Google Analyticsi õpik ettevõtjale ja turundajale

Avaleht/Õpikud/Google Analyticsi õpik ettevõtjale ja turundajale

Google Analyticsi õpik ettevõtjale ja turundajale

37,00 43,00 

Esimesest eestikeelsest veebianalüütika õpikust saad

  • täpselt teada, millele veebianalüütikas tähelepanu pöörata;
  • oskuse ise luua ja seadistada eesmärke, aruandeid jne;
  • väärt nõuandeid, kuidas leida üles müüki mõjutavad tehnilised kitsaskohad.
Tootekood: GA-opik-2 Kategooria:

Kirjeldus

Google Analyticsi koolitustel tekkis osalejatel kaks põhiküsimust:

  • millele peaksin Google Analyticsis tähelepanu pöörama ja
  • mida selle numbriga peaksin ette võtma?

Siinses õpikus olen püüdnud võimalikult palju põhjendada, miks üht või teist moodulit on vaja või kus mõnda aruannet kasutada.

Google Analytics ei ole ainult tehniline platvorm, vaid see on keskkond, mis peaks sind panema (kaasa) mõtlema, miks on numbrid sellised nagu need on ja kuidas saaksid tulemust parandada.

Mis siis kui Google Analytics uueneb?

Kuna kasutan antud õpetusi ka meie Google Analyticsi koolitusel, siis värskendan õpikut iga suurema uuenduse korral.

Kui soovid endale samuti uuendusi, siis lisa kassa lehel linnukene lahtrisse “Soovin saada infot uuenduste kohta”.

  • Paberkandjal õpik maksab 43€. Hind sisaldab ka transpordikulu.
  • Google Analyticsi õpik e-raamatuna maksab 37 €.
  • E-õpik on PDF formaadis. Üks e-õpik = Üks kood ehk siis avada saab vaid ühes seadmes, printimine ja kopeerimine pole võimalik.

Google Analytics spetsialist

Õpiku autor Eve Keerus-Jusupov

Lehitse õpiku sisukorda

Google Analyticsi õpiku sisukord

1. Millele veebianalüütikas tähelepanu pöörata?

Kui avad Google Analyticsi, alusta alati andmeanalüüsi küsimusega. Niisama seal ringi uidata pole suurt mõtet. Esimeses peatükis vaatame üle peamised küsimused, millele tähelepanu pöörata.
1.1 Enne, kui alustame andmete analüüsiga
1.2 Google Analyticsi üldised numbrid

2. Google Analyticsi põhimõisted

Vaatame üle mõned Google Analytitcsi põhimõisted, nagu dimensioonid, mõõdikud, eesmärkide loomine, süsteemi segmendid ja multi-channel funnel, aga samuti külastajad, külastused, lehel oldud keskmine aeg ning tagasipõrke määr.
2.1 Külastajad, külastused, keskmine lehel oldud aeg ja tagasipõrge
2.2 Eesmärgid ja segmendid
2.3 „Multi-Channel Funnels” ehk millised kanalid mõjutavad konversiooni

3. Google Analyticsi seadistamine

Peale veebilehe ja Google Analyticsi sidumist vaatame üle Google Analyticsi seadistamise, kasutajate loomise ja nende õigused. Alapeatükkideks on:
3.1 Vaadete (ingl view) loomine
3.2 Lehesisene otsing
3.3 Search Console’i seadistamine
3.4 Google Analyticsi ja Google Adsi sidumine
3.5 Linkide märgistamine
3.6 E-poe ja Google Analyticsi sidumine
3.7 Enda külastuste välja filtreerimine kodulehe andmete hulgast
3.8 Aruannete salvestamine
3.9 Google Chrome’ile Google Analyticsi laienduse lisamine
3.10 Google Analyticsi äpp mobiili

4. Nõuanded

Peatükis „Nõuanded” saad veel mõningaid nippe Googe Analyticsi seadistamiseks. Näiteks õpetan, kuidas seadistada 404-vealehe aruannet, ja kuidas lisada märkmeid jne.
4.1 Kuidas valida õige ajavahemik?
4.2 Ära kunagi otsusta ühe numbri või aruande põhjal
4.3 Kas koduleht oleks vaja teha mitmekeelseks?
4.4 Missugused sisulehed on katki? Veateade 404.
4.5 Kuidas eemaldada makselahendused viitajate aruandest?
4.6 Kuidas lisada märkuseid oluliste statistiliste sündmuste puhul?
4.7 Kuidas Search Console’i abil parandada oma positsioone Google’is?
4.8 Kuidas koondada mitmesugused Facebookist pärit viited, nagu m.facebook.com või l.facebook.com jne?

