checklist_ga

Kas su Google Analytics on ikka seadistatud? Vasta alljärgnevale 25 küsimusele.

Kui mitmele küsimusele saad kindlalt vastata JAH?

1. Kas on Sul olemas Google konto?

2. Kas on sul loodud Google Analyticsi konto?

3. Kas su veebilehele on lisatud Google Analyticsi universaalne kood? 2014 aprillist on kasutusel Google Universal Analytics.

4. Kas GA kood on lisatud igale sisulehele? Kui kasutad sisuhaldustarkvara, siis piisab kui kood on lisatud kujunduse seadetesse või kujunduse index.php faili või kasutad vastavat lisa (pluginat). Kui kasutad HTML stiilis veebilehte, siis pead kas igale sisulehele lisama või külge lisama (include) GA koodi.

5. Kas GA koodi asukoht on igal sisulehel ennem märgendi (tagi) lõppu?veebilehe analüüs

6. Kas oled Google Analyticsi kontos administraatori õigustes? On olemas 3 erinevat taset – konto, veebileht (property) ja veebilehe vaade (view). Kõigil neil on omakorda erinevad tasemed, nagu lugemine ja analüüsimine, muutmine, kasutajate haldamine. Kui sul pole piisavalt õigusi, siis ei saa näiteks eesmärke seadistada või filtreid luua.

7. Kas oled sisse lülitanud Admin → Account Settings alt Google poolt soovitatud märkeruudud? Nii saavad Google ablilised juurdepääsu sinu kontole, kui sa vajad abi. Bechmarking võimaldab sul võrrelda enda ettevõtte andmeid teiste sarnaste ettevõtetega.

8. Kas vaheleht Admin -> Property -> Property Settings on seadistatud? Kontrolli, et oled lisanud oma veebilehe nime Property Name lahtrisse ning veebilehe URL’i Default URL lahtrisse. Industry Category rippmenüüst vali oma tegevusvaldkond.
Kui soovid koguda andmeid külastajate vanuse, huvide ja soo kohta, siis lülita sisse Enable Demographics and Interest Reports -> seejärel vali Reporting -> Audience ->Demographics -> Overview -> kliki nuppu Enable, et sisse lülitada Demographics and Interest Reports veel kord. Lisaks peaks olema sisse lülitatud Remarketing ja Advertising Reporting Features. Selleks vali Admin -> Tracking Info -> Data Collection ning lülita mõlemad valikud sisse ja kliki nuppu Save.

9. Kas Search Console on sisse lülitatud? Sisse lülitamiseks vali Admin -> Property -> Property Settings – > kliki nuppu Adjust Search Console -> kui avanev aken on valge, siis kontrolli, et sa ei asuks veebilehe lõpus -> Search Console Settings lehel kliki linki Edit -> avanevas Enable Search Console data in Google Analytics vahelehes kliki nuppu Add a site to Search Console -> avanevas hüpikaknas kliki nuppu OK -> kliki nuppu Add a Property -> lisa oma veebilehe URL-aadress ning kliki nuppu Add – > uues aknas vali sakk Alternate methods -> vali Google Analytics ja kliki nuppu Verify -> kui saad teate Congratulations, you have successfully verified your ownership of …, siis oled edukalt sidunud oma veebilehe Search Console’iga. Mine tagasi veebilehitseja vahelehele Enable Search Console data in Google Analytics ning värskenda lehte – > vali raadionupu abil oma veebilehe aadress -> kliki nuppu Save ning avanevas hüpikaknas vali OK.
Valides Google Analyticsis Reporting ->Acquisition -> Search Console -> Queries, siis peaksid nägema juba andmeid võtmesõnade kohta, millega su veebileht Google otsingutulemustes välja tuleb. Samas raportis näed, mitu korda on sinu veebilehte näidatud otsingutulemustes (Impressions), mitu korda on sinu veebilehe URL’il klikitud (Clicks) ning milline on sinu keskmine positsioon Google otsingutulemustes (Average Position) konkreetse võtmesõnaga.

