Kui sa tahad Instagramist saada rohkem followere ja laike, siis peaksid oma postitustes kasutama nii madala kui kõrge konkurentsiga hashtagide miksi. Järgnevalt saad teada, kuidas turundada Instagramis targalt läbi hashtagide turundustunneli.
Õigete hashtagide kasutamine oma postituses on justkui tasuta reklaam ehk hashtagide kasutamine aitab sul jõuda suurema hulga inimesteni. Simply Measured uuringu järgi tõstab juba ühe hashtagi kasutamine 12,6 % vaatajaskonna kaasatust.
Sul pole mõtet Instagramis olla see, kes sa tegelikult ei ole
Uuringute kohaselt on ca 60% Instagrami kasutajatest vanuses 18 kuni 29 aastat ja sa pead olema avatud ning nutikas, et saada see sihtgrupp ennast jälgima.
Vaata, mis Instagrami kasutajatele Sprout Social uuringu kohaselt meeldib ja mis ei meeldi.
Ettevõtted peavad hoolikalt valima oma hashtage, sest vastasel korral kasutaja annab ebarelevantsest hashtagist ja sisust Instagramile teada ning sina kaotad oma jälgijad ja leviku kanalis.
Kuidas siis saada Instagramis followere ja rohkem laike?
Üks taktika on kasutada oma valdkonna hashtage nii, et kasutusel on segu madala, keskmise ja kõrge konkurentsiga hashtagid korraga.
Kindlasti peaks sul olema enne tehtud hashtagide osas kodutöö, mille kohta jagasin õpetust postituses kuidas leida õigeid hashtage?
Need, kes ei tee hashtagide uuringut, nende puhul jääb ca 70% postitustest kasutajatel lihtsalt nägemata, sest sa ei kasuta õigeid hashtage.
Hashtagide kasutamise taktika
See taktika on mõeldud Eestis katsetamiseks, sest meil on konkurents Instagramis paljudes valdkondades madal ja ka postituste arvud väiksemad kui maailmas.
NB! See taktika on subjektiivne ning igaüks peab katsetama oma hashtagidega ja valima ise sobiliku arvu, kuid kokku mitte üle 30 hashtagi.
Lisa esimesse gruppi 5 hashtagi, millega on Eestis tehtud postitusi 1-100 tk.
Teise gruppi lisa hashtagid, millega on tehtud teiste poolt 100-500 postitust.
Kolmandasse hashtagide gruppi lisa need, millega on tehtud juba 500 kuni 2000 postitust.
Alustuseks katseta 15 hashtagiga, mis on jaotatud postituste konkurentsi järgi kolme gruppi. Iga madalama konkurentsiga grupi hashtagid aitavad sul jõuda pildile ka kõrgema konkurentsiga hashtagide puhul.
See taktika eeldab, et sul on teada:
a) mis on sinu valdkonna hashtagid ja
b) mis on iga konkreetse hashtagi konkurentsi tugevus = postituste arv ja laikide arv pääsemaks TOP Posts (9 esimese) sisse.
c) mis hashtagid kuuluvad turundustunnelisse ja kus need selles tunnelis asuvad.
Kuidas hashtagide turundustunnel jaguneb?
Selleks, et kasutada õigeid hashtage pead sa teadma, kuhu need turundustunnelis kuuluvad ja kuipalju neid kasutada.
Järgnevalt saad teada, milliseid hashtage sa peaksid oma hashtagigruppides kasutama. Mis puutub gruppidesse, siis sa võiksid enda jaoks läbi mõelda, mis on need 3-6 teemat, millest sa hakkad postitusi tegema.
Oletame, et sa pakud turunduse või sotsiaalmeedia turunduse alast teenust, siis võivad sinu postituste (piltide) teemad olla näiteks:
- turundus;
- ettevõtlus;
- finantsiline vabadus.
Kui sul on üks teema turundus, siis võidki luua selle kohta 2-4 neli hashtagide gruppi (turundus 1, turundus 2, turundus 3), millest igaüks sisaldab 15-30 hashtagi ja millest igaüks sisaldab erineva konkurentsitasemega hashtage. Hiljem saad hakata neid gruppe omavahel testima.
Aga vaatame, mis hashtage peaks sinu erinevad grupid siis sisaldama.
