Üle 90% inimestest, kes kasutavad internetti, otsivad informatsiooni läbi otsingumootorite. Näiteks, kui on plaanis soetada endale tolmuimeja, siis avab ta veebisirvijas Google ja sisestab sinna märksõna “tolmuimeja” või “tolmuimejad” ning saab tulemuseks palju ettevõtteid, kes müüvad või tegelevad tolmuimejatega.

Paljud otsivad näiteks kodulehe optimeerimine või SEO

Kuidas meie leht tuleb hästi välja just selliste fraasidega? Üks põhjus on külastajat huvitava sisu kirjutamine ja regulaarne postitamine antud teemadel.

veebilehe optimeerimine

Ja nüüd tulebki mängu kodulehekülje optimeerimine otsingumootoritele, sest kui sinu koduleht on korralikult optimeeritud, siis on selle positsioon Google esilehel ja tõenäosus, et inimene satub sinu kodulehele on päris suur.

Kui sinu koduleht ei ole optimeeritud, siis ei ole seda võimalik leida otsingumootori esilehel positsioonidelt 1-10 ja sa jääd lihtsalt oma potentsiaalsetest klientidest ilma.

Millest algab kodulehekülje optimeerimine?

Kõik saab alguse sinu kodulehe sünni ja planeerimise faasist.

Alustades eesmärgist, sihtgrupist, kodulehe aadressist ehk domeeni nimest (URL) ning pealkirjast, sisust, struktuurist, sisu pealkirjadest ja nende artiklites leiduvates märksõnadest ehk võtmesõnadest ning lõpuks ka kodulehekülje tehnilisest lahendusest.

Otsingumootorite seisukohast enne kui hakata kodulehte või sisu looma, tuleb teostada uuring selle kohta, milliseid märksõnu ja otsingufraase inimesed kõige enam seoses teie valdkonnaga otsivad. Seejärel on aeg hakata valima teemasid ja koostama artikleid, mida kajastatakse kodulehel.

Kui olulised märksõnad sinu jaoks on selged, siis ei tohiks unustada ka nn pikasaba optimeerimist. Need on spetsiifilised märksõnad, mida küll massiliselt ei otsita, kuid need, kes neid otsivad, on teemast väga teadlikud.

Märksõnade luuret tuleb teostada ka konkurentide veebilehtedel ja suureks abiks on spetsiaalselt loodud vahendid järgmistel aadressidel nagu www.quirk.biz/searchstatus või Google Keyword Planner või ka reklaam.elion.ee – saad teada, milliste sõnadega otsitakse kõige rohkem sinu toote või teenuse kohta informatsiooni.

Mida siis optimeerimine otsingumootoritele näiteks artikli puhul sisaldab?

Miks on üldse tähtis olla otsingutulemuste esilehel ja veel parem kui lausa esimese kahe tulemuse seas. Inimene on oma loomult mugav, mistõttu teeb probleemile või küsimusele vastuse otsija oma valiku pea alati esimeselt lehelt ja 90% tõenäosusega esimese kolme tulemuse seast.

Kahe kõrgema positsiooni vajadus tekib sellest, et kui tasuline reklaam on ülevalt võtnud kolm kohta, siis tavaliste sülearvutite resolutsiooni korral jääbki ekraanile ainult kaks orgaanilist tulemust.

eye tracking Siin on üks näide eye trackingust, kuidas inimesed vaatavad saadud otsingutulemusi:

Et esimesed kaks või kolm positsiooni saavad väga suure liikluse osaliseks, siis peaks ka teie eesmärk olema enda oluliste märksõnadega asuda top 3 seas. Ja nüüd vaatame lähemalt, kuidas seda saavutada.

Pane Title ja H1 pealkirja sisse oluline märksõna

Sisulehe pealkiri on see, mida Sa näed oma brauseri (Internet Explorer, Firefox jne) üleval vasakus nurgas. Otsingumootorite jaoks on just kõige vajalikum see, mida on kirjutatud Title’sse. Lisades märksõna lehekülje pealkirja näitab, et see koduleht on selle märksõna puhul oluline. Alati tasub erinevatele artiklitele panna unikaalne Title.

