Oled otsustanud asuda ettevõttega Facebookis aktiivselt tegutsema, aga tekib küsimus, millest alustada. Facebooki sisustrateegia loomine on kõige esimene ja tähtsam ülesanne. Vastasel korral oled kui üksik laev ulgumerel, teadmata millisesse sadamasse peaksid jõudma.

Meelde tasuks jätta tõsiasi, et sisu ja ainult sisu on see, mille pärast inimesed tulevad Facebookis sinu juurde tagasi ning seda karmis olukorras, kus 90% Facebooki kasutajatest ei tule mitte kunagi tagasi sinu postitusi lugema, juhul kui sa ei paku väärt sisu.

Sisustrateegia loomisel alusta sellest, et pane paberile kirja kõik need teemad ja kitsaskohad, mis võiks sinu sihtgruppi Facebookis huvitada. Seda ülesannet on lihtsam teha mitmekesi nn ajurünnakuna. Samuti tasub küsida otse oma klientidelt, et millist sisu nad Facebookis ootaksid?

Tegevusplaan Facebookis turundamiseks

Järgnevalt annan sulle väga täpsed juhised, mida peab üks lihtne turundusplaan Facebookis sisaldama. Sinu ülesanne on alltoodud punktid läbi mõelda ja koostada sarnane dokument, mis aitab sind Facebookis turundamisel ja kursi hoidmisel. Kirjuta lahti ja pane paberile järgmised punktid.

1. Mis on Sinu Facbooki lehe peamine ülesanne?

Näiteks KoduleheKoolitused soovivad Facebookis aidata oma sõpru kodulehe tegemise ja turundamise osas tekkivate küsimuste korral, aga samas pakkudes ise regulaarselt väärt informatsiooni ja nõuandeid. Me oleme sõbralikud, abivalmid ning vastame alati igale lugeja esitatud küsimusele nii kiiresti kui võimalik. Valdav suhtlemise toon on toetav, julgustav ning mõõdukalt humoorikas seal, kus kohane.

2. Profiili tutvustus. Kes on sinu sihtgrupp?

Iga kord kui hakkad sina või hakkab sinu meeskonnast keegi uut postitust kirjutama, siis esimese asjana peab kirjutajal olema selge pilt, kes on see inimene kellele see postitus läheb, kes on see lugeja?

Näiteks meie lugeja on 25 – 50 aastased väikeettevõtjast/mikroettevõtjad mehed ja naised Kalle ja Malle, kes tahavad oma kodulehe tegemise, arendamise ja turundamisega ise hakkama saada, kuna puudub ressurss teenuse sisse ostmiseks. Nad tahavad läbi oma kodulehe rohkem müüa. Nad ei soovi iga liigutuse eest maksta teenuse pakkujatele ning käia lunimas tuttavaid ning oodata, millal keegi neid nende probleemide korral aitab.

3. Mida Facebookis postitada?

Oled kindlasti kuulnud ütlust, et „sisu on kunn“, kuid paraku kuulen ettevõtjatelt ikka ja jälle, et pole millestki kirjutada. See on vaid ettekääne ja tegelikult on väga palju teemasid, mida postitada.

  • Paku kontsentreeritud uudiseid
  • Iga postitusega peaks kaasnema teemakohane pilt (video on samuti hea)
  • Väärt soovitusi või nõuandeid, mida saab näiteks kohe rakendada
  • Iga postitusega tuleks ärgitada lugejaid avaldama arvamust
  • Tuleks teha teemakohaseid ja positiivseid üleskutseid või algatusi
  • Küsi tagasisidet teenuse või toodete kohta
  • Küsi nn luuravaid küsimusi sihtgrupi eelistuste kohta
  • Küsi isegi seda, mis teemadel nad sooviksid saada järgmiseid postitusi
  • Samuti võid jagada kellegi arvamusi ise seda kommenteerides
  • Näita oma töid ja tegemisi ja tulemusi, mille üle tunnete ise rõõmu
  • Küsi intrigeerivaid küsimusi ja ka lugeja arvamusi
  • Postita naljakaid, ent teemakohaseid pilte ja videosid
  • Käimasolevad kampaaniad ja sellega seonduvad vestlused, sagedasemad küsimused
  • Soovid tähtpäevade puhul
  • Kiida ja too esile oma tublisid kliente, kui nad on midagi hästi teinud
  • Millest konkurendid kas räägivad või ei räägi
  • Igasugused teemakohased TOP-id lähevad lugejatele väga korda. Otsi välja ja avalda.

Kindlasti ei tohi unustada tänada igat kommenteerijat. Samuti vasta nii kiiresti kui võimalik igale saabunud kommentaarile.
NB! Otsest müüki ei ole soovitav teha. Vähemalt mitte oma aktiivsel esimesel poolel aastal.

