Google Analytics 4

Google Analytics on vahend, mis aitab sul otsuseid teha. See on tarkvara, mis näiteks ütleb, kas sinu reklaam Postimehes oli tulu- või kuluallikas, kas uuendatud tooteinfost oli kasu või kas inimesed mobiili kaudu tellivad teenust.

Google Analytics aitab sul aru saada, mis kodulehel toimub. Isegi kui sa kohe ei hakka analüüsima oma kodulehe liiklust, on ikkagi mõistlik Google Analytics seadistada, sest siis hakkavad andmed kogunema ning hiljem saad nende põhjal juba järeldusi ja otsuseid teha.

Igaühest, kes käib sinu kodulehel, jääb jälg järele ja see ütleb midagi. Google Analytics korjab kõik jäljed üles ja annab numbrite keeles teada, kes on sinu kodulehe külastajad ja kust nad tulevad, mida külastajad kodulehel teevad ja kus nad müügilehtris takerduvad.

Samas tahan öelda, et Google Analyticsist on sulle rohkem kasu, kui tead, missuguseid andmeid sa vajad. Google Analyticsis on vastused olemas, aga sa pead teadma, mida küsida. Ja eriti kehtib see lause GA4 kohta.

Koolituse info

Asukoht
Koolitus toimub Zoomis

Hind
49€ – järelevaatamine (28 päeva)

Koolituse kestvus
Auditoorse töö osakaal – 1 ak. tundi
Praktilise töö osakaal – 1 ak. tundi
Õppe kogumaht – 2 ak. tundi

Koolituse teemad

1. Andmete säilitamine

Explore on üks GA4 huvitavamaid kohti. Nagu nimigi ütleb, siis see on koht, kus saad avastada, mida külastajad su veebilehel teevad. Paraku on määratud vaikimisi andmete kogumise ajaks 2 kuud. Muudame maksimaalse 14 kuu peale, et oleks natuke rohkem võrdlusandmeid. Nt, veebilehel müügitunneli loomine, lehe konversioonimäära arvutamine jne.

2. Sihtrühmaudiences versus segments. Audiences on valim, kelle lood enda jaoks oluliste parameetrite järgi ja saad kasutada neid ka Google Ads’is sihtrühma valikul. Seal on 2 olulist piirangut – pole tagasiulatuv ja pole muudetav. Seega kui oled loonud audience, siis andmeid hakatakse koguma alates selle loomisest ja kui soovidki mingeid parameetreid muuta, siis seda ei saa. Muuta saad vaid audience nime 😊 Seega loo oma sihtrühmad varakult ja lase andmetel koguneda. Nt, mingilt kindlalt veebilehelt tulijad, FB’st tulijad, mobiilsed külastajad või ostjad/mitte ostjad jne.

3. Vaatame üle kanalite liikluse – kuidas külastajad lehele satuvad. Otseliiklus, orgaaniline liiklus, tasuline liiklus, viidetega saabunud külastajad, orgaaniline sotsiaalmeedia liiklus.

4. Klientide müügitunnelite loomine – kuidas külastajad lehel liiguvad. Loome 2 nö müügilehtrit – veebilehe külastajad, nt hinnapäringu tegemine ja e-poe külastajate liikumine.

5. Veebilehe sisu – mida külastajad loevad või mis neid ei huvita?
Missugused on kõige populaarsemad maandumislehed, nt saabutakse orgaaniliste otsimootoritulemuste kaudu. Kas on erinevusi – 1 kuu, 3 kuud, 6 kuud? Kas olulistel maandumislehtedel on selge sõnum, konkreetne väärtuspkakumine, selge üleskutse tegevusele?

6. Kui suur on lehe konversioonimäär kanalite, kasutajate ja seadmete lõikes? Mida sellest järeldada?

7. Kuidas analüüsida sotsiaalmeedia liiklust? Kui palju oste tuleb sotsiaalmeediast?

8. Segmentide kattuvused (overlap) – uurime segmentide erinevaid kombinatsioone. Nt, sotsiaalmeedia orgaaniline liiklus, Google orgaaniline liiklus ja tasuline liiklus. Või 25-54 aastased, arvuti kaudu veebilehele tulnud, mobiili kaudu veebilehele tulnud. Või ostjad-arvutid-mobiilid jne.

9. Konversioonide loomine.
GA4’s on vaja uuesti seadistada veebilehe eesmärgid (goals) ehk siis sündmused, mis on kodulehe omanikule tähtsad. Nt koolitusele registreerumine, uudiskirjaga liitumine, hinnapäringu tegemine.

Vanas GA versioonis on:

  • Goals ja Goal value (nö pehmed eesmärgid ja käive, mis tekib kui keegi täidab eesmärgi, nt registreerub/liitub) ja
  • Transaction ning Revenue (e-poe tehingud ja käive e-poest).

Uues GA4 versioonis on ainult Conversions. Siia kuuluvad nii varasemad goal‘id kui ka e-poe tehingud.

