Üsna sageli näen Instagramis postitusi, mis on täis tuubitud hashtage ja need hastagid ei ole sisuga kuidagi seotud. Järgnevalt annan sulle praktilist nõu, kuidas leida õigeid hashtage nii, et sinu jälgijate arv ja postituste laikide arv tõuseb teisele tasemele.

Hashtagid Instagramis

Kuidas leida Instagramis turundamiseks õiged hashtagid?

Järgnev õpetus nõuab sinult esialgu ca 2 nädalat katsetamist, aga luban, et see saab sulle olema põnev.

Võib-olla sa küsid, et mis on Instagram Hashtag?

Hashtag on sõna või fraas, mille ette on lisatud just selline sümbol #.

Selle mõte on kategoriseerida sisu ja teemad. Näiteks kui sa otsid Instgramis #turundus, siis sulle näidatakse neid pilte ja videosid, millele on just see hashtag juurde lisatud.

Ehk siis, kui sa lisad oma videole või fotole juurde iseloomuliku hashtagi, siis võib sinu positus olla leitav kõigile, kes seda hastagi Instgramis otsisid.

Hea teada: see kui paljud näevad sinu hashtagi sõltub sellest,

  • kui palju on seda hashtagi kasutanud teised oma postitustes ja
  • kui populaarne on sinu postitus ja
  • kui tugev on sinu side oma jälgijatega.

Sa võib-olla arvad, et kui sa lisad oma pildile juurde mõne kuulsa hashtagi nagu näiteks #business või #socialmedia, mida on kasutatud vastavalt rohkem kui 41 miljonis postituses ja 12 miljonis postituses, et siis saad omale palju uusi jälgijaid, siis see ei ole nii.

Antud näite korral oled sa lihtsalt kulutanud ühe oma hashtagi tühja.

Instagramis turundamisel on võtmeküsimus lisaks väärt sisule just õigete hashtagide kasutamine

Õige hashtagi või nende kombineerimisel on võimalik jõuda väga suure hulgani oma sihtgrupist. Samuti aitavad hashtagid jälgida meie konkurentide tegevust.

Mis on paljude jaoks probleem?

  1. Sinu postitused ei tule Instagramis välja.
  2. Sinu jälgijate arv ei kasva.
  3. Sa jõuad väga väheste inimesteni.

Sinu probleemile saab abi, kui teed uurimistööd ja hakkad katsetama. Kohe selgitan, mida teha ja kuidas.

Kuidas siis leida õiged hashtagid?

Sinu ülesanne on hashtagide valikul leida üles just need, millega sa tuled TOP posituste seas välja ja hakata esimeses etapis kasutama just neid tage.

Siin on näide, mis postitusi näitab Instagram 9 parima seas hashtagiga #business

Mis hashtag on parim või õige?

Vali esimeses etapis hashtagid, millega saad TOP 9 posituse sisse.

Sul tekib kohe küsimus, et kuidas.

Järgnevalt palun sind, tee iga samm praktiliselt läbi.

Oluline teada! – Instagram tõi 2018 sisse uuenduse, mis võimaldab kasutajatel hakata jälgima (sh ka loobuda jälgimast) hashtage. See tähendab, et kui sa oled ennast saanud mõne hashtagiga TOP postituste hulka, siis kõik need, kes jälgivad seda hashtagi, hakkavad suure tõenäosusega nägema oma uudisvoos sinu hashtagiga postitusi.

1. Uuri ja pane kirja konkurentide hashtagid

Kiire viis õigete hashtagide leidmisel on uurida, mis on sinu 3-5 konkurendi peamised hashtagid. Loomulikult tuleb neile kriitiliselt otsa vaadata, sest siin on täpsus oluline.

Uuri ka selliseid lehti, mille sihtgrupp võib olla huvitatud ka sinu teemast. Nii saad kokku koguda hea miksi erinevatest, kuid seotud märksõnadest.

Ah jaa, need kontod, mida sa uurima lähed, ei pea omama ülisuurt jälgijate arvu, vaid need peavad olema aktiivsed.

Kuidas leida sarnaseid Instagrami kontosid?

  1. Mine Instagrami otsingulahtrisse ja sisesta 1 hashtag, mis iseloomustab hästi sinu kontot.
  2. Käi läbi Top Posts ja valikuliselt Recent Posts.
  3. Uuri, mis hastage on see konto oma postituste juures kasutanud.
Uuri, mis hashtage kasutavad sinu konkurendid

Konkurentide kontode uurimine aitab sul leida sobivaid hashtage

Palun tee see ülesanne alustuseks läbi vähemalt 1 märksõnaga 3-5 konkurendi kohta!

Antud näite puhul on see üks hashtag #turundus, kuid sina vali enda jaoks alustuseks 1 hashtag ja uuri sarnaseid konkurente.

Kopeeri need hashtagid oma märkmetesse. Vaata õpetust kuidas kopeerida.

Hiljem saad võtta ette oma järgmised olulisemad sõnad.

