Kas Google Ads põletab krõbinal sinu reklaamirahasid? Miks Google reklaam pole sinu jaoks veel piisavalt tõhus? Põhjus on selles, et sa tegelikult ei tunne ega tea, kuidas Google Ads suures pildis töötab.
Paljud Eesti turundajad ja ettevõtjad kasutavad aktiivselt Google Adsi ehk vana nimetusega Google Adwordsi, kuid tegelikult on ja saab veel juurde õppida.
Enne veel kui annan sinu tegelikele ja peamistele probleemidele vastused, las ma küsin sinult ühe küsimuse.
Kas sa hüppaksid tundmatus kohas vette? Su vastus on, et ei hüppaks. Ometi aga oled juba kõvasti selle Google reklaamiga raha jõudnud põletada.
Sinu peamised mured algavad tegelikult lihtsatest asjadest ja järgnevalt tahan sulle neid lihtsaid, ent suuri raha põletamise kohti tutvustada.
Pane end nüüd valmis ja tee vajadusel märkmeid. Alustame algusest.
Kuidas Google Ads töötab?
Kui mõistad, kuidas Google Ads toimib, siis on sul võimalik kokkuvõttes säästa reklaamiraha ning ROI ehk tasuvus saab uue hingamise.
Mida klient tegelikult mõtleb ja soovib, kui sisestab märksõnad Googlesse? Kas sa ikka tead?
Kõik algab sellest, mida sinu klient Googlest otsib ja milliseid märksõnu (pigem fraase) ta otsingulahtrisse sisestab. Püüa saada aru, mida ta tegelikult mõtleb ja soovib, kui ta otsingulahtrisse oma märksõnad või fraasid sisestab.
Näiteks otsingu teostaja eesmärgid on täiesti erinevad, kui ta sisestab kodulehe hinnad või ise kodulehe tegemine.
Soovitan: tee esmalt märksõna uuringut Google Adsi enda tööriistaga KeyWord Planneriga ja uuri, kui head või halvad on konkurentide maandumislehed konkreetsete märksõnade puhul.
Mida paremini klienti mõistad, seda täpsemate märksõnadega saad hakata oma reklaame näitama.
Nüüd, kus klient on sisestanud oma märksõnad, alustab ka Google Ads oma tööd.
Google vaatab nn reklaamitegijate patta ning selgitab välja, kelle reklaam on kõige täpsem otsingule ja kelle pakkumine antud märksõnale on kõige kõrgem.
Tegu on oksjoniga, kuid selle erandiga, et mitte alati ei saa kõrgema kliki hinna pakkuja paremaid positsioone ja rohkem näitamisi.
Sinu reklaami tekst peab otsingu tegijat kõnetama!
Me oleme veebis justkui jahimehed, sest peale otsingulahtrisse märksõna sisestamist otsime just seda sama fraasi ka Google tulemustest.
Seega on hea, kui sinu reklaam sisaldab otsitud fraasi ning see räägib kliendi murest ja pakub välja ka vihje lahenduseks.
Sinu ülesanne on: et just õigete märksõnade ja fraaside puhul tuleksid välja sinu reklaamid. Näiteks, kui huviline otsib kodulehe tegemise koolitus, siis sinu reklaam peaks midagi sellist ka sisaldama.
Alltoodud näites reklaamivad ainult teenuse pakkujad oma teenust, kuid otsingu teostaja seda ju ei soovi.
Kõik ülaltoodud Google reklaamid ei ole otsija jaoks huvipakkuvad ja ta ei kliki neid.
Või teine näide, kus otsingu teostaja sisestab Googlesse fraasi WordPressi õpetused. Mis sina arvad, kas ta soovib kodulehe tegemise teenust osta või ta tahab kodulehte ise teha või leida oma WordPressi küsimustele vastuseid?
Kaks viimast varianti on siiski kõige tõenäolisemad.
Kui vaatad ülal toodud reklaame, siis milline neist vastab otsingule kõige paremini? See üks reklaam saab teistest suure tõenäosusega ka rohkem klikke ja külastusi ning see maksab kokkuvõttes kliki eest vähem kui kõik tema konkurendid.
Seega kanna hoolt, et sinu reklaamid vastaks otsitud fraasile ja et need kõnetaksid sinu sihtgruppi.
Maandumisleht peab vastama reklaamitule
Nüüd, kus otsija on leidnud oma probleemile kõige haakuvama reklaami ja sellele otsustanud klikkida, siis tema ees avanev maandumisleht peab rääkima sama juttu.
Kui külastaja otsib odav ruumide rent, siis reklaam peab seda fraasi sisaldama ja maandumislehe pealkiri ja tiitel ja sisu peab samuti seda fraasi sisaldama.
Lisaks pead tooma välja suurelt pildi reklaamitavast ning seal läheduses ka väga konkreetsed kliendi emotsionaalsed kasud.
Maandumislehel peab olema kindlasti ka kliendi kasu rõhutav üleskutse tegevusele ja üldisest disainist eristuv CTA nupp või vorm.
Hea on ka, kui sealt leiab reaalsete klientide tagasidet, mis aitavad kaasa ostuotsuse langetamisele.
Testi ja optimeeri maandumisleht soovitud tegevusele
Sinu soov on, et võimalikult paljud, kes satuvad sinu reklaamilt maandumislehele, teeks ka rohkem tegevusi. Sa tahad, et rohkem inimesi täidaks vormi või vajutaks näiteks nuppu Lisa ostukorvi.
Selleks tuleb sul oma tähtsamaid maandumislehti ka testida ehk teha katsetusi, sest vastasel korral sa ei saa mitte kunagi teada, kas oleksid võinud saada ka paremaid tulemusi.
