22. septembril toimus e-kaubanduse müügi- ja turundusseminar “Peennüansid panevad Su kauplema!”. Seminari läbivaks teemaks oli e-poe käibe suurendamine. Sellest seminari kokkuvõtvast postitusest saad 28 kasulikku nõuannet, mis aitavad sul suurendada oma veebilehe või e-poe käivet.

30_kasulikku_nouannet_seminari_kokkuvote

Seminari alustas Timo Porval, kes tutvustas teekonda kliendi ajusagaratesse, järgmisena rääkisid Boost Yourself tegijad oma lennukast stardist sotsiaalmeedia kaasabil, millele järgnes Indrek Vainu ülevaade bottidest ehk kuidas viia e-pood Facebooki.

Teisel poolel päevast tutvustas Oscar Rõõm e-kaubanduse tulevikutrende ning Taavi Raidma rääkis, kuidas mobiilsest e-kaubandusest maksimaalselt tulu lõigata. Päeva lõpetas Viljo Vabrit töötoaga „Andmed rahaks“, mis hõlmas veebilehe tehnilist ja kasutajakäitumise analüüsi, analüütikat ning kasutajatagasiside kogumist.

28 kasulikku nõuannet ettevõtjale

Seminar oli huvitav ning sisaldas väga palju kasulikke soovitusi. Kogusin kokku esinejate kõige olulisemad nõuanded, millest on sulle kindlasti kasu.

  1. Iga peamise toote/teenuse kohta peaks sul olemas olema kaart kliendi ajusagaratesse.
  2. Iga peamise toote/teenuse juures peaks olema lahti kirjutatud, mida tegelikult klient sinult ostab.
  3. Kirjuta lahti, kuidas see toode/teenus sinu kliendi elu paremaks teeb.
  4. Kirjelda oma klienti – nii põhjalikult kui suudad.
  5. Mõtle selle peale, mida sinu klient kardab? Mis on tema takistused? Millised on tema eksiarvamused, mida on vaja muuta?
  6. Uuri oma kolme peamist konkurenti ning vaata, millised on nende unikaalsed müügipakkumised.
  7. Kirjelda ostuprotsessi. Mõtle ka selle peale, miks klient ei osta, milliseid garantiisid ning sotsiaalseid tõestusi saad sa pakkuda oma toote/teenuse juures.
  8. Mõtle selle peale, millisel viisil sinu klient suhtleb ning kasuta sama kõnemaneeri oma kodulehel.
  9. Kirjelda, miks klient peaks ostma sinult ning mitte sinu konkurendilt.
  10. Kasuta punktides 1-9 kogutud teadmisi oma kodulehel, et vähendada kliendi ostuhirme, suurendada enda usaldusväärsust ning tuua välja põhjused, miks klient peaks just sind valima.
  11. Üllata oma klienti positiivselt. Näiteks lisa mingi meene või sooduskood tellimusega kaasa. Positiivsed emotsioonid toovad kliendi tagasi.
  12. Suhtle oma klientidega, et paremini mõista neid. Võimalusel saa nendega isiklikult kokku. Lisa ka kliendiküsitlus oma kodulehele, mida võimaldab sul teha näiteks Hotjar. Hotjari abil saad ka analüüsida külastajakäitumist veebilehel.
  13. Kvaliteetsed tootepildid on väga olulised. Muuda oma toode vastupandamatuks. Samas arvesta, et tootepildid ei oleks mahult liiga suured, sest siis hakkavad nad mõjutama sinu veebilehe kiirust.
  14. Ära alahinda sotsiaalmeediakanaleid turunduses. Boost Yourself’il on Instagram’is üle 10 000 jälgija. Tee järgi!
    28_kasulikku_nouannetboost_yourself
    Pildil Boost Yourself Instagramis.
  15. Ostuprotsess tee kliendi jaoks nii lihtsaks ja mugavaks kui võimalik.
  16. Sinu kassa leht peab olema ostja jaoks kiire, turvaline, mugav ja ainult maksmiseks.
  17. Cartskill aitab sul luua boti ehk automatiseeritud suhtlusäpi Facebooki Messengeri jaoks, mis aitab sul müüa ka oma tooteid. Vaata Cartskilli Facebooki boti. Selleks ava nutiseadmes Messenger äpp → sisesta otsingusse cartskill ning alusta vestlust.
  18. Ostude arv mobiilsetes seadmetes pidevalt suureneb. Kui sul pole veel skaleeruvat veebilehte/e-poodi, siis nüüd on viimane aeg teha selleks investeering.
    Kui sul ei ole skaleeruvat veebilehte ning pole ka plaanis seda omale teha, siis ei pruugi tulevik sinu jaoks nii helge olla.
    28_kasulikku_nouannet_tulevik_on_helge
    Kui sa aga siiski tahad, et sinu koduleht oleks skaleeruv, siis võta meiega ühendust ja uuendame sinu kodulehe kujundust.
  19. Testi kui nutiseadme sõbralik on sinu veebileht – https://testmysite.thinkwithgoogle.com/
    Peale testi on sul võimalik alla laadida raport, mis annab nõuandeid, kuidas lahendada leitud probleeme.
  20. Aina enam otsitakse nutiseadmetes infot, mis aitaksid vastu võtta ostuotsuseid kohe, nüüd ja praegu. Google nimetab selliseid hetki mikromomentideks. Kui sa suudad oma kodulehe optimeerida oma sihtgrupi mikromomentidele, siis oled sa kindlasti leitavam oma konkurentidest.
  21. Mõõda kõike oma veebilehel, kuid arvesta, et ühest allikast ei piisa otsuste tegemiseks. Analüütika ja tagasiside peavad käima alati koos, sest nii tead, kus on probleem ning mis on probleem.
  22. Kas kasutad Google Analyticsit? Seadistamata Google Analyticsist ei ole sulle mingit kasu. Kas sul on olemas eesmärgid (goals), e-commerce tracking, müügitunnelid (goal funnels)?
    Kui vajad abi Google Analyticsi seadistamisel, siis uuri lähemalt Veebianalüütika seminari.
  23. Kas sa analüüsid vorme? Tead sa, millal külastaja väsib ära sinu vormi täitmisest? Vormianalüütikat aitab sul läbi viia näiteks Formisimo.
  24. Testi oma veebilehte tehniliselt – kontrolli, kas kõik elemendid töötavad erinevates veebilehitsejates ning nutiseadmetes.
  25. Analüüsi conversion rate’i veebilehitsejate ja seadmete lõikes Google Analyticsis. Kui mõne veebilehitseja või seadmega on conversion rate väga palju alla keskmist, siis uuri lähemalt, milles võiks seisneda probleem.
  26. Tegele eelkõige nende probleemidega, mis mõjutavad ostuprotsessi või tervet lehte. Näiteks e-poes kassa lehel olevad probleemid mõjutavad otseselt sinu rahakotti ning seega on vaja sealsed vead koheselt likvideerida. Samuti on prioriteetsed elemendid näiteks font, päis ja jalus, sest nad on nähtavad kõikidel sisulehtedel.
  27. Vii läbi kasutajateste oma veebilehega.
  28. A/B testid on kasulikud, kuid ainult siis kui sul on piisavalt liiklust.

Kõik koolitused ja seminarid on kasulikud, sest alati leidub midagi, mida saad reaalselt ellu viia.

Loodan, et sinagi leidsid siit nimekirjast midagi, mida kohe kasutusele võtta.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda.