Kui veebilehel on mitmeid PDF faile (kasutusjuhendid, dokumendid, õpetused, juhised, manuaalid) ja külastajad loevad või laevad alla või prindivad neid, siis oleks kasulik muuta neid PDF faile nii, et need oleksid ka otsimootorites leitavad.

Kuidas optimeerida PDF faile?

  • PDF failid peavad olema tekstipõhised st, et sõnu saab märgistada ja copy/paste meetodi abil kleepida ehk siis sisu ei ole pilt.
  • PDF failidele peab olema lisatud tiitel (title), teema, võtmesõnad ja autor. Kasutan selleks PDFill PDF Tools nimelist vabavara
  • Kontrolli, et PDF faili nimes oleks sees oluline märksõna ning PDF faili nimi ei tohiks olla ka liiga pikk. Tavaliselt lisatakse faili nimi Su veebilehe aadressi lõppu.

PDF optimeerimine

  • Lisa ka PDF faili sisusse relevantseid märksõnapõhiseid linke oma veebilehele ja jälgi ka teisi SEO põhimõtteid – märksõna esimese astme pealkirjad, rasvases kirjas, piltide pealkirjades ja kirjeldustes.
  • PDF failid olgu mahult väikesed. Kui Su PDF failid on mitukümmend megabaiti suured, siis tee need väiksemaks. Üheks võimaluseks on kasutada veebipõhist tarkvara.
  • PDF failidele lisab Google kirjelduseks tavaliselt faili esimesed 1-2 lauset. Seega hoolitse selle eest, et need esimesed kaks lauset oleksid huvitavad ja väärt infot lubavad.

Kuidas siduda PDF faile Google Analyticsiga?

Kas soovid teada saada, mitu korda Su PDF faile avatakse või mida täpsemalt teeb teie veebilehel PDF faili avanud külastajate segment?

Kui Su veebilehel on link PDF failile näiteks stiilis:

< a title=”Internetiturunduse strateegia” href=”https://kodulehekoolitused.ee/pdf/Veebiturundus_ja_streteegia_Merlis.pdf” target=”_blank”>Internetiturunduse strateegia < / a>

siis täienda seda linki nii, et tulemus oleks analoogne:

< a title=”Internetiturunduse strateegia” onclick=”_gaq.push(

[‘_trackEvent’,’Materjal‘,’PDF_avamine‘,’Veebiturundus_ja_streteegia_Merlis.pdf‘]);” href=”https://kodulehekoolitused.ee/pdf/Veebiturundus_ja_streteegia_Merlis.pdf” target=”_blank”>Internetiturunduse strateegia < /a>

Kui avad nüüd Google Analyticsi –> Reporting –> Content –> Events, siis näed, et seal on Event Category –> Materjal, Event Action –> PDF_avamine ja Event Label on Veebiturundus_ja_streteegia_Merlis.pdf

See eelmine kood töötab sel juhul, kui Su Google Analyticsi kood veebilehel näeb välja selline:
< script type=”text/javascript”>
v ar _gaq = _gaq || [];
_g aq.push([‘_setAccount’, ‘UA-XXXXX-Y’]);
_g aq.push([‘_trackPageview’]);
(function() {

})();
< /script>

Kui Su veebilehel on vanem Google Analyticsi kood, siis tasub GA koodi uuendada.

Uue segmendi loomine

Kui soovid luua uut segmenti, et näeksid täpsemalt nende külastajate käitumist veebilehel, kes on avanud PDF faili, siis vali Google Analyticsis Admin –> Advanced Segments –> New Segment

Kui valid Event Category, siis näed veebikülastajate segmenti, kes on avanud PDF faili, mis kuulub kategooriasse Materjal.

PDF segmendi loomine

Kui valid Event Action, siis näed veebikülastajate segmenti, kes on avanud PDF faili, mis on seotud tegevusega PDF_avamine.

PDF segmendi loomine

Kui valid Event Label, siis näed veebikülastajate segmenti, kes on avanud valitud PDF faili – näiteks Veebiturunduse strateegia.

PDF segmendi loomine

Kui soovid täpselt teada, kuidas lisaks PDF failidele optimeerida oma sisulehti või luua GA’s segmente ja testida veebilehe erinevaid elemente, siis tule kodulehe optimeerimise koolitusele. Küsimuste korral vastan meelsasti ning oodatud kõik teised kasulikud näited.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.