lisada ka fännilehti, mis võivad huvitada ka sinu potentsiaalseid kliente. Tee endale selgeks, milliste ettevõtete fännid võivad olla ka sinu tulevased fännid ja näita oma reklaame neile.

Samuti saad lisaks riigi ja vanuse, hariduse ning mitme teise faktori selekteerimise võimalustele sihtida asukoha põhiselt. Siin avaneb ka sulle koht sihtida neid, kes on oma Facebooki fännilehel märkinud mõne huvi, eelistuse või oleku nagu äri, väikeettevõtte omanik, kokkamine, facebooki fännilehe administraator või auto huviline jne.

Reklaami sihtimine Facebookis

Reklaami sihtimisel ole loov ja kombineeri.

Reklaami planeerimisel ja koostamisel on palju teisi soovitusi, mida jälgida ja millest kinni pidada, näiteks reklaami tegemise reeglid, kuid nende nelja nõuande rakendamine peaks sinu reklaami tulemusi parandama.

Facebook pixel ja remarketing

Nendest ja mitmetest teistes Facebooki turunduse ja reklaami teemadest räägime põhjalikumalt Facebooki reklaami koolitusel, kus ongi fookus Facebookis rekaalaami tegemisel. Katseta ja proovi ise järgi või kohtume peagi saabuval koolitusel.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.