2. Uuri järgi ja pane kirja Instagrami soovitused

Toodud pildil on näha, et peale hashtagi sisestamist pakub Instagram välja veel sarnaseid hashtage ja näitab all kohe ära, kui mitu postitust on sellega ära märgitud.

Nii saad läbi käia kõik sulle iseloomulikumad ja olulised märksõnad.

Võta ja korja kõik Instagrami soovitused üles.

3. Kasuta Hashtagide otsimiseks mõnda teist tööriista.

Neid on palju ja erineva kvaliteediga, kuid näiteks võib tuua tagsforlikes.com või top-hashtags.com või ritetag.com või hashtagify.me

Lihtsalt proovi neid ja saad ehk juurde ideid, milliseid hashtage sinu omadega seoses veel võidakse kasutada. Seal pakutakse sulle ka palju mitterelevantseid märksõnu, kuid kindlasti leiad neid, mille peale sa pole ise varem tulnud.

4 Koosta koondnimekiri oma Hashtagidest

Pane kõik esialgu hästi sinu valdkonnaga kokkusobivad hashtagid ühte nimekirja ning lisa igale ühele järgi ka number, mis näitab kuipalju postitusi on sellega tehtud.

Näide sinu hashtagide koondnimekirjast:

  • #turundus – 1255
  • #ettevõtlus – 1133
  • #äri – 779
  • #tööpakkumine – 754
  • #digiturundus – 166
  • #koolitus – 6425
  • #koolitused – 1091
  • #koolitusedtallinnas – 1038
  • #turunduskonverents – 28
  • #müük – 1460
  • #sotsiaalmeediaturundus – 247
  • #sotsiaalmeedia – 350

Ja mida rohkem neid märksõnu (hashtage) on, seda selgem pilt sul on oma valdkonnast Instagramis.

Väike tip: kui lähed neid hashtage uurima, siis vaata, mis postitused on TOP posts seas ja millised on saanud rohkem laike ja kommentaare. Uuri, mis hashtage on kasutatud nende postituste puhul ja mõtesta lahti enda jaoks vastus, miks inimesed on mingile postitusele nii hästi reageerinud.

5. Uuri sinu valdkonna influencereid

Vaata, mis hashtage kasutavad tugevad influencerid ja õpi neilt.

6. Jaota oma hashtagid kolme gruppi

Kui sa oled alustav Instagrami konto, siis võiks jaotada oma hashtagid postitamise populaarsuse järgi 3 gruppi. Postitamise populaarsus tähendab seda, et kui mitu korda on Instagramis konkreetse hashtagiga ära märgitud mõni postitus.

Kui sinu postitused jõuavad madala konkurentsi osas TOP Posts sisse, siis võid oma hashtagide tabelisse lisada kõrgema konkurentsiga hashtage.

Tark on katsetada erineva konkurentsi tihedusega hashtage.

6. Hakka postitama ja lisa postitustele igast grupist 5-6 hashtagi

Antud tegevuse eesmärk on selgitada ca 2 nädala jooksul välja, kuhu Instagram sind paigutab.

  • Postita üks kord päevas.
  • Kontrolli 12-24 tunni möödudes kui palju laike sa said.
  • Kliki läbi iga pildile lisatud hashtag ja vaata, kas oled saanud sellega TOP posts hulka.
  • Statistika mõttes võid esimesel kahel nädalal kirjutada iga hashtagi taha kui palju laike ja kommentaare sai sinu hahshtagiga postitus, kui ta lisati TOP Posts hulka.
  • Vaata hashtagide kohta infot ka oma Instagrami ettevõte konto statistika alajaotusest.

Nii saad teada, mis konkurentsiga hashtagid on sinu kontole jõukohased ja kui palju on vaja laike, et saada TOP posts hulka.

Ühtlasi annab selline tegevus sulle selge pildi, mis konkurentsi vahemikku sinu hashtagid jäävad ja sa võid hakata kasutama maksimaalselt just neid hashtage, millega tuled välja.

Näiteks: kui sinu postitused tulevad TOP Posts seas esile konkurentsiga 1000, kuid ei tule välja 3000 tuhandese konkurentsiga, siis tead, et peaksid katsetama selliste hashtagidega, mille konkurents jääb 1 kuni 3 tuhande vahele.

Tähelepanu! Ära kasuta pidevalt samu hashtage ja viimased peavad olema sinu piltidega otseselt seotud. Kasuta testperioodil 12-18 hashtagi ja hiljem võid katsetada rohkema arvuga ning jälgida kas tuled kõigiga välja või mitte.

Instagrami turundus koolitus

Instagrami koolitus sisaldab ka 3 kuud koolitusjärgset abi

2 nädalat hashtagide testimist on läbi, kuidas edasi?

Nüüd peaks sul olema teada mis konkurentsi vahemikus saad maksimaalselt kasutada kõiki hashtage, kuid rumal oleks jääda loorberitele puhkama. Järgmises õpetuses näitan sulle, kuidas veelgi süsteemsemalt kombineerida hashtage ja kasvatada oma jälgijate arvu.

Loodan, et sinu sotsiaalmeedia turundus saab nüüd parema hoo sisse :).

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.