1. Valdkonnapõhised hashtagid
Üldised
Tavaliselt kõrge konkurentsiga
Kasuta 1-3 hashtagi grupi kohta
Näiteks:
- #fotograafia (8,207 posts)
- #koolitus (6,507 posts)
Tavaliselt on nende märksõnade peale suur konkurents ehk paljud kasutavad seda hashtagi oma postituste juures.
Hoolimata kõrgest konkurentsist tasub neid ikka kasutada, kui need lähevad kokku sinu valdkonnaga. Nii saab Instagram aru, et see on ka sinu valdkond ja ta võib sinu postitusi soovitada üldises voos.
Teine põhjus üldisemaid hashtage kasutada on see, et kõik ei otsi sinu valdkonda spetsiifiliste märksõnadega, vaid üldistega ja nii võivad nad leida ka sind üles.
2. Spetsiifilised hashtagid
Sinu nišš turul
Madalam konkurents võrreldes üldiste hashtagidega
Lisa alati 2 või rohkem hashtagi grupi kohta
Näiteks:
- #pulmafotograaf (3,640 posts)
- #personaaltreener (3,478 posts)
Need märksõnad ehk hashtagid on juba täpsemad, kuid võivad olla valdkonniti ka kõrge konkurentsiga. Mida rohkem leiad sobivaid nišši tage, seda suurem on võimalus jõuda oma sihtgrupini.
3. Bränditud hashtagid
Otsi üles oma valdkonna konkurentide bränditud hashtagid
Kasuta bränditud hashtage 3 viisil
Lisa vähemalt 2 bränditud hashtagi grupi kohta
Näiteks:
- #kodulehekoolitused
- #turundustreff
Sul on 3 viisi, kuidas saada kasu bränditud hashtagidest:
- Loo oma kontole 1-3 hashtagi, mis on näiteks sinu firma nimi või märksõna, mis iseloomustab teid.
- Kasuta sinu valdkonnas tuntud firmade bränditud hashtage ja võid saada juurde uusi followere.
- Leia otsingu abil uusi bränditud hashtage, et kasutada neid sihtgrupi kasvatamisel.
Bränditud hashtagide kasutamine aitab sul Instagramis saada uusi ja huvitatud jälgijaid.
4. Kogukonna hashtagid
Madala ja keskmise konkurentsiga
Suhtle aktiivselt oma kogukonnaga
Lisa 5 või rohkem hashtagi grupi kohta
Näiteks:
- #turundusklubi (26 posts)
- #turundusabi (214 posts)
Kui sa suhtled aktiivselt Instagramis sinu valdkonda puudutavate kogukondadega, siis vaata, mis hashtage nad kasutavad. Kogukonnas kasutatavad hashtagid on spetsiifilised ja toovad sulle õigeid followere.
5. Asukoha hashtagid
Madal konkurents
Ideaalne kohalike firmadele ja reisijatele
Kasuta asjakohaseid asukoha hashtage oma grupis
Näiteks:
Kui sa oled ettevõte, siis kasuta sellist hashtagide kombinatsiooni asukoht + niss + valdkond
- #fotograaftallinnas (3,212 posts)
- #portreefototallinnas (158 posts)
Need, kes otsivad asukohapõhiselt mingit poodi või teenust, siis need on juba valmis ostmiseks ning nendest võib vabalt saada sinu järgmine klient.
6. Sündmusega seotud hashtagid
Madal kuni kõrge konkurents
Jälgi oma valdkonna uudiseid
Lisa seotud hashtage, mis on seotud uudisega
Näiteks:
- #mustreede (728 posts)
- #turunduskonverents (28 posts)
Need on sündmused või uudised, mis on toimumas sinu lähedal või maailmas, kuid see huvitab sind ja sinu sihtgruppi.
Sellised hashtagid võimaldavad sul leida jälle õiget sihtgruppi ning olla osa kogukonnast.
Uuri, millised bränditud hashtagid on seotud selliste sündmustega.
7. Tähtpäevaga seotud hashtagid
Madal kuni kõrge konkurents
Jälgi uudiseid
Kasuta asjakohast tähtpäeva hashtagi, mis on kuidagi seotud ka sinu või sihtgrupiga
Näiteks:
- #naistepäev (6,008 posts)
- #autovabapäev (155 posts)
Näiteks meie sihtgruppi kuuluvad ca 80% naised ja naistele lillede kinkimine ja nende meelespidamine on igati asjakohane.
