E-pood ei tähenda ainult toodete internetti riputamist, sinna juurde kuulub ka tulemuste analüüs ja veebilehe parendamine, reklaamide loomine ja analüüs, uudiskirjade saatmine ja analüüs, ostutellimuste täitmine, raamatupidamine ja palju muud. Küll aga saad ajakulu minieerida, kui sinu e-pood oleks automatiseeritud.

Meie koolitustel käivad väikeettevõtjad, kellel puudub ressurss osta iga tegevus eraldi teenusena sisse. Seega peab ta päris palju ise ära tegema, samas on vaja leida aeg ka oma põhitegevuseks.

Väikeettevõtja süsteemne e-pood

Sul peab olema automatiseeritud süsteem.

Koolitustel räägime süsteemi olulisusest ja see tõesti aitab aega kokku hoida ja nö joonel püsida. Ilma süsteemita vaid reageerid ja päeva lõpus võib selguda, et tehtud pole midagi.

Mis aitaks e-poodnikul olla produktiivne ja vähendada korduvate tegevuste osakaalu?

Kõigepealt pead teadma, mis on sinu eesmärk? Täpsemalt pead vastama neljale küsimusele:

  • mis on sinu eesmärk;
  • mis on sinu ettevõtte eesmärk;
  • mis on sinu veebilehe eesmärk;
  • mis on sinu kliendi eesmärk?

Eesmärk on seotud tulemustega, mida tahad saavutada. Süsteem on seotud protsessiga, mis viib nende tulemusteni.

E-poe automatiseerimine roboti abil

Las masinad ja programmid teevad tööd sinu eest.

Kui su eesmärgiks on vähendada ostukorvi hülgamise määra ja hoida kokku enda aega järgmistelt tegevustelt:

  • arved ja pakisildid luua;
  • kontrollida panga saldot;
  • panna pakk teele;
  • lisada kanne raamatupidamisse;
  • lisada klient vastavalt ostule õigesse segmenti ja;
  • saata talle tema ostuga seotud uudiskirju;
  • näidata hiljem õiged reklaame FB’s ja IG’s jne,

siis on esimese sammuna vaja üle vaadata ostuprotsess ja kliendi teekonnad.

Ostuprotsess ja kliendi teekonnad e-poes

See on koht, kus süsteem saab kenasti taustal töötada ja sina saad tegeleda muude tegevustega, mis äri ka tegelikult arendab. Nö hõivetööd saad delegeerida oma süsteemile.

Kui mitmele küsimusele saad vastata Jah, see on tehtud?

  • Kas ostuteekond on tehtud külastaja jaoks võimalikult lihtsaks? Kas iga samm, mida külastaja peab tegema, on oluline, iga väli, mida külastaja peab täitma, on ostuprotsessis hädavajalik?
  • Kas on olemas peamised tarne- ja makselahendused?
  • Kas mobiilis on mugav osta?
  • Kas klient saab tellimuse kinnituse ja PDF-arve automaatselt e-kirjana?
  • Kas pakiautomaadi pakisilt luuakse süsteemi poolt?
  • Kas tellimus liigub automaatselt raamatupidamiseprogrammi? Minul on see siiski nii seadistatud, et ise määran tellimuse staatuseks Täidetud ja seejärel alles liigub arve raamatupidamiseprogrammi ja tekib pakisilt.
  • Kas paned ise paki teele või on tellitud teenus (pakkide ladustamine, pakendamine ja saatmine).
  • Kas kliendi andmed liiguvad e-postiturunduse tarkvaras õigesse segmenti?
    • Kui ma ostan viljapuid, siis uudiskirjas võiksin saada infot viljapuude hoolduse kohta;
    • kui ostan maitsetaimi, siis retsepte ja nõuandeid toitude ja pesto valmistamiseks.
    • Kui külastaja ostab Google Analyticsi õpiku, siis hoolimata sellest, et ta liitus uudiskirjaga ja läheb seega õpikute listi, saab ta edaspidi vaid Google Analyticsi teemalisi uudiskirju, sest ostuprotsessi käigus lisatakse liituja gruppi “GA”.
  • Kas on loodud automatiseeritud uudiskirjade süsteem? Klient saab regulaarselt väärt infot ja võimalusel seotud pakkumisi automatiseeritud seeriana? Kas on loodud ka teised automatiseeritud e-kirjad, nt meeldetuletus ostukorvi hülgajatele?
  • Kas on lisatud ja seadistatud FB Pixel? Klient liigub FB’s õigesse segmenti vastavalt oma ostudele, tegevustele või mitte-tegevustele.

Kui eelnev on tehtud, siis oled juba mõned tegevused usaldanud süsteemi hoolde ja saanud ise nö aega juurde.

Tõsi, e-postiturunduse teekondade loomine siiski alguses võtab sult aega, kuna e-kirjad on vaja kõik valmis kirjutada, kuid hiljem süsteem annab sulle aega.

Kui su eesmärgiks on e-poe loomine, siis uuri lähemalt meie 9-päevast internetiturunduse ja kodulehe tegemise koolitust.

Viimane sialdab lisaks kodulehe tegemisele ka internetiturunduse strateegia koostamine, sisuturundus ja selle plaani koostamine, kodulehe optimeerimine otsimootoritele, veebianalüütika tarkvaraga Google Analytics ja digiturunduse checklist, kus saad üle 400 küsimuse, mille üle mõtteid mõlgutada.

Kui soovid põhjalikumat kolitust, siis selleks on meie raudvara – KoduleheKoolituste kogupakett (kodulehe tegemise ja turundamise koolitus) – 15 päeva.

Lisake eelmises koolituses nimetatule tulevad juurde e-postiturundus, seesama e-kirjade süsteem, sotsiaalmeediaturundus (reklaam ja turundamine Facebookis ning Instagramis) ja reklaam Googles ehk Google Ads.

Mõlemal koolitusel pakume juurde ka abiaega ja konsultatsioone – 9-päevasel aasta ja 15-päevasel koguni 2 aastat. Me teame, et küsimused tekivad reeglina peale koolitust ja seega on sul olemas koht, kus ka edaspidi saad abi, tuge ja nõuandeid.

Kui tahad olla ise enda peremees, siis ootame sind koolitusele!