Kui e-poe tehingud tulevad tänu Google Tag Manageri või plugina abile kenasti ise kohale (purchase), siis konversioonid (oluline tegevus, mida soovid, et su kodulehe külastaja teeks) pead ise looma.

10. Sinu küsimused

Suured tänud kõigile, kes saatsid oma küsimused.

Vastan järgmistele küsimustele:

  • Kuidas enda loodud aruannetes näha 14 kuu andmeid, mitte vaikimisi seatud 2 kuu andmeid?
  • Kuidas ennast või oma töötajaid välja filtreerida?
  • Kuidas näha, mida külastajad on veebilehel otsinud?
  • Kui kaua külastaja mu veebilehel on?
  • Kui palju on unikaalseid külastajaid? Kui palju on uusi ja tagasipöörduvaid külastajaid?
  • Kui palju liiklust tuleb erinevatest riikidest?
  • Mida kõige sagedamini loetakse? Mida kõige kauem loetakse?
  • Kas ostab rohkem uus või tagasipöörduv külastaja?
  • Kuidas analüüsida kliendi müügitunnelit kodulehel?
  • Kuidas seadistada eesmärke (goal)? Kui palju on hinnapäringu täitjaid, uudiskirjaga liitujaid, kontaktivormi kaudu ühenduse võtjaid?
  • Kui palju on lehel külastajaid, käivet ja oste seadmete, mudelite ja veebisirvijate lõikes?
  • Kuidas leida konversioonimäära?
  • Kuidas analüüsida sotsiaalmeediast tulnud liiklust?
  • Kui hästi töötab minu e-postiturundus?

Koolitaja

Eve Keer-Jusupov

Olen veebianalüütikaga tegelenud 10+ aastat. Eelmise GA versiooni kohta kirjutasin ka eesti keelse õpiku. Aitan sul aru saada numbrite keelest.

Õppetöö korraldus

OÜ Collectiv on Eesti Töötukassa
koolituskaardi koostööpartner

OÜ Collectiv on läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri
lävendipõhise kvaliteedi hindamise 2021. aastal

Koolituse info

Asukoht
Koolitus toimub Zoomis

Hind
49€ – järelevaatamine (28 päeva)

Koolituse kestvus
Auditoorse töö osakaal – 1 ak. tundi
Praktilise töö osakaal – 1 ak. tundi
Õppe kogumaht – 2 ak. tundi

Google Analytics 4

Google Analytics on vahend, mis aitab sul otsuseid teha. See on tarkvara, mis näiteks ütleb, kas sinu reklaam Postimehes oli tulu- või kuluallikas, kas uuendatud tooteinfost oli kasu või kas inimesed mobiili kaudu tellivad teenust.

Google Analytics aitab sul aru saada, mis kodulehel toimub. Isegi kui sa kohe ei hakka analüüsima oma kodulehe liiklust, on ikkagi mõistlik Google Analytics seadistada, sest siis hakkavad andmed kogunema ning hiljem saad nende põhjal juba järeldusi ja otsuseid teha.

Igaühest, kes käib sinu kodulehel, jääb jälg järele ja see ütleb midagi. Google Analytics korjab kõik jäljed üles ja annab numbrite keeles teada, kes on sinu kodulehe külastajad ja kust nad tulevad, mida külastajad kodulehel teevad ja kus nad müügilehtris takerduvad.

Samas tahan öelda, et Google Analyticsist on sulle rohkem kasu, kui tead, missuguseid andmeid sa vajad. Google Analyticsis on vastused olemas, aga sa pead teadma, mida küsida. Ja eriti kehtib see lause GA4 kohta.

Koolituse info

Asukoht
Koolitus toimub Zoomis

Hind
49€ – järelevaatamine (28 päeva)

Koolituse kestvus
Auditoorse töö osakaal – 1 ak. tundi
Praktilise töö osakaal – 1 ak. tundi
Õppe kogumaht – 2 ak. tundi

Koolituse teemad

1. Andmete säilitamine

Explore on üks GA4 huvitavamaid kohti. Nagu nimigi ütleb, siis see on koht, kus saad avastada, mida külastajad su veebilehel teevad. Paraku on määratud vaikimisi andmete kogumise ajaks 2 kuud. Muudame maksimaalse 14 kuu peale, et oleks natuke rohkem võrdlusandmeid. Nt, veebilehel müügitunneli loomine, lehe konversioonimäära arvutamine jne.

2. Sihtrühmaudiences versus segments. Audiences on valim, kelle lood enda jaoks oluliste parameetrite järgi ja saad kasutada neid ka Google Ads’is sihtrühma valikul. Seal on 2 olulist piirangut – pole tagasiulatuv ja pole muudetav. Seega kui oled loonud audience, siis andmeid hakatakse koguma alates selle loomisest ja kui soovidki mingeid parameetreid muuta, siis seda ei saa. Muuta saad vaid audience nime 😊 Seega loo oma sihtrühmad varakult ja lase andmetel koguneda. Nt, mingilt kindlalt veebilehelt tulijad, FB’st tulijad, mobiilsed külastajad või ostjad/mitte ostjad jne.

