Mõõdikud ehk KPI-d (Key Performance Indicators) on näitjad, mille põhjal võime hinnata, kuidas on meil läinud. Küsimus on selles, et millistele mõõdikutele Google Adwordsis peaks siis rohkem tähelepanu pöörama?

Adwords KPI

Kui sa Googeldad, et teada saada, millised on olulised KPI-d Adwordsi puhul, siis saad tulemuseks terve rea erinevaid mõõdikuid, mille jälgimine on sisuliselt mõttetu ja sul ei jää aega teha tööd.

Alustuseks ütlen kohe, et kui teed Google Adwordsis reklaami, siis ideaalis peaksid vähemalt päevas korra kontrollima kampaania olukorda. See peaks olema rutiin. Järgnevalt toongi välja need 5 olulist Google Adwordsi mõõdikut, millele kord päevas silm peal hoida.

Milliseid mõõdikuid siis Google Adwordsis tasub kindlasti jälgida?

Alljärgnev info on sulle abiks ja teejuhiseks, sinu igapäevases töös Google Adwordsiga. Eriti kehtib see siis, kui sa ei ole selle reklaamiplatvormiga päris sina peal.

1. Cost per conversion (CPC)

See on põhimõtteliselt kalkulatsioon sellest, kui palju sul kulub raha, et saada soovitud tegevus. See võib olla näiteks ost, uudiskirjaga liitumine, koolitusele registreerumine vms.

Cost per conversion = Total spend Total actions

Madalam cost per conversion tähendab sinu jaoks sisuliselt seda, et saad rohkem volüümi juurde keerata. Kui sinu soovitud tegevuse saamiseks kuluv keskmine hind langeb, siis tegelikult muutub sinu reklaamikampaania veelgi kasumlikumaks.

Oluline meelespea:

Seda mõõdikut mõjutavad erinevad osad klienditeekonnas (müügitunnelis) nagu näiteks:

  • kliki hind, mida maksad ühe kliki eest ja kõik tegurid, mis omakorda kliki hinda ise mõjutavad;
  • maandumislehe Conversion Rate (CR) ehk selle keskmine soovitud tegevuste arv 100 inimese kohta.

Mõistmaks oma kliki hinda ühe soovitud tegevuse kohta, pead mõtlema Adwordsist ka väljapoole. Sa peaksid muretsema oma maandumislehtede kvaliteedi ja Adwordsi konto optimeerimise pärast.

2. Click Through Rate (CTR)

Click Through Rate ehk läbiklikkimise suhe (määr) näitab seda, kui paljud inimesed, kes sinu Google Adwordsi reklaami nägid, sellele ka klikkisid.

Üldjuhul on just CTR kõige suurem mõjutaja Adwordsi kampaania efektiivsuse osas. Kõrgem CTR aitab kaasa paremale Google kvaliteedi skoorile, mis omakorda mõjutab nii kliki hinda, kuid ka kasvatab liiklust.

Oluline teada:

Kui sa soovid CTR-i parandada, siis sellele aitab kaasa reklaamtekstide erinevate variantide testimine. Samuti kasuta reklaamides lisa linke ja teisi reklaamilaiendeid. Veendu, kas iga sihitud märksõna esineb ka reklaamitekstides.

CTR on ühtlasi ka väga hea indikaator Google Adwordsi reklaamipinna konkurentsis. Näiteks kui sinu CTR muutub drastiliselt, siis võib see tähendada, et sul on ilmunud uus konkurent või mõni oluline konkurent on reklaami tegemise peatanud.

3. Quality Score – QS

Google Quality Score on üks oluline osa Google reklaami algoritmis ja see koosneb mitmetest komponentidest. Nendest kõige olulisem on võtmesõnade, reklaamtekstide ja maandumislehe relevantsus. Teisiti öeldes peavad need kolm komponenti omavahel hästi klappima.

Siin on mõned olulised osad, mis mõjutavad sinu Google kvaliteedi skoori.

Quality Score

Google kvaliteedi skoor annab sulle teada, kas on vaja midagi parandada või kui hästi sul märksõnade, reklaami ja seotud maandumislehega läheb. Kui suudad oma kvaliteedi skoori parandada, siis Google tasub sulle selle eest piltlikult öeldes heldelt.

Hea teada:

Kui sinu uued võtmesõnad lähevad nn live-i, siis ei tasuks liialt veel muretseda kvaliteediskoori pärast. Lihtsalt see võtab natuke aega, kui Google saab sind mõõta ja võrrelda nii sinu konkurentidega kui ka kvaliteediskoori algoritmiga.

Igal juhul ole tähelepanelik, sest kui näiteks nädala või paari pärast on kvaliteediskoor madal, siis pead kiirelt tegutsema ja olukorda muutma.

Püüa saada kvaliteedi skoor vahemikus 7-10

Google Kvaliteedi Skoor

Google Quality Score mis on 5 või alla selle, hakkab sinu rahakotist rohkem raha sööma.

