6 veebianalüütika küsimust, millele võiksid vastata „Jah“

Avaleht/Kodulehe analüütika/6 veebianalüütika küsimust, millele võiksid vastata „Jah“

6 veebianalüütika küsimust, millele võiksid vastata „Jah“

Täna annan sulle kuus konkreetset küsimust oma veebilehe analüüsi tegemiseks. Järgnevad küsimused on nö veebianalüütika vundament, ilma milleta on iga veebianalüüs sisutühi või väheväärtuslik. Loe, mis on need 6 tähtsat küsimust.

1. Kas on loodud veebianalüütika tegevusplaan?

Ilma plaanita oled kui ilma tüürita laev ulgumerel ja sama kehtib ka veebianalüütika kohta. Kui sa tahad, et sinu investeering kodulehe tegemisse või turundusse hakkaks vilju kandma, siis sul peab olema süsteem, kuidas andmetest saada kätte olulised vastused.

Tavaliselt näeb sinu Google Analyticsi kasutamine välja järgmine

Kord kuus või harvemini logid sisse Google Analyticsisse  (GA) ja vaatad, mitu inimest on lehel käinud ja missuguse sisu vastu nad on huvi tundnud ja sellega tavaliselt kogu analüüs piirdub.

Veebianalüütika tegevusplaan aitab aga süsteemselt aru saada, mis töötab ja annab ideid, mida saaks teha paremini.

Organiseeritud andmed on õigesti kogutud andmed. Mõni aeg tagasi tegin ühes suures firmas sisekoolitust GA osas ja seal oli väga halvasti seadistatud liiklus.

Nt, sisemiste linkide jälgimiseks oli kasutatud märgistatud linke.

Antud juhul kui külastaja klikib lehe sees märgistatud linki, ei saa me enam öelda, kust kanalist külastaja tegelikult tuli. Samuti algab külastaja jaoks siis uus külastus (sessioon), mis omakorda mõjutab lehel oldud aega ja tagasipõrkemäära.

Ehk siis meil peavad olema õigesti kogutud andmed ning Google Analyticsi seadistused peavad olema õigesti paigas.

Veebianalüüs ja veebistatistika analüüs

Kontrolli oma GA seadistused selle checklisti abil üle

Integreeritud andmed tähendavad, et me toome Google Analyticsisse sisse erinevate kanalite andmed – veebilehe, e-poe (ecommerce tracking), FB, Google Adwordsi, e-postiturunduse jne.

Kasutajale fokusseeritud andmetel on siin kaks tähendust – iga aruande või töölaua analüüs lähtub kasutajast – kogu aeg mõtled, miks on mobiilis tagasipõrge kõrgem või miks on tahvlis keskmine ostusumma väiksem või miks IE’ga ollakse lehel kauem?

2. Kas veebianalüütikas on eesmärgid seadistatud?

Google Analyticsis seadista eesmärgid vastavalt oma müügimudelile. Näiteks uudiskirja listiga liitujad, hinnapäringu tegijad, kontaktivormi täitjad, seminarile registreerujad jne.

Vaata videot ja saad täpselt teada, kuidas seadistada GA eesmärke.

Goalide ehk eesmärkide seadistamine aitab sul saada aru, mis turunduses töötab ja kuidas sinu koduleht töötab.

3. Kas analüüsid mikroeesmärke?

Seadista nii makro- kui ma mikroeesmärgid. Peamine eesmärk on makroeesmärk, aga tegevused, mis aitavad kaasa selle täitmisele on mikroeesmärgid.

Inimesed võib jagada kolmeks: ostjad, otsijad, sirvijad.

1. Ostja soovib põhjalikku infot veebilehel, fakte ja tooted.

2. Otsijad soovivad võrrelda infot ja tooteid nii lehe siseselt kui ka konkurentide vahel.

3. Sirvijad otsivad lihtsalt infot.

Selleks, et sirvijast saaks otsija ja otsijast saaks ostja, peab ta tegema ennem mitmeid tegevusi (mikroeesmärke).

Lugema blogi, tellima uudiskirja, avama saadetud e-kirja, lugema tagasisidet, vaatama tutvustavat videot, hakkama fänniks, jagama ja kommenteerima – tegema soovitud mikroeesmärke.

Kas ja kui palju teevad sinu võtmelehtedel mikrotegevusi, enne kui nendest saavad ostjad? Selgita välja ning püüa leida numbritele arukad selgitused.

