Peagi on tulemas e-poe koolitus WordPressi platvormil.
Täna on paljudel ettevõtjatel justkui kinnisidee luua kindlasti oma e-pood. Raskem osa selle loomisest on aga see, kuidas panna oma e-pood paremini müüma.
Selleks, et aidata külastajal oma valikuid teha või suunata teda tegema sinu poolt enim soovitud tegevusi, annan mõned soovituslikud elemendid või tähelepanekud, mida oma veebipoes kasutada.
Kasuta kvaliteetseid toote pilte
Kui sul on tootest või teenusest keskmise või kehva kvaliteediga pildid, siis parem ära neid pane. Jätad enda ettevõttest ebaprofessionaalse kuvandi. Eriti hea oleks kui saaksid oma toote või teenuse kasutamise kohta näidata klienti harivat videot. Samuti võiks videos rõhutada kliendile tekkivat kasu.
Pane hinnad välja
Mõned ettevõtted ei pane oma e-poes hindasid välja. Enamus külastajaid aga soovib näha hindasid ja kui neid ei ole, siis esimene asi, mida nad teevad on see, et lähevad uurima konkurendi e-poodi. Võib- olla sul pole võimalik täpseid hindasid panna, siis pane vähemalt orienteeruvad hinnad või kalkulaatorid, millega saab arvutada orienteeruva hinna. Tõsi, viimne variant kehtib rohkem teenuste puhul, kuid enamus toodetele on võimalik panna konkreetne hind.
Kasuta kontrastsuse printsiipi
Põhimõte on selles, et lisad oma toote/teenuse juurde võrdluseks kas sarnase või täiuslikuma kauba, mille hind on näiteks 5 korda kallim. Eesmärk on müüa seda odavamat ja kui keegi ostabki selle kallima toote/teenuse, siis on sul hea päev.
Ostuteekond olgu lihtne ja hästi läbimõeldud
Püüa oma teenuse/toote pakkumise protsess või kulgemine selgelt ja arusaadavalt esitada või sõnastada, et klient saaks täpselt aru, kuidas asjad hakkavad toimuma, mida tegevused ostuks sisaldavad ning kui kaua see orienteeruvalt aega võtab.
Kas e-poes on läbi mõeldud:
- struktuur ja kategooriate jaotus;
- ostukorvi asukoht ja nähtavus;
- klienditeenindaja kontaktid ning suhtlemise võimalus;
- kuidas toimub maksmine ja milliseid etappe see täpselt sisaldab.
Kasuta oma e-kaubamajas usaldusmärke või tuntud märke
Pole vahet kas sinu juures saab maksta krediitkaardi või pangalingiga, kuid usalduse tõstmiseks on hea näidata makseteenuseid pakkuva firma logosid. Teadupärast on inimestele tuttavad pangad usaldusväärsed ja kui ka sina teed nendega koostööd, siis mõjub see igati positiivselt. Näita neid usaldusmärke nähtaval kohal. Usalduse saavutamine veebis on üks sinu edu aluseid.
Tee hästi müüvatest kaupadest edetabel
Inimestele meeldivad kõiksugused edetabelid või mingil kriteeriumi põhjal moodustatud top tooted/teenused. Artikleid, kus pealkiri viitab mingile top-ile loetakse rohkem kui neid, mille pealkirjas see puudub. Samuti mõjutavad sellised põhjendatud toodete/teenuste topid külastajate valikuid. Kord kuus või kvartalis koostatud värske toodete top aitab müügile kaasa.
Avalda avalehel päeva või nädala pakkumine
Soodne päevapakkumine aitab jällegi suunata inimeste valikuid ning eriti hästi mõjub see siis, kui selle hind on tavahinnast oluliselt madalam. Päeva või nädala pakkumisega on võimalik kasutada nõnda nimetatud defitsiitsuse printsiipi, kus antakse huvilistele teada, et pakkumiste arv ja/või kehtivus, mis peaks tekitama tunde, et sellest on võimalik ka ilma jääda. Ära üle pinguta.
Lase külastajatel ise komplekteerida oma teenus või toode
Oletame, et pead mingi konkreetse margi autopoodi, siis minul kui selle automargi fännil oleks ülimalt hea meel kui sa annaksid mulle oma kodulehel võimaluse ise komplekteerida sobiv auto.
Näiteks saan valida värvi, võimsuse, keretüübi, erinevad lisad, sisustuse jpm. Sealjuures näen, milline on mingi komponendi hind ja lõpphind. Lõpuks olen kokku pannud enda unistuste auto ning soov seda osta on mul väga kõrge.
Personaliseeri pakkumised
Õigel poepidajal on selge ülevaade, mille peale ja kui palju kulutavad raha püsikliendid. Nii ka sina võiksid käituda ja teha unikaalseid pakkumisi oma püsiklientidele kas või paar korda aastas. Nad võtavad seda pakkumist väga isiklikult ja soojalt vastu. Võimalusel tuleks ka need personaalsed pakkumised automatiseerida.
Kasuta ristmüügi võtteid ja tõstad käivet
Oletagem, et sul on näiteks e-pood, kus müüd kuulsate brandide huulepulkasid ja sellega kitsalt seotud kaupa, siis rusikareegel on see, et kauba hinnast ca 30% väärtuses on mõistlik midagi seonduvat lisaks pakkuda. See võib olla näiteks ideaalselt kokku sobiv pintsel või mõni muu vajalik vahend.
Sa võid ka ristmüüki teenuse pakkumise puhul kasutada, kuid oluline on meelde jätta see, et kui klient on ostukorvi midagi lisanud või teinud ostuotsuse, siis pakkudes sobilikku ja väärtust loovat kõrvale oluliselt madalama hinnaga, on see tavaliselt aktsepteeritav.