Kasuta kindlasti sama märksõna teksti H1 pealkirjas

Nii nagu näiteks Wordis on pealkirjade Headingud, nii kasutatakse neid ka kodulehekülje sisu pealkirjades.

Pane võimalusel märksõna artikli erinevatesse pealkirjadesse (H2, H3)

Tõsi, see ei ole nii olulise tähtsusega, kuid kui see sisukontekstis sobib, siis võiks seda kasutada. Samuti katsu luua pealkirjasid sellisel moel, et see kutsuks inimesi seda artiklit edasi lugema.

Kanna hoolt, et URL-id oleksid sõbralikud

Nn sõbralik URL on maksimaalselt 4-6 sõna pikk. Tänu sellele on parem veebilehe analüütika tulemusi on jälgida ja ka inimestel on parem lugeda.
Hea URL: http://www.kodulehekoolitused/kodulehekulje-optimeerimine-otsingumootoritele
Halb URL: http://www.domeen.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=74

Kasuta Meta description võimalust

Paljud sisu loojad kas teadmatusest või laiskusest ei kasuta sisuhaldustarkvara poolt antavat võimalust sisestada artikli kohta tutvustav tekst. See on tekst, mida otsingumootorid kuvavad sinu artikli pealkirja all 1-2 lauset.
description
Seda võimalust peaks kasutama, sest sageli info otsijad loevad esitatud otsingutulemustes lisaks pealkirjale ka tutvustavat teksti. Kui Meta description on huvitekitavalt ja kasu rõhutavalt kirjutatud, siis võib info otsija valida ka hoopis 5. või 6. tulemuse seast.

Jälgi märksõna tihedust lehe sisus

On tähtis kui palju sisaldab konkreetne lehekülg antud märksõna. Lisa võtmesõna kohe teksti algusesse. Ja ära kasuta märksõna rohkem kui 2% kogu lehekülje sisust. Võid Googlelt saada karistada kuni 1000 kohta otsingutulemustes tahapoole.

Lisa märksõna rasvasesse kirja (bold)

See rõhutab märksõna tähtsust. Rasvase kirjaga ei tohiks üle pingutada, sest siis ei tule olulised rõhutatud sõnad esile.

Märksõnapõhised viited teistelt sisulehtedelt konkreetsele artiklile

Sisesed viited – Kui sinu artiklid on kodulehel kõik omavahel lingitud, siis leiavad otsirobotid need kergelt ülesse. Samuti saad lugejaid nii suunata järgmise väärt artikli juurde.

Välised viited – Samuti hangi sinu kõige olulisematele märksõnadele optimeeritud artiklitele ka väliseid viiteid. Näiteks avaldad osa artiklist mingi artikliturunduse lehel, mis suunab ankurlingina sinu lehel olevale täisartiklile.

Mida rohkem saad väliseid märksõnapõhiseid viiteid oma olulistele sisulehtedele, seda kõrgemale võid otsingutulemustes tõusta.

Ankurviide on kasulik sellepärast, et mida rohkem viidatakse ehk lingitakse konkreetse märksõnaga, seda paremini tuleb viidatav leht otsingu tulemustes konkreetse sõna sisestamisel esile.

Veel kaks soovitust:

  • Kirjuta ühesugustele olulistele märksõnadele optimeeritud artikleid nii palju kui see on võimalik, sest kui tuled otsingutulemustes näiteks juba kahe artikliga esile, siis need tavaliselt pannakse üksteise järgi. Sellega sa tõstad tõenäosust, et huviline klikib just sinu artiklile.
  • PEA MEELES! Sisu ei tohi korduda, sest see võib mõjuda negatiivselt sinu märksõna otsingutulemuste positsioonile. Copy-Paste ei ruuli.

Lõpetuseks olgu öeldud, et:

  1. Sisu on kunn ehk pead kirjutama ikka inimestele, aga optimeeri otsingumootoritele.
  2. Mida rohkem on sul väliseid ankurviiteid, seda kõrgemal otsingutulemustes asud.
  3. Optimeerimine otsingumootoritele tuleb alati kasuks ja nendest elementaarsetest võtetest piisab täiesti.

Siin on sulle ka üks slaidiesitlus teemal kodulehe optimeerimine otsingumootoritele ja otsingumootoriturundus. Vaata Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.