4. Kas analüüsid assistente ja konverteerivaid kanaleid?

Veebilehe analüütika on nagu jalgpall – üks lööb küll värava, aga meeskond on tal toeks. Nii turunduses kui veebilehel me peame samuti aru saama, missugused mängijad (tegevused) skoorivad ja missugused aitavad lõpptulemusele kaasa.

Google Analytics on nagu jalgpall

Kes aitavad muuta külastajad klientideks?

Võrdle kuu lõpus seatud mõõdikute (KPI) ja tegelike tulemuste vahet. Kas mõõdikute eesmärgid olid reaalsed? Kas saavutatud tulemused olid piisavad? Mida saaks teha paremini?

Tegutse vastavalt oma analüüsi tulemustele. Kui näete, et e-postiturunduses seatud mõõdik ei töötanud piisavalt hästi, siis analüüsi ja tee parandused. Kas kirja pealkiri oli piisavalt huvipakkuv? Kas kirja saajate segment oli õige?

Kas korduvostusid pole nii palju kui eesmärgiks seadsite? Järelikult pane esimese ostuga kaasa sooduskupong või mingi muu pakkumine järgmise ostu tarbeks.

Kord poole aasta jooksul vaata üle ka planeerimise ja realiseerimise etapp. Vajadusel tee parandused.

5. Kas kasutad märgistatud URL’e ehk URL Builderit?

Kui kasutad müügi- ja turunduskanalina Facebooki, bännerreklaami või teed e-posti-turundust, siis peab kasutama linkide märgistamist.

Linkide märgistamine

Millise lingi kaudu ta täpselt tuli? Kasuta Google URL Builderit

Kuidas muidu saad teada, mis bännerit või pilti on klikitud või milline bänner või link on tulusam?

Google Analytics võimaldab vaadata, mis kanali kaudu inimene su kodulehele tuli (ingl trafc sources), ent kui lingid pole märgistatud, ei erista Google Analytics, millise lingi kaudu inimene lehele jõudis.

Kui teed näiteks Facebookis reklaami, siis sa küll näed, kui palju inimesi Facebooki kaudu su kodulehele tuli, ent ei oska vahet teha, missugust postitust või reklaami inimesed klikkisid.

Ära unusta, et alati jooksutad kahte reklaami korraga, mis omavahel võistlevad ja erinevad üksteisest kas värvi, pildi, pealkirja või kasvõi nupu teksti poolest. Kui sa ei testi reklaame, siis ei tea sa ju kunagi, kas oleks miski paremini töötanud.

Näiteks siin on üks väljavõte FB kampaaniast, kus oli WordPressi õpiku kohta tehtud kaks bännerit, need erinesid üksteisest pildi osas – tekst ja nupp olid samad.

Esialgselt loodud bänner tõi sisse 34€, aga versioon temast, mis loodi testimise eesmärgil, tõi sisse 1213€. Seega märgista URL’id ja testi.

6. Kas analüüsid veebilehe tehnilist korrasolekut?

Olgu siinkohal kohe öeldud, et näiteks meie alustame oma veebilehe analüüsi teenust just kodulehe tehnilise seisukorra hindamisega. Kui sinu auto mootor ikka ei tööta, siis pole enne mõtet muude asjadega tegeleda.

  • Kas uurid konversioone veebisirvijate, veebisirvijate versioonide, seadmete ja mudelite lõikes?
  • Missugused on Sinu kõige aeglasemad veebilehed?
  • Missuguste seadmetega, mudelitega, veebisirvijatega on kõrgem tagasipõrkemäär või aeglane laadimise kiirus?
  • Missugustel sisulehtedel on palju liiklust, aga kõrge tagasipõrkemäär või kõrge väljumiste protsent või madal konversiooni määr?
  • Missuguse resolutsiooniga on kõrge tagasipõrkemäär või kõrge väljumiste protsent või madal konversiooni määr?

Kui oskad neile kõigile küsimustele vastata ja tegutsed lehe parendamisega, siis oled väga-väga tubli!

Usun, et said natuke targemaks ning tead, mis on oluline ühe veebianalüüsi või veebistatistka juures.

Soovid andmetest infot kätte saada? Küsi hinnapakkumist!

  • Vastame esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tunni jooksul.
31.07.2018|

Autorist:

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: Kodulehe tegemine Joomla, WordPress või Drupal baasil; e-poe tegemine OpenCart, VirtueMart või WooCommerce baasil; GIMP, veebianalüütika ja veebilehtede ning e-poodide testimine ja kampaanialehtede loomine.