5. Töölauad on oluliste arvude koondajad

Kuna kõiki põhiarve on üsna aeganõudev ja tegelikult ka mõttetu läbi käia, soovitan sul andmete koondamiseks luua töölaua (ingl dashboard). Sinna saad lisada need tabelid ja diagrammid, millele tahad kõigepealt pilgu peale visata. Ühte vaatesse on võimalik luua kuni 20 töölauda ja igale töölauale saab lisada kuni 12 andmeplokki.
5.1 Turundaja üldise töölaua loomine

6. Google Analytics e-poodnikule

E-poe pidajana on sul oluline teada, milliseid tooteid ostetakse, kui suur on sinu müügitulu ja kui paljud veebilehe külastajad lisavad tooted küll ostukorvi, ent seejärel lahkuvad lehelt.
Google Analytics aitab sul aru saada, kas külastajal on raskusi vajaliku toote leidmisega, või ei õnnestu tal ostu mobiiliga sooritada, või missugune kanal toob suurima käibe või kas mõne välisriigi osakaal ostjate seas on tõusuteel jne. Kõik selleks, et saaksid vastu võtta paremaid otsuseid ja suurendada käivet.
6.1 E-poe segmendid
6.2 E-poodniku töölaua loomine
6.2.1 Üldise töölaua loomine
6.2.2 Detailsema töölaua loomine

7. Google Analytics sisuturundajale

Vaatame kõigepealt üle tosin tavapärast aruannet, nt missugused on populaarsed maandumislehed erinevate kanalite lõikes, mida kõige kauem loetakse, uued vs tagasipöörduvad külastajad, veebilehe otsingu statistika, millal peaks avaldama uut sisu, mis on need sisulehed, millel on suur liiklus, aga suur väljumiste protsent jne.
7.1 Segmendid sisuturundajale

8. Veebianalüütika Google Adsi tegijale

Google Ads on klikipõhine tasuline reklaamitööriist, mille tasuvust tuleks väga põhjalikult jälgida. Google Ads näitab sulle reklaami kohta üldist statistikat.

Soovitan sul Google Adsi siduda Google Analyticsiga, sest siis
* on sul võimalus näha külastaja teekonna üldpilti. Samuti
* saad luua oma töölauale Google Adsi puudutavad andmeplokid. Näiteks,

  • reklaamikonto kulu-tulu kokku,
  • võtmesõnade kulu-tulu ja
  • kampaaniate kulu-tulu.

Kõik see aitab sul vastu võtta andmetel põhinevaid turundusotsuseid.
8.1 Taasturundamise võimaluse seadistamine
8.2 Google Analytics ja Google Ads
8.3 Segmendid
8.4 Google Adsi töölaua loomine
8.5 Google Adsi aruande loomine

Kokkuvõtteks

Google Analyticsi peamised teemad on üle vaadatud. Kokkuvõtes esitan sulle mõned kontrollküsimused. Vastused ja õpetused on kõik õpikus 🙂

Tagasiside

Raamat on kasutaja jaoks lihtne ja arusaadav. Samas on näha, et raamatu autor on sellega palju tööd teinud ja väga täpselt läbi mõelnud, kuidas oma häid teadmisi edasi anda.

Eriti meeldis mulle see, et raamatus on kõrvuti nõuanne (mida teha), põhjendus (miks seda teha) ja ekraanipildid (kuidas seda teha). Seetõttu on raamat väga praktiline ja uusi teadmisi saab kohe kasutusele võtta.

Näiteks võtsin kohe kasutusele detailsema töölaua loomise e-poe jaoks ja selgitasin välja, millistest riikidest tuleb rohkem käivet. Lisaks muutsime ära GA ajavahemikud ning võrdlesime meie jaoks olulisi ajavahemikke. See aitas vastu võtta otsuse, kuidas edasi liikuda e-poe arendusega ning millele esmajoones aega ja raha kulutada.

Shvea Järvet
Cafa Technology turundusjuht

Go to Top