Komplekti pakkumine
Komplekt on kindlasti ihaldusväärsem kui üksiktoode – emotsionaalselt tahab klient pigem seda komplekti kui üksikut toodet – ning kui teed selle veel majanduslikult otstarbekaks ka, saab ta seda ostu endale ka ratsionaalselt põhjendada.
Näita/visualiseeri ostukorvi sisu
Näita kliendile, mida ta on enda ostukorvi juba lisanud, kui palju see maksab, mis on need valitud kaubad ja kui palju kokku maksavad.
Suuna jõuliselt sõna ja disainiga klient tegutsema
Ära unusta oma toote või teenuse lehel jõuliselt öelda, mida ta peab tegema ning kanna hoolt, et tegevusele viitav nupp oleks domineeriv. Kui sul on palju tooteid ja kõigil on ühesugused nupud, siis tekib nn valikuhalvatus ja lihtsam on ristist see leht kinni panna.
Tee kontakti võtmine lihtsaks
Koduleht võib olla väga hea ja sisukas koos parimate toodete ja teenustega, aga kui ühe hiirekliki kauguselt pole võimalik küsida lisainfot, siis kaotad oma kliendi. Huvilised peavad leidma sinu kontaktid kiiresti. Iga lehe lõpus (jaluses) võiks olla e-posti aadress või telefoninumber, kuhu huvi või probleemi korral pöörduda ja seda koos nime ja aadressiga, et teaksin, kellega ma räägin.
Paku live-klienditeenindust
Eesti e-poodides ei ole see veel väga levinud, kuid need, kes seda kasutavad omavad konkurentsieelist. Kui ma lähen poodi ja mul tekivad toote/teenuse kohta küsimused, mis kohe kindlasti tekivad, siis on eriti mugav saada kiirelt vastused reaalajas klienditeenindajalt.
Paku nähtavalt parimaid garantiitingimusi
Kirjelda lühidalt oma garantiitingimusi ja/või tagastuspoliitikat. Astu garantii pakkumises samm kaugemale kui konkurendid, paku paremat garantiid kui teised. Kui muidu on 14 päeva tagastamisõigus, siis sina paku rohkem, nii palju kui saad. Tegelikult praktika näitab, et väga vähesed inimesed tagastavad. Tagastuspoliitikas räägi lühidalt ja selgelt, mis tingimustel hakkavad mingid protsessid toimuma.
Makse sooritamise turvalisus
Too makse sooritamise juures selgelt välja turvalisuse tagamine. Makse sooritamise käigus tahan ma olla kindel, et minu raha kuidagi kaduma ei läheks või ei satuks valedesse kätesse. Samuti muretsen ma sellepärast kui midagi läheb valesti või ebaõnnestub. Lämmata minu kõhklused ja paku turvatunnet.
Tänan lehe võimalused/nipid
Sageli jäetakse peale makse sooritamist kliendile teatamast, kuidas makse, broneering või registreering õnnestus. Tänan lehel tuleks anda värskele kliendile tagasisidet, kuidas tehing läks. Või kuidas ja millised tegevused hakkavad toimuma peale kliendipoolse olulise tegevuse sooritamist. Vähesed e-poe pidajad kasutavad oskuslikult tänan lehe pinda efektiivselt. Isegi kui tänan leht on olemas, siis jäetakse selle võimalused kasutamata.
Oletame näiteks, et korraldad kodu koristamise koolitusi ning läbi sinu kodulehe on võimalik sellele registreeruda, siis hea mõte on tänan lehel paluda registreerujal lisada 1-2 asjast huvitatud sõbra aadressi, kellele võiks see koolitus huvi pakkuda. Selle kirja edasisaatjate protsent ei pruugi olla teab kui suur, kuid viisakalt ja põhjendatult paludes võib see küündida kuni 20%-ni.
Kinnituskirja või arve saatmine e-mailile
Koos arvega või kinnituskirjaga ostu kohta on hea mõte kui sellesse lisada kliendi ostuga seonduv pakkumine kasutades defitsiitsuse printsiipi. Põhimõtteliselt annad värskele ostu sooritajale teada, et kui ta ostab sinu käest näiteks järgneva kahe päeva jooksul, siis saab ta pakutud kaupa 20% soodsamalt.
Seda võtet soosib asjaolu, et sellised pakkumised või e-kirjad avatakse kliendi poolt küllalt kõrge tõenäosusega, sest see on temaga seotud ja klient on nii öelda veel ostusoe.
Näita, et kohaletoomine on tasuta
Pane näiteks postikulud võimalusel hinna sisse – mulle kui kliendile meeldib, et kojutoomine on tasuta. Paku ka teisi tasuta lisateenuseid ja esita seda nähtavalt kui boonust.
Toote kirjeldus olgu kliendi kasu rõhutav
Sageli piirdutakse toote kirjelduses ainult kuivade andmete esitlusega, mis on sageli mitte midagi ütlevad. Parameetrid on olulised, kuid emotsionaalne väärtus on kõige tähtsam. Selle asemel, et rääkida pikalt tehnilistest näitajatest, räägi parem sellest kui palju ta näiteks närve, raha kokku hoiab või aega võidab ja saab tipptasemel kvaliteeti.
On veel teisigi pisiasju, mida edukas online-poe omanik peaks teadma ja kasutama, kuid sellest juba järgmistel kordadel. Seniks mõtle läbi milline saab olema sinu tulevane e-pood ning tule ja võta vastav e-poe koolitus WordPressi baasil.
Uuri lähemalt
Koolituse hinna sees on e-poe kujundus väärtuses 50€.
Mõned näited koolitusel valminud e-poodidest
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.