Kui oskad kuidagi seostada tähtpäeva oma valdkonnaga, siis võib arendada suhteid sellelt tasandilt.
Veel soovitusi hashtagide kasutamiseks ja kasutamisel Instagramis
Palun ära kasuta päevast päeva oma postituste juures samasid hashtage
Instagram võib hakata sinu postituste levikut piirama, kuid uute ning erinevate hashtagide katsetamine aitab sul saada juurde värskeid jälgijaid.
Kasuta ühe teema kohta mitmeid hashtagide gruppe
Moodusta 15-30 hashtagiga gruppe, mis sisaldavad erinevaid hashtage ja testi, millised hashtagide grupid lähevad paremini levikule.
Näiteks:
Turundus 1 (#turundus, #turundusabi, #turundusjutud, #reklaam jne) ja
Turundus 2 (#sotsiaalmeedia, #sotsiaalmeediaturundus, #instaturundus, IGturundus jne)
Pea arvestust oma hashtagide üle (tee oma parimatest list)
Sa pead teadma, millised hashtagid toovad sinu postitused esile TOP Posts seas ja kui palju laike ning kommentaare selleks sul vaja läks. Sa pead teadma, milliste hashtagide kasutamine toob sulle juurde regulaarselt uusi laike ja followere.
Vädi hashtagide kasutamist stiilis #likeforlike
Selliste märksõnade kasutamine ei too sulle sinu teemast huvitatud ning aktiivseid followere.
Katseta emoji hashtage
Eestis ma ei tea, et neid väga kasutatakse, kuid maailmas on see kasvav trend.
Võta kasutusele oma brändi hashtagid ja kasuta bios
Neid võiks olla kuni kolm, mida sobib lisada pidevalt oma postituste juurde ja mida soovitan kasutada ka oma konto bios ehk tutvustuses.
Julgusta oma järgijaid neid kasutama, sest ka nemad soovivad saada rohkem levikut oma postitustele.
Kui oled firma Instagramis, siis uuri kindlasti postituste statistikat
Postituse statistikast saad aimu, millised hashtagid toovad sulle rohkem levikut ja mida inimesed tegid.
Instagram Business konto üks kulda väärt omadus on just statistika hashtagide ja sisu leviku kohta, sest seda saad hiljem kasutada hashtagide analüüsimusel ja oskad võtta vastu adekvaatsemaid otsuseid.
Kas tead, et kasutajad saavad jälgida just neile meelepäraseid hashtage?
Sinu jaoks tähendab see seda, et kui sa tead, mis hashtage sinu sihtgrupp meelsasti jälgib ja sina ka neid kasutad, siis jõuavad sinu postitused ka konkreetse hashtagi jälgijatele.
Hakka jälgima hashtage, mis sind ennast tõeliselt huvitab
See, mis sind huvitab, läheb tõenäoliselt kokku ka sinu sihtgrupi huvidega. Saad hoida silma peal, mis sinu valdkonnas toimub ning uusi ideid, suhteid ja mõttekaaslasi või ka koostööpartnereid.
Näiteks mina jälgin selliseid hashtage nagu:
- #instakoolitus
- #turundus
Neid on rohkemgi, kuid need on just need, mille kohta olen nõus infot saama.
Kasuta kindlasti hashtage oma stories
Kui kasutaja otsib sinu hashtagi, siis tulevad esile storied, kus on kasutatud vastavat hashtagi.
Storie puhul on võimalik lisada kuni 10 hashtagi, kuid silmapaistavalt võiks kasutada 1-3.
Lisa hashtagid nii, et neid poleks kohe näha
Instagram on öelnud, et hashtagid on soovitav lisada pildi pealkirja ehk kirjelduse juurde, kuid paljud on katsetanud ja lisanud hashtage ka kommentaaridesse. Mis variant töötab paremini, katseta ja saad teada ehk oma tõe.
GettingGrowth näite puhul näeme, et hashtagid on lisatud teksti lõppu, kuid vahetult peale teksti on lisatud veel tühjasid ridasid. Kõik selleks, et hashtagide meri ei risustaks üldist pilti.
Antud näite puhul tekib olukord, kus kasutaja näeb teksti ja peale seda näidatakse talle kohe lingina teiste kommentaare.