10. Kas Use enhanced link attribution on sisse lülitatud? Märkeruut tasub sisse lülitada siis, kui kasutad ühel lehel mitut elementi, mis viitavad samale sisulehele. Näiteks ühes sisulehes on mitu linki, mis viivad kontaktilehele. Enhanced link attribution võimaldab jälgida igat linki eraldi, kuid siis peavad linkidel olema erinevad id-numbrid.
Enchanced link attribution näitab tulemusi ka siis, kui ühel elemendil on mitu vastet, näiteks otsingutulemused.
Seade kasutamiseks on vaja lisada Google Analyticsi jälgimiskoodi üks koodirida juurde (ga(‘require’, ‘linkid’);) (vt https://support.google.com/analytics/answer/2558867?hl=en&utm_id=ad)

11. Kui kasutad Google Adwordsi, siis kas Google AdWordsi konto on seotud? Google Adwords on klikipõhine tasuline reklaamitööriist.

12. Kui kasutad Google AdSense’i, siis kas Google AdSense on seotud Google Analyticsiga? Google AdSense on klikipõhine reklaamitööriist, mis võimaldab reklaamijal teha bänneripõhiseid reklaame valitud sisulehtedel.

13. Kui kasutad Google Ad Exchange’i, siis kas Google Ad Exchange on seotud Google Analyticsiga? Google Exchange on reaalajas toimiv turg, mis koos Google Display-võrgustikuga võimaldab reklaamipinda osta ja müüa.

14. Kas vaheleht Admin → View settings on seadistatud? Kontrolli, et oled lisanud oma vaate nime, veebilehe aadressi, ajatsoon on valitud Eesti (Tallinn), valuuta on EUR, valitud on märkeruut Exclude all hits from known bots and spiders. Kui lehel on otsing, siis lülita sisse Site search Tracking, Query parameter on näiteks WordPressi puhul parameetrina s.

15. Kas on loodud peamised vaated – kõikide andmete vaated, enda liikluse välja filteeritud andmed, oluliste riikide vaated, oluliste kanalite vaated, testimise vaade.

16. Kas oluliste tegevuste analüüsiks on seadistatud eesmärgid (Goals)?

17. Kas eesmärkidele on lisatud rahalised väärtused? Kas eesmärkidele on määratud tunnelid? Loomulikult seadista makroeesmärgid, aga ära unusta ka mikroeesmärke – tegevused, mis suunavad külastajat makroeesmärkide täitmisele.

18. Kas peamised filtrid on lisatud – näiteks enda/töötajate/harukontori liiklus veebilehel on välistatud?

19. Kui su veebilehel on e-pood, siis kas on sisse lülitatud ecommerce settings? Võimalusel seadista ka Enhanced Ecommerce Settings, kuna näed siis visuaalselt külastajate liikumist e-poe keskkonnas. Kui palju vaatas tooteid, kui palju lisas ostukorvi, kui palju läks kassa lehele, kui palju ostis?

20. Kas kasutad segmente? On sul loodud riikide segmendid, kampaaniate segmendid, konkreetselt viitelt või sisulehelt tulijad?

21. Kas kasutad Google Analytics Annotation võimalusi? Peaksid kirja panema Google Analyticsis tehtud muudatused, loodud kampaaniad ja reklaamid. Nii oskad sa põhjendada suuremaid muudatusi kogutud andmetes.

22. Kas kasutad Custom Alerts võimalust? Google Analytics saadab sulle e-kirja, kui sinu poolt seadistatud hoiatus aktiveerus. Alert võib olla näiteks veateadete (Lehte ei leitud) ootamatu suurenemine.

23. Kas oled loonud oluliste infoplokkide grupeerimiseks töölauad? Reporting → Dashboards → New dashboard.

24. Kas kasutatud kohandatud aruandeid? Customization → New Custom Report võimaldab sul luua enda valitud dimensioonide ja mõõdikutega aruandeid.

25. Kas Google Analytics ja Google Tag Manager on omavahel seotud, et saaksid analüüsida veebilehe sündmuseid. Sündmused on näiteks ilma Tänan-leheta vormi täitmised, video vaatamised, lingi klikkimised, PDF-faili alla laadimised, suunava nupu klikkimised.

Mitmele küsimusele vastasid Jah?

Tekkis küsimus või soovid, et seadistaksime Su veebianalüütika? Võta ühendust!

  • Vastame esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tunni jooksul.