E-poe koolituse parema tulemuse aluseks on aktiivne omavaheline suhtlus ettevalmistuste küsimustes juba enne koolitust.
Selleks, et koolituse tulemus oleks praktiline ja mõõdetav, annangi mõned nõuanded, mida saaks e-poe koolitusele tulija eelnevalt ette valmistada.

Kirjelda oma sihtgruppi

Iseloomusta võimalikult täpselt, millised inimesed kuuluvad sinu sihtgruppi. Mis on nende probleemiks, milline on nende sissetulek, kus nad töötavad, mis keelt nad räägivad, milline on nende arvutikasutamise oskus, mida nad tulevad sinu e-poest otsima, mida nad väärtustavad, kas kvaliteet on tähtis, kui hinnatundlikud nad on jne. Mõtle hoolega läbi ning kirjuta üles.

Miks on tähtis tunda oma sihtgruppi? Aga sellepärast, et siis oskad koostada oma e-poe avalehele just neile kordaminevat sõnumit ning tead, kuidas neile teha parimaid pakkumisi ja lahendada nende probleeme selliselt, mis teeb sinu kliente õnnelikumaks.

Joonista välja oma e-poe ülesehitus ehk struktuur

Kui tuled koolitusele ja sa ei ole oma e-poe struktuuri selgelt endale kirja pannud, siis kulub selleks koolituse käigus liiga palju väärtuslikku aega.
Mõtle läbi, milliseid kategooriaid ja alamkategooriaid hakkab sinu e-pood sisaldama. Need peaksid olema loogiliselt ülesehitatud. Mis on need kõige tähtsamad lingid, mis hakkavad sinu peamenüüs olema ja mille kaudu külastaja liigub sujuvalt oma soovitud tooteni. Kui oled selle enne koolitust valmis teinud, siis saada koolitajale see ülevaatamiseks.

Sisuliselt pead välja joonistama külastaja ostuteekonna sisulehtede kaupa lõpetades tänan lehega. Väga paljud ei mõtle seda enne koolitust põhjalikult läbi ja seetõttu ei saa nad koolitusel ka nii head lõpptulemust kui võiks. Kui ei oska sellega kuskilt alata, siis alati tasub küsida julgelt abi koolitajalt, kes hakkab sulle e-poe tegemist õpetama.

Kui sinu e-pood on veel planeerimisfaasis, siis saad kindlasti häid mõtteid eelmisest postitusest pealkirjaga E-poe koolitus: Kuidas panna e-pood rohkem müüma?

Otsi oma e-poele sobiv kujundus

Kui sobiv kujundus on enne koolitust sul juba olemas, siis saad koolitusel keskenduda rohkem e-poe tehnilisele tegemisele. Koolitusel kasutame kasutajasõbralikku ja lihtsat ning kergesti õpitavat e-poe moodulit WordPress WooCommerce, mis on vabavara.

Tasuta vs tasuline kujundus
Kui oled äriettevõte, siis peaksid veebis olema esindatud väljapeetult ning mõjuma professionaalselt. Kõik tasuta kujundused ei ole alati hea väljanägemisega ning kujunduslikud ja tehnilised võimalused on piiratumad kui tasuliste puhul.

Sellel kursusel ei õpetata tegema kujundusi ja seda ei tee ka sulle koolitajad, sest vastasel juhul läheks koolitus koos oma spetsiaalse rätsepalahendusega sulle liiga kalliks maksma. Küll aga aitame sul leida sobiva kujunduse, kus tuleb ehk mõningaid väiksemaid muudatusi teha, aga see pole probleem. Logod, taustad, värvid, fondid – kõik on muudetavad.

Võta kaasa toote-teenuse materjalid

Tee valmis toote või teenuste kohta tutvustavad artiklid (kirjeldused), milles kirjeldad;

  • toote/teenuse parameetreid, omadusi või protsessi;
  • väärtust ehk kasu kliendile;
  • kuidas sinu toode/teenus lahendab kliendi probleeme.

Võta kaasa võimalikult hea kvaliteediga pildi- ja videomaterjal ning kõik muu sisu, mis aitab kliendil teha valikuid või ostuotsust.

Sinu e-pood näeb hästi koostatud ja liigendatud sisuga palju paremini välja kui ilma sisuta. Sisu loomine ja paigutus koos piltidega annabki sinu e-poele oma õige näo. Kui sa sisu ei pane, siis sinu e-pood jääb nii visuaalselt kui sisuliselt mõttetuks leheks.

Kahepäevane e-poe koolitus annab tulemusi kui…

Tavaliselt saavad hästi ettevalmistunud osalejad oma e-poe koolituse lõpuks valmis. Kuid see eeldab igalt osalejalt tõsist aktiivust ning töökust kahe koolituspäeva vahel ja koolituse ajal.
Kui aga jääb midagi olulist tegemata või tekivad siiski peale koolitust küsimused, siis selle koolitusega kaasneb igale osalejale tasuta kuus kuud veebiabi.

Järgmine WordPressi e-poe koolitus on peagi ukse ees ja arvuteid jagub vaid kaheksale kiiremale.