Eduka äriblogi jaoks on olulised järgnevad aspektid: strateegia, taktika ja järjepidevus. Kuidas aga panna paika sisuturunduse tegevusplaan ehk taktika detailid ning tagada seeläbi järjepidevust?
Millele on vaja mõelda enne blogiturundusega alustamist?
Kui oled otsustanud alustada äriblogiga või hoopis blogile uue elu sisse puhuda, siis peaksid ausalt vastama järgnevatele küsimustele:
- Mis on blogi eesmärk?
- Kas seatud eesmärk on ajaliselt piiritletud, mõõdetav, realistlik, spetsiifiline ja teostatav?
- Kes loevad sinu blogi? Kas iga tähtsama sihtgrupi kohta on sul olemas kliendiprofiil ehk kliendipersoona?
- Millistest teemadest sa oma blogis kirjutad?
- Kui tihti sa uut sisu toodad? Millal sa postitad?
- Kuidas sa teavitad (levitad) uuest postitusest?
Need vastused aitavad sind blogi tegevusplaani koostamisel.
Näiteks, kui tead, kes on sinu sihtgrupp, siis oskad valida ka teemasid, mis sinu sihtgruppi huvitavad ja millistele probleemidele nad vastust otsivad.
Sisuturunduse eesmärgiks on ju teemakohase väärtusliku sisu loomine ja levitamine oma sihtgrupi seas.
Miks on järjepidevus oluline?
Esiteks uue sisu lisandumisel muudad sa end paremini leitavaks otsingumootoris. Google hakkab sinu lehte märksa tihedamini indekseerima, kui kodulehele lisandub pidevalt uut sisu. Seega aitab järjepidevus tuua lehele rohkem liiklust ja seega ka tulevasi kliente.
Teiseks põhjuseks on sinu blogi jälgijad. Meil kõigil on omad harjumused, samuti harjuvad sinu blogi lugejad ootama uut väärtustpakkuvat sisu.
Kui blogi lugeja saab oma probleemidele vastuse sinu postitustest, siis saavutad sa tema silmis eksperdistaatuse. See tähendab, et oled tõstnud teadlikkust ja usaldusväärsust oma brändi suhtes. Need lugejad on sinu potentsiaalsed kliendid.
Kui aga blogisse uue sisu lisamine on kaootiline, siis ei saa olla sul ka pühendunud lugejaskonda. Nad lihtsalt ei tea, millal nad peaksid uuesti lehele tulema.
Kuidas tagada järjepidevust?
Kõige lihtsam viis järjepidevuse tagamiseks on koostada omale sisuturunduse tegevusplaan.
Küsid miks?
Sest meil kõigil on palju tööd, ning igapäevaste tööülesannete kõrvalt on raske leida aega kirjutamiseks. Tegevusplaan tegelikult distsiplineerib meid panustama oma aega ja energiat, et saavutada ettevõtte blogi ärilist eesmärki.
Lisaks aitab tegevusplaani koostamine sul paika panna:
- Esialgse postituse pealkirja ehk põhifookuse.
- Täpsemad teemad ja märksõnad, millest kirjutad.
- Kellele kirjutad ehk määratleda postituse sihtgruppi?
- Kes postituse kirjutamise eest vastutab?
- Millal postituse avaldad?
- Millised on postituse SEO märksõnad, tiitel ja sildid?
- Mis on postituse eesmärk?
- Milline on postituse pakkumine ja/või üleskutse?
Tegevusplaan koosta omale kolmeks kuni kuueks kuuks. Kui esialgu osutub see liiga raskeks, siis muidugi võid alustada ka kuu ajase tegevusplaaniga. Meie viimati koostasime oma plaani viieks kuuks.
Millega koostada tegevusplaani?
Tegelikult ei ole oluline, kas sul on seina peal joonistatud kalender või kasutad selleks tasulist tarkvara. Oluline on, et sul oleks olemas tegevusplaan, autoritel oleks juurdepääs sellele plaanile ning, et sa jälgiksid koostatud tegevusplaani.
Meie oleme peamiselt kasutanud Google Drive Sheets’is loodud sisuturunduse tegevusplaani malli, mille võid ka omale alla laadida ja kasutada.
Lisaks soovitan sul välja printida ja hoida alati käepärast blogipostituse sisu ja SEO checklisti (asub postituse lõpus). Usu mind, sellest checklistist on sulle tohutult kasu postituse kirjutamisel.
Väikese printsi autori Antoine de Saint-Exupéry tsitaat võtab suurepäraselt kokku sisuturunduse tegevusplaani olulisuse – „Eesmärk ilma plaanita on lihtsalt unistus“.
Tahad teada rohkem sisuturundusest ning strateegiast? Tule meie sisuturunduse koolitusele.
Koolituselt saad häid ideid ja näiteid, kuidas luua oma lugejaskonnale sisu, mida nad armastavad ja ootavad, kuidas juhtida kodulehe külastajat sisu kaudu ning kuidas planeerida ja kirjutada tõhusat müügiteksti, artiklit või blogi.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Häli Maurus
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.