3. Vaatame üle kanalite liikluse – kuidas külastajad lehele satuvad. Otseliiklus, orgaaniline liiklus, tasuline liiklus, viidetega saabunud külastajad, orgaaniline sotsiaalmeedia liiklus.

4. Klientide müügitunnelite loomine – kuidas külastajad lehel liiguvad. Loome 2 nö müügilehtrit – veebilehe külastajad, nt hinnapäringu tegemine ja e-poe külastajate liikumine.

5. Veebilehe sisu – mida külastajad loevad või mis neid ei huvita?
Missugused on kõige populaarsemad maandumislehed, nt saabutakse orgaaniliste otsimootoritulemuste kaudu. Kas on erinevusi – 1 kuu, 3 kuud, 6 kuud? Kas olulistel maandumislehtedel on selge sõnum, konkreetne väärtuspkakumine, selge üleskutse tegevusele?

6. Kui suur on lehe konversioonimäär kanalite, kasutajate ja seadmete lõikes? Mida sellest järeldada?

7. Kuidas analüüsida sotsiaalmeedia liiklust? Kui palju oste tuleb sotsiaalmeediast?

8. Segmentide kattuvused (overlap) – uurime segmentide erinevaid kombinatsioone. Nt, sotsiaalmeedia orgaaniline liiklus, Google orgaaniline liiklus ja tasuline liiklus. Või 25-54 aastased, arvuti kaudu veebilehele tulnud, mobiili kaudu veebilehele tulnud. Või ostjad-arvutid-mobiilid jne.

9. Konversioonide loomine.
GA4’s on vaja uuesti seadistada veebilehe eesmärgid (goals) ehk siis sündmused, mis on kodulehe omanikule tähtsad. Nt koolitusele registreerumine, uudiskirjaga liitumine, hinnapäringu tegemine.

Vanas GA versioonis on:

  • Goals ja Goal value (nö pehmed eesmärgid ja käive, mis tekib kui keegi täidab eesmärgi, nt registreerub/liitub) ja
  • Transaction ning Revenue (e-poe tehingud ja käive e-poest).

Uues GA4 versioonis on ainult Conversions. Siia kuuluvad nii varasemad goal‘id kui ka e-poe tehingud.

Kui e-poe tehingud tulevad tänu Google Tag Manageri või plugina abile kenasti ise kohale (purchase), siis konversioonid (oluline tegevus, mida soovid, et su kodulehe külastaja teeks) pead ise looma.

10. Sinu küsimused – saada küsimused ette ja vajadusel jaga oma GA4 ligipääsu – vaatame andmed üle.

Suured tänud kõigile, kes saatsid oma küsimused.

Vastan järgmistele küsimustele:

  • Kuidas enda loodud aruannetes näha 14 kuu andmeid, mitte vaikimisi seatud 2 kuu andmeid?
  • Kuidas ennast või oma töötajaid välja filtreerida?
  • Kuidas näha, mida külastajad on veebilehel otsinud?
  • Kui kaua külastaja mu veebilehel on?
  • Kui palju on unikaalseid külastajaid? Kui palju on uusi ja tagasipöörduvaid külastajaid?
  • Kui palju liiklust tuleb erinevatest riikidest?
  • Mida kõige sagedamini loetakse? Mida kõige kauem loetakse?
  • Kas ostab rohkem uus või tagasipöörduv külastaja?
  • Kuidas analüüsida kliendi müügitunnelit kodulehel?
  • Kuidas seadistada eesmärke (goal)? Kui palju on hinnapäringu täitjaid, uudiskirjaga liitujaid, kontaktivormi kaudu ühenduse võtjaid?
  • Kui palju on lehel külastajaid, käivet ja oste seadmete, mudelite ja veebisirvijate lõikes?
  • Kuidas leida konversioonimäära?
  • Kuidas analüüsida sotsiaalmeediast tulnud liiklust?
  • Kui hästi töötab minu e-postiturundus?

Koolitaja

Eve Keer-Jusupov

Olen veebianalüütikaga tegelenud 10+ aastat. Eelmise GA versiooni kohta kirjutasin ka eesti keelse õpiku. Aitan sul aru saada numbrite keelest.

Õppetöö korraldus

OÜ Collectiv on Eesti Töötukassa
koolituskaardi koostööpartner

OÜ Collectiv on läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri
lävendipõhise kvaliteedi hindamise 2021. aastal

Koolituse info

Asukoht
Koolitus toimub Zoomis

Hind
49€ – järelevaatamine (28 päeva)

Koolituse kestvus
Auditoorse töö osakaal – 1 ak. tundi
Praktilise töö osakaal – 1 ak. tundi
Õppe kogumaht – 2 ak. tundi

GA4 koolituse järelevaatamine

Kui aeg ei sobi, siis telli GA4 koolituse järelevaatamine. Link on aktiivne 28 päeva.