Sul on alati võimalik kirjutada kõnetavamaid pakkumisi või lisada kvaliteetsem või kõnetavam pilt või katsetada defitsiitsuse tekitamise võtteid. Elemente, mida katsetada ühel maandumislehel on tegelikult päris mitmeid. Lihtsalt alusta.
Peale tegevuse sooritamist saada klient tänan lehele
Nüüd kus meie Adwordsi reklaamilt tulnud klient on teinud soovitud tegevuse, tuleb ta saata Tänan lehele. Tänan lehe abil saame koostöös Google Analyticsiga teada, mis on meie maandumislehe Conversion Rate ehk soovitud tegevuste määr.
Igal maandumislehel peaks ideaalis olema nn Tänan leht, mis on siis seotud Google Analyticsi ja Google Adsiga. Nii saame teada näiteks kui mitu inimest 100-st tegid maandumislehel meie soovitud tegevuse ja milline on kulu Google Adsi kaudu.
Tänan lehel palu kliendil teha veel midagi, mis ei nõua temalt liigset pingutust. Näiteks palu liituda uudiskirjaga või firma fännilehega.
Mõõda tasuvust ja optimeeri Google Adsi konto
Google Ads ei hakka kohe sinu kasuks tööle. Sa pead ise arvestust pidama, kui palju raha oled sinna sisse pannud ja kui palju oled selle abil tagasi teeninud.
Kui näed, et tulemusi ei tule ja raha muudkui kaob, siis on vaja hakata otsima probleemseid kohti igast etapist, ükshaaval.
Millisele kohale Google Ads asetab sinu reklaami?
Sinu küsimus on, et mille põhjal Google otsustab, et milliseid reklaame ta näitab ja mis kohtadel ta neid näitab.
Ad rank ehk reklaami asetus sõltub kahest komponendist ja need on CPC – cost per click (sinu max kliki hind ehk pakkumine konkreetsele märksõnale) ja kvaliteediskoor, mille selgitamisele keskendun eraldi allpool.
Nagu näed allolevalt pildilt, et sa võid küll maksta kõigist rohkem, aga kui sinu kvaliteediskoor on madal, siis pole sul asja otsingutulemuste ette otsa.
Tahad odavamat hinda ja paremat kohta reklaamijate seas, siis tegele tõsiselt kvaliteediskoori parandamisega.
Miks Google Adwords paneb kvaliteediskoorile rõhku ja mida see tähendab?
Kvaliteediskoor, mõjutab sinu kliki hinda, positsiooni ja kokkuvõtteks kõike.
Kui lühidalt öelda, siis sinu edu sõltub 3-4 suuremast faktorist:
- CTR (läbiklikkimise suhe) – kuipalju reklaami nägijad klikkisid sinu reklaamile. Mida rohkem, seda parem.
- Reklaami välja kutsuva märksõna seotus otsingu tegija märksõnaga.
- Kas reklaam sisaldab otsitud märksõna ja kuidas on reklaam otsingufraasiga seotud?
- Maandumislehe kvaliteet – kas see pakub otsijale õiget asja, kas see sisaldab otsitud märksõnu või fraase, kas seda on mugav kasutada ja kas see avaneb kiirelt.
Vaata lähemalt, mida veel kvaliteediskoor endas sisaldab
NB! Andmed ja illustreerivad pildid pärinevad lehelt http://www.wordstream.com/
Muide, Google Ads annab sinu märksõnadele hinde 10 palli skaalas. Soovitav on hoida oma märksõnade kvaliteediskoor 10 palli skaalal üle 6-e.
Kui sinu märksõnadele antakse hindeks 7-10 palli, siis oled õigel teel ja võimalus saada ka soodsamat kliki hinda ja kõrgemat kohta reklaamijate hulgas.
Kus sa näed Google Adsis märksõnade kvaliteediskoori?
Kvaliteedi skoori näed siis, kui oled oma reklaamidega live läinud. Olgu sulle teadmiseks, et kvaliteediskoor muutub ja see on mõjutatud ka sinu konkurentidest.
Ava AGoogle Adsis ühe kampaania märksõnad ning liigu hiirega tulba peale Status, kus näed justkui jutumulli. Vii kursor jutumulli peale ja sulle avaneb aken, kus kirjas sinu töötava märksõna hinne 10 palli skaalal ning kas sinu reklaami näidatakse või mitte.
Mille alusel Google Ads otsustab, kui palju sa kliki eest maksad?
Nagu allolevalt pildid näed, sõltub sinu kliki hind sinu taga oleva konkurendi nn Ad rank-ist ja sinu kvaliteediskoorist. Sinu taga oleva reklaamija Ad rank jagatakse sinu kvaliteediskooriga ning sinna lisatakse 0,01 senti.
Nagu näed, kvaliteediskoor mõjub kliki hinnale, kuid mida tihedam on konkurents märksõna või fraasi osas, seda kõrgemaks lähevad hinnad.
Kokkuvõtteks
Google Ads on tõhus reklaamikanal,
- kui sa mõistad, milliste märksõnadega sinu sihtgrupp sinu tooteid või teenuseid otsib;
- kui sinu märksõnad, reklaamid ja maandumisleht on tihedalt seotud kliendi ootustega;
- kui sa mõistad kvaliteediskoori tähtsust;
- ja kui sa tegeled pidevalt nimetatud 6 peamise etapiga eraldi, millest alguses ka juttu oli.
Kõigest sellest räägin ma täpsemalt sulle koos praktiliste harjutustega Google Adsi koolitusel, kuhu ma võtan ainult 8 inimest. Registreeru varakult.
Jõudu Adsi konto haldamisel.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.