Vaata järgi, kust saad kontrollida iga võtmesõna kvaliteedi skoori

Google Quality Score

Ära ei tasuks unustada, et kvaliteediskoor ei sõltu ainult sõnade reklaamide ja maandumislehe relevantsusest, vaid ka konto vanusest, kvaliteedist, CTR-st ja mitmetest teistest osadest, mis on välja toodud ka artiklis eespool esitatud pildil.

4. Cost Per Click – CPC

Google Adwordsis näed kahes kohas lühendit CPC ehk hinda kliki kohta. Ühel juhul on tegemist maksimaalse CPC-ga mida sa oled nõus maksma kliki eest ja teisel juhul on tegu keskmise kliki hinnaga.

MAX CPC – Sinu määratud max CPC koos kvaliteediskoori ja teie konkurendi max CPC-ga on oluline tegur reklaamiasetuse määramisel.

AVER CPC – Keskmine kliki hind (CPC) on teie reklaamide eest makstud summa jagatuna reklaamidel tehtud klikkide koguarvuga.

Ja see viimane on algoritmis vahelduv muutaja, mida tuleks igal reklaami tegijal kindlasti vähemalt korra igal päeval eraldi üle kontrollida. See aitab hoida silma peal sinu reklaamikonto ja reklaamide tervisel.

Keskmise kliki hinna tõusud ja langused on tihedalt seotud Cost Per Conversion–ga ehk kliki hinnast sõltub, kui palju kulub sul raha ühe soovitud tegevuse saamiseks.

Siin on veel mõned näited, mida sinu keskmine kliki hind mõjutab:

Näiteks on keskmine kliki hind tihedalt seotud ka CTR- ga ehk läbiklikkimise suhtega. Alltoodud pildil on hästi näha, et mida kõrgem on CTR, seda madalam on keskmine kliki hind.

Keskmine kliki hind

Kui kontrollid päevas vähemalt korra CPC-d, siis võid tähele panna:

  • muutusi konkurentsis;
  • muutusi enda CTR-s;
  • muutusi maandumislehe kvaliteediskooris;
  • muutusi reklaamteksti relevantsuses;
  • muutusi kliki hindades Adwordsis tervikuna.

Loomulikult mõjutab keskmist kliki hinda ka hooajalisus ja üldse Adwordsi maastikul on kõik pidevas muutumises ning käsi tuleb kogu aeg pulsil hoida.

5. Conversion Rate – CR

Conversion Rate ehk soovitud tegevuste määr ütleb sulle, kui mitu inimest 100-st tegid konkreetse toote või maandumislehel (e-poes või kodulehel tervikuna) soovitud tegevust.

See teema läheb nüüd Google Adwordsist füüsiliselt väljapoole, kuid selle mõju kampaania edukusele on palju suurem kui enamus oskavad arvatagi.

Tähtis teada:

Iga protsent, mida suudad oma maandumislehe Conversion Rate osas tõsta, vähendab kokkuvõttes oluliselt sinu hinda  (Cost Per Conversion), mida pead maksma ühe soovitud tegevuse saamiseks.

Parem Conversion Rate võimaldab sul mängida maksimaalsete kliki hindadega ehk panustada kõrgemini, kasvatada kasumit või tuua rohkem liiklust.

Üks parimaid viise Coneversion Rate tõstmiseks on endale baastasemel selgeks teha, kuidas käib maandumislehe planeerimine ja tegemine ning optimeerimine müügile. Samuti ei tohiks sa unustada, et igal sinu maandumisleht peab olema optimeeritud sinu reklaamitavale võtmesõnale.

NB! Boonuseks sulle, et oled nii palju lugenud ja tunned asja vastu huvi annan sulle lingi, kust saad teada, mida maailma tipptasemel eksperdid õpetavad maandumislehe tegemise kohta.

Maandumisleht või toote leht peab olema vastavuses sellega, mida reklaamile klikkijale näidati või eelnevalt lubati ja mida külastaja loomulikul ka otsingumootorist otsis.

Conversion Rate–i tõstmiseks tuleb sul hakata oma maandumislehti ka testima. Kõige lihtsam viis on A/B testi korraldamine.

Kokkuvõtteks

Google Adwords on kui sinu kallis laps. Kui sa temaga ei tegele pidevalt, siis ta pahandab ja Adwords hakkab sult rohkem raha sisse kasseerima. Hoia vähemalt nendel 5 Adwordsi mõõdikul silm peal ja vii sisse vajalikud muudatused, siis hakkad ka raha põletamise asemel Adwordsiga kasumit teenima.

Mõni võib öelda, et siit on puudu see või teine mõõdik, kuid tuletan meelde, et tegu on mõõdikutega, mida tuleks igapäevaselt jälgida. Loomulikult kontrollid sa kasumit ja sissetulekut ja veel mitmeid teisi näitajaid, kuid need 5 on kindlasti ühed olulistest.

Nendest ja teistest Adwordsi nippidest ja praktikatest räägin ka peagi tuleval Google Adwordsi koolitusel. Kohti on seal vaid 8–le osalejale, sest siis jõuame ka sinu küsimustega tegeleda.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.