Kasuta hashtagide otsimisel nii ainsust kui mitmust
Ainsuse vormis sõnad võivad olla väga suure konkurentsiga, kuid vahel on hashtag kasutusel ka mitmuses ja väiksema konkurentsitihedusega. See tähendab, et sul võib olla võimalus pääseda lihtsamalt pildile.
Näiteks:
- #koolitus (6,511 posts)
- #koolitused (1,103 posts)
Kasuta kahe kuni kolme sõnalisi hashtage
Kui konkurents on sinu valdkonnas mingil teemal väga suur ja lootust pole nähtavaks saada, siis leia üles konkreetsemad või spetsiifilisemad hashtagid, sest nendega on lihtsam pildile saada.
Näiteks:
Oletame, et ma olen reisil ja soovin postitada pildi ühest rannast ja lisada inglise keelsed hashtagid:
#beach – sellel on ca 131 miljonit postitust. See tähendab, et konkurents on kõva ja vaevalt minu pilt üldse esile tuleb.
#beachlover – sellel on ca 460,000 postitust. Väiksem konkurents ja pildile saada suurem võimalus.
#beachlovers – sellel on aga ca 270,000 postitust ja seda postitust võivad näha paljud ranna armastajad.
Antud näites on hashtag kahesõnaline ja mitmuses.
Väldi plokitud hashtagide kasutamist
Need on hashtagid mis on saanud Instagramilt külge halva sildi ja kõik, kes neid kasutavad, võivad saada alguses kas postituse osas või halvimal juhul lausa konto osas blokeeritud.
Näiteks:
#beautyblogger
#brain
#babe
#bikinibody
Neid on terve tähestik ja sa peaks hoiduma nende kasutamisest.
PRO tip: jälgi hashtagide trende!
Kui sa oled teinud head uurimustööd hashtagide osas, siis oled kindlasti nende taha ka kirja pannud, kui palju on sellel hetkel tehtud selle hashtagiga postitusi.
Palun vaata oma olulisemad hastagid (ca 30-200) üle näiteks iga 3 kuu tagant ja jälgi, mille osas on toimumas muutuse trende. Suurimaid tõusjad peaks kindlasti olema sinu enimkasutatavate hashtagide seas.
Samuti hoia käsi pulsil oma hashtagidel, millega oled TOP Post seas ning selleks kasuta Business konto korral Instagrami statistikat. Kui palju oli vaja laike ja kommentaare ja jagamisi, et jõuda 9 parima postituse sekka. Millised hashtagid toovad kõige parema leviku ja seotuse sihtgrupiga?
Kui palju hashtage peaksid oma postituses kasutama?
Instagram lubab sul lisada oma postitusele kuni 30 hashtagi. Kui kasutad rohkem, siis sinu postitust ei näidata.
Ühed turundajad ütlevad, et kasuta kindlasti ära kõik võimalused ja kasuta alati 30 tagi ning teised turundajad ütlevad, et 11-15 hashtagi on optimaalne.
Näiteks TrackMaven analüüsis 65 000 postitust ja sealt tuli välja, et kõige rohkem tehakse kasutajate poolt tegevusi postitustega, millel on kasutatud 9 hashtagi.
Ma isiklikult soovitan sul endal katsetada alguses näiteks 15-ga ja kui sul on piisavalt teemakohaseid hashtage, siis mine julgelt 30-ni välja ja püüa oma konto suhtes ise jõuda arusaamisele, kas väiksem, ent relevantsem hashtagide arv aitab paremini postituse levikule kaasa või peaksid kasutama maksimaalset lubatud.
NB! Oluline on, et sinu hashtagid oleks pildiga seotud ja kui sul ei ole rohkem seotud hashtage lisada, siis ei juhtu ka midagi halba.
Lõpetuseks veel üks huvitav trikk hashtagide kasutamisega
Johannes Kanter on 2017 märtsis oma Instagrami kontol GettingGrowth avaldatud videos öelnud, et kasuta kasvõi kuni 60 hashtagi, kui need on relevantsed sinu postitusega. Sa võid seda trikki proovida, kuid seda omal riisikol :).
Ja ongi selleks korraks jutt otsas.
Soovin sulle head katsetamist ja loodan, et sinu Instagrami turundus saab nüüd rohkem tuult tiibadesse.
Uuri, mida ma sulle Instagrami koolitusel veel õpetan
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.