4. Kui tihti ja kuidas postitatakse teie fännilehel?

Reegel nr 1: Oma ettevõtte Facebooki lehel ei tohi postitada tühja loba. Kui pole midagi öelda, siis parem ära postita midagi.

Reegel nr 2: Nädalavahetusel inimesed puhkavad ning siis pole erilist mõtet postitada, vähemalt mitte laupäeval, sest inimesed puhkavad siis kõige suurema tõenäosusega.

Reegel nr 3: Postita regulaarselt, sest siis lugeja teab oodata uut sisu.

Reegel nr 4: Kui postitad nädalas 2 kuni 3 korda, siis ei muutu sa väga tüütuks ning selle intervalliga oled pidevalt pildis. Parem postita hommikul kui õhtul, kuid see sõltub siiski sihtgrupi harjumustest. Selgita välja, millal nad kõige tihedamini Facebookis on.

Reegel nr 5: Suhtle kui võrdsega positiivses toonis ja ole alati abivalmis ning julgustav.

Reegel nr 6: Postituse lõpus tee alati üleskutse mingile tegevusele, sest tegevuse korral jõuab see palju enamate inimesteni. Olgu üleskutse kas või arvamuse avaldamisele.

5. Kes vastutab konkreetse postituse sisu eest?

Enne igat postituse teksti tuleks sulgudesse kirjutada, kes on autor, kes seda postitust teeb. Seda juhul kui on tegu mitme administraatori või lehe haldajaga. Selline viis on isiklikum ja see mõjub paremini kui firma X. Kui haldajaid on mitu, siis võib määrata, kes katab mingid teemad ning kes millal postitab.

6. Kui kiiresti reageeritakse küsimustele ja kommentaaridele?

Vasta igale postitusele alati nii kiiresti kui võimalik, sest kui keegi küsib midagi siis Facebookis oodatakse vastust kiiremini, kui näiteks teistes kanalites. Nii näitad üles ka hoolivust, mida potentsiaalsed kliendi hindavad kõrgelt.
Täna alati küsijaid huvi tundmast ja kommenteerijaid personaalselt. See läheb neile korda.

7. Kui midagi läheb halvasti või kuidas vastatakse negatiivsele postitusele?

Kui näiteks on lugeja mingil põhjusel teie peale pahane, siis selgitage see põhjus välja. Alati kui lugejal on õigus, siis tuleb avalikult oma vigu tunnistada ja lubada, et probleemid saavad lahendatud ja seda kindlasti määratud ajaks.

Kui lugejal ei ole õigus või teie arvamused lähevad lahku, siis tuleb oma seisukohta põhjendada ja jääda endale kindlaks.

Vältida tuleb kindlasti emotsioonidesse laskumist, sest see näitab sind nõrgana ja ebakindlana.
Või kui sa ei tea tema küsimusele vastust, siis ütle, et sa ei tea vastust, aga sa võid sellele vastuse anda näiteks järgmisel päeval. Keerutamine ja hämamine ei jäta sinust professionaalset muljet.

8. Koosta graafik, millal midagi postitatakse?

Näiteks postitused tehakse igal nädalal kolmapäeviti ja neljapäeviti, kuid kui on rohkem midagi asjalikku öelda, siis võib teha ka sagedamini ja näiteks viidata blogi postitustele. Soovitav on võimalusel postitus lisada käsitsi, sest automaatsel sünkroniseeritud blogi postitusel on vähem kaalu.

Graafik – kes millal midagi postitab

Nädal Teema/Pealkiri<b/b> Kes postitab
1. Uue aasta tervitus Paula
1. Trendid uuel aastal meie vallas Paula
2. Miks rikkamad saavad rikkamaks ja.. Mehis
2. Kuidas võtta kaalust alla kahe kuuga 10 kg Mehis
3. Kas eelistada palju sõpru või häid … Mehis
3. Uudis, mis läheb korda … Paula

Alusta oma Facebooki sisustrateegia loomisega täna

Iga uus liituja teeb sulle rõõmu ja kõik need, kellega sa väärt sisu ja aega Facbookis jagad, on tegelikult sinu sõnumi kandjad ja levitajad ning nad püsivad sinu infoväljas pikki aastaid. Sinu ülesanne on vaid oma sõpradele anda infot, mis neile korda läheb.

Kui soovid Facebookis turundamisega hakata tõsisemalt tegelema, siis koosta samasugune lihtne sisustrateegia plaan ja sinu elu muutub palju lihtsamaks.

Siit leiad järgmise kursuse „Sotsiaalmeedia turundus ja Facebooki koolitus“ ning selle esimese tunni esitluse teemal Facebooki sisuturundusplaani koostamine.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.