Blogiturundus mõjutab sinu kodulehe tuntust suurel määral. Kuid postituste kirjutamine pole sugugi väga lihtne. Kuidas aga kirjutada postitust huvitavalt ja meeldejäävalt?

Blogipostituse kirjutamise juures on oluline teada, kellele sa kirjutad ning miks sa seda kirjutad. Oluline on ka, millist pildimaterjali lisad ning kui hästi on tekst liigendatud. Lisaks veel hea pealkiri.

Oeh.

Ja siis tuleb veel kirjutada originaalselt, huvitavalt ja meeldejäävalt. Selles postituses annan sulle 7 nõuannet, kuidas just sisuliselt muuta oma postitused huvitavamaks ning meeldejäävamaks.

1. Pealkiri on oluline, kuid seda on ka esimene lause

Kas sa tead, mis on sinu postituse esimese lause eesmärk?

Vastus sellele küsimusele on väga lihtne. Nimelt panna lugejat lugema järgmist lauset. Jah, see ongi just nii „lihtne“ eesmärk. See tähendab seda, et esimene lause peab olema lühike ning haarama kohe lugejat.

Võid alustada ka lühikese küsimusega. Küsimuste kasutamine suunab lugejat kaasa mõtlema ning edasi lugema.

Alles siis kui oled haaranud lugeja huvi võid hakata kasutama pikemaid lauseid.

2. Kirjuta lihtsalt

Sa oled oma ala ekspert ning sinu jaoks on erialased terminid kõik väga kodused. Aga kui sa kirjutad algajale, proovi hoiduda (liigse) erialase keele kasutamisest. Eriti kui sinu sihtgrupp pole sellega kursis.

Pole mõistlik kirjutada pikka ja keerulist eepost, millest saad aru ainult sina ja sinuga võrdsed eksperdid. Seda muidugi juhul kui needsamad eksperdid ei ole sinu sihtgrupp.

Samuti jälgi, et sinu laused oleksid lühikesed. Laused, mis jätkuvad mitmel real on lugejale üldjuhul rasked jälgida.

3. Rõhuta olulisust kirjeldavate sõnadega

Olulise info rõhutamisel oleme harjunud kasutama hüüumärki. Mõningas olukorras on see kindlasti õigustatud, kuid haaravama sisuteksti jaoks võiksid leida sobivaid kirjeldavaid sõnu.

Näiteks: 8 nõuannet! -> 8 väärtuslikku nõuannet.

Omadussõnade või muude kirjeldavate sõnadega rõhutamine annab märksa elavamalt ja mõjusamalt edasi sõnumit, kui ainult hüüumärgi kasutamine.

4. Kasuta sensoorseid ja emotsionaalseid sõnu

Sensoorsed ehk tunnetuslikud sõnad panevad meie aju rohkem tööle ning me oleme võimelised paremini ette kujutama toodet või situatsiooni.

Sensoorsete ja emotsionaalsete sõnade kasutamine aitab ka lugejal paremini kirjutatut meelde jätta.

Meie aju hakkab tunnetuslike sõnade puhul kohe seoseid looma. Justkui saaksime kohe maitsta siidise vahukoorekreemiga torti, tunda naha krobelist tekstuuri, kuulda tuulekellade kõlisevat häält mahedal suveööl.

Soovitan sul lugeda postitust How to Arouse the Magic of Sensory Words (Even in Business Writing!), mis kirjutab pikemalt tunnetuslike sõnade maagiast.

5. Viita oma allikatele

Sa alles alustad blogimisega, sul on head mõtted ning asjalikud nõuanded. Aga kas lugejad teavad, kes sa oled?

Mis veelgi olulisem, kuidas nad teavad, kas sinu nõuanded on väärtuslikud?

Viited tõstavad sinu usaldusväärsust ning annavad lugejale ka lisaväärtust.

6. Kasuta alapealkirju

Sinu blogil on või tekib kindlasti oma lugejaskond, kes on valmis lugema sinu alapealkirju, loetelusid ning täpsemaid kirjeldusi ja detaile.

Kuid sinu postitusi satuvad lugema ka pealiskaudsemad lugejad, kes vaatavad kiirelt üle sinu pealkirjad ja loetelud ning eeldavad, et nad saavadki nii postituse põhisisu kätte.

Alapealkirjade kasutamine annabki sulle võimaluse anda lugejatele hea ülevaate, millest sa kirjutad.

7. Loobu infouputuse loomisest

Kui postituses on liiga palju nõuandeid, siis lugeja jaoks võib see olla äärmiselt väsitav ja hirmutav. Liigne infotulv on pigem hirmuäratav ning tekitab tunde, et nõuannete jälgimine on lihtsalt liiga suur ülesanne, millega lugeja ei saa hakkama.

Chip ja Dan Heath kirjutavad oma raamatus „Switch“, et kui me seisame vastamisi hirmuäratava ülesandega, siis meie instinkt on seda vältida.

Kui aga see hirmuäratav muutus jagada väiksemateks ülesanneteks, mis on kergemini saavutatavad, siis tunneme võidurõõmu oma saavutustest ning oleme valmis vastu võtma uusi muudatusi.

Seega keskendu kirjutamisel pigem väiksemale teemale. Andes lugejatele nõuandeid ja soovitusi väiksemas koguses tekitad sa tunde, et nõuannete järgimine pole nii suur töö ja see kõik on teostatav.

Võimalda lugejal tunda saavutusrõõmu väikeste sammude saavutamisest. Ning kutsu nad tagasi uute nõuannete järgi.

Blogi kirjutamise teemal soovitan lugeda veel järgmisi postitusi:

Arvad, et peale kõikide postituste lugemist ootab sind ees infouputus ja ei tea millest alustada?

Tule sisuturunduse koolitusele.

Koolituselt saad teadmised, kuidas koostada omale sisuturunduse strateegiat. Oskad oma veebilehe sisutekste koostada ning tead, millest algab ja mida sisaldab müügikirja kirjutamine.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.